F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2011
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Turcji
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Europy
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Korei Południowej
GP Indii
GP Abu Zabi
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2011
Klasyfikacje generalne 2011
Statystyki z sezonu 2011

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Monza.
Gran Premio Santander d'Italia 201111 wrze?nia
Autodromo Nazionale di Monza
Długość toru: 5,793 km
Liczba okrążeń: 53
Pełny dystans: 306,720 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:19,525 - Q1, Juan Pablo Montoya (Williams), 2004
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:21,046 - Rubens Barrichello (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
247,586 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2003
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 1  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.3Lewis HamiltonMcLaren MP4-261:23,865--18
2.4Jenson ButtonMcLaren MP4-261:24,7860,9210,92119
3.1Sebastian VettelRed Bull RB71:25,2311,3660,44525
4.2Mark WebberRed Bull RB71:25,4591,5940,22824
5.14Adrian SutilForce India VJM041:26,5502,6851,09123
6.10Witalij PietrowRenault R311:26,6252,7600,07520
7.5Fernando AlonsoFerrari 150° Italia1:26,6472,7820,02220
8.6Felipe MassaFerrari 150° Italia1:26,6762,8110,02924
9.17Sergio PerezSauber C301:26,6942,8290,01828
10.19Jaime AlguersuariToro Rosso STR61:26,6962,8310,00215
11.7Michael SchumacherMercedes GP W021:26,6992,8340,00321
12.15Nico HulkenbergForce India VJM041:26,8262,9610,12721
13.11Rubens BarrichelloWilliams FW331:26,8362,9710,01025
14.16Kamui KobayashiSauber C301:26,9963,1310,16029
15.12Pastor MaldonadoWilliams FW331:27,3653,5000,36925
16.9Bruno SennaRenault R311:27,3853,5200,02023
17.18Sebastien BuemiToro Rosso STR61:27,4333,5680,04825
18.8Nico RosbergMercedes GP W021:27,4923,6270,05924
19.20Heikki KovalainenLotus T1281:29,5395,6742,04710
20.21Karun ChandhokLotus T1281:30,1486,2830,60919
21.22Daniel RicciardoHRT F1111:30,6096,7440,46127
22.23Vitantonio LiuzziHRT F1111:30,6196,7540,01024
23.24Timo GlockVirgin MVR-021:31,0527,1870,43312
24.25Jerome d'AmbrosioVirgin MVR-021:31,8998,0340,84722
107% najlepszego czasu: 1:29,736

Najszybszym kierowcą pierwszego treningu przed Grand Prix Włoch był Lewis Hamilton, który swe najszybsze okrążenie pokonał w czasie 1:23,865. Drugi był jego kolega z zespołu – Jenson Button, a na trzeciej pozycji uplasował się Sebastian Vettel z ponad sekundą straty.

Po pochmurnym i deszczowym weekendzie w Belgii, przyszedł czas na weekend we Włoszech, który rozpoczął się przy pięknej, słonecznej pogodzie. Pierwszą sesję treningową kierowcy rozpoczęli w typowy sposób – od wykonania jedno lub dwuokrążeniowych przejazdów instalacyjnych, po czym powrócili do swych garaży, gdzie mechanicy zabrali się za sprawdzanie bolidów.

Pewna rzecz przykuła dziś rano uwagę wielu osób – tylne skrzydło McLarena, które było zaprojektowane tak, by generowało większy docisk, niż skrzydła rywali. Odbiło się to wyraźnie na prędkościach maksymalnych osiąganych przez kierowców zespołu z Woking, jednak zapewniało to pewną przewagę w krętych sektorach toru.

Jerome d'Ambrosio był pierwszym kierowcą, który ustanowił czas dzisiejszego poranka – 1:43,577. Ruch na torze był w tym czasie wciąż niewielki, a pozostali kierowcy wykonywali kolejne okrążenia instalacyjne. Tak sprawy się miały przez pierwsze pół godziny sesji, do momentu, gdy pierwsi kierowcy rozpoczęli dłuższe przejazdy.

Drobne problemy dopadły w tym czasie Karuna Chandhoka, w którego bolidzie nie zawsze reagowały przyciski na kierownicy, co praktycznie uniemożliwiało jazdę. Udało mu się jednak bezpiecznie dotrzeć do boksów, gdzie problem w krótkim czasie został rozwiązany.

Na półmetku sesji najszybszym kierowcą był Sebastian Vettel, który z czasem 1:25,914, wyprzedzał na czele Marka Webbera i Jaime Alguersuariego, który to kilka minut wcześniej zaliczył wypad na pobocze, po tym, jak na dohamowaniu do Curva del Vialone najechał na białą linię i stracił przyczepność tylnej osi. Hiszpan zdołał powrócić na tor i kontynuować jazdę. Wkrótce tempo zaczęli jednak dyktować kierowcy McLarena. Na czoło wysunął się Lewis Hamilton z czasem 1:24,512, na drugie miejsce wskoczył jego kolega z zespołu Jenson Button.

Pech nie opuszczał dziś kierowców Teamu Lotus – po problemach Karuna Chandhoka, teraz przyszedł czas na Heikki Kovalainena, w którego bolidzie wystąpiły problemy ze skrzynią biegów i zatrzymał się on na poboczu między zakrętami Lesmo, na pół godziny przed końcem treningu. W tym czasie na poboczu wylądował też Michael Schumacher, który przeliczył się nieco w zakręcie Parabolica. Kierowca Mercedesa nie zakopał się, lecz po tej przygodzie szybko powrócił do boksów.

W kolejnych minutach ruch na torze stawał się coraz mniejszy, a kierowcy którzy byli jeszcze na torze wykonywali dłuższe przejazdy z większą ilością paliwa. W międzyczasie sesja skończyła się dla Jerome d'Ambrosio, w którego bolidzie silnik odmówił posłuszeństwa na końcu prostej startowej. Belg mimo wszystko zdołał pokonać więcej okrążeń niż drugi z kierowców zespołu Virgin – Timo Glock, który większą część treningu spędził w boksach.

W końcówce sesji większość kierowców raz jeszcze pojawiła się na torze by wykonać jeszcze kilka pomiarowych okrążeń. W tym czasie właśnie najlepszy czas sesji (1:23,865) ustanowił Lewis Hamilton, a na drugą pozycję powrócił Jenson Button (+0,9s), przed Vettela (+1,4s) i Webbera (+1,6s). Pozostali kierowcy mieli już ponad dwie sekundy straty do najszybszego.

Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 25°C
Temperatura powietrza: 26°C
Prędkość wiatru: 1,8m/s
Wilgotność powietrza: 54%
Sucho

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Adakar, 09.09.2011 12:00[!]
HRT ... łał
jpslotus72, 09.09.2011 12:01[!]
To prawda, że Chandhok nie miał zbyt wielu okazji do okiełznania "Lotusa" (i że miał też problemy techniczne), ale mimo wszystko ta maszyna wierzga pod nim bardziej niż nakazywałaby wyścigowa przyzwoitość... To druga - po Heidfeldzie - pozycja na mojej prywatnej liście rozczarowań sezonu.

@Adakar
"łał"? - prawie sekunda powyżej 107%... (oczywiście na razie)
Bambek, 09.09.2011 12:06[!]
Mclaren może być wysoko :P


@edit Ferrari coś nie za szybko:P
dancom, 09.09.2011 12:08[!]
szykuje sie dublet pod warunkiem że Ham wystartuje pierwszy...
nij0, 09.09.2011 12:33[!]
Ferrari nie za szybko bo od czasu do czasu FP1 jeżdżą wolno. Na pewno nie jest to ich rzeczywiste tempo.
Adakar, 09.09.2011 13:11[!]
@jpslotus72
też, ale jestem w szoku, że "rozgromili" w mini pojedynku Virgin - i to tak wyraźnie
jpslotus72, 09.09.2011 13:33[!]
@Adakar
Na dobrą sprawę Virgin sam się dzisiaj rozgromił... :)
adnowseb, 09.09.2011 13:41[!]
Mnie ciekawi trening Paula di Resta.
Nigdy nie jeżdził na tym torze ,stąd moja ciekawość jak sobie poradzi.
MairJ23, 09.09.2011 13:55[!]
Virgin mogl jakis czas temu kupic Ekipe z 2009 roku (Brawn) a jednak pokusili sie na zbudowanie stajni od zera - jak widac chyba za malo kaski sypie Sir Branson :) wiec spadaja w dol jak kamienie w wodzie.
brawo HRT jak narazie za tak wyrazne pokonanie Virgin - choc ja sadze ze to Virgin sobie szkodzi od jakiegos czasu i to oni sami sa przyczyna tego rezultatu a nie ze HRT jakos pnie sie w gore.....
2gi trening juz za chwile - wiec cos wiecej bedzie wiadomo !
pozdro
francorchamps, 09.09.2011 13:56[!]
dancom @

poniosło Cię Chłopie...
adnowseb, 09.09.2011 14:11[!]
Buemi popełnia dziś same błędy. Koniec treningu, bolid rozbity.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca