F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2011
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Turcji
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Europy
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Korei Południowej
GP Indii
GP Abu Zabi
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2011
Klasyfikacje generalne 2011
Statystyki z sezonu 2011

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Buddh.
Airtel Grand Prix of India 201130 pa?dziernika
Buddh International Circuit
Długość toru: 5,141 km
Liczba okrążeń: 60
Pełny dystans: 308,460 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
-
Najszybsze okrążenie wyścigu:
-
Największa średnia prędkość wyścigu:
-
nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Wypowiedzi po czasówce  [  T-  |  T+  ]
Red Bull

Sebastian Vettel (P1): To była interesująca sesja kwalifikacyjna. Nowy tor i nowe wyzwanie – rzecz jasna jestem bardzo zadowolony z pierwszego miejsca. Nie wiem czy strona toru będzie miała znaczenie, gdyż żadna nie jest tak naprawdę czysta, ponieważ zazwyczaj jeździmy środkiem. Walka była dobra, po pierwszym przejeździe było bardzo blisko, więc wiedziałem, że w drugim muszę pojechać trochę lepiej. Zdecydowaliśmy się na tylko jedno mierzone okrążenie podczas każdego z przejazdów, było jeszcze trochę ślisko, ale ogólnie jestem bardzo zadowolony. Jutro będzie dobry wyścig, my startujemy na najlepszej pozycji, więc zobaczymy co się stanie.

Mark Webber (P2): Ten tor jest dla nas ciekawym wyzwaniem. Niełatwo było dobrać strategię na kwalifikacje. Opony nie najlepiej spisują się na jednym mierzonym okrążeniu, więc musieliśmy dopasować strategię, próbując zdobyć najlepszy czas na różne sposoby. Pierwszy sektor był dość zdradliwy, mógłbym przejechać go lepiej, jednak powiewały żółte flagi po incydencie Massy. Ogólnie to dobry wynik dla zespołu, przyjechaliśmy odpowiednio przygotowani na nowy tor i wypracowaliśmy mocne podstawy przed jutrzejszym wyścigiem.

Christian Horner, szef zespołu: Świetne kwalifikacje dla zespołu, zdobyliśmy szesnaste pole position w sezonie i ustanowiliśmy rekord zdobytych pierwszych pół przez jeden zespół. Zdobyliśmy również pierwszy rząd po karze dla Lewisa, co daje nam najlepszą z możliwych pozycji. Dylematem było to, czy przejeżdżać jedno czy dwa okrążenia, jednak ostatecznie Sebastian przejechał dwa, które były wystarczająco dobre, by wywalczyć pierwsze pole. Strategia dwóch okrążeń na pierwszym komplecie opon w przypadku Marka była właściwa, więc pierwsze i drugie miejsce jest wspaniałą pozycją przed inauguracyjnym Grand Prix Indii.

(Paweł Zając)
 
Ferrari

Fernando Alonso (P3): Ważnym było dostanie się do pierwszych dwóch rzędów, ponieważ łatwiej walczyć z tych miejsc o dobrą pozycję. Myślę, że nie ma za dużej różnicy pomiędzy liniami na starcie, gdyż idealny tor jazdy na prostej startowej przebiega pomiędzy nimi, tak więc obie strony są dość brudne. Brud na torze może być problemem przy wyprzedzaniu. Jak na razie ten weekend przebiega zgodnie z oczekiwaniami i postaramy się wykonać jutro dobrą robotę. Miło byłoby przywieźć do domu jedno z trofeów do zdobycia podczas tego pierwszego GP Indii. Jestem blisko czołówki, co jest lekkim zaskoczeniem. W ostatnich sesjach kwalifikacyjnych nie byliśmy w stanie zbliżyć się do naszych głównych rywali, a już wczoraj wyglądaliśmy konkurencyjnie. Zazwyczaj w niedzielę nasze osiągi są lepsze, jednak nie oznacza to, że będziemy od razu walczyli o zwycięstwo. Jest wiele niewiadomych, więcej niż normalnie, a widzieliśmy już, że rzeczy mogą ulec zmianie z toru na tor, na przykład na Suzuce byliśmy blisko wygranej, a w Singapurze nie byliśmy konkurencyjni. Damy z siebie wszystko, to pewne.

Felipe Massa (P6): To co się stało na moim ostatnim okrążeniu było prawdziwym pechem. Dzisiaj mieliśmy potencjał na wysoką pozycję, jak pokazał Fernando, a moje najszybsze okrążenie było ustanowione z dość wolnym trzecim sektorem. Wjechałem w ósmy zakręt i najechałem na tarkę, a przednie prawe zawieszenie pękło od uderzenia w pomarańczową część krawężnika, która moim zdaniem jest za wysoko w tym miejscu. To bardzo szybki zakręt, przejeżdżany z prędkością 215 km/h i mógłby być inaczej wykończony. Są to detale do poprawy na przyszły rok. Powtórzę, jestem rozczarowany, ponieważ bolid dobrze się spisywał przez cały weekend. Teraz mam jeden komplet miękkich opon mniej i złamane przednie skrzydło. Był to nowy model, którzy przywieźliśmy tutaj po raz pierwszy i dawało nieco dodatkowych osiągów. Jutro wyprzedzanie będzie trudne, ponieważ tor jest brudny, jednak myślę, że ciągle będzie go dużo.

Stefano Domenicali, szef zespołu: Po pierwsze chciałbym pogratulować organizatorom. Sprowadzenie Formuły 1 do Indii to świetne osiągnięcie i razem z Berniem Ecclestonem zasługują na uznanie. Kraj rośnie szybko, mimo kontrastów, jednak nigdy wcześniej ten sport nie był witany z takim entuzjazmem i zainteresowaniem publiczności. Jeśli chodzi o kwalifikacje, muszę przyznać, że ogólne osiągi bolidów były dobre, jesteśmy mniej niż jedną dziesiątą za pierwszym rzędem, a Vettel był ponownie nietykalny, co oznacza, że nie wyglądamy na tym torze źle. Oczywiście jesteśmy rozczarowani z powodu Felipe, który był bardzo szybki przez cały weekend, jednak takie incydenty mogą się zdarzyć, ale ważne że kierowcy nic się nie stało. Zazwyczaj nasze tempo wyścigowe jest lepsze niż osiągi w kwalifikacjach, miejmy nadzieję, że jutro też tak będzie i będziemy mogli opuścić Indie z dobrym rezultatem.

(Łukasz Godula)
 
McLaren

Jenson Button (P4): Samochód był świetny dziś rano, jednak po południu nie umiałem znaleźć przyczepność, szczególnie na miękkich oponach. Musimy dowiedzieć się, dlaczego nie umieliśmy znaleźć balansu, ponieważ chciałbym poprawić to jutro. Przez całe popołudnie miałem problemy z korkiem – ciężko było znaleźć czyste okrążenie, a kiedy już się udało, to opony nie nadawały się do dalszej jazdy. Podczas mojego ostatniego przejazdu widziałem jak Felipe wjeżdża w żwir, gdyż jechałem za nim. Zdecydowanie mogłem pojechać wtedy szybciej, jednak wjechałem w strefę żółtej flagi, zobaczyłem jego samochód, dym i odpuściłem trochę. Na pewno straciłem trochę czasu, dane pokazują, że jechałem 14km/h wolniej niż zwykle. Mam nadzieję, że jutro samochód będzie spisywał się tak jak wczoraj.

Lewis Hamilton (P5): Przedzielenie Red Bulla podczas kwalifikacji jest czymś, z czego powinniśmy być dumni. W moim ostatnim przejeździe miałem tylko jedną dziesiątą straty przed ostatnim zakrętem, jednak zdecydowałem się anulować okrążenie i zachować opony, gdyż jutro czeka na nas długi wyścig. Kara jest trochę niefortunna, ale takie jest życie. Myślę, że mamy dobre tempo, jednak nie będzie to łatwy wyścig. Z tak szerokimi prostymi i dwoma strefami DRS wyprzedzanie powinno być łatwiejsze niż na innych torach, więc jestem optymistą na temat naszych jutrzejszych szans. Wydaje mi się również, że fakt, iż po wyjechaniu za tor wzbijają się tumany kurzu jest fajny. Tak powinny wyglądać wyścigi, a poza torem powinna być trawa i brud. Na koniec chciałbym podziękować organizatorom, tor jest bardzo płynny i szybki, to jeden z najlepszych obiektów na świecie.

Martin Whitmarsh, szef zespołu: Lewis pojechał bardzo dobrze w kwalifikacjach. Jego najlepszy czas został pobity tylko przez Seba, jednak z powodu kary nie wystartuje z pierwszego rzędu. Wysiłki Jensona zostały zniweczone przez żółte flagi po incydencie Felipe Massy, które zmusiły go do odpuszczenia. W przeciwnym razie mógłby przejechać całkiem szybkie okrążenie. Nasi kierowcy jeżdżą jednak wspaniale i myślę, że możemy oczekiwać jutro mocnego rezultatu. Spodziewam się, że pierwsze GP Indii będzie wspaniałym wyścigiem

(Paweł Zając)
 
Mercedes

Nico Rosberg (P7): Jestem zadowolony, że wykonaliśmy dziś krok naprzód, jednak prawdopodobnie mogliśmy finiszować wyżej. W Q1 mocno uderzyłem o tarkę i uszkodziłem podłogę, co kosztowało mnie nieco docisku w reszcie kwalifikacji. Byłem na swoim najszybszym okrążeniu w Q3, jednak niestety musiałem zwolnić z powodu żółtych flag po incydencie Felipe, więc straciłem przez to trochę czasu. Będę jutro mocno cisnął, by zyskać pozycje. Myślę, że będzie to ekscytujący wyścig,a lokalni kibice powinni być dumni, że mają jeden z najlepszych torów na świecie!

Michael Schumacher (P11): Kwalifikacje nie były dla nas zbyt dobre. Na początku natknąłem się na korek, a potem na ostatnim przejeździe w Q2, ponownie pojawiły się wibracje na komplecie opon, których już używałem. Nie wyjaśnia to jednak straty do Nico, więc musimy znaleźć powód i naprawić to. Jeśli chodzi o wyścig, powinien być dla mnie lepszy, a moim celem jest zdobycie punktów. Nie jestem pewny, która strona będzie lepsza na starcie, więc po prostu nie zwracam na to uwagi i chcę zyskać najwięcej jak to możliwe.

Ross Brawn, szef zespołu: To były ekscytujące kwalifikacje. Mieliśmy drobne problemy z korkiem, co nam nie pomogło. Szkoda, że nie Michael nie przeszedł do Q3, jednak był niezadowolony z ostatniego kompletu opon. Nico wykonał świetną robotę, zwłaszcza biorąc pod uwagę wczorajsze drobne kłopoty z bolidem. Nasze przejazdy z dużą ilością paliwa były obiecujące, więc z niecierpliwością czekamy na wyścig na tym imponującym torze.

(Łukasz Godula)
 
Force India

Adrian Sutil (P8): Przez cały weekend powtarzaliśmy, że jest to dla nas wyjątkowe Grand Prix, tak więc jestem bardzo zadowolony z naszego dzisiejszego występu podczas sesji kwalifikacyjnej. Jesteśmy niezwykle zdeterminowani, by dobrze tutaj wypaść i dzisiejszy rezultat jest pierwszym krokiem w tym kierunku. Ósma pozycja to jeden z moich najlepszych tegorocznych wyników w czasówce i uważam, że było to maksimum, jakie mogliśmy osiągnąć podczas dzisiejszej sesji. Balans bolidu był wyśmienity i naprawdę podobała mi się jazda po tym torze, który wydaje się odpowiadać mojemu stylowi jazdy. Najważniejszy dzień nadejdzie jednak dopiero jutro i teraz musimy mocno skupić się na opracowaniu strategii, którą wykorzystamy w wyścigu. Czuję się komfortowo w bolidzie i myślę, że będziemy bardziej konkurencyjni, niż w Korei.

Paul di Resta (P12): Tak naprawdę start z dwunastego miejsca jest nieco rozczarowujący, ponieważ rano sprawialiśmy dość konkurencyjne wrażenie. Jednakże podczas sesji kwalifikacyjnej zmagałem się z odrobiną podsterowności w szybkich zakrętach i nie mogliśmy nic na to poradzić w trakcie czasówki. Myślę, że było dzisiaj troszeczkę chłodniej, co być może wpłynęło na nas negatywnie, jako że nie mogłem ustawić balansu tak, jak chciałem. Czuję, że punkty wciąż są osiągalne i wygląda na to, że jesteśmy całkiem mocni na długich przejazdach. Przed nami trudne zadanie, ale pozostanę skupiony i podczas domowego wyścigu naszego zespołu postaram się wykonać jak najlepszą robotę.

Vijay Mallya, szef zespołu: Był to kolejny ekscytujący dzień zmagań na Buddh International Circuit. Jestem zachwycony faktem, że Sahara Force India do pierwszego w historii Grand Prix Indii wystartuje z czwartego rzędu. Cały zespół bardzo ciężko pracował nad ostatnim pakietem poprawek, który przygotowaliśmy na ten weekend i myślę, że było to widoczne w naszym dzisiejszym tempie. Adrian niewątpliwie zakochał się w tym torze i był w szczytowej formie dzisiejszego popołudnia. Paul również był bardzo mocny, lecz niestety nie czuł się w bolidzie tak komfortowo, jak podczas porannej sesji i przez to nie zakwalifikował się do Q3. Wiemy jednak, że dysponujemy szybkim bolidem i mam nadzieję, że obaj kierowcy jutro będą walczyć o punkty. To nasz domowy wyścig i liczę, że wszyscy fani będą wspierać Sahara Force India w tym wyjątkowym dla Indii momencie.

(Michał Sulej)
 
Toro Rosso

Sebastien Buemi (P9): Jestem bardzo zadowolony z całego zespołu, ponieważ wykonali fantastyczną robotę – dziękuję im za to i jednocześnie składam gratulacje. Obydwa bolidy w Q3 to niesamowite osiągnięcie. Teraz mam nadzieję, że jutrzejszy wyścig będzie dla nas udany, jako że za nasze dzisiejsze dokonania nie są przyznawane żadne punkty. Pierwszy wyścig na tym torze będzie interesującym doświadczeniem. Dzisiejszy rezultat był zasługą pracy zespołowej – każdy dawał z siebie wszystko, od kiedy przybyliśmy do Indii.

Jaime Alguersuari (P10): Jestem niezwykle zadowolony, zwłaszcza z zespołu, jako że obaj znaleźliśmy się na niezłych pozycjach. Sebastien był naprawdę szybki już od wczoraj, kiedy ja miałem pewne problemy. Dzisiaj przejechał genialne okrążenie. W nocy poradziliśmy sobie z moimi problemami, tak więc ja również mogłem być dzisiaj konkurencyjny. Jutro mamy spore szanse na udany wyścig, startując z tych lokat, co byłoby korzystne dla naszej sytuacji w mistrzostwach, bowiem nasi głównie rywale – Saubery – startują za nami. Strategia będzie istotna i jeśli wszystko nam się powiedzie, możemy dowieźć do mety sporą zdobycz punktową. Nasz wzrost konkurencyjności na tym etapie sezonu to zasługa wyśmienitej pracy całego zespołu przy rozwijaniu bolidu. Mam nadzieję na ukończenie jutrzejszego wyścigu w czołowej ósemce.

Laurent Mekies, główny inżynier wyścigowy: Dzięki świetnemu występowi kierowców i całego zespołu, po raz pierwszy od Grand Prix Chin obydwa nasze bolidy znalazły się w czołowej dziesiątce. Poradzenie sobie z poprawiającymi się z sesji na sesję warunkami na torze było niełatwym zadaniem, na co dodatkowo wpływał fakt, że jest to dla nas wszystkich kompletnie nowy obiekt. Nasz samochód w końcówce sezonu bez wątpienia staje się coraz szybszy. Byliśmy całkiem zadowoleni z postępów, jakich dokonaliśmy w Korei, a nasze dzisiejsze tempo jest potwierdzeniem, że podążamy we właściwym kierunku. Jest to dobry znak dla wszystkich członków naszego zespołu w fabryce i w tunelu aerodynamicznym, którzy ostro pracowali przy rozwijaniu bolidu. Oczywiście za kwalifikacje nie są przyznawane żadne punkty i pomimo tego, że dzisiejszy rezultat stawia nas w korzystnej sytuacji, to wciąż istnieją pewne niewiadome dotyczące jutrzejszych warunków na torze oraz poziomu degradacji opon. Oczekuję, że dla widzów będzie to ekscytujący wyścig za sprawą zróżnicowania strategii. Miejmy nadzieję, że w pełni wykorzystamy nasze szanse i przy okazji naszej pierwszej wizyty na tym fantastycznym torze osiągniemy niezły wynik.

(Michał Sulej)
 
Williams

Pastor Maldonado (P13): Z każdym okrążeniem tor ulegał dziś poprawie, więc naprawdę trzeba było wyjechać na niego w odpowiednim czasie. Osiągnięcia moich inżynierów w zakresie strategii kwalifikacji i ustawień samochodu zadziałały. W ostatnich Grand Prix mieliśmy dobre tempo i jesteśmy blisko pierwszej dziesiątki, więc będziemy walczyć.

Rubens Barrichello (P15): Na pierwszym komplecie ogumienia byłem zadowolony z balansu samochodu i ustanowiłem na nim mój najlepszy czas okrążenia. Kiedy założyłem nowe opony , nie czułem tak dobrze samochodu, a przyczepność nie była już tak dobra, co było trochę dziwne. Wyścig powinien być niezły, wokół nas są samochody, które zdają się być bardzo blisko, więc zobaczymy.

Mark Gillan , główny inżynier: Ogólnie był to dość przyjemny dzień, a obaj kierowcy dobrze się spisali. Pastorowi udało się zwiększyć obecną wydajność samochodu, a kwalifikacje zakończył na trzynastej pozycji. Rubens jest tuz za nim na piętnastym miejscu.

(Nataniel Piórkowski)
 
Renault

Bruno Senna (P14): Bez wątpienia były to rozczarowujące kwalifikacje. Nawierzchnia toru uległa poprawie w porównaniu do porannej sesji i zmiany, które wprowadziliśmy w moim samochodzie, poszły w złym kierunku, biorąc pod uwagę warunki na torze. Mocno zmagałem się z balansem i zapłaciłem za to wysoką cenę. Dysponuję jednym nieużywanym zestawem opon, tak więc jutro będzie ciężko, ale mam nadzieję, że być może temperatura będzie niższa, co dałoby nam szansę na zaliczenie lepszego dnia, niż dzisiejszy. Myślę, że poprawa przyczepności nawierzchni bardziej odpowiadała innym bolidom, lecz może na starcie wyścigu będziemy w lepszej formie, zwłaszcza za sprawą dużego ładunku paliwa, który będziemy mieli w samochodach. Poziom degradacji opon wydawał się nie najgorszy w trzeciej sesji treningowej, tak więc przekonamy się, jak będzie to wyglądało podczas wyścigu.

Witalij Pietrow (P16): Znalezienie się na szczycie tabeli wyników w pierwszym segmencie czasówki było wspaniałym uczuciem. Było to w pełni uzasadnione, ponieważ na tym etapie kwalifikacji nasze tempo było bardzo dobre. W Q2 byłem już trochę wolniejszy i nie byłem w stanie poprawić osiągnięcia z Q1, ponieważ popełniłem kilka drobnych błędów w końcówce okrążenia. W połączeniu z faktem, że czasy innych zespołów uległy poprawie, jest to wytłumaczeniem mojego niezakwalifikowania się do Q3. To pierwsze w historii Grand Prix Indii, zatem pod względem możliwego rozwoju sytuacji wciąż jest to w pewnym stopniu czysta kartka papieru. Nawet pomimo kary przesunięcia o pięć pozycji na starcie, zachowuję optymizm, że uda mi się uzyskać przyzwoity rezultat dla zespołu.

(Michał Sulej)
 
Sauber

Kamui Kobayashi (P17): Tempo samochodu było wystarczająco dobre w Q2. Nasz wynik w wyścigu również powinien być w porządku, jednak w kwalifikacjach wiele czasu zabrało nam dogrzanie opon, a w dodatku miałem pecha. Rozpocząłem moje okrążenie zaraz po tym, jak Felipe Massa wyjechał z alei serwisowej wprost przede mną. Choć miał czas na przejechanie jeszcze jednego okrążenia, nie zostawił mi miejsca. Jestem rozczarowany, ale chcę pozbierać myśli i obrać pozytywne podejście przed wyścigiem. Mam przynajmniej zaoszczędzone świeże opony, a tor oferuje wiele okazji do wyprzedzania.

Sergio Perez (P20): Oczywiście mam za sobą bardzo złe kwalifikacje. Po naszych rezultatach z trzeciego treningu, spodziewaliśmy się lepszej pozycji w sesji kwalifikacyjnej. Głównym problemem były opony, których nie mogłem rozgrzać do odpowiedniej temperatury. Mając to na uwadze oraz biorąc pod uwagę fakt, że ciąży na mnie kara cofnięcia o trzy pozycje na starcie, zadecydowaliśmy się wyjechać w Q2 na używanych oponach, aby zaoszczędzić komplety na wyścig.

Monisha Kaltenborn, dyrektor zarządzająca: Oczywiście jesteśmy rozczarowani wynikami, szczególnie po treningach, które przebiegały dla nas całkiem nieźle. Dziś cały zespół nie był w stanie wydobyć z samochodu pełnego potencjału. Dobrze, że obaj nasi kierowcy mają zaoszczędzone po dwa komplety nieużywanych miękkich opon, które będziemy w stanie użyć w jutrzejszym wyścigu.

(Nataniel Piórkowski)
 
Lotus

Heikki Kovalainen (P18): Myślę, że w kwalifikacjach wycisnąłem z samochodu wszystko, co tylko mogłem i uważam, że dobrze jest pojechać okrążenie takie jak to kończące przejazd. Szczerze mówiąc, przez cały weekend walczyłem ze znalezieniem balansu i rozgrzaniem opon, więc sobota i strata tylko 0,7 sek. do Kamuiego jest całkiem niezła. Przez cały weekend tor staje się coraz lepszy i muszę przyznać, że jestem z siebie bardo zadowolony, więc jutro czeka nas dobra zabawa, zwłaszcza po tym, jak pokazaliśmy ostatnio, że przez cały wyścig możemy walczyć z samochodami przed nami.

Jarno Trulli (P19): Miałem trochę pecha na moim szybkim okrążeniu i myślę, że mogłem pojechać szybciej o kilka dziesiątych sekundy, ale w kwalifikacjach i tak cisnęliśmy do granic możliwości. W porównaniu do wczoraj, postawiliśmy kolejny krok naprzód, ale wiemy, że nasze tempo w kwalifikacjach nie odzwierciedla tego, co jesteśmy w stanie pokazać w wyścigu, więc chcę być pewny, że po kilku udanych wyścigach jutro będzie podobnie i zobaczymy, na którym miejscu będziemy finiszować.

Thierry Salvi, Renault Sport F1: Ostatniej nocy pracowaliśmy nad poprawą balansu samochodu na średnio-szybkich i szybkich zakrętach i zmaksymalizowaniu naszego potencjału na prostych, tak więc oba samochody były dziś bardziej konkurencyjne w porównaniu do reszty stawki. Myślę, że jutro będzie w porządku. Tor jest zbliżony do obiektu w Korei, na którym byliśmy ostatnio, więc myślę, że w niedzielę możemy spodziewać się dobrych rezultatów.

(Nataniel Piórkowski)
 
Virgin

Jerome d'Ambrosio (P21): To nie były dla mnie dobre kwalifikacje i ogólnie jest to ciężki weekend. Wygląda na to, że tor zmieniał się od sesji do sesji, co nieco utrudniało życie, ponieważ to ciągle nowa trasa. Rozczarowujące jest znalezienie się za HRT. To świetny tor i myślę, że powinniśmy tu zobaczyć ekscytujące ściganie, więc mam nadzieję, że nasza sytuacja poprawi się jutro. Zachowaliśmy dodatkowy komplet miękkich opon i powinno to nam pomóc.

Timo Glock (P24): Bardzo rozczarowujące kwalifikacje dla zespołu. Piątek był bardzo dobry, jednak dzisiaj mieliśmy pecha, ponieważ piąty bieg uległ awarii i mogłem wykonać tylko jedno okrążenie pomiarowe. Pierwsze było dość pozytywne, bolid prowadził się dobrze i nie miałem żadnych problemów. Nie będziemy startowali tam gdzie chcieliśmy, jednak myślę, że byliśmy wystarczająco szybcy, by pokonać HRT i zachowaliśmy dodatkowy komplet miękkich opon, więc zobaczymy co się jutro wydarzy. Oczywiście to wielka szkoda dla mnie i zespołu, jednak takie są wyścigi.

John Booth, szef zespołu: Trudny dzień z dużym rozczarowaniem po stronie Timo. Rano kontynuował pracę nad ustawieniami, co było pozytywne, więc podchodziliśmy do kwalifikacji całkiem pewni dobrego rezultatu. Niestety był zmuszony powrócić do garażu po zaledwie jednym okrążeniu pomiarowym. Sprawdzamy teraz co spowodowało awarię piątego biegu. To dopiero druga taka awaria, więc musimy sobie z tym poradzić. oczywiście zaoszczędziliśmy komplet miękkich opon , a Timo z pewnością będzie skupiony na osiągnięciu najlepszego możliwego rezultatu. Jerome miał nieco problemów ze zmiennym balansem pomiędzy sesjami. Analizujemy z nim dane, by zrozumieć ten problem.

(Łukasz Godula)
 
HRT

Daniel Ricciardo (P22): Pozycja jaką dziś wywalczyłem jest całkiem niezła. To jedne z naszych najlepszych kwalifikacji w tym sezonie. Miło było znaleźć się nad d'Ambrosio. W trzecim treningu mieliśmy pewne problemy i nie mogliśmy wprowadzić żadnych poprawek przed kwalifikacjami, więc musimy być bardzo zadowoleni z wyniku. Jest jeszcze kilka rzeczy do poprawy, ale w wyścigach zawsze prezentujemy się lepiej. Nigdy nie myślałem, że kwalifikacje są nasza mocną stroną, więc czekam na jutro i mam nadzieję skończyć wyścig przed bolidami, które dziś pokonałem.

Narain Karthikeyan (P23): Samochód ma potencjał. Pokonaliśmy dwa bolidy Virgin, a ja byłem nawet przed moim partnerem z zespołu, jednak popełniłem mały błąd. Niemniej jestem zadowolony ze sposobu, w jaki pojechałem i z pozycji, jaką wywalczyłem. Myślę, ze to było nasze maksimum, a zespół wykonał fantastyczną robotę, by pokonać Virgin Racing. Ściganie się przed moją domową publicznością to fantastyczne uczucie i zamierzam zakończyć jutrzejszą rywalizację na najlepszej możliwej pozycji.

Colin Kolles, szef zespołu: Niestety na późnym etapie treningu Daniel miał problem ze skrzynią biegów, co zmusiło nas do jej wymiany. Praca w garażu przebiegała bardzo dobrze i wszystko było gotowe idealnie na czasówkę. Obaj kierowcy poprawiali swe czasy z okrążenia na okrążenie. Zestawiając sektory mogliśmy co prawda pojechać szybciej, ale pokonanie Virgin Racing jest równie satysfakcjonujące. Szkoda, ze Narain i Daniel będą musieli zacząć jutro wyścig pięć pozycji niżej, ale jestem pewny, że obaj są w stanie pojechać dobry wyścig.

(Nataniel Piórkowski)


  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
adnowseb, 29.10.2011 16:21[!]
Cytat :
Adrian niewątpliwie zakochał się w tym torze i był w szczytowej formie dzisiejszego popołudnia.

Sutil pod ciśnieniem jeżdzi koncertowo.Szkodą dla F1 będzie gdy okaże się ,że Force India mu podziękuje a inne teamy go nie przyjmą.
DJ Malina, 29.10.2011 17:45[!]
A Eric znów się nie wypowiedział xD Mina Lopeza mówiła wszystko
Gilles, 29.10.2011 18:45[!]
Cytat :
Myślę, że nie ma za dużej różnicy pomiędzy liniami na starcie, gdyż idealny tor jazdy na prostej startowej przebiega pomiędzy nimi, tak więc obie strony są dość brudne.

Ciekawe kto się myli, Alonso czy eksperci z Polsatu? ;] Twardo mówili że parzyste pola mają dużo gorszą przyczepność... no ale wg mnie okaże się jutro chwile po starcie.. i coś czuje że Mark będzie miał już super starty do końca sezonu.
Martwią mnie te częste wibracje u Schumachera.. co on z tymi oponami robi... :/
katinka, 29.10.2011 18:49[!]
Czekam i czekam, a gdzie podzial sie McLaren? ;)
Lukas, 29.10.2011 19:32[!]
@katinka McLaren chyba zapomniał o wypowiedziach... Wciąż niczego nie dali.
IceMan11, 29.10.2011 19:35[!]
@katinka
Proponuję wejść na inną stronę o F1. Proste :)
@Gilles
Tak samo mówi Vettel, więc to raczej oni mają rację. Prosta start/meta w stylu Chin i Malezji.
Gilles, 29.10.2011 23:01[!]
@IceMan11
wg mnie też raczej kierowcy mają racje :) a i sam widząc jak jeżdżą doszedłem do podobnych wniosków ;)
katinka, 30.10.2011 02:05[!]
Inni kierowcy narzekaja na wszystko, jednemu nawet kurz wzbijany po wyjechaniu za tor sie podoba i scigalby sie zawsze, tak jak w tym pamietnym, deszczowym GP ;)
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca