F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2011
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Turcji
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Europy
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Korei Południowej
GP Indii
GP Abu Zabi
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2011
Klasyfikacje generalne 2011
Statystyki z sezonu 2011

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Suzuka.
Japanese Grand Prix 20119 pa?dziernika
Suzuka Circuit
Długość toru: 5,807 km
Liczba okrążeń: 53
Pełny dystans: 307,471 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:28,954 - Q2, Michael Schumacher (Ferrari), 2006
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:31,540 - Kimi Raikkonen (McLaren), 2005
Największa średnia prędkość wyścigu:
219,983 km/h - Fernando Alonso (Renault), 2006
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Rezultat wyścigu
1.
Jenson Button
McLaren 53 okr. 1h30m53,427
2.
Fernando Alonso
Ferrari 53 okr. +0:01,160
3.
Sebastian Vettel
Red Bull 53 okr. +0:02,006
P.Z.NrKierowcaBolid Op.  Ok. Czas/strata/powód nieukończ.B
1.14Jenson ButtonMcLaren MP4-26531h30m53,4273
2.35Fernando AlonsoFerrari 150° Italia53+0:01,1603
3.21Sebastian VettelRed Bull RB753+0:02,0063
4.22Mark WebberRed Bull RB753+0:08,0713
5.23Lewis HamiltonMcLaren MP4-2653+0:24,2683
6.27Michael SchumacherMercedes GP W0253+0:27,1203
7.36Felipe MassaFerrari 150° Italia53+0:28,2403
8.917Sergio PerezSauber C3053+0:39,3772
9.110Witalij PietrowRenault R3153+0:42,6072
10.138Nico RosbergMercedes GP W0253+0:44,3223
11.=14Adrian SutilForce India VJM0453+0:54,4473
12.=15Paul di RestaForce India VJM0453+1:02,3263
13.616Kamui KobayashiSauber C3053+1:03,7052
14.=12Pastor MaldonadoWilliams FW3353+1:04,1943
15.119Jaime AlguersuariToro Rosso STR653+1:06,6232
16.79Bruno SennaRenault R3153+1:12,6282
17.411Rubens BarrichelloWilliams FW3353+1:14,1913
18.=20Heikki KovalainenLotus T12853+1:27,8243
19.=21Jarno TrulliLotus T12853+1:36,1403
20.124Timo GlockVirgin MVR-02512 okr. (2 okr.)3
21.125Jerome d'AmbrosioVirgin MVR-02512 okr. (01,275)3
22.=22Daniel RicciardoHRT F111512 okr. (02,496)3
23.123Vitantonio LiuzziHRT F111503 okr. (1 okr.)3
Niesklasyfikowani
18Sebastien BuemiToro Rosso STR611niedokręcone koło1
Najszybsze okrążenie: Jenson Button (McLaren MP4-26) - 1:36,568 na 52 okr.
Średnia prędkość zwycięzcy: 202,972 km/h

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 3 4 Odśwież T- T+
Arya, 09.10.2011 11:50[!]
@marla
No już nie przesadzaj, perfidne zapachnięcie? Vettel z tego co zrozumiałam powiedział, że nie widział, że spycha Jensona i to nie było jego intencją, i porozmawiali o tym. Alonso zepchnął na Monzy Vettela przy większej prędkości, na zakręcie, na żwir i nawet nie było to rozpatrywane przez sędziów, a i Seb z tego afery nie robił. Jakby za to dzisiaj była kara, to za tamto tym bardziej. I dla Hamiltona kolejna, tu było dużo bliżej, nawet wióry z Ferrari poleciały. I wiele innych incydentów było nieukaranych. W końcu byśmy co wyścig po kilka kar dawali. I co to za ściganie by było.
jpslotus72, 09.10.2011 11:55[!]
@Zomo
Masz rację - patrząc na dzisiejszy start: "Niemcom rosnie nowy Schumacher!"...

Irvine twierdził niedawno, że Jenson na pewno nie zdobędzie już mistrzowskiego tytułu - jeszcze się zdziwi.

PS Gratulacje dla Mistrza! (W Post Scriptum - bo dzisiejsze punkty były tylko PS do tegorocznego tytułu...)

@Arya
"nie widział, że spycha Jensona" - chciał wjechać na trawę, żeby nazrywać kwiatuszków do mistrzowskiego wianeczka? :)
marla, 09.10.2011 11:59[!]
@IceMan11
Ależ ja nie napisałam, że według mnie należała się kara. Zresztą w perspektywie tego, że Jenson wygrał pozostaje mi napisać jedno: WHATEVER. ;)

@Arya
Nie widział mówisz. A to dobre, dobre. :) Mi się wydawało, że jednak miał lusterka w swoim RB7. To ciekawe po co zjechał? Żeby zrobić na Lewisa miejsce po lewej? ;) Co do Monzy, jak już o tym mowa, to IMO Vettel na własne życzenie podjął zwiększone ryzyko atakując Alonso w akurat w tym miejscu i w tym momencie. A Alonso nie wykonał najmniejszego ruchu żeby zepchnąc VET, po prostu jechał swoim torem. Poza tym, jeżeli dobrze pamiętam, to po Monzie sympatycy Vettela raczej zachwycali się tym manewrem podając to jako argument, że Seba jednak jest fighterem, a teraz nagle, w odniesieniu do tematu VET-BUT, okazuje się, że biedy Sebek również kiedyś został zepchnięty, na Monzie właśnie. Hmm...
Zresztą, powtórzę się, ja nigdzie nie napisałam, że powinna być kara.

Po za tym wielki plus dla mechaników McLarena. Dziś w końcu grało wszystko co powinno.
No, może oprócz Lewisa...
modlicha, 09.10.2011 12:00[!]
Iceman11 jak zwykle jeśli chodzi o Sebe to jesteś kompletnie nieobiektywny i wymyślasz wszelkiego rodzaju bzdury aby tylko usprawiedliwić niepowodzenia/błędy (łącznie z tym słabszym bolidem - jak się okazało nie miałeś wczoraj racji ).

Przede wszystkim różnica między manewrem Vettela a Alonso z Monzy jest taka, że Alonso zostawił Vettelowi miejsce dokładnie na szerokość bolidu. To raczej Vettel się wtedy spłoszył i w sumie niepotrzebnie wyjechał na trawę, bo miejsce na asfalcie jeszcze było. Poza tym Alonso od razu gdy zorientował się że obrona i tak się nie uda to odbił w prawo i zostawił więcej miejsca.

Vettel podobnie jak miesiąc temu Schumacher chamsko i z premedytacją spychał do końca aż przeciwnik znajdzie się na trawie. Trzeba być ślepym albo zaślepionym sympatią do Vettela aby nie widzieć różnicy między tymi manewrami.

Kary jednak nie dostał bo nie byłaby ona poprawna politycznie. Vettel nie wróciłby już do TOP3 a mistrza nie mogło dziś zabraknąć na podium.

Cytat jpslotus72 :
chciał wjechać na trawę, żeby nazrywać kwiatuszków do mistrzowskiego wianeczka?
- dobre :-) Dziwie się że są tacy którzy wierzą we wszystko co mówią kierwowcy i jak się usprawiedliwiają.

PS. Żeby udowodnić że staram się być obiektywny to również nie wierzyłem kierowcy któremu kibicuje najbardziej (Buttonowi) gdy mówił że nie widział Hamiltona w Kanadzie. Aczkolwiek byłoby to bardziej prawdopodobne bo były kurtyny z wody za samochodem.
Adakar, 09.10.2011 12:26[!]
Kamui - schrzanili mu taktykę.
Gdy zakładali mu srebrne oponki powiedziałem ... dobra decyzja. Na ostatnie 10 kółek dadzą mu żółte gumy i będzie Kamikaze szalał ...

a później ...
o_O .... FUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU
IceMan11, 09.10.2011 13:07[!]
@modlicha
Masz wykresy z telemetrii od RBR i McLaren'a, że wiesz, który zespół był szybszy?
Arya, 09.10.2011 13:31[!]
@modlicha
Weźmy filmik http://www.youtub.../watch?v=QFhPAvr_OMo
W sekundach 30-31 Alonso zjeżdża ciągłym ruchem na lewo, więc Seb też równolegle zjeżdża na lewo. Nie wiem, czy jazda na parę centymetrów w zakręcie jest bardziej rozsądna od zjechania lekko poza tor.
Jak w tym momencie (http://oi54.tinypic.com/futds3.jpg) niby Alonso zostawia szerokość bolidu, to chyba tak, żeby stykali się przednimi skrzydłami. A że chwilę po tym odbił, to co innego. Może trochę mniejsza była odległość dzisiaj, ale za to prędkość była sporo mniejsza i działo to też się na prostej. Moim zdaniem te manewry są siebie warte, niezbyt przyjemne, ale na karę nie zasługują.
Vettel też nawiązał do incydentu z Fernando :P http://www.autosp.../report.php/id/95217
marios76, 09.10.2011 13:46[!]
Następnym razem niech tak spróbuje z Hamiltonem. Polecą iskry, bo jeden nie widzi, a drugi nie widzi problemu. :D
marrcus, 09.10.2011 14:20[!]
Przecież to jasne ze Vetel będzie bronił pozycji, jechał jednostajnym ruchem do prawej krawedzi, nie zmieniał kierunku.
Jakby była kolizja to kare powinien dostać Buton, nie musi sie wpychać.
Vetel pojechał tak samo jak Peres z Szumacherem ostatnio albo to co zrobił Buton Hamiltonowi w kanadzie.
thesign, 09.10.2011 14:32[!]
Sądzę, że właśnie dla takich chwil oglądamy F1. Widok wzruszonego i szczęśliwego kierowcy, który właśnie stał się podwójnym mistrzem świata jest naprawdę piękny :) i jeszcze ten obrazek jak Jens przekracza linie mety i podnosi ręce do góry, a za nim Seba, który robi tak samo, świetne ;) ;D
Wyścig ciekawy, może nie bardzo emocjonujący, ale ciekawy.
Gratulacje zarówno dla Seby podwójnego mistrza świata jak i dla Jensona za wygranie wyścigu, bardzo się cieszę bo obu ich lubię.
Świetnie jechał też Alonso, Schumacher też miał dobry wyścig i Perez, tylko 2 pit-stopy imponujące :)
Hamilton jak zwykle w swoim stylu, choć na szczęście dziś oprócz jednego incydentu był dość niewidoczny, tak samo Mark, w pewnym momencie myślałam, że go po prostu nie ma bo dzisiaj zupełnie nie istniał. Trochę szkoda mi Kamui, myślałam że będzie wyżej.
Co do ewentualnej kary dla Seby to ja jestem przeciwna może było trochę ostro, ale już nie takie rzeczy sędziowie przepuszczali. A gdyby dali mu karę to możliwe, że to by bardziej zepsuło wyścig Vettelowi niż stracenie jednej pozycji Buttona.
Aeromis, 09.10.2011 14:37[!]
@Arya
Nie porównywałbym tych dwóch sytuacji, bo ta z Alonso miała miejsce na wyjściu z zakrętu (gdzie zawsze się zjeżdża na zewnętrzną), trudno żeby ten który jest jeszcze górą hamował lub dobijał do wewnętrznej by wpaść w poślizg. Uważam, że na ostrą walkę powinno się pozwolić, czy dziś Vettel przegiął - nie potrafię ocenić jednoznacznie, na pewno chciał zablokować Buttona ale to mu się nie udało, nie wierzę w ściemę że go nie widział, bo niby na co miał patrzeć widząc że Jeson lepiej ruszył, niby po co zjeżdżał usilnie do wewnętrznej przed zakrętem? Nie wiem czy na takie zagrywki powinno się pozwalać, wiem że mnie się one nie podobają i że między blokowaniem (obrona Alonso przed Vettelem na paru ostatnich okrążeniach dzisiejszego GP), a spychaniem jest wielka różnica.

edit: poza przy sytuacji VET-ALO gdy ALO jeszcze zjeżdżał do zewnętrznej to koła bolidów jeszcze się nie zazębiały, imo zrobił to na styk, VET miał czas i na pojechanie po trawce i na odpuszczenie.
marla, 09.10.2011 14:47[!]
@marrcus
Cytat :
Jakby była kolizja to kare powinien dostać Buton, nie musi sie wpychać.

Rozbawiłeś mnie :D
modlicha, 09.10.2011 15:46[!]
Cytat IceMan11 :
Masz wykresy z telemetrii od RBR i McLaren'a, że wiesz, który zespół był szybszy?

Wczoraj nie potrzebowałeś, a dziś potrzebujesz telemetrii?
Myślę, że wystarczy Twoja chłodna i obiektywna obserwacja.

@marla - Racja , marrus dziś sypnął dowcipem.

@Arya - dziekujemy za linki. Wszystkie udowadniają że Alonso zostawił wystarczająco dużo miejsca, a to Vettel się wystraszył tylko. Poza tym jak pisałem Alonso gdy zobaczył że obrona nie ma szans odpuścił. Zachował się fair. Vettel zachował się jak Schumi. Oczywiście kara się nie należała bo nie posypały się części skrzydeł więc sprawy nie ma. Ale nie smak za zachowanie i kłamstewko pozostał.
Arya, 09.10.2011 16:14[!]
@modlicha
No skoro uważasz, że Vettel powinien jechać przyklejony do boku Alonso (bo na tyle miał miejsca, żeby nie wyjeżdżać poza tor), to może i miał wystarczająco przestrzeni. Ale tego już nie rozstrzygniemy.
IceMan11, 09.10.2011 17:26[!]
@modlicha
Nie chcę mi się po prostu dyskutować. Dziękuję.
Kamikadze2000, 09.10.2011 20:15[!]
@modlicha - wiem, że jesteś fanem McL, więc zapytam - czy Hamilton jeździ fair?? O ile w zeszłym sezonie Seba nabroił, o tyle w tym jeździ na prawdę fair. To chyba jeden z pierwszych w tym sezonie "agresorów" ze strony Sebka. Jeżeli masz przykłady, to wypisz mi chamskie zachowanie Vetka w tym sezonie, poza Suzuką. Odśwież mi pamięc.
modlicha, 09.10.2011 22:27[!]
@Kamikadze2000 - to mało wiesz.

Nie jestem fanem Mclarena ani żadnego innego zespołu, a tym bardziej Hamiltona. W ogóle nie kibicuje jakoś szczególnie zespołom. Raczej podążam z sympatiami za tym czy innym kierowcą - od paru lat za Buttonem.

Uważam, że HAM nie tyle jeździ chamsko czy nie fair (przynajmniej nie dorówna w tym Schumacherowi) co ma problem ze swoją koncentracją, instynktem i generalnie tym co siedzi w głowie. Do tej pory wielu uważało go za super szybkiego i precyzyjnego kierowcę. Sam miał o sobie takie mniemanie. Teraz gdy doszła frustracja z powodu szybszego średnio o ponad pół sekundy RBR co jest niemożliwością pokonanie takiego bolidu z dobrym kierowcą + lepiej spisujący się Button - coś przestało funkcjonować. Została szybkość, ale brakło precyzji. O ile manewr na Massie w Monaco uważam za chamski to pozostałe manewry to brak tej precyzji. Czy to w Singapurze brakło mu tych 5 cm, czy dziś o te 5cm zostawił za mało miejsca Massie...zupełnie niepotrzebne idiotyczne błędy. Ale przyczyna tkwi w Hamiltonie, a nie jest ukierunkowaną agresją na biednego Massę.

Do Vettela nie mam żadnych poprzednich zarzutów ani za potrzebnie sezony, ani za ten (wszystkie crashe z Kubicą, Webberem czy Buttonem w 2010 wynikały z braku umiejętności/doświadczenia/oceny sytuacji - dowolne skreślić lub zostawić).

Z wyjątkiem dzisiejszego manewru, który był z premedytacją. No cóż uczy nam się baby Schumacher...szkoda że od mistrza nieczystej walki :-)
Strony  •  < 1 2 3 4 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca