F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2011
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Turcji
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Europy
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Korei Południowej
GP Indii
GP Abu Zabi
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2011
Klasyfikacje generalne 2011
Statystyki z sezonu 2011

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Yeongam.
Korean Grand Prix 201116 pa?dziernika
Korea International Circuit
Długość toru: 5,615 km
Liczba okrążeń: 55
Pełny dystans: 308,630 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:35,585 - Sebastian Vettel (Red Bull), 2010
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:50,257 - Fernando Alonso (Ferrari), 2010
Największa średnia prędkość wyścigu:
109,998 km/h - Fernando Alonso (Ferrari), 2010
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Wypowiedzi po sesjach 1 i 2  [  T-  |  T+  ]
McLaren

Lewis Hamilton (P7/P1): Dzisiejsze czasy nie dają nam tak naprawdę rzeczywistego obrazu tempa i ustawień, szczególnie gdy słyszę, że w kolejnych dwóch dniach pogoda ulegnie poprawie. Sądzę jednak, że jeśli w niedzielę popada, to będziemy w dobrej sytuacji. Wspaniale byłoby jutro wywalczyć pierwsze pole startowe. Z czasami osiąganymi dziś będzie o to ciężko, a okrążenie na slickach było w treningach prawie niemożliwe do przejechania, ale myślę, że samochód jest dobry, a Jenson pokazał w ostatnim wyścigu, że możemy być bardzo konkurencyjni, tak więc nie mam wątpliwości, że będziemy mogli zagrozić Red Bullom w kwalifikacjach.

Jenson Button (P24/P2): Nasz samochód był szybki w dzisiejszych warunkach, ale trudno powiedzieć, jak spisze się na suchym torze. Mam nadzieję, że będzie tak samo. Dobrze byłoby mieć taką przewagę nad innymi samochodami, ale to mało prawdopodobne. Tak naprawdę nauczyliśmy się dziś niewiele – wilgotność była tak wysoka, że tor prawie w ogóle nie wysychał. Pod koniec zdawało się, że zrobiło się dość sucho, ale na slickach nie można było złapać żadnej przyczepności, ponieważ nie dawały się rozgrzać do odpowiedniej temperatury. W ciągu ostatnich wyścigów byliśmy coraz silniejsi w kwalifikacjach. Chciałbym tu wypaść dobrze i zdecydowanie zrobię wszystko, aby tego dokonać. Trzeci trening będzie jutro bardzo ważny, ponieważ nikt wim, jak samochody zachowują się z dużą ilością paliwa i na suchych oponach. Jest jeszcze wiele do nauczenia się.

(Nataniel Piórkowski)
 
Red Bull

Sebastian Vettel (P2/P3): To był interesujący dzień. Prognoza pogody na sobotę i niedzielę są suche, więc dzisiejsze dane raczej nie przydadzą nam się w dalszej części weekendu. Niestety tor nie wysechł dziś całkowicie i nie było okazji założyć slicków, więc dowiemy się jak pracują podczas wyścigów. Ten obiekt jest ciężki dla opon, nawet pomimo długich prostych. Samochód spisywał się dobrze i to jest ważne.

Mark Webber (P10/P5): Sesja była dość prosta dla wszystkich – jeździliśmy na jednym komplecie opon, więc nie było zbyt ekscytująco. Wykonaliśmy trochę pracy, jednak była ona mocno ograniczona, gdyż wiemy, że reszta weekendu najprawdopodobniej będzie sucha. McLaren wygląda na bardzo mocnego na przejściowych oponach, a tor bardzo długo przesycha. Nie mieliśmy okazji użyć slicków pod koniec, a one są najważniejsze. Musimy sprawdzić jak zachowują się z różnym ładunkiem paliwa, normalnie zrobilibyśmy to dzisiaj, jednak trzeba będzie nad tym popracować jutro rano.

(Paweł Zając)
 
Ferrari

Fernando Alonso (P20/P4): To był dość trudny piątek. Pogoda cały czas się zmieniała i praktycznie nie mieliśmy warunków, w których moglibyśmy pracować nad czymś przydatnym na resztę weekendu. Jutro nie powinno padać, więc ten dzień tym bardziej nie ma dużego znaczenia. Celem jest pojechanie jak najlepiej, a w tym przypadków również jak najlepsze zrozumienie prowadzenia samochodu na tym torze. Mamy również nowe przednie skrzydło do sprawdzenia, jednak ciężko było to dziś zrobić. Wjazd do boksów jest znacznie lepszy niż rok temu, jedna wyjazd wciąż można poprawić.

Felipe Massa (P19/P7): Raczej skomplikowany dzień. Tor nie jest zbyt przyczepny i zużycie przejściowych opon wydawało się być większe niż zwykle. Oczywiście ciężko jest się przygotować w takich warunkach do wyścigów i kwalifikacji, jednak jest tak samo dla wszystkich. Wyjazd z alei serwisowej jest trudny, co było widać po kolizji Alguersuariego z Rosbergiem. Myślę, że powinien zostać przed kolejnym wyścigiem. 150 startów w F1 to miłe osiągnięcie. Najlepiej wspominam te wyścigi, które wygrałem, w tym Brazylię 2008. Najgorszymi chyba były Węgry i Singapur z tego samego roku. Zwycięstwa były w moich rękach, jednak się wyślizgnęły.

(Paweł Zając)
 
Toro Rosso

Jaime Alguersuari (P--/P6): Jeździłem dziś tylko popołudniu, ale moim zdaniem wynik był bardzo pozytywny. Tor ani przez chwilę nie był całkowicie suchy i za każdym razem staraliśmy się wykonać przejazdy na slickach, gdy nie pracowały one optymalnie i dowiedzieć się, jak dużo czasu potrzebuje tor, aby przesechł. Na mokrych oponach czułem się naprawdę nieźle, nawet jeśli wciąż jest coś jeszcze do wyciśnięcia z samochodu. Czujemy, że mamy potencjał i byłem pod wrażeniem naszego tempa na przejściówkach. Jak wiadomo trudno jest się zorientować w tym, co robią inni, jak wygląda ich sytuacja z oponami lub paliwem. Podobno jest jutro szansa na deszcz i jak już powiedziałem, w takich warunkach czuję się pozytywnie, bazując na ogólnej sytuacji.

Sebastien Buemi (P5/P9): To był dobry dzień, a samochód spisywał się niezawodnie, pomimo, iż ze względu na warunki nie wykonaliśmy rano tak wielu okrążeń. W kwestii deszczowego ogumienia znaleźliśmy to, co pamiętamy z ubiegłego roku i miałem dziś dobre odczucia z samochodu na mokrej nawierzchni.Tor schnie bardzo, bardzo wolno, a zdobyte informacje są bardzo istotne, jeśli będziemy mieli w ten weekend więcej opadów. Jeśli zrobiliśmy dziś nawet kilka błędów, to były one pożyteczne, jeśli chodzi o jutrzejsze ustawienia. Odkryliśmy, kiedy należy przejść z deszczówek do przejściówek i odwrotnie, a także kiedy można założyć slicki, więc przynajmniej mamy jasny obraz sytuacji. Nie mieliśmy żadnych problemów technicznych, więc myślę, że powinniśmy jutro dokonać postępu na podstawie tego, co osiągnęliśmy w dniu treningów.

Jean-Eric Vergne (P13/P--): Po raz pierwszy jeździłem tym bolidem podczas wolnego treningu. Ostatni raz siedziałem za kierownicą Toro Rosso w ubiegłym roku, podczas testów młodych kierowców w Abu Zabi. Przyznam, że nie byłem tak zadowolony, gdy otworzyłem rano oczy i zobaczyłem deszcz. Przystąpienie do sesji było dość trudne, ze względu na bardzo mokry tor, choć jestem zadowolony z tego, co dziś zrobiłem, ponieważ nie doszło do awarii i miałem trochę frajdy. Była to okazja do zdobycia pewnego doświadczenia i nauczenia się trochę więcej o tym, jak działa zespół. Oznacza to, że będę lepiej przygotowany, kiedy powrócę do samochodu w pierwszym treningu w Abu Zabi.

(Nataniel Piórkowski)
 
Mercedes

Nico Rosberg (P8/P8): Czułem się bardzo komfortowo na przejściowych oponach dziś popołudniu i próbowaliśmy różnych ustawień bolidu, które się sprawdzały. Mój samochód jeździł dobrze w dzisiejszych warunkach, jednak oczekujemy poprawy pogody na sobotę i niedzielę, więc jesteśmy ciekawi, jak będzie spisywał się jutro. Kolizja była dość zdradliwą sytuacją i niestety zakończyła moją sesję nieco wcześniej, jednak nie straciłem przez to możliwości jazdy na suchym torze.

Michael Schumacher (P1/P14): Dzisiejszy piątek był jednym z tych, kiedy przygotowujesz się głównie do wyścigu, ponieważ wiesz, że w niedzielę warunki pogodowe będą zupełnie inne. W obydwu sesjach treningowych było za mokro aby użyć opon przeznaczonych na suchą nawierzchnię, podczas gdy prognozy mówią o poprawie pogody przez resztę weekendu. Można jednak nauczyć się wiele o samochodzie i tym, jak sprawuje się na danym obiekcie i dziś robiliśmy to przez większość czasu. Teraz musimy przyjrzeć się zebranym informacjom i spróbować popracować nad tym, aby ten weekend był dla nas dobry.

(Igor Szmidt)
 
Force India

Paul di Resta (P3/P10): Dziś po raz pierwszy zapoznawałem się z torem, tak więc po prostu w mokrych warunkach musiałem jak najlepiej wykonywać moje obowiązki. Nie jest to idealny sposób na naukę toru, ale zespół pozwolił mi na przejechanie tylu okrążeń, ile się dało, dzięki czemu zwiększyłem moją pewność siebie. Rano tor był naprawdę mokry i w wielu miejscach występował aquaplaning, który najbardziej nasilony był w zakrętach numer siedem i osiem, gdzie samochód był bardzo niestabilny. Po południu, na oponach przejściowych bolid był w porządku i w ostatnich 30 minutach sesji na torze zaczęła pojawiać się sucha linia, aczkolwiek nawierzchnia nadal wydawała się bardzo mokra. Podobnie jak kilka innych zespołów, w samej końcówce zdecydowaliśmy się na wyjazd na supermiękkiej mieszance, jednak bardzo ciężko było utrzymać właściwą temperaturę opon i niewiele można było się na nich nauczyć. Wygląda na to, że pogoda się jutro poprawi, zatem w finałowej sesji treningowej czeka nas wiele pracy, by przed kwalifikacjami być w dobrej formie.

Adrian Sutil (P4/P12): Tor był mokry przez cały dzień, zatem wszystko, co tak naprawdę mogliśmy dzisiaj zrobić, to regularne przejazdy na oponach deszczowych i przejściowych. Po południu opady nie były już tak intensywne, jednakże ten tor bardzo długo przesycha, więc tylko jeździliśmy w kółko, czekając na poprawę warunków, co tak naprawdę nie nastąpiło. Nawet podczas popołudniowej sesji czasy okrążeń były do siebie zbliżone, a nawierzchnia nie ulegała poprawie. W końcówce sesji spróbowałem wyjechać na supermiękkich oponach, lecz tor nie był jeszcze gotowy na jazdę na nich i wróciłem prosto do boksów. Ustawienia, których używaliśmy pod koniec dnia, były już dość zbliżone do konfiguracji na suchą nawierzchnię, toteż myślę, że znaleźliśmy niezły punkt wyjścia na jutrzejszy dzień.

(Michał Sulej)
 
Renault

Witalij Pietrow (P22/P11): Nie mam zbyt wiele do powiedzenia o dzisiejszym poranku – był on frustrujący dla wszystkich kierowców, ponieważ nie mogliśmy wyjechać na tor, aby ustanowić czas okrążenia. Po południu kluczowe było spędzenie na torze trochę czasu, choć natknęliśmy się na trudności związane z balansem samochodu. Mam nadzieję, że poradzimy sobie z tą sytuacją, ale musimy również przyjrzeć się aerodynamice – inaczej będziemy spotykać więcej problemów na przestrzeni tego weekendu. Trzymajcie jutro kciuki, abyśmy mogli pojeździć na slickach i przyzwyczaić się do warunków spodziewanych w niedzielę.

Bruno Senna (P21/P15): Cały dzień było mokro. Nasz samochód zmagał się trochę z takimi warunkami, ponieważ musieliśmy odnaleźć najlepsze ustawienia aerodynamiczne, więc popołudniu spędziliśmy sporo czasu, starając się to opracować. W drugim treningu wykonaliśmy dużo pracy, która pomoże nam poprawić się w jutro, więc jestem optymistą. Wykonaliśmy też dużą liczbę okrążeń instalacyjnych na mokrych oponach, co dało nam wyobrażenie o poziomie przyczepności na tej mieszance. Na tę chwilę samochód pracuje normalnie. Jutro jest kolejny dzień – mam nadzieję, że suchy dzień.

(Nataniel Piórkowski)
 
Williams

Rubens Barrichello (P14/P13): Było dziś zbyt mokro, aby wykonać dużo pracy rano, a popołudniu było tylko odrobinę lepiej. W drugim treningu staraliśmy się pojechać na oponach na suchą nawierzchnię, ale warunki wciąż pozostawały bardzo trudne, więc zrezygnowaliśmy. Tor był bardzo śliski, ale opony faktycznie spisywały się na nim całkiem dobrze, zważając na to, ile przejechaliśmy okrążeń. Ze względu na warunki bardzo trudno jednoznacznie powiedzieć, jakimi osiągami dysponujemy na tle innych zespołów.

Pastor Maldonado (P12/P18): Deszcz kosztował mnie dużo czasu na torze, co nie jest dla mnie zbyt idealne, ponieważ nie jeździłem tu nigdy wcześniej. Kiedy już wsiadłem do samochodu i zacząłem dość szybko jeździć po torze, to bardzo mi się spodobał, zwłaszcza trzeci sektor. To bardzo interesujący obiekt z mieszanką wolnych, śrdnio-szybkich i szybkich zakrętów. Sprawia to, że jest dość techniczny i musimy dysponować na nim dobrze zbalansowanym samochodem. Przez noc i podczas trzeciego treningu będziemy bardzo ciężko pracować, aby to osiągnąć i dysponować możliwie najlepszym tempem w kwalifikacjach.

(Nataniel Piórkowski)
 
Sauber

Sergio Perez (P9/P16): Szkoda, jednak nie mogliśmy dziś zrobić nic więcej. Było zwyczajnie za dużo deszczu i nie zrobiłem nawet jednego okrążenia na oponach przeznaczonych na suchą nawierzchnię. Dla mnie nie był to idealny piątek, ponieważ nie znałem toru. Przez to jutro nie będę miał dużo czasu na znalezienie właściwego balansu bolidu.

Kamui Kobayashi (P6/P17): Dziś nie było w ogóle przyczepności. Tor sam w sobie ma bardzo niski poziom przyczepności, a ponadto nasz bolid nie wykorzystywał zbyt dobrze opon przejściowych. Generalnie nie mam nic przeciwko jeżdżeniu w deszczu, z oponami deszczowymi nie było problemu, jednak na przejściowych nie było najlepiej. Wydaje się, że zanim tor się wysuszy minie dużo czasu. W każdym wypadku, mam nadzieję, że jutro będziemy mieli suche warunki.

(Igor Szmidt)
 
Lotus

Heikki Kovalainen (P23/P19): Dzisiejszy ranek można było praktycznie przekreślić. Można było zobaczyć, że wszyscy w alei serwisowej mieli ten sam pomysł – ograniczyć jazdy na deszczowych oponach, ponieważ i tak nie nauczylibyśmy się niczego cennego przed resztą weekendu, a lepiej było ograniczyć jakiekolwiek wydarzenia, które mogłyby doprowadzić do niepotrzebnej pracy. Popołudniu tor wysuszył się na tyle, że można było założyć przejściówki na kilka okrążeń, udało się zrobić trochę planu dotyczącego mapowania silnika, więc nie jest tak źle. Balans wydawał się być dobry i jutro będzie zupełnie inaczej, kiedy trzeci trening będzie dla wszystkich bardzo pracowity i zobaczymy jak zachowują się dwie mieszanki slicków na suchym torze.

Jarno Trulli (P--/P20): Jeśli mam być szczery to dzisiejszy dzień był takim, które po prostu czasami zdarzają się w F1. Warunki oznaczały, że nie mieliśmy tak naprawdę zbyt wiele okazji do jazdy, ponieważ prognozy mówią o suchych warunkach jutro i w niedzielę, a gdy tor wygląda tak jak dziś i można jeździć tylko na przejściowych oponach, nie ma zbyt wiele do nauczenia się. Popracowaliśmy trochę nad charakterystyką silnika w drugim treningu i wiemy przynajmniej jak samochód zachowuje się na przejściowych oponach, więc jeśli pogoda się nie poprawi będziemy mieli trochę danych. Myślę jednak, że sucha nawierzchnia jutro będzie nam odpowiadać i będziemy mogli poprawić nasz ostatni wynik z Japonii.

Karun Chandhok (P11/P--): Wydaje się, że mam trochę pecha z deszczem... Myślę, że Monza i Suzuka były nietypowe, ponieważ za każdym razem gdy wsiadam do bolidu, wydaje się, że deszcz zaczyna padać jeszcze mocniej, jednak muszę uporać się z tym jak jest, ale dziś ponownie się to zdarzyło! Mimo ograniczonych jazd w pierwszym treningu, wciąż mogłem poczuć jak dobry jest ten obiekt, chociaż dziś chodziło głównie o utrzymanie się na torze i upewnieniu, że nie popełni się błędu w tych zdradliwych warunkach. Wydaje mi się, że tempo było całkiem niezłe w jednym przejeździe i z pewnością dwa ostatnie piątki dały mi dużo więcej pewności siebie w samochodzie, niż miałem jeszcze kilka miesięcy temu.

(Igor Szmidt)
 
Virgin

Timo Glock (P18/P21): To był trudny, pierwszy dzień w Korei, w związku z mokrymi warunkami, ponieważ wydaje się, że w sobotę i w niedzielę będzie sucho. Jutro będziemy musieli trochę nadgonić, jednak dzisiejszy dzień był okej, nawet jeśli mieliśmy mały problem z przednim lewym zawieszeniem i wymiana niektórych części zajęła nam dość sporo czasu. Takie warunki uczyniły ten tor również nieco bardziej wymagającym, ale dzień przebiegł dobrze i mogliśmy sprawdzić niektóre części na sezon 2012. Jutro musimy skupić się na kwalifikacjach i naszych przygotowaniach do wyścigu.

Jerome d'Ambrosio (P17/P22): Dziś nasz program został zakłócony przez deszcz, więc nie był to dla mnie najłatwiejszy start weekendu. Szkoda, że padało tak długo, jednak mogliśmy zrozumieć zachowanie opon na deszcz i przejściowych na tym torze. Nie jesteśmy jeszcze całkowicie zadowoleni z balansu samochodu, więc będziemy musieli nad tym popracować dziś w nocy aby móc spróbować się poprawić jutro.

(Igor Szmidt)
 
HRT

Daniel Ricciardo (P16/P23): Dziś było bardzo mokro, jednak nie narzekam, ponieważ potrzebowałem trochę doświadczenia w takich warunkach. Oczekujemy jednak, że weekend będzie suchy, więc prawdopodobnie dzisiejszy dzień niewiele znaczył w kwestii dalszego przebiegu Grand Prix. Dla nas oznacza to prawdopodobnie nieco więcej pracy jutro, kiedy będziemy próbować znaleźć najlepsze ustawienie bolidu szybko i skutecznie, a na końcu będę musiał nauczyć się toru jak najszybciej będzie to możliwe. Ogólnie był to dobry dzień, ponieważ przejechaliśmy kilka okrążeń. Ciężko przewidzieć jak rozwinie się weekend, jednak zobaczymy co przyniesie jutrzejszy dzień.

Vitantonio Liuzzi (P--/P24): Warunki na torze były dziś bardzo trudne, jednak w zeszłym roku również były z tym problemy. Wolne zakręty były najgorsze. W ostateczności zrobiliśmy kilka okrążeń na oponach przejściowych, choć było za sucho na ten wybór i za mokro, żeby założyć slicki. Nie jeździłem rano, więc musiałem znaleźć dobry rytm mimo panujących warunków. Zdobyliśmy trochę ważnych informacji, jednak nie za wiele dotyczących balansu; jutrzejsza sesja będzie podobna do piątkowej.

Narain Karthikeyan (P15/P--): Nigdy wcześniej nie jeździłem w Korei i jazda w takich warunkach pogodowych nie była idealna. To nie pomoże mi zbytnio w moich przygotowaniach do Grand Prix Indii, ponieważ tam z pewnością będzie sucho, jednak mimo wszystko, dobrze było zdobyć trochę informacji na mokrym torze i mam nadzieję, że pomogło to zespołowi. Ogólnie jestem usatysfakcjonowany z dzisiejszej pracy.

(Igor Szmidt)


  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
FAster92, 14.10.2011 12:24[!]
Szkoda Rosberga, że musiał tak wcześnie zakończyć II Trening. Co do treningów i Mercedes może ktoś mi wyjaśni co znajduje się nad tylnią lampką w bolidach Mercedesa jak i Force India ? Link do zdjęcia: http://www.gpupda...ia-f1/186518/#186518


Czy to jest związane z wydobywaniem się gazów( dmuchany dyfuzor)?
maciejas512, 14.10.2011 13:41[!]
To jest część tylnego skrzydła. Jeśli dobrze mi się zdaje to każdy zespół ma takie coś.
michal132, 14.10.2011 13:54[!]
każdy takiego nie ma być może inne skrzydła ale w zeszłym roku w R30 tez takie było i jako pierwsi tego używali
FAster92, 14.10.2011 17:00[!]
A możecie napisać jakie zadanie ma ta część tylnego skrzydła?
Nie każdy zespół miał to w swoim bolidzie. Pozdrawiam i z góry dzięki ;)
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca