|
|
|
|
|
|
Korean Grand Prix 2011 | 16 pa?dziernika |
|
|
|
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 1:35,585 - Sebastian Vettel (Red Bull), 2010 |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:50,257 - Fernando Alonso (Ferrari), 2010 |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: 109,998 km/h - Fernando Alonso (Ferrari), 2010 |
| |
Opony użyte w wyścigu [ T- | T+ ]
|
| | | | | P. | Kierowca | Start | Pit-stop 1 | Pit-stop 2 | Pit-stop 3 | Suma postojów | |
|
1. | Vettel | Su | Su (16) | Mn (34) | | 2 | |
2. | Hamilton | Su | Su (15) | Mn (33) | | 2 | |
3. | Webber | Su | Mn (14) | Mn (33) | | 2 | |
4. | Button | Su | Su (13) | Mn (34) | | 2 | |
5. | Alonso | Su | Mn (15) | Mn (37) | | 2 | |
6. | Massa | Su | Mn (14) | Mn (34) | | 2 | |
7. | Alguersuari | Sn | Su (17) | Mn (37) | | 2 | |
8. | Rosberg | Su | Mn (13) | Mn (27) | | 2 | |
9. | Buemi | Sn | Mn (14) | Su (36) | | 2 | |
10. | di Resta | Su | Sn (11) | Mn (31) | | 2 | |
11. | Sutil | Mn | Sn (16) | Mn (35) | | 2 | |
12. | Barrichello | Sn | Mn (10) | Mn (31) | | 2 | |
13. | Senna | Mn | Mu (13) | Su (30) | | 2 | |
14. | Kovalainen | Sn | Mn (13) | Mn (38) | | 2 | |
15. | Kobayashi | Mn | Su (10) | Sn (24) | Su (42) | 3 | |
16. | Perez | Mn | Sn (16) | Su (36) | Su (53) | 3 | |
17. | Trulli | Sn | Mn (12) | Mn (36) | | 2 | |
18. | Glock | Mn | Mn (16) | Sn (41) | | 2 | |
19. | Ricciardo | Mn | Mn (16) | Sn (41) | | 2 | |
20. | D'Ambrosio | Mn | Mn (16) | Sn (38) | | 2 | |
21. | Liuzzi | Mn | Mn (1) | Mu (16) | Sn (38) | 3 | |
|
Niesklasyfikowani | |
| Maldonado | Mn | Mn (16) | DT (22) | Mn (28) | 3 | |
| Pietrow | Su | Su (14) | | | 1 | |
| Schumacher | Sn | Mn (14) | | | 1 | |
| |
|
|
W nawiasie podane okrążenie, na którym wykonano pit-stop.
S = Supermiękka mieszanka
M = Miękka mieszanka
n = Nowy komplet
u = Używany komplet
Dyrektor Pirelli Motorsport Paul Hembery powiedział: „Chociaż świadomie zdecydowaliśmy się na odważny wybór opon na ten wyścig, a zespoły miały niewiele danych za sprawą piątkowych warunków atmosferycznych, już na początku wyścigu widać było, że supermiękkie opony przy dużym obciążeniu paliwem wytrzymują dłużej niż 10 okrążeń, a miękkie dłużej niż 20 okrążeń. Stało się jasne, że w krótkim czasie tor ewoluował i od pierwszej tury pit stopów wiedzieliśmy, że czeka nas strategia dwóch postojów, czyli minimalna zakładana przez nas liczba. Stosowano kilka różnych rozwiązań taktycznych, ale ostatecznie kierowcy utrzymywali dobre tempo na obu mieszankach – Vettel uzyskał najlepszy czas okrążenia na ostatnim kółku w wyścigu na miękkim ogumieniu – mimo że przed wyścigiem niektórzy przepowiadali cztery lub więcej pit stopów i znaczną degradację. Na koniec chciałbym pogratulować Red Bull Racing zdobycia kolejnego tytułu mistrzowskiego wśród konstruktorów, w niesamowitym dla nich sezonie. Wyścig o Grand Prix Korei było ostatnim, w którym zastosowano supermiękkie opony Pirelli P Zero „czerwone”. Korzystano z nich także w Monako, Kanadzie, na Węgrzech i w Singapurze. W pozostałych trzech wyścigach kierowcy używać będą miękkich i pośrednich mieszanek P Zero.”
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|