F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2011
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Turcji
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Europy
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Korei Południowej
GP Indii
GP Abu Zabi
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2011
Klasyfikacje generalne 2011
Statystyki z sezonu 2011

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Yas Marina.
Etihad Airways Abu Dhabi Grand Prix 201113 listopada
Yas Marina Circuit
Długość toru: 5,554 km
Liczba okrążeń: 55
Pełny dystans: 305,355 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:39,394 - Sebastian Vettel (Red Bull), 2010
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:40,279 - Sebastian Vettel (Red Bull), 2009
Największa średnia prędkość wyścigu:
194,863 km/h - Sebastian Vettel (Red Bull), 2009
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis wyścigu  [  T-  |  T+  ]
Tor Yas Marina dostarczył nam dramatów już na pierwszym okrążeniu. Sebastian Vettel pożegnał się z rywalizacją w pierwszym zakręcie, co bezbłędnie wykorzystał Hamilton, który pewnie pokonał Fernando Alonso. Jenson Button mimo odrobinę gorszej formy dowiózł swojego McLarena na trzecim miejscu.

Na dalszych pozycjach również nie brakowało walki. Do samego końca ważyły się losy czwartego miejsca, a środek stawki ostro bił się o punkty, które są dosłownie na wagę złota, w związku z gratyfikacjami finansowymi za klasyfikację konstruktorów.

Start i dramat Vettela

Sebastian Vettel dobrze ruszył z miejsca i utrzymał swoją pozycję przed pierwszym zakrętem, jednak to był dla niego ostatni pozytyw w tym wyścigu. Bolid mistrza świata zarzuciło w drugim zakręcie z powodu przebitej opony. Niemiec wylądował na końcu stawki i starał się dojechać do boksów, jednak opona uszkodziła bolid i Red Bull musiał wycofać swojego zawodnika.

Na samym starcie Alonso przeskoczył przed Marka Webbera, a Schumacher przed Nico Rosberga. Syn mistrza świata zrewanżował się jednak starszemu koledze w 11 zakręcie i wrócił na swoją pozycję. Fernando Alonso kontynuował dobrą passę i w zakręcie ósmym poradził sobie z Jensonem Buttonem awansując na drugie miejsce. Sergio Perez odrobinę ucierpiał podczas trudów pierwszego okrążenia i zjawił się u swoich mechaników – na wymianę skrzydła i założenie twardych opon.

Lewis Hamilton dobrze wykorzystywał nieobecność Vettela i z każdym okrążeniem oddalał się od Alonso. Ten zaś coraz bardziej uciekał Buttonowi, na którego powoli naciskał Mark Webber. Na czwartym okrążeniu Australijczyk wyprzedził kierowcę McLarena przed ósmym zakrętem, jednak druga strefa DRS pozwoliła Brytyjczykowi odzyskać swoją pozycję. Kilka chwil później u swoich mechaników zjawił się również Kamui Kobayashi .

Wyprzedzanie i kontratak

Podobnie jak w przypadku Webbera i Buttona działo się z Sebastienem Buemim i Paulem di Restą. Na dziewiątym okrążeniu Szwajcar zaatakował Szkota przed ósmym zakrętem, jednak ten odzyskał swoją pozycję po drugiej strefie DRS. Identycznie było na trzynastym, a także na czternastym okrążeniu, podczas tej drugiej próby Di Resta popełnił błąd w dwunastym zakręcie i Buemi mógł znaleźć się przed nim.

W międzyczasie wiele się działo z tyłu stawki, gdzie po wczesnych pit stopach przebijali się kierowcy Saubera, którzy dość efektownym manewrem poradzili sobie z obydwoma kierowcami HRT. Jenson Button zaczął tracić tempo od dwunastego okrążenia, co starał się wykorzystać Webber. Kierowca Red Bulla zaatakował przed jedenastym zakrętem, jednak nie był dostatecznie blisko by wyprzedzić. Co ciekawe Jenson Button popełnił błąd w zakręcie 12 i pozwolił Australijczykowi wyjść na czoło. Webber jednak nie najlepiej odnalazł się w kolejnym zakręcie i Button odzyskał pozycję.

Jako pierwszy z czołówki po miękkie opony zjechał Felipe Massa na szesnastym okrążeniu. Również Alguersuari zameldował się w tym czasie w boksie. Po kolejnej rundzie wokół toru w boksach zjawili się Hamilton, Alonso, Button, Sutil, Schumacher i Kovalainen, który jechał na fantastycznym 13 miejscu. Te zmiany opon, w przeciwieństwie do kolejnej, nie przyniosły żadnych zawirowań w stawce. Pit stop Marka Webbera wykonany okrążenie po trójce liderów przedłużył się z powodu problemów, co sprawiło, że Australijczyk wylądował za Massą.

Zamieszanie w środku stawki

Od 19 okrążenia w boksach zaczęli zjawiać się zawodnicy z dalszych pozycji. Na dwudziestym pierwszym Kobayashi wyprzedził Maldonado i awansował do czołowej dziesiątki. W międzyczasie z rywalizacji pożegnali się Buemi i D'Ambrosio. Paul di Resta startujący na twardych oponach, odwiedził po raz pierwszy swoich mechaników dopiero na 28 okrążeniu. Wtedy też Button, Massa i Webber mocno się do siebie zbliżyli, jednak mocne ataki kierowcy Red Bulla na Brazylijczyka pozwoliły Buttonowi się oddalić. Na 30 okrążeniu mieliśmy dobrze znaną powtórkę z ataku w ósmym zakręcie i rewanżu w jedenastym. 3 okrążenia później doszło do małego zamieszania z dublowanymi kierowcami, który również walczyli o pozycję.

Alguersuari walczył z Maldonado, który kilka chwil wcześniej odbywał karę przejazdu przez boksy za ignorowanie niebieskich flag, przez co obaj nie dostrzegli Massy i Webbera. O mało nie doszło do kontaktu pomiędzy Hiszpanem i Brazylijczykiem, jednak ostatecznie skończyło się tylko na przyblokowaniu. Na 34 okrążeniu Di Resta przełamał trend wyprzedzając Pietrowa w ósmym zakręcie i utrzymując swoją pozycję w 11. Wtedy również rozpoczęła się druga runda zjazdów do alei serwisowej, którą rozpoczął Kobayashi.

Na kolejnych okrążeniach u swoich mechaników zjawił się Barrichello, Alguersuari i Webber, który założył miękkie opony i tym samym zdecydował się na strategię 3 postojów. Okrążenie później również Sutil, Senna – na karę, oraz Button po twarde opony, pojawili się w alei serwisowej. Na 38 okrążeniu Sergio Perez również poradził sobie z Pietrowem w ósmym zakręcie i utrzymał swoją pozycję.

Walka o czwarte miejsce

Hamilton zjechał po twarde opony na 41 okrążeniu, Massa jedną rundę później. Podczas 42 okrążenia Webber wyprzedził Buttona w ósmym zakręcie i zaczął kręcić rekordy okrążenia. Wszystko po to by, jak najbardziej oddalić się od Massy, który nie planował już zjazdu do boksu. Kierowca Ferrari zrobił Australijczykowi niespodziewany prezent popełniając błąd w pierwszym zakręcie 49. okrążenia. Brazylijczyk stracił przez to ponad 7 sekund i pożegnał się z czwartym miejscem na mecie.

W międzyczasie Alonso zjechał do boksu, jednak nie udało mu się nawet zbliżyć do Hamiltona. Na czterdziestym siódmym kółku Kobayashi pokonał Pereza w jedenastym zakręcie i wskoczył do czołowej dziesiątki. Na punktowanych pozycjach znaleźli się również kierowcy Force India, którzy po cichu realizowali swoje strategie i bez większych problemów zajęli miejsca zaraz za Mercedesem. Na cztery rundy przed końcem z rywalizacją pożegnał się Daniel Ricciardo po awarii bolidu, a Mark Webber dopełnił obowiązku wykorzystania obu mieszanek tuż po rozpoczęciu ostatniego okrążenia.

Strefy DRS średnio pomogły na Yas Marina. Z jednej strony kierowcy zamieniali się pozycjami, z drugiej zbyt łatwo i zbyt często, jednak na pewno było lepiej niż w zeszłym roku. Dzisiejsze problemy Sebastiana Vettela spowodowały, że po raz pierwszy w tym sezonie nie ukończył wyścigu. Podczas wyścigu w Brazylii młody Niemiec będzie miał okazję pobić rekord w ilości zdobytych pole position. Czy tak się stanie? Tego dowiecie się śledząc zmagania najlepszych kierowców świata wraz portalem Wyprzedź Mnie!.

Wyniki wyścigu o Grand Prix Abu Zabi

Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 28°C
Temperatura powietrza: 25°C
Prędkość wiatru: 2,4m/s
Wilgotność powietrza: 62%
Sucho

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Simi, 13.11.2011 19:41[!]
Dobry wyścig Lewisa. Fajnie, że (chyba) wreszcie wrócił do formy... no, a może to wynik tego, że na swej drodze nie napotkał Massy :)
Vettel - porażka na całej linii... już na pierwszym zakręcie :o
Kristofuros, 13.11.2011 19:52[!]
Brawo Sutil, trzymam kciuki, żeby przeskoczył w generalce Pietrowa po GP Brazylii :-)
katinka, 13.11.2011 19:59[!]
@Simi
Ale Lewis nigdy nie stracil formy, byl tylko troche chyba ostatnio nieszczesliwy, mial pecha i trudne wyscigi, ale juz sie usmiecha i jezdzi swietnie :) Jeszcze moze niech tylko znajdzie jakas fajna dziewczyne coby go wspierala na kazdym GP i bedzie git ;)
A mnie oprocz Sutila na wysokim miejscu i Rubensa przed Maldonado, to jeszcze dzis ucieszyla calkiem dobra jazda Kovalainena z Team Lotus, przeciez on chyba polowe wyscigu przejechal na 13 pozycji, wow. Naprawde ten zespol jest coraz blizej punktow i mam nadzieje, ze w przyszlym sezonie beda je zdobywac, bardzo im tego zycze.
IceMan11, 13.11.2011 20:09[!]
@katinka
Nie ma co czekać! Bierz się za niego ;P
Kamikadze2000, 13.11.2011 20:10[!]
@katinka - no, posłuchaj kolegę @IceMan11. :)

@Simi - podzielam zdanie @katinka. Hamilton nie stracił, a tylko czasem tracił koncentrację. Nie mamy tutaj do czynienia z "odrodzeniem", bo nie było takiego problemu. Jeżeli chodzi o Sebę - nie wiem, jak rozumiec Twój komentarz. Zabrzmiało to tak, jakby na własne życzenie odpadł z wyścigu. Miał pecha.
opooona ;S, 13.11.2011 20:21[!]
Wreszcie kto inny wygrał.
Kamikadze2000, 13.11.2011 20:21[!]
@Aeromis - akurat to Massa miał problem z Hamiltonem. ;]

Co do tytułu - wydaje mi się, że powinien byc obiektywny i bez dodatkowych przymiotników. Ale jak kto woli. ;)

@MARIO F1 - nie ten Lewis?? To co myślałeś, że wypadnie z toru?? Jedynym problemem Hamiltona jest udział w wielu kolizjach. Ale jak jest na czele, to jak każdy je omija. Od startu do mety na prowadzeniu - nuuuda. To samo piszą o Vettelu. ;)
marla, 13.11.2011 20:27[!]
@katinka
Może niech on jednak na razie da sobie spokój z babami. Jak widać stan singla mu służy. :)

@IceMan11
:D Boro by wtedy miał niezłe pole do popisu. ;)
mar2nakonek16, 13.11.2011 20:27[!]
Mistrzowi noga się powinęła i ciekawszy wyścig się zrobił :)
katinka, 13.11.2011 20:36[!]
@IceMan11 @Kamikadze2000
Aj tam, gdzie mi tam do Nicole... i zreszta @marla ma racje, widac, ze Lewis jest teraz spokojny i szczesliwy, a jego jedyna miloscia jest F1 i niech tak pozostanie ;) Ale jak tylko by powiedzial slowo, to ja juz sie pakuje :)
Adakar, 13.11.2011 22:48[!]
@mar2nakonek16
no nie wiem ... walki o ZWYCIĘSTWO za wiele to nie było ... poza pierwszym okrążeniem, więc na czele jak nudno było tak jest.
Jenson przez problemy na końcu pierwszego stinta nie włączył się do walki i ogólnie ... nie miał tempa w wyścigu. Zaskoczył mnie Alonso i jego tempo. Sutil - kolejny porządny wyścig. BEZ przygód - i proszę rezultat jest, tuż za Schumacherem, któremu przez całe 1,5 godziny uprzykrzał życie !
Kamikadze2000, 14.11.2011 10:20[!]
@katinka - nie trudno jest byc piękniejszą od Nicole, kiedy ta jest bez makijażu. ;)
jpslotus72, 14.11.2011 13:12[!]
To nie jest głupi pomysł - zgadzam się z @IceMan11 i @Kamikadze2000 - wyswatamy @katinkę z Lewisem i będziemy mieli wiadomości z pierwszej ręki... :)

(Zgadzam się też z tym, że Nicole wcale nie tak trudno jest "przebić" - grubo przereklamowana...)
katinka, 14.11.2011 16:57[!]
Kamikadze - ufff, no to mnie troche pocieszyles... :)
jpsLotus - sprytny plan na te wiadomosci o F1 z pierwszej reki, tylko caly w tym ambaras itd... ;)
Kamikadze2000, 14.11.2011 20:09[!]
@jpslotus72 - hehe, spróbujemy! :))
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca