F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2011
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Turcji
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Europy
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Korei Południowej
GP Indii
GP Abu Zabi
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2011
Klasyfikacje generalne 2011
Statystyki z sezonu 2011

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Spa-Francorchamps.
Shell Belgian Grand Prix 201128 sierpnia
Circuit de Spa-Francorchamps
Długość toru: 7,004 km
Liczba okrążeń: 44
Pełny dystans: 308,052 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:44,503 - Q2, Jarno Trulli (Toyota), 2009
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:47,263 - Sebastian Vettel (Red Bull), 2009
Największa średnia prędkość wyścigu:
229,266 km/h - Kimi Raikkonen (Ferrari), 2007
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Wyprzedzenia w wyścigu  [  T-  |  T+  ]
P.Okr.Wyprzedzający Wyprzedzony Miejsce
1.2Fernando Alonso Lewis Hamilton 4
2.2Michael Schumacher Paul di Resta 13
3.2Pastor Maldonado Daniel Ricciardo 16
4.2Pastor Maldonado Rubens Barrichello 15
5.3Sebastian Vettel Nico Rosberg 1
6.3Bruno Senna Timo Glock 21
7.4Sergio Perez Sebastien Buemi 6
8.4Sebastien Buemi Sergio Perez 6
9.4Mark Webber Daniel Ricciardo 15
10.4Jenson Button Jarno Trulli 19
11.5Fernando Alonso Felipe Massa 3
12.5Lewis Hamilton Felipe Massa 4
13.5Mark Webber Rubens Barrichello 12
14.5Michael Schumacher Vitantonio Liuzzi 16
15.5Michael Schumacher Daniel Ricciardo 15
16.5Jenson Button Jerome d'Ambrosio 18
17.5Jenson Button Vitantonio Liuzzi 17
18.6Sebastian Vettel Adrian Sutil 7
19.6Jenson Button Daniel Ricciardo 15
20.7Fernando Alonso Nico Rosberg 1
21.7Sebastian Vettel Witalij Pietrow 6
22.7Mark Webber Pastor Maldonado 10
23.7Sergio Perez Jarno Trulli 18
24.8Lewis Hamilton Nico Rosberg 2
25.8Sebastian Vettel Kamui Kobayashi 5
26.8Mark Webber Paul di Resta 9
27.8Sergio Perez Jerome d'Ambrosio 17
28.8Sergio Perez Vitantonio Liuzzi 16
29.8Sergio Perez Daniel Ricciardo 15
30.8Jerome d'Ambrosio Vitantonio Liuzzi 17
31.9Mark Webber Fernando Alonso 8
32.9Mark Webber Adrian Sutil 7
33.9Jarno Trulli Vitantonio Liuzzi 18
34.10Sebastian Vettel Nico Rosberg 2
35.10Fernando Alonso Adrian Sutil 7
36.10Fernando Alonso Mark Webber 6
37.10Michael Schumacher Felipe Massa 12
38.11Fernando Alonso Witalij Pietrow 4
39.11Fernando Alonso Kamui Kobayashi 3
40.11Mark Webber Witalij Pietrow 5
41.11Rubens Barrichello Pastor Maldonado 10
42.12Mark Webber Kamui Kobayashi 3
43.12Lewis Hamilton Adrian Sutil 6
44.12Lewis Hamilton Witalij Pietrow 5
45.12Michael Schumacher Pastor Maldonado 11
46.12Felipe Massa Pastor Maldonado 12
47.12Jarno Trulli Jerome d'Ambrosio 17
48.13Lewis Hamilton Kamui Kobayashi 4
49.17Sebastian Vettel Mark Webber 2
50.17Nico Rosberg Felipe Massa 4
51.17Witalij Pietrow Sergio Perez 7
52.17Michael Schumacher Sergio Perez 8
53.17Michael Schumacher Witalij Pietrow 7
54.17Sergio Perez Witalij Pietrow 8
55.17Jenson Button Rubens Barrichello 10
56.17Heikki Kovalainen Vitantonio Liuzzi 18
57.18Sebastian Vettel Fernando Alonso 1
58.18Jenson Button Witalij Pietrow 9
59.18Jenson Button Sergio Perez 8
60.18Witalij Pietrow Sergio Perez 9
61.18Heikki Kovalainen Jerome d'Ambrosio 17
62.19Rubens Barrichello Sergio Perez 10
63.19Sergio Perez Rubens Barrichello 10
64.20Jarno Trulli Bruno Senna 15
65.21Jenson Button Michael Schumacher 7
66.23Jenson Button Adrian Sutil 6
67.23Bruno Senna Timo Glock 19
68.23Bruno Senna Vitantonio Liuzzi 18
69.24Jenson Button Felipe Massa 5
70.24Sergio Perez Timo Glock 19
71.24Sergio Perez Vitantonio Liuzzi 18
72.25Bruno Senna Jerome d'Ambrosio 16
73.25Sergio Perez Jerome d'Ambrosio 17
74.25Timo Glock Vitantonio Liuzzi 19
75.26Jenson Button Nico Rosberg 4
76.26Pastor Maldonado Rubens Barrichello 10
77.27Sergio Perez Bruno Senna 16
78.30Bruno Senna Heikki Kovalainen 15
79.31Rubens Barrichello Nico Rosberg 7
80.31Nico Rosberg Rubens Barrichello 7
81.31Kamui Kobayashi Jarno Trulli 13
82.32Sebastian Vettel Jenson Button 1
83.32Felipe Massa Michael Schumacher 5
84.33Kamui Kobayashi Felipe Massa 11
85.33Felipe Massa Kamui Kobayashi 11
86.34Michael Schumacher Adrian Sutil 6
87.36Felipe Massa Paul di Resta 10
88.37Mark Webber Fernando Alonso 2
89.38Felipe Massa Pastor Maldonado 9
90.42Jenson Button Fernando Alonso 3
91.42Michael Schumacher Nico Rosberg 5
Statystyka wyprzedzeń
P.Kierowca Wyprzedzenia
1.Jenson Button 12
2.Sergio Perez 11
3.Mark Webber 9
4.Michael Schumacher 9
5.Sebastian Vettel 8
6.Fernando Alonso 7
7.Bruno Senna 5
8.Felipe Massa 5
9.Lewis Hamilton 5
10.Jarno Trulli 3
11.Rubens Barrichello 3
12.Pastor Maldonado 3
13.Heikki Kovalainen 2
14.Kamui Kobayashi 2
15.Nico Rosberg 2
16.Witalij Pietrow 2
17.Jerome d'Ambrosio 1
18.Sebastien Buemi 1
19.Timo Glock 1

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
MairJ23, 31.08.2011 23:13[!]
a mi sie najbardziej podobalo to co zrobil Webber tuz przed eu Rouge !!! z Alonso - potem na BBC Forum - zaraz po zejsciu ze sceny DC wreczyl mu (webberowi) mikrofon i zadali mu kilk apytan - i sam Webber byl zajarany tym manewrem i powiedzial ze zrobil to tylko dlatego ze zna dobrze Alonso i oboje sie bardzo szanuja i wiedzial ze Alonso mu ustapi i ze nie dojdzie do zadnej tragedii.
@francorchamps chlopie pisz jak najwiecej o swoich pobytach na torach - ja zamierzam opisac swoje emocje na Circuit of Americas w przyszlym roku - wiec nei zaluj i lej ile sie da... szczegolnei jakies fajne opowiesci typu "czapka"
@marla to gdzie ty mieszkasz ze przez cala polske musialabys jechac na GP Wegier ? Gdansk moze, moze Szczecin ?

@rannt chlopie - to w sumie jestes w podobnym wieku jak ja i tez wtedy sledzilem F1 - nie bylo latwo - ale za 3 lata zdarzyla sie straszna tragedia i sie pozegnalem z tym sportem na dlugie lata wracajac tuz przed startami naszego rodaka i jak widac dobrze zrobilem bo znow mnie cieszy ten sport niesamowicie - nawet zaczalem myslec o kibicowaniu kierowcy / ekipie (zdradze ze sa nimi McLaren/J.Button)

Nie wiem czy ktos o tym czytal - bo nie widzialem zadnego artykulu ale A.Newey sie bardzo denerwowal przed wyscigiem o bezpieczenstwo kierowcow... Eddie Jordan szybko dodal ze ma powod aby sie tak denerwowac... mianowicie to on wlasnie zaprojektowal bolid w ktorym zginal A.Senna :(
Denerwowal sie do tego stopnia ze zorganizowali spotkanie z inzynierami Pirelli w nocy aby omowic jak dokladnie jest zbudowana opona pod warstwa gumy by nie bylo niespodzianek i opony nie pekaly. W kazdym razie jak widac wszystko sie dobrze skonczylo a RBR nawet rozwazal start z alei serwisowej :( takze na serio brzmialo to powaznie !
marla, 01.09.2011 11:57[!]
@MairJ23
To co zrobił Webber było niesamowite, aż zaparło mi dech w tamtym momencie... Dla takich chwil chce się oglądać F1, a w tym sezonie jakoś rzadko jest nam dane podziwiać tego typu manewry. W przerwie wakacyjnej z nudów przejrzałam chyba wszystkie możliwe podsumowania poprzedniego sezonu i kilka z wcześniejszych i IMO ciężko będzie ten rok nazwać fascynującym... Oczywiście najciekawsze jeszcze przed nami :)

Szczerze mówiąc ciężko mi było brać na serio gadkę Hornera o zamiarach startu z alei, ale w kontekście tego co piszesz o Neweyu, może rzeczywiście na poważnie rozważali taką opcję. Swoją drogą niezły paradoks. Z jednaj strony człowiek uważany za geniusza, autor genialnych maszyn, a z drugiej strony noszący ciężkie brzemię...

Mieszkam na północno - wschodnich kresach w mało znaczącym miasteczku, którego nazwa i tak Ci nic nie powie ;)
MairJ23, 01.09.2011 18:54[!]
ok czyli mazury :) Pisz, Gizycko - moze Augustow :) Dawno w Polsce nie bylem wiec moge si emylic =- pisze to nie sprawdzajac o czym pisze , z pamieci :) (10 lat poza granicami)
Tak to co zrobil Webber to tak samo jak u mnie - zamarlem na chwile jak zobaczylem ze jednak sie wezmie za ten manewr :) - to bylo niesamowite !

tak na serio to ten manewr pokazal doskonalosc RBR chassis ! to co potrafila zrobic ta maszyna w tej trudnej i arcyszybkiej sekcji toru to jakis kosmos !
francorchamps, 01.09.2011 20:56[!]
Chłopaki poproście zwyczajnie marle@ o telefon do siebie, a nie robicie podchody jak byście chcieli kogos wyprzedzić a zapomnieliście że DRS nie działa :D

Tacy DUZI a tacy jacyś nieśmiali..
marla, 01.09.2011 22:02[!]
@francorchamps
Ej, to my tu o F1, a Ty o romansach... ;P
yaper, 01.09.2011 22:27[!]
Panie i Panowie, miło się tu czyta Wasze wywody nt. ostatniego weekendu w moim ulubionym torze, Spa! Kolega francorchamps był na miejscu i uświetnia nam życie swoimi fascynującymi opisami, typu czapka i Vettel - naprawdę takie opowiastki, a czyta się je z pasją. Mam nadzieję, że doczekam się własnego pobytu na Spa - niech ten tor przetrwa w kalendarzu długie lata.

Statystyki wyprzedzania imponujące, ale co z tego jeśli DRS IMO zniszczył ten wyścig w płaszczyźnie ostrej jazdy po wyjeździe z Eau Rouge. Myk Webbera na Alonso pozostanie w pamięci na długo... i DRSu nie było trzeba.
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca