F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2011
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Turcji
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Europy
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Korei Południowej
GP Indii
GP Abu Zabi
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2011
Klasyfikacje generalne 2011
Statystyki z sezonu 2011

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Yeongam.
Korean Grand Prix 201116 pa?dziernika
Korea International Circuit
Długość toru: 5,615 km
Liczba okrążeń: 55
Pełny dystans: 308,630 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:35,585 - Sebastian Vettel (Red Bull), 2010
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:50,257 - Fernando Alonso (Ferrari), 2010
Największa średnia prędkość wyścigu:
109,998 km/h - Fernando Alonso (Ferrari), 2010
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 1  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.7Michael SchumacherMercedes GP W022:02,784--10
2.1Sebastian VettelRed Bull RB72:02,8400,0560,0568
3.15Paul di RestaForce India VJM042:02,9120,1280,07212
4.14Adrian SutilForce India VJM042:03,1410,3570,22912
5.18Sebastien BuemiToro Rosso STR62:03,1820,3980,0419
6.16Kamui KobayashiSauber C302:03,2920,5080,11013
7.3Lewis HamiltonMcLaren MP4-262:03,3910,6070,0996
8.8Nico RosbergMercedes GP W022:04,3111,5270,92012
9.17Sergio PerezSauber C302:04,7972,0130,4868
10.2Mark WebberRed Bull RB72:05,1832,3990,3865
11.21Karun ChandhokLotus T1282:06,3503,5661,16711
12.12Pastor MaldonadoWilliams FW332:06,8524,0680,50211
13.19Jean-Eric VergneToro Rosso STR62:07,5414,7570,6899
14.11Rubens BarrichelloWilliams FW332:08,2185,4340,6775
15.23Narain KarthikeyanHRT F1112:08,8326,0480,61414
16.22Daniel RicciardoHRT F1112:09,2326,4480,40014
17.25Jerome d'AmbrosioVirgin MVR-022:12,6589,8743,4267
18.24Timo GlockVirgin MVR-022:14,50811,7241,8504
19.6Felipe MassaFerrari 150° Italia---1
20.5Fernando AlonsoFerrari 150° Italia---5
21.9Bruno SennaRenault R31---1
22.10Witalij PietrowRenault R31---1
23.20Heikki KovalainenLotus T128---1
24.4Jenson ButtonMcLaren MP4-26---1
107% najlepszego czasu: 2:11,379

Najszybszym kierowcą podczas pierwszego wolnego treningu na mokrym torze Yeongam był Michael Schumacher, który pokonał swe najszybsze okrążenie w czasie 2:02,784. Drugi był z minimalną stratą Sebastian Vettel, a trzeci Paul di Resta. Kierowcy wykonali podczas tej sesji stosunkowo niewiele okrążeń, ze względu na opady deszczu, które nie ustawały.

Od samego początku, warunki na torze nie były zbyt sprzyjające dla kierowców Formuły Jeden. Nad torem przewijały się bowiem intensywne opady deszczu, które spowodowały, że na torze zalegało sporo wody i tworzyły się kałuże. Wszyscy kierowcy zdecydowali się jednak w przeciągu kwadransa od rozpoczęcia sesji wykonać przejazdy instalacyjne, po czym zjechali do garaży, w których pozostali na dłuższy czas.

Po upływie trzydziestu minut na torze ponownie pojawił się Lewis Hamilton, który wykonał również tym razem wyłącznie pojedyncze okrążenie instalacyjne. Deszcz natomiast wciąż padał dość intensywnie, a kolor nieba nie zapowiadał, by sytuacja w najbliższym czasie miała się w jakikolwiek sposób zmienić.

Ruch na torze pojawił się ponownie na czterdzieści minut do końca. Z boksów ponownie wyjechał Lewis Hamilton, który zdecydował się na pierwsze przejazdy pomiarowe. Na tor wyjechali też Karun Chandhok i Sebastien Buemi. Wszyscy korzystali z opon na mokry tor oznaczonymi na pomarańczowo.

Tymczasem kierowca McLarena ukończył pierwsze pomiarowe okrążenie dzisiejszego ranka w czasie 2:05,484, po czym szybko zaczął poprawiać swe tempo i wkrótce legitymował się już czasem 2:03,391, a zespół podał przy tym, że przejazdy te miały służyć przede wszystkim sprawdzeniu pewnych elementów mechanicznych.

Więcej bolidów zaczęło pojawiać się na torze na pół godziny przed końcem sesji. Gdy zespoły instruowały swych kierowców, by podeszli do swych pierwszych przejazdów raczej zachowawczo, Pastor Maldonado atakował i regularnie zwiedzał pobocza toru. Na jego szczęście – bez konsekwencji. Niemal wszyscy kierowcy wyjeżdżający na tor ograniczali się jednak do wykonania od 5 do 8 okrążeń.

Na kwadrans przed końcem na czele tabeli znajdował się Sebastien Buemi z rezultatem 2:03,182, a za nim plasowali się Kamui Kobayashi i Lewis Hamilton. Do tego momentu pomiarowe okrążenia wykonało zaledwie trzynastu kierowców, a spośród pozostałych nie wszyscy zdawali się być zainteresowani powrotem na tor.

Warunki bowiem wciąż były trudne, a drobne problemy spotkały Jeana-Erica Vergne, który przestrzelił pierwszy zakręt, ratując się przed utratą panowania nad bolidem. Problemy mieli także jego bardziej doświadczeni koledzy – Sabastian Vettel i Karun Chandhok. Pierwszy z nich przestrzelił zakręt numer dziewięć, natomiast drugi obracał się na wyjściu z zakrętu dziesiątego. Również pozostali kierowcy szukali sposobów na poprawę czasu, co sprawiło, że w końcówce sesji wielu z nich notowało drobne wypady na pobocze lub widowiskowe uślizgi.

Bardziej odważna jazda kierowców w końcówce zaowocowała ostatecznie poprawą czasów, a na czoło wysunął się Michael Schumacher, który ustanowił najlepszy czas pierwszego treningu – 2:02,784, wyprzedzając Vettela i di Restę.

Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 19°C
Temperatura powietrza: 18°C
Prędkość wiatru: 1,4m/s
Wilgotność powietrza: 86%
Mokro

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
krzysiek_aleks, 14.10.2011 07:00[!]
Chandhok 11?! Normalnie koniec świata...
Kamikadze2000, 14.10.2011 08:04[!]
Znowu leje!? Nie no, wywalic ten tor! ;/

P.S. Chciałbym normalnych warunków, aby ocenic ten obiekt. ;)
adamo342, 14.10.2011 08:18[!]
Ja też chciałbym żeby było sucho bo chce zobaczyć jak wygląda start w normalnych warunkach.Ale jak będzie padać to Schumacher znowu będzie miał szanse na podium a jak w niedzielę będzie padać to chciałbym na mecie kolejności 1.Button 2.Schumacher 3.Hamilton albo 1.Button 2.Hamilton 3.Schumacher
Mati93, 14.10.2011 08:24[!]
Ale na pogodę to wy trochę patrzcie.
Będziecie mieli ten swój start na sucho... Nie rozumiem was.
A potem od dziewiątej nad ranem narzekanie, jaki to wyścig był nudny...
Kamikadze2000, 14.10.2011 08:26[!]
@Mati93 - akurat ja nigdy nie narzekam na suchy wyścig... ;)
Mati93, 14.10.2011 08:44[!]
Ja nie wymieniam nikogo z nicku ; ) Wyszczególniam. Siedzę na stronie jaki i forum ładne już parę lat, ale w tym roku co się dzieje to już jest jakaś paranoja. Ludzie tak się po rozpieszczali na temat wyścigów, że to jest chore. Zapominacie czym jest Formuła 1.
rvs, 14.10.2011 11:31[!]
@Mati93 chyba uogólniam - jakbyś wyszczególniał, to byś wymienił nicki...
Warunki w treningu zaważyły na tym, że wyniki są nieobiektywne, wręcz nic nie można powiedzieć o układzie sił... Senna faktycznie inaczej pojechał 1 trening:)
NEO86, 14.10.2011 14:44[!]
Ja chciałbym żeby zarówno kwalifikacje jak i wyścig odbywały się na mokrym torze
Kamikadze2000, 14.10.2011 14:45[!]
@Mati93 - ja po prostu nie przepadam za chaosem pokroju GP Korei 2010. Skoro mamy do czynienia z nagminnymi ulewami, może lepiej zmienic termin GP?? Deszcz ma byc urozmaiceniem i odmianą (na pogodę nie wpłyniesz), a nie normą...
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca