Vettel już nas przyzwyczaił do wygrywania. Jednak nie wiem po co FI i STR wyjeżdżało na tor jak i tak nie ustanowili czasu. Z resztą dla zespołu z Faenzy, to samo zakwalifikowanie się do Q3 jest sukcesem. Oby wyścig był ciekawy. ;)
Lysy, 29.10.2011 12:08 | | |
Według f1.com Glock nie pojawi się na starcie :)
Zaraz przyjrzę się Glockowi i co z nim zrobić :)
EDIT: No niby się nie zakwalifikował, ale biorąc pod uwagę poprzednie decyzje FIA już go wstawiłem jako kwalifikującego się, zobaczymy jak się sytuacja rozwinie.
Według f1.com to Glock się nie zakwalifikował. Nie znaczy to, że nie wystartuje (najprawdopodobniej go dopuszczą)...
@Masio STR i Sutil wyjeżdżali w q3, bo chcieli startować z wyższej pozycji. Pamiętasz sytuacje z Suzuki. Jeśli ktoś wyjechał i zaczął pomiarówkę to startuje z wyższej pozycji, następnie ten co nie zaczął pomiarówki i na końcu ten co nawet nie wyjechał na tor. Patrząc się na ilości okr jaką przejechali w q3 można przypuszczać, że wszyscy zaczęli pomiarówki.
Ciekawe czy Alguersuari dostanie kare za przyblokowanie Senne (albo w q1 albo w q2, ale nie pamiętam okładnie). A co do sytuacji Massy to nasz genialny i najlepszy komentator - Borowczyk - powiedział, że to nie była wina Felipe, ale prawda jest chyba zupełnie inna (moje zdanie). To on za bardzo najechał na tego garba, a przy około 200km/h normalnym było złamanie zawieszenia (coś mi się wydaje, że nie napisałem poprawnie gramatycznie, ale nie jestem geniuszem z polskiego i często mi się błędy zdarzają :D)
Lysy, 29.10.2011 12:24 | | |
@Lukas @Prophet
Niestety Glock dostał "przepustkę" ;/
We wszystkich treningach Glock mieścił się w 107%. W "wyjątkowych okolicznościach" dopuszczą ;)
HRT szaleje!
@Lysy
W tym sezonie 107% to fikcja.
W tej sytuacji rozumiem, że go dopuścili, ponieważ jak Adam1970 napisał, Glock w każdym trenie mieścił się w 107%, a w kwalifikacjach tylko awaria skrzyni biegów wyeliminowała go z jazdy.
Widzę że zajmujecie się Glockiem, a ja natomiast chciałbym zwrócić uwagę na koniec Q3 i Vettela oraz Buttona.
Chodzi mi o to(nie wiem czy nie jestem w błędzie), że obydwaj poprawili swe czasy pod żółtą flagą spowodowaną wypadkiem Massy.
No i na crashu gdyby kary dostali VET i BUT skorzystał by Alonso.
Sory za moją teorie spiskową ale to tak by wyglądało :D
Lysy, 29.10.2011 12:58 | | |
@Baroner
Popatrz w jakich sektorach byli kiedy Massa spowodował żółtą flagę... Vettel kończył, a Massa był na T7
@Baroner - Nie wiem gdzie był Jenson podczas żółtej flagi ale jestem pewien, że Vettel był już w końcówce okrążenia daleko przed Massą i żółtą flagą.
@KuraF1 - Noo nie jestem taki pewien czy to wina Massy - jak by nie patrzeć zawieszenie "powinno" wytrzymać takie podbicie a ono się po prostu rozsypało (jak zawieszenie w RBR'ze Coultharda).
@Dante
Jak dla mnie ewidentna wina Massy, a nie zawieszenia. Pisałem już - pracował na tę awarię całe kwalifikacje, n razy tnąc siódemkę (przy n dążącym do nieskończoności).
@KuraF1
Jaime nie dostanie kary, wina wyjazdu z PL.
@THC-303
Tym bardziej, że ścięcie takiego zakrętu nie daje żadnych korzyści czasowych.
@Dante @Lysy Nie było czasem tak, jak na treningu kiedy ALG i MAL się rozbili? Żółta flaga była chyba na całym torze.
Lysy, 29.10.2011 14:07 | | |
@Baroner
Nieoglądałem FP1, ale z tego co wiem to żółte flagi były na 2 częściach toru jednocześnie. A dzisiaj tylko w S1. Więc jaki zwiążek ma S1 z S3 nie wiem
A tu znowu o karze dla Vettela... Masakra jakaś:))) Pytam się za co??? Jaka żółta flaga na całym torze??
@Lysy
Doatli (Perez i Lewis) karę za zignorowanie 'podwójnej żółtej flagi', ale to nie znaczy, że była w 2 miejscach toru. Podwójna żółta jest wtedy kiedy porządkowi machają 2 żółtymi jednocześnie. Żółta flaga, żółtej fladze nie równa:
1. Jeśli porządkowy trzyma flagę ale nie macha nią to nic groźnego
2. Jeśli macha rozbity bolid znajduje się bardzo blisko toru lub gdzieś na torze (poza best line) itp
3. Jeśli macha dwoma (podwójna żółta) bolid znajduje się na best line lub kierowca/porządkowi znajdują się na torze.
Problem ze 107% jest taki, że za bardzo nie ma kiedy je stosować. Właściwie mieliśmy tylko 2 takie sytuacje: Australia 2011 z HRT, gdzie zastosowano i d'Ambrosio w Kanadzie (nie zastosowano). Poza tym jeśli kierowcy nie mają problemów się mieszczą, co wynika z tego faktu, że czołówka jedzie na twardszej mieszance, a ostatni na miększej. Dlatego ten przepis jest martwy. Jak komuś się nie podoba aktualne rozwiązanie (z wyjątkami) to są 2 wyjścia: albo całkowicie zrezygnować z tego przepisu, albo nie robić wyjątków dla nikogo. Albo nawet i jest trzecie: niech wszyscy jadą na jednej mieszance. Wtedy można byłoby ocenić kto rzeczywiście się mieści w 107%.
|