F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2011
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Turcji
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Europy
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Korei Południowej
GP Indii
GP Abu Zabi
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2011
Klasyfikacje generalne 2011
Statystyki z sezonu 2011

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Buddh.
Airtel Grand Prix of India 201130 pa?dziernika
Buddh International Circuit
Długość toru: 5,141 km
Liczba okrążeń: 60
Pełny dystans: 308,460 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
-
Najszybsze okrążenie wyścigu:
-
Największa średnia prędkość wyścigu:
-
nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Wypowiedzi przed GP  [  T-  |  T+  ]
Red Bull

Sebastian Vettel: Zanim zacznę ścigać się na torze w Indiach, będę musiał przejechać po nim kilka okrążeń w symulatorze. To, co o nim wiem sprowadza się tylko do tego, że mierzy on sobie ponad pięć kilometrów długości i jest zlokalizowany w przemysłowym miasteczku Noida, około 50 minut jazdy samochodem z Delhi. Obiekt łączy w sobie wolne zakręty i szybkie proste, które wzajemnie na siebie wpływają. Różnica wysokości jest tu wyjątkowa – coś mniej więcej jak na Spa lub w Turcji, co nadaje mu dodatkowy smaczek. Spodziewamy się, że wyścig pojedziemy tu z drugą rekordową prędkością, zaraz po Monzy. Oznacza to, że średnia prędkość okrążenia będzie wynosiła około 235 km/h, co powinno stworzyć mnóstwo okazji do wyprzedzania. Naprawdę nie mogę się doczekać przybycia do Indii – jest tak zawsze, gdy jeździmy na nowym torze.

Mark Webber: Wykonałem dużo pracy w symulatorze, ale subtelne szczegóły, takie jak krawężniki czy końcowe detale poznamy tak właściwie po przybyciu na tor, więc powiedziałbym, że obecnie mamy 85-procentowe zrozumienie tego, jak wygląda trasa. Zawsze miło jest jeździć w nowym miejscu, a w symulatorze tor wygląda na całkiem szybki i płynny, co mnie bardzo satysfakcjonuje. Będzie bardzo ciepło, co stanowi wyzwanie dla ogumienia. Nigdy nie byłem jeszcze w Indiach. Pochodzi stamtąd wielu doskonałych graczy w krykieta i bardzo chciałbym zobaczyć, jak pewnego dnia Australia gra na takim poziomie, jak oni. Nie mogę się już doczekać tego weekendu.

(Nataniel Piórkowski)
 
Mercedes

Michael Schumacher: Podczas najbliższego wyścigu po raz pierwszy udamy się do Indii. Od wielu osób słyszałem, że jest to fascynujący kraj. Z niecierpliwością czekam na zapoznanie się z nową kulturą oraz na pierwszy kontakt z torem. Jestem pewien, że będziemy pod wrażeniem tego, co tam dokonano. Wyścig wywołuje ogromne zainteresowanie i mam nadzieję, że wzbudzimy zainteresowanie wielu nowych, indyjskich fanów. Zawsze z zadowoleniem witałem nowe tory w kalendarzu, a wyzwanie adaptacji do nich sprawiało mi przyjemność. Grand Prix Korei okazało się dla nas pechowe, tak więc jestem dodatkowo zmotywowany, by w ten weekend zdobyć kilka punktów i w ten sposób wynagrodzić ciężką pracę całego zespołu.

Nico Rosberg: Będzie to dla mnie pierwsza wizyta w Indiach i odkrywanie nowej kultury będzie ekscytującym doświadczeniem. Planuję spędzić tam kilka dni i z niecierpliwością czekam na możliwość zwiedzania tego kraju, a zwłaszcza na wizytę w Tadź Mahal. Mam nadzieję, że inauguracyjne Grand Prix Indii będzie wspaniałym widowiskiem dla wszystkich tutejszych fanów motosportu i okaże się wielkim sukcesem. Pierwsza wizyta na nowych torach zawsze sprawia mi przyjemność, jako że z łatwością przychodzi mi szybkie uczenie się ich. Szukanie odpowiednich ustawień będzie interesujące, gdyż będziemy musieli uwzględnić wiele niewiadomych. Liczę na możliwość walki w czołowej szóstce, jak miało to miejsce w ostatnim wyścigu w Korei i mam nadzieję, że tym razem uda mi się utrzymać pozycję przed jednym z tych bolidów aż do mety.

(Michał Sulej)
 
Renault

Bruno Senna: Indie będą podróżą w nieznane, ponieważ nikt tam wcześniej się nie ścigał. Nie wiemy jeszcze jak będzie spisywał się tam nasz samochód, jednak patrząc na układ toru powinno być nieźle i możemy spodziewać się walki o czołową dziesiątkę. Tor wygląda na szybki, taki, po którym się „płynie”, więc powinien pasować do mojego stylu jazdy. To będzie test tego, kto uczy się szybciej. Ten zespół, który w krótkim okresie czasu wyciśnie najwięcej ze swojego samochodu, odniesie największe korzyści.

Witalij Pietrow: To będzie wyzwanie dla zespołów, ponieważ nikt wcześniej się tutaj nie ścigał. Podobnie było w Korei rok temu, więc jest to dość zdradliwa sprawa. Przygotowywałem się na różne sposoby i wyścig w Indiach będzie powiewem świeżości. Jako, że tor jest nowy, to wszyscy mamy równe szanse. To również dobre wyzwanie dla kierowców, gdyż nie wiadomo, czego się spodziewać. Samochód może być dobry już po wyjeździe z boksów lub też może być odwrotnie. Ciężko powiedzieć, jak będzie przed zrobieniem pierwszych okrążeń. Patrząc na układ toru można pomyśleć, że będzie dosyć trudno, jednak w ostatnich dwóch wyścigach pokazaliśmy niezłe tempo, nawet, jeśli wyniki tego nie odzwierciedlały.

(Paweł Zając)
 
Williams

Rubens Barrichello: Nigdy nie byłem w Indiach i jako że jest to zupełnie nowy tor, przygotowywałem się, poznając go na moim domowym symulatorze. Z ogromną niecierpliwością czekam na ten wyścig, gdyż pod względem tamtejszej kultury będzie on się różnił od pozostałych weekendów. Zawsze chciałem odwiedzić Indie, tak więc będzie to dla mnie wspaniała okazja, by poznać ten kraj, jednocześnie robiąc to, co kocham, czyli ścigając się bolidem Formuły Jeden.

Pastor Maldonado: Myślę, że indyjskie grand prix będzie naprawdę interesujące dla każdego. Nigdy wcześniej tam nie byłem i już nie mogę doczekać się przylotu do tego kraju. Odwiedzanie nowych miejsc i nabywanie świeżych doświadczeń zawsze jest ekscytujące. Wizyty w miejscach, których nie miałeś okazji poznać to jedna z największych zalet Formuły Jeden. Sam tor wygląda nieźle i będzie nowością dla każdego kierowcy w stawce. Przynajmniej ten jeden raz wszyscy będziemy zaczynali w tym samym punkcie! W ubiegłym tygodniu odwiedziłem fabrykę, gdzie pracowałem wraz z moimi inżynierami w symulatorze, tak więc czuję, że jestem w pełni przygotowany.

Mark Gillan, główny inżynier operacyjny: Cały zespół z niecierpliwością czeka na udanie się na Buddh International Circuit w tym tygodniu. Przeprowadzone symulacje wskazują, że jest to tor wymagający wysokiego docisku, o umiarkowanych wymaganiach w kwestii hamulców, co powinno przekładać się na stosunkowo duże zużycie opon. Pomimo naszych przygotowań, wciąż istnieje kilka niewiadomych, takich jak poziom trakcji opon lub też tempo zwiększania się przyczepności nawierzchni toru w miarę postępu weekendu. Czasy uzyskiwane na obydwu mieszankach powinny różnić się o około sekundę. Oczekujemy suchych warunków przez cały weekend, temperatura powietrza powinna oscylować w okolicy 30 stopni Celsjusza, natomiast temperatura nawierzchni toru może wynosić około 40 stopni.

(Michał Sulej)
 
Force India

Adrian Sutil: Ściganie się w Indiach będzie wyjątkowym momentem. Jestem z tym zespołem od początku jego istnienia i wiem, jak duże postępy wspólnie wykonaliśmy. Możliwość startu w GP Indii w barwach jedynego w stawce indyjskiego zespołu napełnia mnie dumą. Jestem pewien, że na polach startowych będę czuł się inaczej, niż zwykle i na zawsze zapamiętam ten wyścig. Sądzę, że bazując na naszych ostatnich osiągnięciach, udajemy się do Delhi z myślą walki o punkty. Musimy to zrobić, by umocnić naszą pozycję w klasyfikacji mistrzostw. Możemy marzyć o podium, ale musimy być realistami. Cały zespół otrzyma ogromne wsparcie i zwieńczeniem tego weekendu byłoby uzyskanie niezłego rezultatu, by dać tym wszystkim ludziom powód do świętowania. W ten weekend być może przejedziemy nieco więcej okrążeń, niż zwykle, jednakże dobrze wiemy, jak radzić sobie na nieznanych torach – w ubiegłym roku taką samą sytuację mieliśmy w Korei. Na nowych torach po prostu trzeba dłużej czekać na polepszenie się przyczepności i przez to trzeba poświęcić trochę więcej czasu na pracę nad ustawieniami. Zawsze podobało mi się poznawanie nowych obiektów, także czekam na to z niecierpliwością. Z każdą wizytą w Indiach wydaje mi się, że Formuła 1 staje się tam coraz bardziej popularna, tak więc wyścig jeszcze bardziej wzmocni zainteresowanie tym sportem. Mam nadzieję, że spośród wszystkich zespołów to my będziemy mieli największą rzeszę dopingujących nas fanów.

Paul di Resta: Bez wątpienia wyścig w tym wyjątkowym miejscu będzie miał dla nas ogromne znaczenie. To pierwszy wyścig w Indiach, zatem Formuła 1 odwiedzi nową kulturę. Będzie to dla nas wspaniała okazja, by stworzyć dla fanów niesamowite widowisko. Jeśli weźmiemy pod uwagę, czego dokonał Dr Mallya, tworząc indyjski zespół F1, jest to kolejny krok w umieszczaniu Indii na mapie naszego sportu. Szczerze mówiąc, nie mam zbyt dużej wiedzy odnośnie tego toru. W ubiegłym tygodniu przeprowadziliśmy sesję w symulatorze, ale jest to nowy tor, tak więc nadal istnieje wiele niewiadomych dotyczących charakterystyki tego obiektu. Układ zakrętów prezentuje się interesująco, a dla mnie pozytywną kwestią jest to, że każdy będzie musiał się go uczyć od podstaw. Osiągnięcie właściwego tempa będzie kluczowe, a przyczepność nawierzchni będzie zwiększała się przez cały weekend. Jeśli do soboty uda nam się znaleźć właściwy balans, wszystko powinno być w porządku. Damy z siebie maksimum podczas tego grand prix. Oczywiście każdy wyścig jest równie ważny, jako że pula punktów zawsze jest taka sama, ale nie można zaprzeczyć, że porządny rezultat w domowym wyścigu naszego zespołu byłby wyjątkowym uczuciem. Oczy wielu ludzi będą zwrócone na nas, lecz udajemy się tam gotowi, by walczyć i zdobyć kilka kolejnych punktów.

(Michał Sulej)
 
Sauber

Kamui Kobayashi: To moja pierwsza wizyta w Indiach i jestem bardzo ciekawy tego kraju. Wszyscy mi mówią, żebym uważał z jedzeniem. Jestem nieco zaniepokojony o mój brzuch, jednak kurczak curry to moje ulubione danie i chciałbym go spróbować tam, skąd pochodzi. Oczywiście nie znam jeszcze toru. Może się po nim przejdę, jednak ogólnie nie uważam, żeby spacery po torze były jakoś użyteczne. Prędkość jaka pojawia się gdy wchodzisz do bolidu F1 jest tak duża, że wszystko się zmienia. Zdecydowanie chciałbym uzyskać dobry rezultat dla zespołu podczas tego inauguracyjnego GP Indii. Również mam nadzieję, że zainteresowanie fanów będzie wysokie, ponieważ zawsze jest to zagadką gdy przybywamy na nowy tor.

Sergio Perez: Z niecierpliwością czekam na wyścig na nowym torze w Indiach. To kolejny nowy tor dla mnie, jednak tym razem będzie taki dla wszystkich, więc nie tylko ja będę startował od zera. W poniedziałek przed wyścigiem będę o nim wiedział więcej, ponieważ odbędę testy w symulatorze Ferrari. Myślę, że inauguracyjne GP Indii będzie bardzo ekscytujące. Mam kilku przyjaciół z tego kraju i opowiadają mi, jak emocjonalnie wszyscy do tego podchodzą. Celem dla mnie jest wyciągnięcie wszystkiego z tego weekendu i zdobycie punktów.

(Łukasz Godula)
 
Lotus

Heikki Kovalainen: Myślę, że GP Indii będzie fascynującym wyścigiem, zarówno dla nas, jak i ogólnie dla całej Formuły Jeden. Podejrzewam, że zostaniemy nieprawdopodobnie gorąco powitani. Jazda po zupełnie nowym torze jest zawsze interesującym wyzwaniem, tak więc sądzę, że będzie to wspaniały weekend dla całego sportu, bez względu na to, co wydarzy się w wyścigu. Po opuszczeniu Singapuru wróciłem do Europy, gdzie spędziłem jeden dzień w symulatorze, przyzwyczajając się do tego toru – wygląda on na fajny obiekt. Na końcu długiej prostej znajduje się oczywiste miejsce do wyprzedzania, po którym następuje kilka dość standardowych zakrętów pokonywanych z umiarkowaną prędkością. Jednak prawdziwym wyzwaniem będzie znalezienie odpowiednich ustawień, które będą pasowały zarówno do szybkich łuków, takich jak zakręty numer 10 i 13, jak i do „agrafek”, czyli zakrętów 3, 4 oraz 16. Nie dysponujemy żadną wiedzą odnośnie degradacji opon – dowiemy się tego dopiero na miejscu. Zapowiada się bardzo gorąca temperatura, nawet odrobinę nieznośna. Nie mogę już się tego doczekać!

Jarno Trulli: Na Indie czekam z jeszcze większą niecierpliwością, niż zwykle. W czwartek tradycyjnie przejadę się po torze rowerem i dokładnie mu się przyjrzę – kiedy kolejnego dnia wsiadam do bolidu, osiągnięcie właściwego tempa na ogół nie zajmuje mi dłużej, niż cztery lub pięć okrążeń. Będziemy używali podobnej siły docisku, co na Suzuce oraz w Korei i jako że ogólnie byliśmy konkurencyjni podczas tych dwóch wyścigów, również w Indiach wszystko powinno być w porządku. Jestem przekonany, że będzie to dla nas kolejny udany wyścig i myślę, że cały weekend będzie fascynujący zarówno dla nas, jak i dla fanów.

Karun Chandhok: Jestem bardzo podekscytowany faktem jazdy po nowym torze Buddh International Circuit w pierwszym piątkowym treningu na oczach mojej rodzimej publiczności. Oczywiście jestem rozczarowany nieotrzymaniem szansy na wzięcie udziału w niedzielnym wyścigu, jednak akceptuję decyzję zespołu, który postanowił postawić na doświadczenie i talent Jarno oraz Heikkiego. Zespół wciąż jest młody i nadal wzrasta, także wiem, że muszą robić wszystko, by zabezpieczyć swoją przyszłość w tym sporcie. Czasami konieczne jest podejmowanie trudnych decyzji, a w tym konkretnym przypadku musiało być to szczególnie ciężkie zadanie. Rozumiem jednak, że nie chodzi tylko o mnie. Chodzi o zespół i wszyscy 254 członkowie zespołu na torze i w fabryce starają się pracować z myślą o przyszłości. Wierzę, że w tym roku dojrzałem jako kierowca wyścigowy dzięki roli, jaką odgrywałem w piątkowych treningach i z niecierpliwością czekam na możliwość dalszego wspierania zespołu w zaliczeniu kolejnego udanego weekendu.

(Michał Sulej)
 
HRT

Narain Karthikeyan: Jazda przed domową, dopingującą mnie publicznością będzie surrealistycznym przeżyciem. To życiowe doświadczenie, przez które czuję się nieprawdopodobnym szczęściarzem. Już teraz jest mnóstwo szumu wokół tego GP i jestem pewien, że jego sukces odbije się szerokim echem, który zainteresuje młodzież tym sportem i da nam w przyszłości kolejnych kierowców F1. Dostanie się do F1 w tym samym momencie co ja jest niebywałym osiągnięciem, a myśli o możliwości uczestniczenia w inauguracyjnym GP Indii nie były w ogóle obecne w mojej głowie. Ostatecznie jednak będę w stawce. Tor będzie jednym z największych wyzwań w kalendarzu. Są miejsca, gdzie będąc w bolidzie F1 nie widzisz niczego poza niebem. Układ toru sam w sobie będzie niezwykle wymagający dla opon, a strategia odegra tutaj kluczową rolę. Z pewnością będę się mocno starał, by osiągnąć dobry rezultat dla siebie i dla zespołu. Chciałbym wyrazić swoją wdzięczność Tata Group i pozostałym sponsorom za ich nieprzerwane wsparcie i wiarę w trakcie mojej kariery.

Daniel Ricciardo: Nie widziałem jeszcze toru, ale testowałem go na symulatorze Red Bulla. Słyszałem od Marka i Sebastiana, że wygląda całkiem dobrze, a jeżeli oni tak mówią, to na ogół mają rację. Zawsze miło jest odwiedzić nowe miejsce i nową pętlę. Myślę, że każdy kierowca jest podekscytowany myślą, jak on wygląda. Lubię hinduskie jedzenie, ale jest trochę za ciężkie, raczej nie najlepsze dla mojej diety. Będę w tej sprawie bardzo ostrożny, ale może w niedzielny wieczór skuszę się na dobre curry. Wykonałem przejazd pokazowy kilka tygodni temu, który widziało sporo osób. Słyszałem, że wszystkie bilety na GP zostały już sprzedane, więc będzie dobra frekwencja na wyścigu. Mieliśmy dobre osiągi w Korei i mam nadzieję, że poprawimy się na Indie.

(Maciej Kotuła)
 
Virgin

Timo Glock: Nowy wyścig zawsze jest dużym wyzwaniem dla całego zespołu, ale poznawanie nowego kraju i jazda po nowym torze to ekscytujące doświadczenie. Za każdym razem istnieją pewne spore niewiadome, ale tym razem sytuacja jest jednakowa dla wszystkich, tak więc musimy mocno skupić się na znalezieniu optymalnych ustawień na ten weekend. Z prawdziwą niecierpliwością czekam na możliwość odkrywania tego nowego obiektu – wygląda na ekscytujący tor, jako że średnia prędkość osiągana podczas jego pokonywania będzie jedną z najwyższych w kalendarzu. Jest tam również kilka zakrętów stanowiących spore wyzwanie, a ponadto można tam znaleźć miejsca do wyprzedzania. Zbliżamy się do końca sezonu i wciąż mocno się staramy, by wydobyć maksimum potencjału bolidu, zdobywając w ten sposób cenną wiedzę, którą wykorzystamy w przyszłym roku.

Jerome d'Ambrosio: To będzie moja pierwsza wizyta w Indiach i z niecierpliwością na nią czekam. Będzie to zupełnie nowe doświadczenie pod względem kulturowym – zawsze chciałem tego spróbować, tak więc jestem podekscytowany nadchodzącym weekendem. Świetną rzeczą jest również fakt, że tor dla każdego będzie całkowitą nowością, co odrobinę wyrównuje szanse. Miałem trochę czasu, by zapoznać się z układem zakrętów i prezentuje się on naprawdę ekscytująco! Mam nadzieję, że szybko się z nim zaznajomię i jak zwykle moim celem będzie pozytywny rezultat dla mnie i dla całego zespołu.

(Michał Sulej)


Więcej wkrótce...

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Voltare, 22.10.2011 13:03[!]
Senna: "Nie wiemy jeszcze jak będzie spisywał się tam nasz samochód, jednak patrząc na układ toru powinno być nieźle..."
Pietrow: "Patrząc na układ toru można pomyśleć, że będzie dosyć trudno"
Who's lying? ;)
Q_be_2, 22.10.2011 14:13[!]
Jeden nakręca się optymistycznie po słabym występie, drugi mimo, że nie ukończył jechał nieźle więc nie chce zapeszac i trochę się asekuruje.
A jak będzie, pewnie obaj kompletnie nie wiedzą.
modlicha, 23.10.2011 14:48[!]
Kobayashi przejął pałeczkę po Heidfeldzie - będzie wśród kierowców ekspertem kulinarnym od lokalnych kuchni. :-D
p33ro, 26.10.2011 16:55[!]
@Voltare, przecież Pietrow nie powie wprost "roz***ę się".
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca