|
|
|
|
|
|
SingTel Singapore Grand Prix 2011 | 25 wrze?nia |
|
|
|
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 1:44,014 - Q2, Felipe Massa (Ferrari), 2008 |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:45,599 - Kimi Raikkonen (Ferrari), 2008 |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: 159,656 km/h - Lewis Hamilton (McLaren), 2009 |
| |
Sesja treningowa 1 [ T- | T+ ]
|
| | | | | P. | Nr | Kierowca | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
|
1. | 3 | Lewis Hamilton | McLaren MP4-26 | | 1:48,599 | - | - | 10 |
2. | 1 | Sebastian Vettel | Red Bull RB7 | | 1:49,005 | 0,406 | 0,406 | 15 |
3. | 2 | Mark Webber | Red Bull RB7 | | 1:50,066 | 1,467 | 1,061 | 16 |
4. | 5 | Fernando Alonso | Ferrari 150° Italia | | 1:50,596 | 1,997 | 0,530 | 11 |
5. | 4 | Jenson Button | McLaren MP4-26 | | 1:50,952 | 2,353 | 0,356 | 12 |
6. | 6 | Felipe Massa | Ferrari 150° Italia | | 1:52,043 | 3,444 | 1,091 | 14 |
7. | 14 | Adrian Sutil | Force India VJM04 | | 1:52,251 | 3,652 | 0,208 | 13 |
8. | 7 | Michael Schumacher | Mercedes GP W02 | | 1:52,416 | 3,817 | 0,165 | 12 |
9. | 15 | Paul di Resta | Force India VJM04 | | 1:52,435 | 3,836 | 0,019 | 13 |
10. | 8 | Nico Rosberg | Mercedes GP W02 | | 1:52,815 | 4,216 | 0,380 | 13 |
11. | 11 | Rubens Barrichello | Williams FW33 | | 1:52,991 | 4,392 | 0,176 | 17 |
12. | 19 | Jaime Alguersuari | Toro Rosso STR6 | | 1:53,050 | 4,451 | 0,059 | 17 |
13. | 12 | Pastor Maldonado | Williams FW33 | | 1:53,399 | 4,800 | 0,349 | 18 |
14. | 17 | Sergio Perez | Sauber C30 | | 1:53,703 | 5,104 | 0,304 | 19 |
15. | 16 | Kamui Kobayashi | Sauber C30 | | 1:53,749 | 5,150 | 0,046 | 12 |
16. | 9 | Bruno Senna | Renault R31 | | 1:53,765 | 5,166 | 0,016 | 17 |
17. | 18 | Sebastien Buemi | Toro Rosso STR6 | | 1:53,785 | 5,186 | 0,020 | 16 |
18. | 10 | Witalij Pietrow | Renault R31 | | 1:54,736 | 6,137 | 0,951 | 8 |
19. | 21 | Jarno Trulli | Lotus T128 | | 1:54,821 | 6,222 | 0,085 | 9 |
20. | 20 | Heikki Kovalainen | Lotus T128 | | 1:56,198 | 7,599 | 1,377 | 8 |
21. | 25 | Jerome d'Ambrosio | Virgin MVR-02 | | 1:57,798 | 9,199 | 1,600 | 13 |
22. | 24 | Timo Glock | Virgin MVR-02 | | 1:58,792 | 10,193 | 0,994 | 6 |
23. | 22 | Daniel Ricciardo | HRT F111 | | 1:59,169 | 10,570 | 0,377 | 17 |
24. | 23 | Narain Karthikeyan | HRT F111 | | 1:59,214 | 10,615 | 0,045 | 18 |
| |
107% najlepszego czasu: 1:56,201 |
|
|
Lewis Hamilton odnotował najszybszy czas w pierwszej sesji treningowej przed Grand Prix Singapuru. Kolejne dwa miejsca zajął duet Red Bull Racing – Sebastian Vettel i Mark Webber. Niestety głównym bohaterem treningu okazali się nie kierowcy, a wadliwe krawężniki.
Inauguracja weekendu o Grand Prix Singapuru była tak niesamowita, jak cała idea nocnego wyścigu. Pierwsza sesja treningowa rozpoczęła się z półgodzinnym opóźnieniem związanym z naprawą krawężników na zakrętach numer 3 i 14. Sprawa nie była najłatwiejsza do opanowania, ponieważ w obu miejscach trwały gorączkowe prace nadzorowane przez delegatów technicznych FIA w osobach Herbiego Blasha i Charliego Whitinga.
W rezultacie napraw, pierwszy trening został skrócony do sześćdziesięciu minut. Tradycyjnie na tor wyjechali reprezentanci najsłabszych zespołów, choć już podczas okrążenia instalacyjnego Timo Glock wypadł poza tor przez drobne problemy z nowymi hamulcami. Po zjeździe do garażu Niemiec został poinformowany o konieczności wymienienia całego układu, przez co stracił trochę czasu na torze.
Jako pierwszy czas okrążenia ustanowił po piętnastu minutach Nico Rosberg, choć chwilę później rezultat przebił jego partner z Mercedesa – Michael Schumacher. Tak jak na wszystkich torach ulicznych, częstym widokiem były drobne wyjazdy poza nitkę toru, które spowodowane są głównie słabą przyczepnością i brakiem optymalnej linii jazdy. Newralgicznym miejscem była tradycyjnie potrójna szykana w zakręcie nr 10.
Do większego incydentu doszło w przedostatnim zakręcie toru, gdy Mark Webber próbował wyprzedzić znacznie wolniejszego Timo Glocka. Australijczyk uszkodził przedni spojler zahaczając o tylną oponę bolidu Virgin Racing. Wskutek jej przebicia Niemiec zakończył jazdę i nieusatysfakcjonowany obrotem wydarzeń udał się na zaplecze swego garażu. Chwilę później na torze wywieszono czerwoną flagę po tym, jak Heikki Kovalainen zatrzymał swój bolid w zakręcie nr 18 z awarią i pożarem układu hamulcowego.
Na półmetku, czasu jednego okrążenia nie ustanowiła piątka kierowców – Kobayashi, Trulli, Alonso, Hamilton oraz Button. Wraz ze wznowieniem jazd, włoski kierowca szybko pojawił się na torze, przejmując od Kovalainena rolę zbierania informacji przed dalszą częścią weekendu. Na kwadrans przed wywieszeniem flagi w biało-czarną szachownicę, stawce przewodził Sebastian Vettel, a czołową trójkę uzupełniali Jenson Button i Mark Webber.
Niespodziewanie najszybszym bolidem okazywało się Ferrari Felipe Massy, które w punkcie pomiaru prędkości osiągnęło 290 km/h. Bardzo zbliżony rezultat osiągnął również Adrian Sutil. Tymczasem na torze trwała korespondencyjna walka między Hamiltonem a Vettelem. Z każdym okrążeniem obaj kierowcy poprawiali czas najlepszego okrążenia, aż do czasu ponownego wywieszenia czerwonej flagi z powodu uszkodzenia krawężnika na wyjeździe z zakrętu nr 7.
Po usunięciu nachalnego i często powtarzającego się problemu, kierowcom pozostały do dyspozycji trzy minuty. Dokładnym podsumowaniem sesji był widok ogromnego korku, jaki pojawił się na wyjeździe z alei serwisowej, gdy każdy z kierowców chciał wykorzystać do maksimum oddany im do dyspozycji czas.
Należy mieć tylko nadzieję, że w drugim treningu kierowcy nie będą musieli desperacko walczyć z czasem, a spokojnie oddadzą się przygotowaniom do kluczowych rozdziałów weekendu – jutrzejszych kwalifikacji i niedzielnego wyścigu.
Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 33°C
Temperatura powietrza: 31°C
Prędkość wiatru: 1, 6 m/s
Wilgotność powietrza: 65%
Sucho
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|