F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2011
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Turcji
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Europy
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Korei Południowej
GP Indii
GP Abu Zabi
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2011
Klasyfikacje generalne 2011
Statystyki z sezonu 2011

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Yeongam.
Korean Grand Prix 201116 pa?dziernika
Korea International Circuit
Długość toru: 5,615 km
Liczba okrążeń: 55
Pełny dystans: 308,630 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:35,585 - Sebastian Vettel (Red Bull), 2010
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:50,257 - Fernando Alonso (Ferrari), 2010
Największa średnia prędkość wyścigu:
109,998 km/h - Fernando Alonso (Ferrari), 2010
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 2  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.3Lewis HamiltonMcLaren MP4-261:50,828--26
2.4Jenson ButtonMcLaren MP4-261:50,9320,1040,10419
3.1Sebastian VettelRed Bull RB71:52,6461,8181,71430
4.5Fernando AlonsoFerrari 150° Italia1:52,7741,9460,12825
5.2Mark WebberRed Bull RB71:53,0492,2210,27527
6.19Jaime AlguersuariToro Rosso STR61:53,4022,5740,35325
7.6Felipe MassaFerrari 150° Italia1:53,7072,8790,30524
8.8Nico RosbergMercedes GP W021:53,9143,0860,20718
9.18Sebastien BuemiToro Rosso STR61:53,9483,1200,03427
10.15Paul di RestaForce India VJM041:53,9573,1290,00932
11.10Witalij PietrowRenault R311:54,2003,3720,24326
12.14Adrian SutilForce India VJM041:54,3923,5640,19226
13.11Rubens BarrichelloWilliams FW331:54,8314,0030,43930
14.7Michael SchumacherMercedes GP W021:54,9654,1370,13421
15.9Bruno SennaRenault R311:55,1874,3590,22228
16.17Sergio PerezSauber C301:55,2034,3750,01624
17.16Kamui KobayashiSauber C301:55,5444,7160,34123
18.12Pastor MaldonadoWilliams FW331:56,0675,2390,52322
19.20Heikki KovalainenLotus T1281:56,6695,8410,60220
20.21Jarno TrulliLotus T1281:57,1736,3450,50419
21.24Timo GlockVirgin MVR-021:58,2697,4411,09625
22.25Jerome d'AmbrosioVirgin MVR-021:59,4588,6301,18926
23.22Daniel RicciardoHRT F1111:59,9589,1300,50019
24.23Vitantonio LiuzziHRT F1112:00,1659,3370,20720
107% najlepszego czasu: 1:58,586

Podczas drugiej sesji treningowej na torze Yeongam w Korei Południowej najszybszym kierowcą był Lewis Hamilton. Kierowca McLarena przejechał swe najszybsze okrążenie w czasie 1:50,828 i wyprzedził kolegę z zespołu – Jensona Buttona o 0,1s i Sebastiana Vettela o 1,8s. Warunki podczas tej sesji były lepsze niż w pierwszym treningu, jednak tor nie przesychał zbyt szybko i kierowcy korzystali głównie z opon na mokrą nawierzchnię.

Między sesjami opady deszczu nad torem ustały, lecz nawierzchnia toru była wciąż bardzo mokra. Tym razem kierowcy jednak nie próżnowali i niemal wszyscy pojawili się na torze w celu wykonania dłuższych przejazdów tuż po zapaleniu się zielonego światła. Wkrótce okazało się też, że warunki poprawiły się już na tyle, że zastosowanie znalazły opony przejściowe.

Po piętnastu minutach najszybszym kierowcą na torze był Jenson Button, któremu w przeciwieństwie do Jerome'a D'Ambrosio i Bruno Senny, sztuka jazdy po torze, a nie poboczach, nie była dziś obca. Kierowca McLarena legitymował się na tym etapie czasem 1:51,798, wyprzedzając Lewisa Hamiltona i Sebastiana Vettela. Na tor dopiero w tym czasie wyjechał natomiast Michael Schumacher, w którego bolidzie wymieniona została skrzynia biegów w przerwie między sesjami.

Swe pierwsze przejazdy większość kierowców zakończyła po około 10 okrążeniach, co sprawiło, że ruch na torze znacznie zelżał. Rozpoczęła się natomiast praca w garażach, gdzie zespoły zaczęły przymiarki do pracy nad balansem w bolidach. Natomiast nad torem pojawiały się wciąż przelotne opady deszczu, za sprawą których optymalny tor jazdy wciąż pozostawał wilgotny.

Na półmetku sesji sytuacja na torze nie różniła się diametralnie od tego, co było wcześniej. Kierowcy kontynuowali pracę na dłuższych przejazdach, korzystając wciąż z opon przejściowych. Na pierwsze miejsce w międzyczasie wskoczył Lewis Hamilton z rezultatem 1:50,828, wyprzedzając Jensona Buttona i Fernando Alonso. Kierowcy McLarena zdecydowanie najlepiej radzili sobie w panujących na torze warunkach, a trzeci w tym czasie Alonso tracił do nich prawie dwie sekundy.

Do niecodziennej sytuacji doszło natomiast na 25 minut przed końcem sesji, gdy Nico Rosberg przestrzelił pierwszy zakręt. Niemiec zmierzając w kierunku pobocza wpadł wprost na bok wyjeżdżającego z alei serwisowej bolidu Jaime Alguersuariego. Uderzenie spowodowało jednak więcej szkód w bolidzie Rosberga, gdyż oderwane przednie skrzydło utknęło pod przednim prawym kołem i je zablokowało, co zmusiło go do zatrzymania się w zatoczce za drugim zakrętem. Kierowca Toro Rosso natychmiast został wezwany do boksów, gdzie po wstępnych oględzinach mechanicy nie stwierdzili poważnych uszkodzeń.

Ograniczenia w ilości dostępnych opon i nawierzchnia toru, która nie chciała przesychać, sprawiły, że aktywność kierowców podczas ostatniego kwadransa była niewielka. Niektórzy kierowcy, między innymi Sebastien Buemi, Mark Webber i Jenson Button, próbowali jednak wykonać pojedyncze okrążenia na oponach supermiękkich, przeznaczonych na suchą nawierzchnię. Określenie „próbowali” jest tu jak najbardziej na miejscu, gdyż poruszali się po torze naprawdę wolno i szukali przyczepności, nie mogąc dogrzać opon. Bruno Senna otrzymawszy od swego inżyniera podobną propozycję, odpowiedział przez radio krótko i stanowczo: „Nie”.

W czasie sesji wielu kierowcom zdarzały się liczne wypady na pobocze, zwłaszcza w zakręcie jedenastym, jednak bez poważniejszych konsekwencji. Zespoły wykonały też sporo pracy, jednak decydujący może okazać się trzeci trening, który podobnie jak reszta weekendu, zgodnie z prognozami meteorologów, ma odbywać się przy dobrej pogodzie i na suchej nawierzchni.

Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 18°C
Temperatura powietrza: 19°C
Prędkość wiatru: 1,6m/s
Wilgotność powietrza: 84%
Mokro

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
katinka, 14.10.2011 09:38[!]
A Nico Rosberg znowu pech, widac chyba kto w tym zespole potrafi jezdzic po mokrym ;)
Sporo tez wody na torze, moze nadal jest tak jak mowil kiedys Borowczyk, ze jak nowy asfalt (a ten ma dopiero roczek), to nie wsiaka w niego deszcz :) Ciekawe jak tam pogoda na niedzielne GP, nie mialabym nic przeciwko, aby wyscig byl w takich zmiennych warunkach, byloby na pewno baaardzo ciekawie.
Mahilda111, 14.10.2011 09:52[!]
Pani Boże, mimo, że jestem nie wierzący, spraw aby w niedziele była powtórka z zeszłego roku :D

Kolizja Rosberga z Alguersuarim dosyć komicznie wyglądała. Chciałbym zobaczyć minę Hiszpana gdy poczuł uderzenie xD
Simi, 14.10.2011 10:05[!]
To tylko treningi, ale aż kusi, aby powiedzieć - czyżby McLaren mógł pokonać tutaj Red Bulla? Hamilton - gdyby taką pozycję utrzymał do końca weekendu, byłoby dobrze.
Kwalifikacje zweryfikują jednak wszystko i po treningach, które odbyły się w takich warunkach, nie można za bardzo się podpalać.
dymson, 14.10.2011 10:06[!]
ale się kręcili
maciejas512, 14.10.2011 10:48[!]
Trening jak zwykle nudny. Czemu?
Gdyby bandy były bliżej to byśmy widzieli crashe a tak to kończyło się na wyjazdach po za tor.
IceMan11, 14.10.2011 11:04[!]
Nie oglądałem treningów, ale przypomina mi to SPA - czyli jutro będzie sucho... ;)

@maciejas512
Myślę, że wtedy kierowcy jeździliby baaaardzo ostrożnie wiedząc, że bandy się na nich czają :)
marla, 14.10.2011 11:21[!]
@Mahilda111
Może nie w aż tak hardcorowej wersji jak rok temu, ale mogłoby trochę popadać. :)
DJ Malina, 14.10.2011 11:38[!]
Cytat marla :
@Mahilda111
Może nie w aż tak hardcorowej wersji jak rok temu, ale mogłoby trochę popadać. :)

Zgadzam się :D Jak będzie to co rok temu to znów pół wyścigu za SC i ten niezapomniany przeze mnie tekst Lewisa: "Dlaczego się nie ścigamy? Jest już prawie sucho!"
IceMan11, 14.10.2011 11:56[!]
@DJ Malina
To było inaczej :D
Team Radio Jenson Button:
Team: Jenson jakie są warunki?
JB: Nic nie widać, warunki są bardzo złe!
Team Radio Lewis Hamilton:
Team: Lewis jakie są warunki?
LH: Warunki są bardzo dobre. Można się ścigać.
Oczywiście to nie jest słowo w słowo, ale tak to wyglądało. Do tego jeszcze trzeba dodać, że McLaren pytał swoich kierowców w krótkich ostępach czasu, a odpowiedzi zupełnie inne :)
Makintosz_HD, 14.10.2011 12:58[!]
@IceMan11 @DJ Malina

chyba obaj sie mylicie:P
Levis powiedział:
-Czemu się nie ścigamy? warunki sa już prawie na opony przejściowe!!!

Było wtedy widać kto mam jaja a kto jest marionetką, bo ALO, WEB, płakali że to okropne jak można w takich warunkach sie ścigać?? phi
DJ Malina, 14.10.2011 13:44[!]
Tak czy inaczej, wiemy o co chodziło Lewisowi :D Ciekawe co by mówił w Kanadzie, gdyby nie odpadł z rywalizacji ;)
Kamikadze2000, 14.10.2011 14:47[!]
@Makintosz HD - tyczy się to wszystkich, ale do Ciebie się zwrócę - nie dziw się Webberwo. Przecież prowadził w klasyfikacji generalnej. Co do wypowiedzi Hamiltona, nijak się miała do jego jazdy, która była w jego wykonaniu nijaka w porównaniu z Alonso i Vettelem. ;)
Q_be_2, 14.10.2011 18:55[!]
Kamikadze2000 - jaka była jego jazda to dla wiekszości jest nieważne. Ważne, że Lewis CHCE, że raczej marnie mu to wychodzi, a to już taki mało ważny szczegół.
Kamikadze2000, 14.10.2011 19:09[!]
@Q be 2 - nie kibicuje mu, więc szczerze mówiąc za bardzo nie interesuje mnie jego postawa. Interesuje mnie, a zarazem denerwuje jednak to, czy zniszczy komuś wyścig, doprowadzając do kolizji. Jeżeli sam odpadnie z rywalizacji, mówi się trudno. Ale jeżeli komuś zniszczy wyścig, to nie ma się co dziwic, że spada na niego fala krytyki.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca