F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2011
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Turcji
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Europy
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Korei Południowej
GP Indii
GP Abu Zabi
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2011
Klasyfikacje generalne 2011
Statystyki z sezonu 2011

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Buddh.
Airtel Grand Prix of India 201130 pa?dziernika
Buddh International Circuit
Długość toru: 5,141 km
Liczba okrążeń: 60
Pełny dystans: 308,460 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
-
Najszybsze okrążenie wyścigu:
-
Największa średnia prędkość wyścigu:
-
nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 3  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.1Sebastian VettelRed Bull RB71:24,824--18
2.4Jenson ButtonMcLaren MP4-261:25,1910,3670,36715
3.2Mark WebberRed Bull RB71:25,2030,3790,01219
4.3Lewis HamiltonMcLaren MP4-261:25,2880,4640,08516
5.5Fernando AlonsoFerrari 150° Italia1:25,7840,9600,49617
6.6Felipe MassaFerrari 150° Italia1:26,0581,2340,27416
7.15Paul di RestaForce India VJM041:26,7581,9340,70019
8.8Nico RosbergMercedes GP W021:26,8732,0490,11522
9.14Adrian SutilForce India VJM041:26,9582,1340,08519
10.18Sebastien BuemiToro Rosso STR61:27,1462,3220,18820
11.7Michael SchumacherMercedes GP W021:27,2172,3930,07121
12.9Bruno SennaRenault R311:27,2352,4110,01820
13.16Kamui KobayashiSauber C301:27,2622,4380,02719
14.10Witalij PietrowRenault R311:27,2802,4560,01818
15.19Jaime AlguersuariToro Rosso STR61:27,3872,5630,10720
16.17Sergio PerezSauber C301:27,7492,9250,36221
17.12Pastor MaldonadoWilliams FW331:27,7932,9690,04417
18.11Rubens BarrichelloWilliams FW331:27,8753,0510,08220
19.21Jarno TrulliLotus T1281:29,3554,5311,48021
20.20Heikki KovalainenLotus T1281:29,7504,9260,39519
21.24Timo GlockVirgin MVR-021:30,6835,8590,93323
22.22Narain KarthikeyanHRT F1111:30,9006,0760,21725
23.25Jerome d'AmbrosioVirgin MVR-021:32,8518,0271,95119
24.23Daniel RicciardoHRT F1111:33,2468,4220,39516
107% najlepszego czasu: 1:30,762

Sebastian Vettel uzyskał najszybszy czas okrążenia podczas ostatniej sesji treningowej przed wyścigiem o Grand Prix Indii. Po wczorajszych problemach zwieńczonych odwołaniem koncertu Metalliki, dziś obyło się bez incydentów i kierowcy mogli w pełni wykorzystać godzinę na ostateczne przygotowania do kwalifikacji i wyścigu.

Pierwsze minuty sesji upłynęły bardzo spokojnie. Kierowcy rozpoczęli realizację swych programów od wykonania serii okrążeń instalacyjnych, ale nikt nie decydował się pozostać na torze i ustanowić pierwszego mierzonego czasu okrążenia. Wszyscy zawodnicy powrócili do swych garażów, a najprawdopodobniej prócz spraw technicznych, najważniejszym tematem dyskusji był stan nawierzchni, która wczoraj dość mocno odbiegała od przyjętych standardów F1.

Bez dwóch zdań sobotni trening był bardzo ważną sesją dla Jerome'a d'Ambrosio oraz Pastora Maldonado, którzy wczoraj stracili czas przez kraksy oraz usterki techniczne. Na jednym zbliżeniu mogliśmy również zaobserwować, że w bolidzie Mercedesa zamaskowany był delikatnie wlot powietrza na czubku nosa bolidu, o którym głośno było w ostatnich tygodniach, w obliczu plotek o rozwijaniu technologii przedniego "kanału F".

Po piętnastu minutach, Michael Schumacher jako pierwszy ustanowił czas okrążenia na poziomie 1:31,768, a z biegiem czasu na torze pojawiało się coraz więcej kierowców. Po kolejnym okrążeniu Niemiec poprawił swój rezultat o 0,8 sek., rozpoczynając jednocześnie następne kółko, w którym uzyskał rekordy w trzech sektorach i zwieńczył je wynikiem 1:29,908. Jadąc na twardych oponach, siedmiokrotny mistrz świata po raz kolejny podniósł poprzeczkę do 1:29,553.

Rzeczywiście, najbardziej preferowanym przez zespoły ogumieniem na pierwszą część sobotniego treningu była mieszanka opcjonalna, którą w ten weekend stanowią twarde opony. Kierowcy przyznawali wczoraj, że jest ona niezwykle trudna do dogrzania i najprawdopodobniej nie będzie miała szerszego użycia w strategii wyścigowej. Możemy domyślać się, że zespoły rozpoczęły więc oszczędzanie ogumienia podstawowego już od pierwszych minut sobotnich jazd. Bardzo szybkim kółkiem popisał się Sebastian Vettel, Niemiec awansował na pierwszą pozycję z rezultatem 1:26,906, wyprzedzając drugiego Webbera o ponad sekundę.

Ferrari ciągle nie mogło – lub nawet nie planowało – zaradzić bardzo dziwnemu zachowaniu się przedniego skrzydła, które od początku wczorajszej sesji treningowej wpadało na prostych w olbrzymie wibracje, ocierając o mocno pofalowaną nawierzchnię, sypiąc dość obficie iskrami. Na dwadzieścia pięć minut przed końcem sesji, na torze pojawili się pierwsi kierowcy na miękkiej mieszance, jednak nikt nie był na niej w stanie pobić osiągnięcia Vettela.

Na nieco ponad dziesięć minut do końca sesji, na torze pozostawało zaledwie pięciu kierowców – reszta schowana w swych garażach oczekiwała na ostatnią część programu i wyjazd na symulację kwalifikacji. Na miękkiej mieszance czas kierowcy Red Bulla pobili Massa, następnie Button, który dodatkowo jako pierwszy zszedł dziś poniżej bariery 1:26 z rezultatem 1:25,953. Kolejnym kierowcą podnoszącym poprzeczkę okazał się Alonso, który urwał z rezultatu Brytyjczyka 0,158 sek. Button powrócił jednak na szczyt – 1:25,191. Vettelowi nie udało się poprawić jego czasu, choć ustanowił rekord trzeciego sektora.

Na końcu tradycyjnie znajdowali się kierowcy Virgin Racing i HRT, choć najlepszym z nich był Karthikeyan, co mogło być drobną niespodzianką. Tymczasem Hamilton awansował na drugą pozycję, choć sekundy później Webber zepchnął go na trzecią lokatę. Na koniec bombowym czasem popisał się Sebastian Vettel. Niemiec przebił barierę 1:25, ustanawiając nieoczekiwanie rekord pierwszego sektora, który od początku weekendu należał naprzemiennie do kierowców McLarena i Mercedesa.

Sugerując się czasami Vettela, różnica pomiędzy twardą a miękką mieszanką oscyluje w granicach 1,5 sek.

Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 38°C
Temperatura powietrza: 30°C
Prędkość wiatru: 0,8 m/s
Wilgotność powietrza: 28%
Sucho

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Mahilda111, 29.10.2011 08:48[!]
Karthikeyan blisko 107 %. Wierzę w Ciebie!
krzysiek_aleks, 29.10.2011 08:56[!]
Zna ktoś taki zespół jak Matalica?
Wolek, 29.10.2011 09:04[!]
Ja znam taki zespół jak Metallica. ;)
Campeon, 29.10.2011 09:06[!]
A zna ktoś taki przycisk jak "zgłoś błąd w newsie"? ;)

PS. Dzięki akkim :)
katinka, 29.10.2011 09:27[!]
No i Seba znowu sie wyglupia srubujac czasy na tym zakurzonym torze, Lewisowi spowolnili bolid, a Filip znow na swoim miejscu. Oby za 2 godziny tabela byla inna...
SkC, 29.10.2011 09:30[!]
@Mahilda111 Spokojnie wejdzie, w Q1 czołowe zespoły nie będą przecież używać opon z super miękkiej mieszanki.
maczala1, 29.10.2011 09:34[!]
Spokojnie Karthikeyan wejdzie, a nawet jak nie wejdzie, to i tak wejdzie :)
Venio, 29.10.2011 10:30[!]
Mr. Bean na pocieszenie(?). Ależ to urocze
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca