F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2011
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Turcji
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Europy
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Korei Południowej
GP Indii
GP Abu Zabi
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2011
Klasyfikacje generalne 2011
Statystyki z sezonu 2011

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Buddh.
Airtel Grand Prix of India 201130 pa?dziernika
Buddh International Circuit
Długość toru: 5,141 km
Liczba okrążeń: 60
Pełny dystans: 308,460 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
-
Najszybsze okrążenie wyścigu:
-
Największa średnia prędkość wyścigu:
-
nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Wypowiedzi po sesjach 1 i 2  [  T-  |  T+  ]
Ferrari

Felipe Massa (P7/P1): Zawsze miło jest się znaleźć na pierwszym miejscu pod koniec dnia, jednak wiemy, że piątkowe treningi niemal nic nie mówią. Oczywiście byłoby miło pozostać przez cały weekend na tym samym miejscu, ale będzie to bardzo trudne. Dziś koncentrowałem się na znalezieniu najlepszych ustawień bolidu i dopasowaniu zachowania opon do nowego obiektu. Lubię ten tor, jest bardzo interesujący i są tu zakręty, gdzie umiejętności jazdy będą odgrywały dużą rolę. W niektórych miejscach jest rzeczywiście bardzo szeroko, więc będziemy mogli obierać różnorodne linie jazdy podczas wyścigu, co ułatwi wyprzedzanie. Samochód wydaje się konkurencyjny, ale musimy poczekać i zobaczyć, co zrobią jutro Red Bull i McLaren, ponieważ dalej są bardzo silni. Opony? Prawdopodobnie twarde są nieodpowiednie dla tego toru i możliwa byłaby jazda na takiej samej alokacji jak mieliśmy w Korei, ponieważ nawierzchnia jest tu bardzo gładka.

Fernando Alonso (P24/P3): Straciłem prawie całą poranną sesję przez problemy z silnikiem w moim samochodzie, ale na całe szczęście udało mi się go nadrobić popołudniu, kiedy jeździłem już bez żadnych problemów. Dziś najważniejsze było poznanie toru. W dodatku biorąc pod uwagę stan nawierzchni nie sądzę, że straciłem zbyt wiele. Pierwsze wrażenia są pozytywne. Samochód zachowuje się dobrze i mamy nadzieję kontynuować ten trend. Polubiłem ten tor, nawet jeśli jest tak brudny i najmniejszy wyjazd poza optymalną nitkę wygląda jak jazda na lodzie. W niedzielę, podczas manewrów wyprzedzania może to powodować problemy, ale może do tego czasu sytuacja ulegnie poprawie. Bardzo dobrze, że tor jest szeroki w niektórych zakrętach – myślę, że to dobre dla widowiska, ponieważ możemy obrać różne linie jazdy i wydaje mi się, że kwalifikacje powinny tu być bardzo interesujące, biorąc pod uwagę dość wysokie średnie prędkości – zwłaszcza w ostatnim sektorze.

(Nataniel Piórkowski)
 
Red Bull

Sebastian Vettel (P2/P2): To interesujący tor i dobre wyzwanie. Na początku było bardzo zakurzony, ale obiekt zdaje się sprawiać dużo frajdy – zwłaszcza szerokie wejścia w zakręty, które dają kierowcą wiele linii jazdy do wyboru. W niedzielę powinno być już w porządku. Obszar poza linią jazdy jest zakurzony, co komplikuje sprawę, więc będziemy musieli upewniać się, że jedziemy po optymalnym torze. To dobry obiekt do wyprzedzania. Są długie proste i szerokie wyjścia. Na dłuższą metę wykonaliśmy dziś dobrą robotę, więc zobaczymy, jak będzie jutro.

Mark Webber (P3/P5): To dobry tor z zakrętami pasującymi do F1, szybkie kompleksy lewo-prawo i wiele wiraży pokonywanych na piątym biegu. Zakręt nr 3 jest jedyny w swoim rodzaju – bardzo wolny, a jednocześnie biegnący pod górę. Zakręt nr 4 także nie jest najprostszy – prawdę mówiąc oba stanowią bardzo duże wyzwanie. Bardzo lubię dwie szybkie szykany, są bardzo przyjemne. Nawet jeśli tor jest szeroki, obszar poza wyścigową linia jazdy jest dość brudny, więc większość kierowców będzie ograniczała się tylko do jednej linii jazdy. Dziś rano poszło dobrze, popołudniu trochę gorzej, ale zobaczymy, jak będzie jutro.

(Nataniel Piórkowski)
 
McLaren

Lewis Hamilton (P1/P4): Tor jest fantastyczny, organizatorzy odwalili kawał dobrej roboty. Jest bardzo szybki i płynny, poziom przyczepności jest świetny, pobocza wyglądają na dobre, a tarki są chyba najlepsze jakie do tej pory zastaliśmy, można po nich spokojnie jeździć. Tak jak na każdym nowym torze, przyczepność poprawiała się z biegiem czasu. Rano byliśmy szybcy. Jednak po południu miałem problem z półosią, wyglądało na to, że jest zużyta i uszkodzenia, więc zmusiło mnie to do nieco wcześniejszego zakończenia sesji. Przed jutrem założymy nową skrzynię biegów, więc bolid powinien zachowywać się lepiej. Może to zacieśnić stawkę na przodzie. Wyścig będzie długi. Niemniej jednak będą okazje do wyprzedzania. To tor wymagający dużego docisku i mimo tego, że ciężko będzie podążać zaraz za innym bolidem, to podwójna strefa DRS powinna to ułatwić. Zobaczymy jutro jak szybcy naprawdę jesteśmy

Jenson Button (P4/P6): Naprawdę lubię ten tor, świetnie się po nim jeździ. Jest kilka trudnych zakrętów, jak trzeci i piąty, jednak jest również wiele szybkich sekcji i wydaje się być znacznie szybciej niż początkowo przypuszczaliśmy. Co również było niespodzianką to poziom przyczepności, zwłaszcza w szybkich zakrętach gdzie docisk bardzo pomaga. A przez to, że szybkie wiraże są dość gładkie, możesz w nich nabrać dużo szybkości. Ciężko jest optymalnie rozgrzać opony, jednak gdy już się to zrobi, to przyczepność przy wysokich prędkościach jest fenomenalna. Od piątego zakrętu tor jest bardzo szybki. Będziemy mieli sporo zabawy w ten weekend i miejmy nadzieję powalczymy o zwycięstwo.

(Łukasz Godula)
 
Force India

Adrian Sutil (P8/P7): Zaliczyliśmy dziś udane sesje. Używaliśmy poprawek aerodynamicznych dziś rano i od razy można było poczuć różnicę w stabilności, więc myślę, że użyjemy ich w wyścigu. Tor jest dobry i bardzo fajnie zrobiony. Jest tutaj kilka interesujących zakrętów i wygląda na to, że będzie wiele miejsc do wyprzedzania. Niedzielny wyścig powinien być ekscytujący.

Paul di Resta (P11/P9): To nowe doświadczenie dla każdego z nas i mieliśmy wiele do zrobienia w naszym programie. Tor jest ekscytujący, a przyczepność całkiem nieźle wzrasta. Wyścig nie będzie łatwy, gdyż strefy DRS są bardzo efektywne i na pewno będzie wiele manewrów. Dzisiaj udało nam się znaleźć niezłe ustawienia, odrobinę brakuje nam szybkości, jednak gdy przeanalizujemy dane, to jutro powinno być lepiej.

(Paweł Zając)
 
Renault

Bruno Senna (P13/P8): Było dziś świetnie. Oba samochody Lotus Renault osiągały pozycje, na których powinny być i wygląda na to, że tor może być sprzymierzeńcem naszego bolidu. Musimy ciągle się rozwijać i wycisnąć jeszcze więcej z ustawień, ale zdecydowanie tkwi w nich potencjał. Z całą pewnością tor jest bardzo dobry. Gdy spacerowałem nim wczoraj było jasne, że będzie bardzo zakurzony i tak było również dziś rano, ale cały czas sytuacja ulega poprawie. Zakręty są tu bardzo szybkie i motywują do ciśnięcia, więc myślę, że może dojść tu do całkiem dobrego weekendu. Wraz z poprawą przyczepności i linii wyścigowej powinniśmy być w stanie pojechać jeszcze szybciej!

Witalij Pietrow (P12/P11): Tor był bardzo brudny, co sprawiało, że trudno było uzyskać maksimum z samochodu, ale był taki sam dla wszystkich. Zakończyliśmy dziś program bez żadnych problemów mechanicznych, co zawsze jest pocieszające. Mam pozytywne odczucia związane z samochodem i jego ustawieniami. Musimy się tylko trochę poprawić, ale mamy potencjał, aby pojechać tu dobry weekend. Trasa jest tu dość trudna. W niektórych zakrętach nie widać wierzchołka, co sprawia, że bardzo trudno jest zaleźć punkt hamowania i skrętu. Znaleźliśmy jednak mniej więcej dobrą linię i mamy nadzieję zyskać trochę więcej prędkości podczas jutrzejszego treningu przed kwalifikacjami.

(Nataniel Piórkowski)
 
Toro Rosso

Sebastien Buemi (P9/P10): Jazda po nowym torze zawsze jest ekscytująca i dziś udało mi się przejechać wiele okrążeń. Nie mieliśmy żadnych problemów, więc mogłem jechać na limicie, co zawsze się przydaje. Myślę, że mamy wszelkie potrzebne dane, przez co jestem zadowolony z przebiegu dzisiejszego dnia, niezawodności samochodu i zespołu, który wykonał dobrą robotę. Teraz musimy złożyć wszystko w całość przed kwalifikacjami. Jeśli chodzi o osiągi, to mam nadzieję, że utrzymamy tendencję z Korei. Tor jest dość podobny do tego, co widzieliśmy w symulatorze. Obiekt jest przepiękny i cieszę się, że tu jesteśmy, Mam nadzieję, że w sobotę i w niedzielę zobaczymy wielu fanów.

Jaime Alguersuari (P16/P14): Tor wygląda naprawdę fajnie i przyjemnie się po nim jeździ. Czasy okrążeń mogą pokazywać, że jest krótki, jednak wynika to z tego, iż jest bardzo szybki, a z punktu widzenia kierowcy jest interesujący. Próbowaliśmy dziś ustawień, które niezbyt mi pasowały i miałem problemy z utrzymaniem samochodu w linii prostej. Nie czułem się komfortowo i myślę, że byłem na limicie. Rano straciłem kontrolę i uderzyłem w barierę w zakręcie dziewiątym. Chłopaki wykonali fantastyczną robotę naprawiając samochód przed startem drugiej sesji. Jestem pewny, że jutro możemy poprawić naszą pozycję.

(Paweł Zając)
 
Sauber

Kamui Kobayashi (P10/P12): Nowa trasa jest naprawdę dobra i mam dobre odczucia z jazdy tutaj. Rano tor był zakurzony, pierwsze okrążenia wyglądały podobnie do jazdy po mokrej nawierzchni. Mamy tu twarde i miękkie opony. Z twardych tak właściwie w ogóle nie będziemy tu korzystać, ale miękkie bardzo trudno dogrzać i zmusić do prawidłowej pracy, są jednak bez porównania do twardych.

Sergio Perez (P14/P13): Tor jest bardzo fajny i już go polubiłem. Jeśli chodzi o ustawienia, to bardzo trudno jest je opracować, ponieważ występują tu nagłe zmiany kierunku jazdy i kilka szybkich oraz wolnych zakrętów. Mogłem jednak wykonać dziś pełen program przygotowań i czuję, że znaleźliśmy złoty środek. Oczywiście z upływem dnia, warunki na torze ulegały poprawie. Twarda mieszanka w ogóle nie trzyma, więc nie będzie łatwo stworzyć strategię na wyścig. Jeśli jednak w wyścigu nie będzie padać, każdy będzie musiał jej użyć.

(Nataniel Piórkowski)
 
Williams

Rubens Barrichello (P15/P15): Miło było zapoznać się dziś z nowym torem. Oczywiście był brudny, jak wszystkie inne, co jest normalne dla nowego toru. Nie wiemy jeszcze gdzie jesteśmy w stawce, ponieważ tor się ciągle poprawia, jednak mamy nadzieję na dobre kwalifikacje.

Pastor Maldonado (P17/P16): Chciałbym podziękować mechanikom za ciężką pracę przy zmianie silnika. Balans bolidu wydaje się być dobry i jestem pewny, że będziemy mieli dobre tempo wyścigowe. Degradacja opon nie jest taka wysoka, jednak będziemy musieli się przyjrzeć strategii, ponieważ twarde opony nie są najlepsze dla naszego pakietu

(Łukasz Godula)
 
Lotus

Jarno Trulli (P18/P17): To był bezproblemowy piątek i robiliśmy postępy podczas obu sesji zarówno, jeśli chodzi o poznanie toru jak i pracę nad ustawieniami. Toru można się nauczyć dość szybko, jednak jest interesujący. Można obrać kilka różnych linii i myślę, że to zachęci do wyprzedzania, więc w niedzielę powinno być zabawnie. Nawierzchnia szybko się dziś poprawiała i mam nadzieję, że taki trend się utrzyma. Po za linią wyścigową nadal jest bardzo brudno i kilka osób może się na tym przejechać, więc zobaczymy jak to będzie wyglądać podczas reszty weekendu. Odnośnie opon, zaobserwowaliśmy dziś kilka ciekawych rzeczy. Miękkie gumy wytrzymywały dość długo i dobrze spisywały się na długich przejazdach, jednak na twardych prawie nie było przyczepności i dość ciężko było je rozgrzać. Zobaczymy czy wraz z poprawą toru ulegnie to zmianie.

Heikki Kovalainen (P--/P18): Jestem dość zadowolony z przebiegu popołudniowej sesji, jednak myślę, że trochę straciłem nie jeżdżąc rano. Mimo to, trzeba się uporać z tym, co się ma, więc po południu ciężko pracowałem, by przyzwyczaić się do toru i znaleźć odpowiedni balans. Na pewno możemy wycisnąć więcej z samochodu i myślę, że fakt, iż dobrze obchodzimy się z miękkimi oponami powinien nam pomóc z niedzielę.

Karun Chandhok (P19/P--): Czułem się świetnie prowadząc samochód F1 na torze Buddh i ustanowienie pierwszego mierzonego okrążenia było dla mnie prawdziwym zaszczytem. Chciałbym podziękować zespołowi za okazję do jazdy oraz wszystkim w Jaypee Group i każdemu, kto był zaangażowany w przygotowanie pierwszego Grand Prix Indii. Odnośnie jazdy, to jestem dość zadowolony z przebiegu sesji. Udało nam się ukończyć większość założonego programu i gdyby nie żółte flagi pod koniec sesji, to jestem pewny, że mógłbym pojechać o sekundę szybciej. Po tym torze jeździ się bardzo przyjemnie, szczególnie w środkowym sektorze. Myślę, że zobaczymy w ten weekend bardzo dobry wyścig.

(Paweł Zając)
 
Mercedes

Nico Rosberg (P6/P19): Nowy tor w Indiach jest świetny. Ma kilka bardzo ciekawych zakrętów i dlatego potrzeba nieco więcej czasu na przyzwyczajenie się do jego układu, niż na innych torach. Na przykład drugi zakręt jest zupełnie inny, podjeżdżasz pod niego i widzisz tylko niebo, a potem nagle wyłania się nawrót, zaraz zanim do niego dojedziesz. Ogólnie mieliśmy dwie dobre sesje i dowiedzieliśmy się wielu rzeczy, więc mam dobre odczucia co do tego weekendu. Miejmy nadzieję, że jutro też tak będzie.

Michael Schumacher (P5/P21): To bardzo interesujący tor z trudnym układem, zdecydowanie przyjemnie się po nim jeździ. Tak jak oczekiwaliśmy, miejsca poza linia wyścigową są bardzo brudne, jednak linia była całkiem przyczepna wraz z upływającym czasem. Rano byłem zadowolony z balansu bolidu, jednak po południu było trudniej. Nie byliśmy w stanie odpowiednio pracować z kilku powodów, włączając w to czerwoną flagę i przez to jutro musimy popracować nad ustawieniami zarówno do kwalifikacji jak i wyścigu.

(Łukasz Godula)
 
Virgin

Timo Glock (P20/P20): To był dobry, pierwszy dzień w Indiach. Tor jest po prostu niesamowity i naprawdę przyjemnie się po nim jeździ. Był to udany dzień bez żadnych problemów. Samochód był dobry i ma przyzwoity balans. Byliśmy wstanie wykonać cały program i znaleźć niezłe ustawienia. Teraz musimy przeanalizować dane i zobaczyć, co można zrobić jutro. Nie mogę się doczekać ponownej jazdy tutaj!

Jerome d'Ambrosio (P23/P22): Popołudniowa sesja zakończyła się dla mnie dość wcześnie, gdyż popełniłem błąd na wyjściu z jedenastego zakrętu i uderzyłem w ścianę uszkadzając przy tym tył bolidu. Do tego momentu, myślę, że było całkiem nieźle. Straciłem trochę czasu na torze, jednak wciąż mamy jutrzejszy treningu, by to nadrobić, więc taki będzie plan.

(Paweł Zając)
 
HRT

Daniel Ricciardo (P21/P23): To był nasz pierwszy dzień tutaj i mogę powiedzieć, że to fajny tor, jestem zadowolony z układu i myślę, że inni kierowcy też będą. Rano tor czyścił się przez cały czas, więc przejechaliśmy tyle okrążeń ile było możliwe, co jest bardzo ważne. Po południu zaczęliśmy pracę z dwoma rodzajami mieszanek. Nie byłem tak zadowolony jak rano, gdyż dokonaliśmy pewnych zmian, a one nie zadziałały tak, jak tego oczekiwaliśmy. Przeanalizujemy to i popracujemy nad tym jutro. Myślę, że możemy walczyć z naszymi głównymi rywalami i utrudnić im zdanie.

Narain Karthikeyan (P22/P24): Pierwsze okrążenie było bardzo wyjątkowe, tak wiele emocji było we mnie gdy wyjechałem na tor. Nie mogłem w to uwierzyć, i wiele myśli biegło przez moją głowę. W pierwszym treningu próbowaliśmy po prostu złapać rytm, a w drugim poszło znacznie lepiej i mamy wiele danych przed jutrem. Ogólnie była to dla mnie dobra sesja, biorąc pod uwagę, że nie przejechałem dystansu wyścigu od lipca, więc ciało musi się nieco obudzić. Tor znacznie się poprawił, więc czasy też się polepszały. Musimy spróbować kilku rzeczy, więc jestem podekscytowany przed kwalifikacjami.

(Łukasz Godula)


  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
RY2N, 28.10.2011 14:45[!]
Zobaczymy oczywiście w wyścigu, ale po wypowiedziach zawodników można sądzić, ze nawet Tilke się czegoś uczy ...
bazyli1918, 28.10.2011 15:47[!]
przykład podobno fajnego toru w Turcji pokazuje, że najważniejsze jest aby organizator płacił i się z Berniem nie targował
Patrykss94, 28.10.2011 18:48[!]
widać ze sie kierowcom podoba i to jest najwazniejsze . Tor charakterystyki silverstone i spa . Chciałbym by ten tor został na stałe w kalendarzu jak np singapur , który tez sie innym podoba .
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca