F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2011
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Turcji
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Europy
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Korei Południowej
GP Indii
GP Abu Zabi
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2011
Klasyfikacje generalne 2011
Statystyki z sezonu 2011

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Monza.
Gran Premio Santander d'Italia 201111 wrze?nia
Autodromo Nazionale di Monza
Długość toru: 5,793 km
Liczba okrążeń: 53
Pełny dystans: 306,720 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:19,525 - Q1, Juan Pablo Montoya (Williams), 2004
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:21,046 - Rubens Barrichello (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
247,586 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2003
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 3  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.1Sebastian VettelRed Bull RB71:23,170--18
2.2Mark WebberRed Bull RB71:23,5340,3640,36419
3.6Felipe MassaFerrari 150° Italia1:23,6680,4980,13414
4.3Lewis HamiltonMcLaren MP4-261:23,7410,5710,07317
5.4Jenson ButtonMcLaren MP4-261:23,7870,6170,04616
6.8Nico RosbergMercedes GP W021:23,8750,7050,08822
7.7Michael SchumacherMercedes GP W021:24,1140,9440,23920
8.5Fernando AlonsoFerrari 150° Italia1:24,1330,9630,01914
9.14Adrian SutilForce India VJM041:24,5431,3730,41021
10.15Paul di RestaForce India VJM041:24,5811,4110,03822
11.9Bruno SennaRenault R311:24,8531,6830,27220
12.10Witalij PietrowRenault R311:24,8891,7190,03619
13.17Sergio PerezSauber C301:24,9481,7780,05922
14.16Kamui KobayashiSauber C301:25,2612,0910,31321
15.11Rubens BarrichelloWilliams FW331:25,3192,1490,05819
16.19Jaime AlguersuariToro Rosso STR61:25,4262,2560,10719
17.18Sebastien BuemiToro Rosso STR61:25,4392,2690,01322
18.12Pastor MaldonadoWilliams FW331:25,5392,3690,10019
19.21Jarno TrulliLotus T1281:27,3284,1581,78919
20.20Heikki KovalainenLotus T1281:27,4914,3210,16321
21.25Jerome d'AmbrosioVirgin MVR-021:28,1865,0160,69523
22.23Vitantonio LiuzziHRT F1111:28,4415,2710,25522
23.24Timo GlockVirgin MVR-021:28,9625,7920,52117
24.22Daniel RicciardoHRT F1111:30,3167,1461,35416
107% najlepszego czasu: 1:28,992

Najszybszym kierowcą trzeciej sesji treningowej na torze Monza był Sebastian Vettel. Kierowca Red Bull Racing przejechał swe najszybsze okrążenie w czasie 1:23,170, wyprzedzając o 0,4s Marka Webbera oraz o 0,5s Felipe Massę. Różnice w czołówce stają się jednak coraz mniejsze, ponieważ ośmiu kierowców miało tym razem stratę mniejszą niż jedna sekunda do najszybszego.

Kolejny dzień na torze Monza przyniósł kolejny słoneczny poranek, który kierowcy rozpoczęli oczywiście od wykonania przejazdów instalacyjnych. Nowy dzień przyniósł jednak również sporo nowin. Pierwszą z nich jest fakt wykorzystania przez zespół Red Bull Racing jednego z odstępstw od zakazu pracy nad bolidem w trakcie nocy, by wykonać pewne prace nad samochodem Marka Webbera. Potwierdzone również zostało, iż zalecenia Pirelli dotyczące maksymalnego nachylenia kół będą od teraz traktowane jako wiążące przepisy, a przekraczanie zalecanych wartości będzie traktowane przez sędziów jako stosowanie niebezpiecznych konstrukcji.

W piątek popołudniu sędziowie ukarali też dwóch kierowców za przekraczanie dozwolonej prędkości w alei serwisowej – Michael Schumacher zapłacił 400 Euro, natomiast Bruno Senna przekroczył prędkość aż dwukrotnie, za pierwszym razem o 16km/h, a za drugim razem jego prędkość wynosiła 81,7km/h w alei serwisowej, gdzie dopuszczalna prędkość to 60km/h. Brazylijczyk zapłacił łącznie 12000 Euro.

Pierwszym kierowcą, który rozpoczął dziś pomiarowe przejazdy był Jerome d'Ambrosio, a swe pierwsze okrążenie przejechał w czasie 1:32,578. Natężenie ruchu na torze jednak szybko zaczęło wzrastać i już pięć minut później kierowcy balansowali na granicy 1:25, a na czele był Nico Rosberg z Mercedesa. Drugi z reprezentantów tegoż zespołu – Michael Schumacher zanotował natomiast w tym czasie spory uślizg tylnej osi podczas hamowania do pierwszego zakrętu i obrócił się, zatrzymując na asfaltowym poboczu. Silnik w bolidzie jednak nie przestał pracować i Niemiec kontynuował jazdę.

Na półmetku sesji ruch na torze niemal ustał. Na czele tabeli znajdował się w tym momencie Sebastian Vettel z rezultatem 1:24,000 wyprzedzając Marka Webbera i Jensona Buttona. Z problemami zmagało się natomiast Ferrari, którego kierowcy dopiero w tym momencie pojawili się na torze, gdyż po nieudanym piątku, inżynierowie pracowali jeszcze nad zmianami w ustawieniach. Podobne problemy z ustawieniami nękały Jensona Buttona, który nie był zadowolony zarówno z pierwotnych ustawień, jak i nowych, które powodowały jeszcze większą nadsterowność.

Dotychczas wszyscy kierowcy korzystali z opon pośrednich, jednak wkrótce do użycia weszło także miękkie ogumienie, które pozwoliło wysunąć się na czoło Rosbergowi z czasem 1:23,875. Oprócz kierowców Mercedes GP z miękkich opon korzystali również między innymi kierowcy Toro Rosso oraz Saubera. Inni czekali jeszcze, by w końcówce sesji przeprowadzić symulację kwalifikacji.

Pod sam koniec treningu na torze nie pojawił się jedynie Daniel Ricciardo, w którego bolidzie najwyraźniej pojawiło się wiele problemów jednocześnie i jego mechanicy pracowali zarówno nad zawieszeniem, jak i silnikiem oraz skrzynią biegów, by zdążyć przed rozpoczęciem kwalifikacji.

Pozostali kierowcy pracowali nad swym tempem kwalifikacyjnym poprawiając swe czasy niemal z każdym okrążeniem. W końcówce jednak niedościgniony okazał się po raz kolejny Sebastian Vettel, który przejechał swe najszybsze okrążenie w czasie 1:23,170. Drugie miejsce przypadło Markowi Webberowi, a trzeci był tym razem Felipe Massa.

Za nami więc spokojna sesja kwalifikacyjna, po której możemy spodziewać się zaciętej walki zarówno w środku stawki – o wejście do Q3, jak i na czele, gdzie do walki o Pole Position włączyć będzie się chciało z pewnością kilku kierowców, co zapowiada spore emocje. Czy Ferrari zdoła zaprezentować lepszą formę przed swoimi kibicami? Czy ktoś będzie w stanie przerwać serię Red Bulla? Co zrobi McLaren? Odpowiedzi na te pytania poznamy już dzisiejszego popołudnia.

Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 34°C
Temperatura powietrza: 28°C
Prędkość wiatru: 2,1m/s
Wilgotność powietrza: 57%
Sucho

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
IceMan11, 10.09.2011 12:24[!]
Widzę, że Sebastian jeździł dzisiaj za dwóch ;P

PP dzisiaj zdobędzie Lewis Hamilton.
NEO86, 10.09.2011 12:25[!]
Vettel totalna dominacja. 2 pierwsze miejsca zajmuje Vettel :)))))
omen10, 10.09.2011 12:25[!]
Zgłoszone ;) Widzę, że większość pozycji to dublety zespołów ;D
czorny90, 10.09.2011 12:27[!]
Generalnie sesja bardzo ciekawa. Widać, że prędkość nie przekłada się na wyniki. Kwalifikacje zapowiadają się bardzo emocjonująco. Martwi mnie tylko przeciętna forma Fernando. Miejmy nadzieje, że się otrząśnie po nieudanych sesjach treningowych.
YAHoO, 10.09.2011 12:28[!]
Widać, że Sebastian się dwoi aby wywalczyć jak najlepszy wynik, tak trzymać! ;-)
Anderis, 10.09.2011 12:32[!]
Jeśli sytuacja powtórzy się w wyścigu, to Vettel niemal natychmiast zapewni sobie mistrzostwo, zdobywając 43 punkty na Monzy. ;)
marrcus, 10.09.2011 12:39[!]
vettel na prostej zdecydowanie najwolniej przez 3 sesje max 327,9 i wolny w pierwszym sektorze. W 1 sektorze 0,4 straty, start w takim wypadku to odrazu oklep
krzysiek_aleks, 10.09.2011 12:43[!]
Jerome chyba zmotywowany belgijskim sponsorem
General, 10.09.2011 13:09[!]
Cytat marrcus :
vettel na prostej zdecydowanie najwolniej przez 3 sesje max 327,9 i wolny w pierwszym sektorze. W 1 sektorze 0,4 straty, start w takim wypadku to odrazu oklep
Gridy sa w polowie prostej startowej, wiec na pierwszej szykanie nie beda miec v-max. Jak dobrze zablokuje wejscie w ta szykane, to do nastepnej bedzie mial minimalna przewage, gdzie mozliwe, ze druga przejedzie bez blokowania optymalnym torem jazdy, a potem na kretej sekcji moze robic taka przewage, ze na prostej moga go co najwyzej dochodzic (przy zalozeniu, ze bedzie startowal z P1).

A dalej to juz bedzie zalezalo od strategii i systemu DRS - sa dwie strefy, nawet jak gdzies go ktos wyprzedzi na pozniejszym etapie, to bedzie mial problem z odjechaniem. Nie mozna tez wykluczyc jakis crashy w pierwszej szykanie i wszelkie scenariusze bedzie mozna schowac do lamusa.
nij0, 10.09.2011 13:12[!]
Warto też pamiętać, że KERS Merca jest najlepszy.
francorchamps, 10.09.2011 13:36[!]
dziwne że Hamilton w stosunku do FP1 porawił się o 0,1s Hmm..
Masio, 10.09.2011 13:42[!]
Ja bym chciał, żeby Pole Position zdobył dziś Fernando Alonso. Jednak ten wynik na razie nie zapowiada tego sukcesu. Liczę na Hiszpana w Q.
yaqb123, 10.09.2011 15:23[!]
To potwierdza, że moc silnika nie ma wielkiego znaczenia.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca