F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2011
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Turcji
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Europy
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Korei Południowej
GP Indii
GP Abu Zabi
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2011
Klasyfikacje generalne 2011
Statystyki z sezonu 2011

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Buddh.
Airtel Grand Prix of India 201130 pa?dziernika
Buddh International Circuit
Długość toru: 5,141 km
Liczba okrążeń: 60
Pełny dystans: 308,460 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
-
Najszybsze okrążenie wyścigu:
-
Największa średnia prędkość wyścigu:
-
nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 2  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.6Felipe MassaFerrari 150° Italia1:25,706--33
2.1Sebastian VettelRed Bull RB71:25,7940,0880,08834
3.5Fernando AlonsoFerrari 150° Italia1:25,9300,2240,13634
4.3Lewis HamiltonMcLaren MP4-261:26,4540,7480,52426
5.2Mark WebberRed Bull RB71:26,5000,7940,04630
6.4Jenson ButtonMcLaren MP4-261:26,7141,0080,21428
7.14Adrian SutilForce India VJM041:27,3161,6100,60234
8.9Bruno SennaRenault R311:27,4981,7920,18235
9.15Paul di RestaForce India VJM041:27,8532,1470,35535
10.18Sebastien BuemiToro Rosso STR61:27,8682,1620,01535
11.10Witalij PietrowRenault R311:27,8902,1840,02237
12.16Kamui KobayashiSauber C301:28,0502,3440,16034
13.17Sergio PerezSauber C301:28,2892,5830,23936
14.19Jaime AlguersuariToro Rosso STR61:28,5522,8460,26331
15.11Rubens BarrichelloWilliams FW331:28,6912,9850,13929
16.12Pastor MaldonadoWilliams FW331:28,7083,0020,01724
17.21Jarno TrulliLotus T1281:29,3323,6260,62439
18.20Heikki KovalainenLotus T1281:30,2414,5350,90941
19.8Nico RosbergMercedes GP W021:31,0985,3920,85738
20.24Timo GlockVirgin MVR-021:31,4695,7630,37132
21.7Michael SchumacherMercedes GP W021:31,8046,0980,33528
22.25Jerome d'AmbrosioVirgin MVR-021:32,5936,8870,78912
23.23Daniel RicciardoHRT F1111:32,7687,0620,17533
24.22Narain KarthikeyanHRT F1111:32,8247,1180,05633
107% najlepszego czasu: 1:31,705

Podczas popołudniowej sesji treningowej przed Grand Prix Indii najszybszym kierowcą okazał się niespodziewanie Felipe Massa, a czołową trójkę dopełnili Sebastian Vettel i Fernando Alonso. Trening przebiegał tym razem bez incydentów z udziałem miejscowej fauny, ale kierowcy ciągle padali ofiarami zdradliwej nawierzchni i śliskich poboczy.

Jako pierwszy rezultat okrążenia ustanowił Jerome d'Ambrosio, który w porannej sesji zajął ostatnie miejsce. Z nowym torem oswajał się tymczasem Heikki Kovalainen, który pauzował w pierwszym treningu na rzecz Karuna Chandhoka. Od pierwszych minut można było jednak zobaczyć delikatną poprawę stanu nawierzchni asfaltu. Warto zauważyć, że w międzyczasie na Buddh odbył się trening Delhi Championship with MRF.

Pierwszy etap zupełnie różnił się od porannego widoku. Po dziesięciu minutach aż dziewiętnastu kierowców zdołało uzyskać czas pojedynczego okrążenia, a na czele figurowało nazwisko Sebastiana Vettela. Ruch na torze nie sprzyjał jednak Pastorowi Maldonado. Wenezuelczyk wypadł z toru i zakopał się w pułapkę żwirową. Porządkowi nie zdołali go z niej wypchnąć, więc po raz kolejny Williams stracił czas na realizację pełnego programu, a większość kierowców postanowiła zjechać do garażów.

Niespodziewanie na początku kolejnej serii wyjazdów najlepszy rezultat osiągnął Sebastien Buemi, ale bardzo szybko pobił go Lewis Hamilton potwierdzając dobrą dyspozycję brytyjskiego zespołu. Trudno jednak oprzeć się wrażeniu, że w końcówce sezonu wzrosła także forma stajni z Faenzy, która zacięcie rywalizuje z Sauberem o szóstą pozycję w klasyfikacji konstruktorów.

Duży ruch na torze nie ułatwiał omijania wolniejszych kierowców – na największe problemy mogli narzekać reprezentanci Lotus Renault. Senna nie mógł sobie długo poradzić z Narainem Karthikeyanem, a Pietrow wymachiwał ręką samego Brazylijczyka, który przeszkadzał mu w przejechaniu szybkiego kółka. Wzrosły również prędkości maksymalne osiągane przez kierowców. Najszybszy w punkcie pomiaru czasu był Sergio Perez (323 km/h), który o 3 km/h wyprzedzał Alguersuariego i Buemiego.

Problemy nie opuściły Fernando Alonso. Po straconej pierwszej sesji, w tej kierowca Ferrari narzekał na wibracje występujące na prostych, a po komunikacie w radiu, zjechał do alei serwisowej. Jego partner z Ferrari – Felipe Massa zajmował na półmetku drugą pozycję. Hiszpan znajdował się trzy miejsca niżej i tracił do niego około 0,4 sek. Czoło tabeli okupował Vettel, a kierowcy McLarena byli na trzeciej i czwartej lokacie. Nieco poniżej oczekiwań spisywał się duet Force India – nadzieja hinduskich kibiców zajmowała dopiero czternaste i piętnaste miejsca.

Na czterdzieści minut przed końcem sesji, Jerome d'Ambrossio wypadł z toru w zakręcie 11 i uszkodził tylne zawieszenie. Dyrekcja Grand Prix postanowiła wstrzymać sesję, co pokrzyżowało szyki Michaelowi Schumacherowi, który chwilę przed incydentem wyjechał na tor próbując poprawić swój rozczarowujący, dwudziesty czwarty czas. Do tamtej chwili, Niemiec zdołał przejechać zaledwie osiem kółek, co mogło oznaczać problemy techniczne. Po kilku minutach przymusowej przerwy, na torze ponownie zaroiło się od bolidów, ale uzyskiwane czasy pozwalały domyślać się, że zespoły rozpoczęły symulację wyścigu i porównywanie mieszanek ogumienia.

Lotus Renault GP poinformował jednak za pośrednictwem Twittera, że w bolidzie Witalija Pietrowa wymieniany jest drążek stabilizatora, przez co Rosjanin straci trochę czasu na torze. Tymczasem Heikki Kovalainen przyznał, że przyczepność na twardszych oponach nie jest tak zła jak pierwotnie zakładano.

W przeciwieństwie do pozostałych zespołów, Ferrari postawiło na szybkie tempo, czego dowodem były rezultaty osiągane przez Felipe Massę i Fernando Alonso. Hiszpan znalazł się jednak w niekorzystnym położeniu, przez co nie był w stanie wykorzystywać możliwości poprawy czasu swego partnera z zespołu. Po osiągnięciu trzeciego miejsca w tabeli, Fernando zjechał do garażu. Massa utrzymał dzięki temu prowadzenie w treningu. Dwójkę Ferrari dzielił Sebastian Vettel.

Ostatecznie kierowcy Force India zdołali powrócić do czołówki na siódmą i dziewiątą pozycję. W końcówce drobną przygodę przeżył Pietrow, który wypadł poza tor w szóstym zakręcie, ale po chwili powrócił do realizacji swojego programach. W dole tabeli znajdowali się za to kierowcy Mercedesa. Schumacher i Rosberg od początku drugiej sesji nie dorównywali tempem czołówce.

Największą liczbą okrążeń mogli poszczycić się obaj kierowcy Team Lotus, a najmniej – Jerome d'Ambrosio, który na półmetku rozbił swój bolid. Kontrowersje budzi również lokalizacja wyjazdu z alei serwisowej, która wprost prowokuje incydenty. Za nami trzy godziny zaciętej pracy, po których wydaje się, że w Indiach do gry o zwycięstwo może dołączyć niedoceniany od jakiegoś czasu zespół Ferrari. Żelazną dwójką jak zawsze pozostają Red Bull i McLaren. Zapraszamy na jutrzejszą sesję treningową oraz kwalifikacje i zachęcamy do dalszego śledzenia weekendu F1 w Delhi z Wyprzedź Mnie!.

Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 37°C
Temperatura powietrza: 30°C
Prędkość wiatru: 3,1 m/s
Wilgotność powietrza: 23%
Sucho

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
punksnotdead, 28.10.2011 16:02[!]
Cytat :
Kontrowersje budzi również lokalizacja wyjazdu z alei serwisowej, która wprost prowokuje incydenty.
Znowu? Kolejny nowy tor po Korei z tym problemem...

Sytuacją zabawną byłoby niezakwalifikowanie się do wyścigu Karthikeyana w swoim długo wyczekiwanym, domowym i mam nadzieję ostatnim w karierze GP... :)
Kordas, 28.10.2011 16:12[!]
Cytat punksnotdead :
Sytuacją zabawną byłoby niezakwalifikowanie się do wyścigu Karthikeyana w swoim długo wyczekiwanym, domowym i mam nadzieję ostatnim w karierze GP... :)


A masz jakieś złudzenia, że go nie dopuszczą? Szczególnie, że to Indie :D
sebas, 28.10.2011 19:51[!]
A temu co się stało? Skąd się wziął na czele tabeli (jakiejkolwiek tabeli :-)) Jeździli dziecięcymi rowerkami, czy co...?
Kamikadze2000, 28.10.2011 20:33[!]
@sebas - wreszcie dostał maszynę na poziomie tej Alonso... ;]

@THC-303 - chodziło mi od Jerome'a. ;)
Kajt, 29.10.2011 01:47[!]
Patrzcie jaki filmik znalazłem :D

http://youtu.be/7AlSoGoI0JE
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca