F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2011
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Turcji
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Europy
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Korei Południowej
GP Indii
GP Abu Zabi
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2011
Klasyfikacje generalne 2011
Statystyki z sezonu 2011

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Yeongam.
Korean Grand Prix 201116 pa?dziernika
Korea International Circuit
Długość toru: 5,615 km
Liczba okrążeń: 55
Pełny dystans: 308,630 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:35,585 - Sebastian Vettel (Red Bull), 2010
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:50,257 - Fernando Alonso (Ferrari), 2010
Największa średnia prędkość wyścigu:
109,998 km/h - Fernando Alonso (Ferrari), 2010
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Wypowiedzi po czasówce  [  T-  |  T+  ]
McLaren

Lewis Hamilton (P1): Myślę, że moje osiągi w kwalifikacjach nie były takie złe, po prostu w ostatnich dwóch wyścigach nie udało mi się wykonać drugiego przejazdu w Q3. Dzisiejszy rezultat był kompletnym zaskoczeniem. Byliśmy szybcy, ponieważ zespół cały czas wprowadza poprawki do samochodu. Jestem, więc dumny z wszystkich, zarówno na torze jak i w Woking, którzy ciężko pracowali abyśmy znaleźli się tu gdzie jesteśmy. Pierwsze pole jest tylko pierwszym krokiem, ponieważ wiemy, że wyścig będzie długi i nieprzewidywalny. Pole position zawsze jest wspaniałym osiągnięciem i jestem dumny z tego, że stało się to w naszym siedemsetnym Grand Prix. Pracowaliśmy nad poprawą startów i mam nadzieję, że uda nam się zamienić pierwsze pole w prowadzenie w wyścigu. Grand Prix będzie ciężkie i nie łatwo będzie pokonać tych dwóch gości startujących zaraz za mną, jednak mam nadzieję, że utrzymam prowadzenie i będę kontrolował wyścig.

Jenson Button (P3): Gratulację dla Lewisa, był szybki przez cały weekend i po prostu nie udało mi się zbliżyć do niego podczas kwalifikacji. Podczas ostatniego przejazdu straciłem trochę czasu w ostatnim zakręcie, doszedłem do odcięcia i straciłem trochę czasu, jednak samochód jest ok. Trzecia pozycja nie jest tą, z której chciałbym startować, jednak wciąż możemy z niej osiągnąć dobry wynik. Mamy tutaj sporo długich prostych, szczególnie zaraz po starcie, więc może być sporo akcji na pierwszym okrążeniu. Zespół wykonał świetną robotę wymieniając wczoraj moje podwozie i jestem im za to bardzo wdzięczny. Dzięki chłopaki! Jutrzejszy wyścig będzie wejściem w nieznane, gdyż nie jeździliśmy z dużym obciążeniem. Będziemy musieli poczuć jak zachowuje się samochód w takich warunkach, a później skupić się na dbaniu o opony.

Martin Whitmarsh, szef zespołu: Dobrze jest być na pierwszym polu, szczególnie po tak długiej nieobecności na nim i biorąc pod uwagę fakt, że straciliśmy kilka, które powinny być nasze. Zarówno Lewis jak i Jenson wykonali świetną robotę dzisiaj i są na całkiem dobrych pozycjach. Myślę, że znaleźliśmy przyzwoity balans samochodu, jednak niewiadomym jest jak spiszą się opony. Wydaje mi się, że będzie to ciekawy wyścig z ekscytującymi strategiami. Myślę, że może się on rozstrzygnąć pomiędzy nami, Red Bullem i Ferrari, jednak chyba obu naszym kierowcom podobają się ich jutrzejsze perspektywy.

(Paweł Zając)
 
Red Bull

Sebastian Vettel (P2): McLaren wydawał się dzisiaj bardzo konkurencyjny. Wiem, że warunki były zupełnie odmienne, ale można było zobaczyć, że znaleźli się dość daleko przed wszystkimi, wliczając w to nas. Rano w suchych warunkach byli niesamowicie szybcy, ale w kwalifikacjach znów wywieraliśmy na nich ogromną presję i zbliżyliśmy się do nich bardziej, niż oczekiwaliśmy. Myślę więc, że wykonaliśmy niezłą robotę. Ponadto zachowaliśmy wszystkie miękkie opony, co moim zdaniem będzie jutro bardzo istotne. Mamy tylko mgliste pojęcie o tempie naszego bolidu obciążonego paliwem, ale w mojej opinii znajdujemy się w dobrym położeniu. Do pierwszego zakrętu nie ma zbyt dużego dystansu, a zakręt numer 3 jest trochę wyeksponowany, zatem zobaczymy, jak wszystko się potoczy. Wyścig będzie długi i wiele może się podczas niego wydarzyć. Zużycie opon będzie moim zdaniem decydującą kwestią.

Mark Webber (P4): Na ostatnim przejeździe utraciłem odrobinę kontroli nad tyłem bolidu na wyjściu z pierwszego zakrętu. Próbowałem zniwelować stratę w trzecim zakręcie, ale byłem już wtedy trzy dziesiąte sekundy z tyłu. Wielka szkoda, ponieważ nie miałem szans na odzyskanie tego w trzecim sektorze, który udał mi się całkiem nieźle na wcześniejszym przejeździe. Tak więc na starcie ustawimy się na czwartym polu. Szkoda, że Jenson w końcówce mnie wyprzedził, jako że wypchnęło mnie to na brudną stronę toru, ale zobaczymy, jak jutro nam pójdzie. Opony będą interesującym czynnikiem, gdyż podczas kwalifikacji pojawiły się różne strategie. Znaleźliśmy się bliżej McLarena, niż sądziliśmy i pomiędzy naszą czwórką rozegrała się zaciekła walka.

Christian Horner, szef zespołu: Cóż, po raz pierwszy od ubiegłorocznego wyścigu w Brazylii nie udało nam się wywalczyć pole position. Jednakże była to bardzo ekscytująca sesja kwalifikacyjna, a Sebastian przejechał niesamowite okrążenie, przedzielając obydwa McLareny – dzięki temu wystartuje z pierwszej linii. Mark uzupełnił czołową czwórkę. Zdecydowaliśmy się na obranie odmiennej strategii, niż inne zespoły, dzięki czemu zaoszczędziliśmy trzy zestawy miękkich opon. W jutrzejszym wyścigu powinno być to pomocne. Zapowiada się fascynujące grand prix, w którym dużą rolę odegra strategia i praca w boksach. Miejmy nadzieję, że będziemy w stanie podjąć walkę z McLarenami.

(Michał Sulej)
 
Ferrari

Felipe Massa (P5): Jestem zadowolony z moich dzisiejszych osiągów. Myślę, że pojechałem dobre finałowe okrążenie po tym, jak w pierwszym przejeździe używałem supermiękkich opon z Q2. Mam wrażenie, że poprawiliśmy naszą sobotnią wydajność, ale przed nami nadal są cztery samochody, więc pozycja startowa jest taka sama. Było wiele obaw o degradację opon, ale z tego, co dziś zaobserwowaliśmy, wydaje się być ona mniejsza niż oczekiwano. Zobaczymy, jak będzie jutro. Jestem przekonany, że jeśli nie stanie się ze mną nic dziwnego, jak w kilku poprzednich wyścigach, to będę w stanie wykonać dobrą robotę. Rok temu zdobyłem tu moje ostatnie podium. Może dziś oglądnę jeszcze ponownie ten wyścig, choć pogoda była wtedy zupełnie inna od tej, spodziewanej jutro. Na koniec chciałbym złożyć najszczersze kondolencje dwóm osobom, które opuściły nas dzień po dniu. Chodzi o Maria Martins Bassi, babcię mojej żony i Pasquale Danza, z którym po raz pierwszy spotkałem się dziesięć lat temu, gdy przybyłem do Ferrari i z którym przeżyłem tak wiele dobrych chwil, zarówno na torze jak i w Maranello.

Fernando Alonso (P6): Nie mogę być zadowolony z szóstego pola, ale odzwierciedla ono obecna sytuację. McLaren i Red Bull są od nas szybsze, więc pozostaje nam tylko walczyć między sobą o piątą i szóstą pozycję. Tak przebiegała sobota, ale może jutro skończy się jak na Suzuce, a my znajdziemy się ponownie w centrum walki o zwycięstwo. Gdy degradacja ogumienia jest bardzo wysoka, zwykle jesteśmy w dobrej dyspozycji, ale tu sytuacja nie jest w cale taka jasna, ponieważ zachowanie supermiękkich opon na długich dystansach i z pełnym bakiem wciąż jest nieznane. Mieliśmy to sprawdzić podczas Q1, ale postanowiliśmy nie podejmować dużego ryzyka. Dziś traciliśmy zbyt dużo czasu w pierwszym sektorze, gdzie brakowało nam prędkości. Na moim pierwszym przejeździe od razu straciłem kilka dziesiętnych sekundy już na pierwszym zakręcie i później nie mogłem ich nadrobić, więc zdecydowałem się nie kończyć kółka. Niestety startuję jutro z brudnej strony toru, co jest tu szczególnie niekorzystne, więc mam nadzieję, że nie stracę zbyt wiele względem Rosberga. Musimy mieć oko na to, co dzieje się przed nami i wykorzystać strategię na naszą korzyść. Nowe przednie skrzydło? Nie lubię nic mówić o poszczególnych elementach – z jednej strony myślę, że jest to powinność inżynierów, a z drugiej sam wolę podzielić się opiniami wyłącznie z zespołem.

Stefano Domenicali, szef zespołu: Cały zespół jest dziś bardzo przygnębiony, ponieważ odszedł dziś jeden z nas – Pasquale Danz. Pracował w Ferrari przez bardzo długi czas z wielką pasją i oddaniem. W imieniu całej Scuderii chciałbym przekazać wyrazu współczucia jego rodzinie. Wszystkie nasze myśli są w tej chwili z nimi i nie trudno zrozumieć, że w takiej chwili trudno jest mi mówić o kwalifikacjach... Na pewno nie mogę być zaskoczony ich wynikiem, ponieważ jesteśmy świadomi potencjału, jaki posiadamy. Nasze położenie tydzień temu było identyczne, a dzień później byliśmy bardzo blisko zwycięstwa. Dlatego też poczekajmy i zobaczymy, jak pójdzie jutro i po tym wyciągniemy wnioski z tego weekendu.

(Nataniel Piórkowski)
 
Mercedes

Nico Rosberg (P7): Jestem dzisiaj całkiem usatysfakcjonowany. Przy opracowywaniu właściwych ustawień na kwalifikacje i na wyścig zawsze trzeba szukać pewnych kompromisów, zwłaszcza po tak ograniczonych możliwościach jazdy w suchych warunkach. Jestem więc zadowolony, że udało nam się zaoszczędzić jeden zestaw supermiękkich opon. Ciężko będzie jutro dogonić któregokolwiek z czołowych sześciu kierowców, ale mam nadzieję na dobry start i być może właśnie wtedy uda mi się coś zyskać. W kwestii opon będzie to ciekawy wyścig z wieloma pit-stopami i jestem pewien, że nasi chłopcy znów doskonale się spiszą podczas postojów.

Michael Schumacher (P12): Zaczynając od pozytywnych aspektów dzisiejszych kwalifikacji, udało mi się zaoszczędzić dwa nowe zestawy supermiękkich opon, co zawsze jest pomocne. Z drugiej jednak strony, trochę szkoda, że czasówka tak się potoczyła. W Q1 wszystko przebiegało zwyczajnie i opierając się na oczekiwaniach wobec opon w normalnych warunkach, w pełni uzasadnione było wykonanie tylko jednego przejazdu w Q2. Niestety, zaraz po wyjeździe z boksów czułem, że coś jest nie tak – pojawiły się wibracje. Mogliśmy tylko mieć nadzieję, że różnice czasowe będą na tyle duże, że uda nam się pozostać w pierwszej dziesiątce, jednak tak się nie stało. Musimy teraz określić, co się wydarzyło i w pełni skoncentrować się na próbie odzyskania kilku pozycji w jutrzejszym wyścigu.

Ross Brawn, szef zespołu: Dla Nico było to bezproblemowe popołudnie i jego siódma pozycja pokazuje, do czego jest zdolny nasz samochód. Ostrożnie podeszliśmy do kwestii zużycia opon i Nico wykonał tylko jeden przejazd w każdym segmencie kwalifikacji, dzięki czemu na wyścig dysponuje jednym nowym zestawem supermiękkich opon oraz dwoma kompletami miękkiej mieszanki. Niepewność dotycząca wydajności opon wywołana wczorajszymi mokrymi warunkami spowodowała, że chcieliśmy zaoszczędzić tak wiele nieużywanych zestawów, jak to jest możliwe, aczkolwiek okazało się, że tempo jest bardziej równe, niż zakładano. Szybkość Michaela na twardszej mieszance w Q1 była bardzo dobra, jednak kiedy wyjechał na supermiękkich oponach w Q2, uskarżał się na wibracje. Dyskutowaliśmy nad ewentualną zmianą opon, ale w końcu zdecydowaliśmy o pozostaniu na torze i spróbowaniu pokonania mierzonego okrążenia. Ostatecznie jednak jego tempo nie odzwierciedlało możliwości samochodu i nie pozostało nam wystarczająco dużo czasu, by podjąć kolejną próbę. Mimo to, Michaelowi zabrakło tylko jednej dziesiątej sekundy do zakwalifikowania się do Q3, a podczas jutrzejszego wyścigu będzie miał dużo możliwości. Po wczorajszym deszczu na torze bez wątpienia odkłada się coraz więcej gumy, jednak za sprawą ubogiego programu serii towarzyszących, nie dzieje się to tak szybko, jak na innych obiektach. Ciekawie będzie przekonać się, co wydarzy się podczas wyścigu.

(Michał Sulej)
 
Renault

Witalij Pietrow (P8): Jestem zadowolony z dzisiejszego wyniku. Ósma pozycja jest powodem do dumy i daje mi szanse na zdobycz punktową. Byłem zaskoczony tym jak entuzjastycznie walczyliśmy w Q3, jednak nie byłem w stanie ukończyć swojego drugiego okrążenia. Tor jest płynny i oferuje sporo przyczepności razem z tymi oponami. Zespół wykonał świetną pracę i najważniejsze jest to, że nie mieliśmy żadnych problemów technicznych.

Bruno Senna (P15): To trochę ciężki weekend i dziś nie wszystko poszło zgodnie z planem. To moje pierwsze słabe kwalifikacje i mam nadzieję, że ostanie. Takie rzeczy zdarzają się, jeśli nie wyciśniesz wszystkiego z samochodu w odpowiednim momencie. Witalij wykonał fantastyczną robotę, więc widać, że bolid jest stały w osiągach i ma potencjał. Moje auto spisywało się dobrze, najpewniej nie miałem na koncie wystarczającej ilości kilometrów by przycisnąć odpowiednio w trakcie kwalifikacji. Tracę do Witalija w kilku zakrętach i taka jest różnica pomiędzy Q2 i Q3. To nie zbyt dobry sposób na świętowanie urodzin, jednak jutro powinno być lepiej.

(Paweł Zając)
 
Force India

Paul di Resta (P9): Przez całą sesję wydawaliśmy się dość mocni, aczkolwiek pod względem tempa samochody wokół nas były bardzo zbliżone – były to więc wyrównane kwalifikacje. Dobrze jest się zakwalifikować do Q3 – stawia mnie to w korzystnym położeniu przed jutrzejszym wyścigiem, zwłaszcza za sprawą faktu startowania z czystej strony toru. W wyścigu istotna będzie dla nas agresywna strategia, ponieważ mamy za sobą szybkie bolidy, między innymi Mercedesa, musimy więc mocno się postarać, by utrzymać ich za sobą. Nie będzie to łatwe, jako że oczekuję dużej efektywności strefy DRS. Przed nami zatem wiele pracy, ale wierzymy, że możemy dowieźć do mety kilka punktów.

Adrian Sutil (P10): Biorąc pod uwagę ograniczone możliwości jazdy w suchych warunkach, moim zdaniem możemy być zadowoleni z naszego dzisiejszego występu. Obydwa bolidy w czołowej dziesiątce to porządny rezultat i z tych pozycji możemy rozpocząć niezły wyścig. W Q3 podjąłem decyzję o zaoszczędzeniu opon i jestem przekonany, że było to słuszne posunięcie. Posiadanie tak wielu nieużywanych zestawów będzie w wyścigu korzystne – mogliśmy się o tym przekonać już podczas wielu tegorocznych wyścigów. Start z brudnej strony toru jest daleki od ideału, ale dystans do pierwszego zakrętu nie jest zbyt duży, więc przekonamy się, jak będzie wyglądał początek jutrzejszych zmagań.

Robert Fernley, zastępca szefa zespołu: Mając na względzie wczorajsze mokre warunki, przed kwalifikacjami ciężko było nam ocenić nasze możliwości, lecz byliśmy przekonani, że Q3 jest osiągalne przynajmniej w przypadku jednego z naszych bolidów. Jak się okazało, zarówno Adrian, jak i Paul dostali się do Q3 dzięki przejechaniu świetnych okrążeń. W trzecim segmencie czasówki podjęliśmy decyzję strategiczną i postanowiliśmy zaoszczędzić opony na wyścig. Adrian pozostał w garażu, natomiast Paul początkowo wyjechał, by podjąć próbę walki z Pietrowem o ósmą lokatę, jednak zrezygnował ze swojego przejazdu. W kwestii opon stawia nas to w lepszym położeniu w porównaniu do zespołów znajdujących się bezpośrednio przed nami. Wiemy, że będziemy musieli walczyć, by przełożyć dzisiejszy rezultat na punkty, ale mamy otwarte wszelkie opcje strategiczne, dzięki czemu mamy ku temu duże szanse.

(Michał Sulej)
 
Toro Rosso

Jaime Alguersuari (P11): Zabrakło na 3 setne do Q3, więc możemy powiedzieć, że były to udane kwalifikacje. Wykonaliśmy dobrą robotę. Myślę, że lepiej rozumiemy poprawki wprowadzone na Suzuce i maksymalnie je wykorzystaliśmy. Zachęcające jest to, że podczas długich przejazdów opony nie zużywają się tak bardzo, więc nie powinno być z tym problemów. Mam nadzieję, że uda nam się zdobyć punkty i zmniejszymy stratę do Saubera. Co do porannego incydentu z Vettelem, to wykonywałem długi przejazd, a on był na szybkim okrążeniu. Przepuściłem go raz, jednak on popełnił błąd i znów znalazł się za mną. Chwilę później mnie dogonił, a jako, że już raz go puściłem, zdecydowałem się przycisnąć na moim kolejnym okrążeniu. Nie można ciągle wszystkich przepuszczać, wiem, że byłoby mu przez to łatwiej, jednak ja też mam robotę do wykonania i muszę zebrać odpowiednie dane szczególnie, że wczoraj padało i nie mieliśmy ich w ogóle. Przykro mi z tego powodu, jednak oni powinni spróbować zrozumieć mój punkt widzenia.

Sebastien Buemi (P13): Jestem dość zadowolony z moich dzisiejszych osiągów nawet, jeśli 13. miejsce nie jest tym, na które liczyłem. Ważne jest jednak mocne zbliżenie się do Q3. Strata dwóch dziesiątych do czołowej dziesiątki jasno pokazuje, ze samochód jest coraz lepszy. Jestem pewny, że mogło mi pójść trochę lepiej, jednak wygląda to całkiem nieźle, gdyż jesteśmy całkiem nieźli na długi przejazdach. Wierzymy, że możemy osiągnąć jutro dobry wynik.

Giorgio Ascanelli, szef techniczny: Jestem zadowolony z dzisiejszych osiągów, gdyż osiągnęliśmy dobry rezultat, który nie jest spowodowany słabszą dyspozycją innych zespołów Może moglibyśmy wycisnąć coś więcej z naszego pakietu, jednak nie ma powodów do niezadowolenia. Niewiele nam brakło, by wejść do Q3, ale trzeba pamiętać, że w naszej części stawki trzy samochody mieściły się w dwóch setnych sekundy. Jestem zadowolony z tego jak obaj kierowcy poradzili sobie z kwalifikacjami.

(Paweł Zając)
 
Sauber

Kamui Kobayashi (P14): Jak na razie nie idzie nam tu łatwo. Czternasta pozycja oczywiście nie jest tym, czego oczekiwaliśmy i jesteśmy dość daleko od naszych rywali. Głównym problemem jest brak przyczepności, co jest spowodowane połączeniem kilku czynników. Moje okrążenie w Q2 było dobre, nie mogę narzekać na korek i nie popełniłem błędu. Było to praktycznie wszystko co mogłem dziś osiągnąć. Jednak wyścig to inna historia. Z powodu zmiennej pogody nie jeździliśmy tu zbyt dużo na suchej nawierzchni z dużym ładunkiem paliwa. W związku z tym będziemy jutro obserwowali sytuację i mieli nadzieję, że wszystko się dobrze ułoży.

Sergio Perez (P17): Dla mnie to były bardzo złe kwalifikacje. Po tym jak tylko dziś rano jeździliśmy na suchej nawierzchni i w dodatku ten tor jest dla mnie nowy. Nie jestem zadowolony z balansu i z ustawień bolidu. W ogóle nie czuję się w nim pewnie. Moje ostatnie okrążenie w Q2 było szczególnie złe, ponieważ nie miałem dobrego balansu hamulców i zablokowałem przednie koła. Teraz mam złą pozycję startową i myślę, że powinniśmy jutro pojechać agresywny wyścig.

Giampaolo Dall'Ara, główny inżynier: Dzisiaj chodziło o wykonanie wszystkiego, czego nie mogliśmy przygotować wczoraj. Staraliśmy się skupić na wyciągnięciu wszystkiego z kwalifikacji. Rezultat zdecydowanie nie jest taki, jakiego oczekiwaliśmy i jesteśmy za daleko za naszymi rywalami. Teraz musimy popracować, by powrócić w wyścigu i zdobyć kilka punktów.

(Łukasz Godula)
 
Williams

Pastor Maldonado (P16): Nie jeździłem dziś rano zbyt dużo z małą ilością paliwa, a ten tor nie jest łatwy, zwłaszcza w drugim i trzecim sektorze. Myślę, że przejechałem dobre okrążenie w kwalifikacjach, zarówno w Q1 jak i Q2. Jesteśmy dość daleko od czołowej dziesiątki, więc musimy dalej pracować. Jutro będzie nowy dzień i i mamy dużo kompletów nowych opon, co jest ważne w naszej strategii.

Rubens Barrichello (P18): Moje pierwsze okrążenie w Q1 było dość dobre, jednak opony zaczęły się mocno zużywać od trzeciego okrążenia. Po tym jak przed sesją zdecydowaliśmy o oszczędzaniu opon, anulowaliśmy przejazd i zjechałem do boksu. Podjęliśmy najlepszą decyzję bazując na dzisiejszych osiągach bolidu.

Mark Gillan, główny inżynier operacyjny: Trzeci trening był bezproblemowy dla obu naszych kierowców i zgromadzili tak dużo informacji jak to było możliwe, zarówno na miękkiej i supermiękkiej mieszance. Było to szczególnie ważne biorąc pod uwagę, że nie jeździliśmy na suchej nawierzchni w piątek. Nikt z nas nie jest zadowolony z naszych osiągów w kwalifikacjach i jesteśmy świadomi potrzeby dalszej poprawy w końcówce sezonu. Jako zespół mocno ciśniemy, by zrozumieć obszary, na których musimy się skupić, aby przyśpieszyć proces rozwojowy.

(Łukasz Godula)
 
Lotus

Heikki Kovalainen (P19): Dla mnie to prawdopodobnie najlepsze kwalifikacje w tym sezonie, zaraz obok Węgier. Wyciągnąłem praktycznie wszystko z bolidu i cisnąłem w każdym sektorze, co jest dobrym uczuciem. Ciężko pracowaliśmy w nocy i rano, by znaleźć dobry balans, który będzie pasował do suchych warunków i myślę, że to osiągnęliśmy, więc nie obawiam się o wyścig. Bardzo interesujące będzie sprawdzenie, jak zadziała strategia i czy będziemy w stanie dorównać tempem temu z Suzuki.

Jarno Trulli (P20): Myślę, że dobrze się dziś spisaliśmy, jednak w bolidzie drzemał jeszcze potencjał. Rano miałem naprawdę dobre ustawienia i dużą przyczepność, jednakże popołudniu było po prostu inaczej, więc nie byłem w stanie wyciągnąć wszystkiego z bolidu. Mimo to jestem dość zadowolony z pozycji, jesteśmy daleko przed bolidami za nami i wystarczająco blisko, jeśli chodzi o tempo, do kilku zespołów przed nami, więc jeśli start będzie dobry to wszystko będzie w porządku.

Mike Gascoyne, szef techniczny: To była dość satysfakcjonująca sesja dla nas. Jarno miał problemy z przyczepnością, jednak myślę, że wyciągnął z bolidu tylko ile to możliwe, a Heikki poskładał kilka rozsądnych okrążeń na obu przejazdach, także finiszował nieco przed nim. Wyścig będzie zdeterminowany degradacją opon, a w takich sytuacjach mamy szansę na ściganie się z zespołami przed nami, więc myślę, że będziemy w stanie powalczyć oraz powtórzyć osiągi z Suzuki.

(Łukasz Godula)
 
Virgin

Timo Glock (P21): Jak do tej pory mamy świetny weekend. W porównaniu do kilku ostatnich weekendów dziś wszystko poszło bardzo gładko. Ostatnio mieliśmy bowiem kilka problemów ze znalezieniem dobrych ustawień. Samochód był wczoraj bardzo dobry na mokrej nawierzchni, co sprawiło, ze dziś czułem się bardzo komfortowo, ponieważ jeśli samochód dobrze spisuje się na mokrym torze, podobnie będzie na suchym – tak było dziś i to już od pierwszego okrążenia. Dopracowaliśmy ustawienia i złapaliśmy dobrą przyczepność, która odpowiada samochodowi. Miałem dobre okrążenie kwalifikacyjne z małym błędem na wejściu w zakręt nr 5, który kosztował mnie trochę czasu, ale ogólnie jesteśmy dziś 0,9 sek. za Lotusem. Zespół wykonał dobrą robotę – w szczególności moi inżynierowie, którzy wszystko zrobili tak, jak powinni. Teraz musimy skupić się na zachowaniu opon w dystansie wyścigu i zobaczymy, co będziemy w stanie zrobić jutro.

Jerome d'Ambrosio (P22): To nie był dla mnie dobry dzień. Tempo nie było dobre i właściwie jest tak przez cały weekend. Oczywiście coś musiało pójść nie tak, nawet nie mamy pojęcia co. Będziemy to musieli przeanalizować i zrozumieć przed jutrzejszym dniem.

John Booth, szef zespołu: Podczas drugiego okrążenia Jerome nie poprawił się za wiele względem pierwszego kółka kwalifikacyjnego i będziemy musieli przyjrzeć się dokładniej danym z samochodu, aby zrozumieć, co się stało. Timo przejechał dobre okrążenie, z którego jest zadowolony. Byliśmy bardzo zaskoczeni, kiedy niektórzy z czołowych zespołów zastosowali supermiękkie opony już w Q1, ale może to dać nam wskazówki co do tego, czego możemy spodziewać się jutro pod względem doboru ogumienia.

(Nataniel Piórkowski)
 
HRT

Vitantonio Liuzzi (P23): Ogólnie byłem całkiem zadowolony z balansu i bolid dobrze reagował. Mieliśmy dobrą sobotę. W kwalifikacjach byliśmy kilka dziesiątych za Virginami i nieco więcej za innymi, więc musimy zrozumieć powód tej straty. Dużo straciliśmy w trzecim sektorze z powodu grainingu i będzie to kluczowe jutro, ponieważ wyścig będzie naprawdę trudny. Będzie dużo problemów z oponami, zwłaszcza supermiękkimi i zobaczymy dużo postojów. Musimy być w odpowiednim miejscu w odpowiednim czasu, a w tym samym czasie próbować pobić naszych najbliższych rywali.

Daniel Ricciardo (P24): Rano mieliśmy trochę problemów, które chłopaki próbowali naprawić i wyjechaliśmy na tor zaraz przed końcem sesji. Jednak popołudniu, na pierwszym okrążeniu mój inżynier kazał mi zjechać, ponieważ zauważyli kolejny problem. Jestem pewny, że będzie rozwiązany i będziemy mieli dobry wyścig. Patrząc na dzień dzisiejszy, przejechaliśmy trochę kilometrów, co jest lepsze niż nic.

Colin Kolles, szef zespołu: Po wczorajszych mokrych sesjach, nie było dziś czasu do stracenia. Mieliśmy dość napięty plan na trzecią sesję treningową i obaj kierowcy wyjechali na tor niemal od razu po rozpoczęciu treningu. Tonio był w stanie wykonać swój program na miękkich oponach i zostało mu nieco czasu na przejazd na supermiękkich. Jednakże Daniel miał problem z wyciekiem wody z układu chłodzenia i dość wcześnie musiał zjechać do garażu. Zespół pracował bardzo mocno, by rozwiązać to przed kwalifikacjami, a Daniel dodatkowo wykonał 11 okrążeń przed końcem sesji. Wszystko wyglądało dobrze przed kwalifikacjami. Toni cisnął na dwóch kompletach supermiękkich opon, jednak Daniel musiał wrócić do garażu po tym jak ciśnienie wody w silniku ponownie spadło. Miejmy nadzieję, ze do jutra to naprawimy, jednak mniej czasu na torze nie pomaga nam w walce z rywalami.

(Łukasz Godula)


  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
kubakuba1990, 15.10.2011 12:04[!]
Zero emocji po wygranej czasówce, to trochę dziwne.
cravenciak, 15.10.2011 12:53[!]
A z czego ma się cieszyć skoro już pozamiatane
Lysy, 15.10.2011 13:29[!]
Mam nadzieję na wygraną lub chociaż podium dla Vettela i Webbera, patrząc jak RBR radził sobie w 2010 w wyścigu i dzisiejszych Q można pomyśleć że Korea to wyrocznia zespołu :(
Szadi, 15.10.2011 13:34[!]
Cytat :
patrząc jak RBR radził sobie w 2010 w wyścigu i dzisiejszych Q można pomyśleć że Korea to wyrocznia zespołu

Wyrocznia zespołu?
WTF?
Lysy, 15.10.2011 13:41[!]
@Szadi

Brak szczęścia...?
tabibaboo, 15.10.2011 19:29[!]
Ma ktoś namiary na dilera Timo Glocka ? Bo nie umiem inaczej uzasadnić jego twierdzenia, że "Jak do tej pory mamy świetny weekend". Szkoda, Glock chyba przyzwyczaił się i cieszą go drobne aspekty
lerloare, 15.10.2011 21:20[!]
Ricciardo : "Jestem pewny, że będzie rozwiązany i będziemy mieli dobry wyścig."

Już po Q był pewny udziału w wyścigu? Więc już nie istnieje reguła 107% nawet teoretycznie, żadnego oświadczenia FIA o dopuszczeniu, nic...

@edit

A nie przepraszam, jest oświadczenie FIA, to po prostu tutaj go nie ma ;)
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca