F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2011
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Turcji
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Europy
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Korei Południowej
GP Indii
GP Abu Zabi
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2011
Klasyfikacje generalne 2011
Statystyki z sezonu 2011

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Buddh.
Airtel Grand Prix of India 201130 pa?dziernika
Buddh International Circuit
Długość toru: 5,141 km
Liczba okrążeń: 60
Pełny dystans: 308,460 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
-
Najszybsze okrążenie wyścigu:
-
Największa średnia prędkość wyścigu:
-
nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 1  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.3Lewis HamiltonMcLaren MP4-261:26,836--22
2.1Sebastian VettelRed Bull RB71:27,4160,5800,58023
3.2Mark WebberRed Bull RB71:27,4280,5920,01227
4.4Jenson ButtonMcLaren MP4-261:28,3941,5580,96623
5.7Michael SchumacherMercedes GP W021:28,5311,6950,13723
6.8Nico RosbergMercedes GP W021:28,5421,7060,01129
7.6Felipe MassaFerrari 150° Italia1:28,6441,8080,10222
8.14Adrian SutilForce India VJM041:28,7051,8690,06123
9.18Sebastien BuemiToro Rosso STR61:29,2192,3830,51424
10.16Kamui KobayashiSauber C301:29,3552,5190,13629
11.15Paul di RestaForce India VJM041:29,7002,8640,34524
12.10Witalij PietrowRenault R311:29,7052,8690,00522
13.9Bruno SennaRenault R311:29,7992,9630,09420
14.17Sergio PerezSauber C301:30,1323,2960,33325
15.11Rubens BarrichelloWilliams FW331:30,3673,5310,23521
16.19Jaime AlguersuariToro Rosso STR61:30,5663,7300,19919
17.12Pastor MaldonadoWilliams FW331:30,6693,8330,10322
18.21Jarno TrulliLotus T1281:30,8183,9820,14922
19.20Karun ChandhokLotus T1281:32,4875,6511,66924
20.24Timo GlockVirgin MVR-021:32,7715,9350,28424
21.23Daniel RicciardoHRT F1111:33,9287,0921,15727
22.22Narain KarthikeyanHRT F1111:34,1137,2770,18530
23.25Jerome d'AmbrosioVirgin MVR-021:35,7968,9601,68319
24.5Fernando AlonsoFerrari 150° Italia1:35,8999,0630,1034
107% najlepszego czasu: 1:32,915

Lewis Hamilton uzyskał najlepszy czas okrążenia podczas pierwszej sesji treningowej, inaugurującej pierwsze w historii Grand Prix Indii. Zaraz za nim znaleźli się Mark Webber, Lewis Hamilton i Sebastian Vettel.

Nim na wyjeździe z alei serwisowej zapaliło się zielone światło, kilku reporterów donosiło za pośrednictwem Twittera, iż podobnie jak podczas tureckiego wyścigu GP2 z sezonu 2008, na torze pojawiło się kilka zabłąkanych psów. Organizatorzy poradzili sobie jednak po raz kolejny z przeszkodami i sesja wystartowała zgodnie z planem.

Otwarcie było czysto symboliczne. Jako pierwszy na torze pojawił się Adrian Sutil z zespołu Force India, a zaraz za nim Karun Chandhok, dla którego była to bardzo emocjonalna sesja – Hindus miał w niej bowiem jedyną okazję zaprezentowania się przed lokalną publicznością. Szybko okazało się, że psy nie zniknęły całkowicie i po pojawianiu się jednego w zakręcie nr 5, sędziowie zadecydowali o wstrzymaniu sesji. Ostatecznie po pięciu minutach oczekiwania, kierowcy ponownie mogli wyjechać na tor.

W pierwszych dwudziestu minutach, cała aktywność w treningu ograniczała się do kilku okrążeń wyjazdowych i kiepskiego czasu okrążenia ustanowionego przez Chandhoka. Rezultat ten szybko przebił jednak Narain Karthikeyan – 1:45.906. Chwilę później swój czas odnotował partner Hindusa z HRT – Daniel Ricciardo – Australijczyk przejechał pętlę toru Buddh niecałą sekundę wolniej. Tor ciągle cierpiał na niedobór przyczepności, czego dowodem były liczne uślizgi i wyjazdy kierowców poza obręb toru.

Tymczasem Michael Schumacher rozpoczął serię okrążeń, w której ustawicznie poprawiał swój rezultat, schodząc do bariery 1:34.635. Kolejnym kierowcą, który poprawił czas kółka był Alguersuari – ustanawiając rekordy we wszystkich sektorach, zwieńczył go osiągnięciem 1:31.904, chwilę później urywając od niego kolejne pół sekundy. Na półmetku sesji pierwsza piątka prezentowała się następująco: Button, Alguersuari, Buemi, Maldonado i di Resta. Z kolei w dole tabeli znajdowali się Vettel czy Alonso i Hamilton, którzy w ogóle nie przejechali pomiarowego okrążenia.

Przygody nie ominęły również dwukrotnego mistrza świata. Kierowca Red Bulla stracił panowanie nad bolidem na dojeździe do zakrętu nr 6 i wypadł na trawę. Pierwszym kierowcą, który pobił barierę 1 minuty i 30 sekund okazał się Jenson Button. Z czasem 1:29.694, Brytyjczyk dysponował blisko sekundową przewagą nad Markiem Webberem. Największe prędkości maksymalne uzyskiwały bolidy Toro Rosso. Zarówno Alguersuari i Buemi mogli poszczycić się rekordem 319 km/h. Dwa kilometry wolniej pojechał bolid Schumachera i Rosberga, a trzecią prędkością legitymował się Sergio Perez – 316 km/h.

Prócz ostatniego miejsca Karthikeyana, trudno było wyrokować i przewidywać układ sił. Kierowcy ciągle tasowali się pozycjami, a Glock i Hamilton nie śpieszyli się z wyjazdami na tor. Pech spotkał Alonso – Hiszpan wyjechał na tor, ustanowił czas okrążenia dający mu 20 lokatę, a następnie zatrzymał swój bolid. Kierowca z Oviedo poinformował tylko lakonicznie swój zespół o tym, że samochód stracił moc. Doskonałym rezultatem popisał się Lewis Hamilton. Kierowca McLarena ustanowił rezultat 1:27:515. Na dwadzieścia minut przed zakończeniem sesji, renesans przeżyły Red Bulle – Webber i Vettel wskoczyli odpowiednio na drugą i trzecią pozycję.

Warto jednak zauważyć, że w stawce panowały ogromne różnice pomiędzy kierowcami. Ostatni Jerome D'Ambrosio tracił do Hamiltona ponad dziesięć sekund. Wszystko wróciło do "normy", gdy pierwsze dwie pozycje zajęli Vettel i Webber. Czołowa trójka, którą uzupełniał Hamilton zamykała się w niecałej jednej dziesiętnej sekundy.

Do drobnego incydentu doszło w alei serwisowej. Wyjeżdżając ze swego stanowiska, Chandhok niemal wpadł pod koła nadjeżdżającego bolidu Williamsa. Hindus przyspieszył zbyt nerwowo, choć być może winna była też brudna nawierzchnia pasa serwisowego. Dziewięć minut przed końcem z toru wypadł Alguersuari. Kierowca Toro Rosso stracił panowanie nad STR06 na poboczu szybkiej partii zakrętów nr 8/9 i uderzył tyłem bolidu w barierę. Kolejnym pechowcem okazał się Pastor Maldonado. Przed ostatnim zakrętem za bolidem Wenezuelczyka pojawił się pióropusz dymu, a kierowca Williamsa zakończył sesję przed upływem regulaminowego czasu.

Pomimo wywieszenia żółtych flag, w końcówce sesji na torze znajdowali się wszyscy kierowcy, prócz grona pechowców. Ostatni cios zadał Lewis Hamilton, wskakując na pierwsze miejsce i pobijając czas Vettela o prawie sześć dziesiętnych sekundy.

Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 37°C
Temperatura powietrza: 28°C
Prędkość wiatru: 1,7 m/s
Wilgotność powietrza: 29%
Sucho

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
dancom, 28.10.2011 08:18[!]
szykuje się wygrana RBR, Web i Vet spokojnie mogli zejść poniżej 1.27
Kamikadze2000, 28.10.2011 08:20[!]
Tor całkiem ciekawy. Całkiem płynny oraz mający wiele idealnych lin jazdy. Było widac, iż kierowcy nie do końca wiedzą, gdzie dobrze przyhamowac. Jak zawsze Hamilton wykazał się największą agresją i dzięki temu świetny czas. Widac, że McL jest bardzo szybki, szybszy byc może od RBR. Obecny czas powinien jednak byc wyraźnie poprawiony do czasu kwalifikacji. :)
m3nel23, 28.10.2011 08:20[!]
@dancom

Wcale nie.

Panie Borowczyk. Na kasku Hamiltona jest Bob Marley, a nie Marco Simoncelli.
katinka, 28.10.2011 08:48[!]
Ciekawy tor jak na Hermana Tilke, a zwlaszcza te wzniesienia, podoba mi sie. Fajnie bylo patrzec jak kierowcy sie go ucza, gdzie najlepiej dohamowac i jaka linie jazdy obrac. Szkoda Alonso, bo stracil tyle sesji, jakis zrezygnowany ten Fernando, a Massa ten przedni spojler to chyba z gumy mial ;)
No Lewis, Ty moj fajterze - licze na Ciebie! :) Ale widac, ze Seba i Mark tez beda tu szybcy, moze byc super walka w qualu i wyscigu. Fajny ten nowy kask Hamiltona, moze jakiegos linka z fotka by ktos podrzucil, bardzo poprosze? Chcialabym zobaczyc to o czym w temacie nizej pisze Kamikadze.
benethor, 28.10.2011 08:56[!]
Przygody nie ominęły również dwukrotnego mistrza świata.

Vettel jeszcze nie jest dwukrotnym mistrzem. Poczekajcie z tym świętowaniem do Abu Dhabi. zawsze może jeszcze dostać DQ z sezonu ;)
Lukas, 28.10.2011 09:03[!]
Mamy czekać do grudnia na zatwierdzenie wyników? Nie przesadzajmy :)
m3nel23, 28.10.2011 09:05[!]
katinka, 28.10.2011 09:50[!]
@m3nel23
Dzieki bardzo, fajny :) Chociaz nie widze tam wszystkiego, co chcialam zobaczyc, ale moze w 2 treningu cos wiecej dojrze ;)
ahn, 28.10.2011 10:21[!]
dancom, 28.10.2011 10:26[!]
na kasku oczywiście jest dziurka do której podłącza się rurkę z trawką...
Bob wiecznie żywy!
Aeromis, 28.10.2011 11:05[!]
@m3nel23
Hamilton pewnie sobie śpiewa "No woman no cry", jak się łatwo domyśleć.
Kamikadze2000, 28.10.2011 12:09[!]
@m3nel23 - heh, a jednak... ;)

@benethor - heh, w sumie masz racje... ;] Wiesz, gdyby FIA była konsekwentna, równie dobrze mogłaby odebrac mistrzostwo Hamiltonowi na rzecz Massy w 2008 roku (GP Singapuru był ustawione, czyli nieważne). ;)
katinka, 28.10.2011 12:53[!]
@Kamikadze2000
Oj, no co Ty, a z jakiej racji FIA mialaby wtedy zabrac mistrzostwo 2008 Hamiltonowi? Pamietaj prosze, ze to bylo wywalczone na torze mistrzostwo jakby co. Przeciez to nie Lewisa wina, ze Renault oszukalo wszystkich, narazajac tez zycie kierowcow. Mysle, ze jakby FIA byla naprawde konsekwentna, to za takie cos nie dawalaby zawiasow, tylko wywalilaby na zbity leb ten zespol z F1, przynajmniej na rok lub 2 lata, no ale widocznie przyjemniej chyba karac Hamiltona ;) Pozdrawiam :)
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca