F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2011
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Turcji
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Europy
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Korei Południowej
GP Indii
GP Abu Zabi
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2011
Klasyfikacje generalne 2011
Statystyki z sezonu 2011

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Yas Marina.
Etihad Airways Abu Dhabi Grand Prix 201113 listopada
Yas Marina Circuit
Długość toru: 5,554 km
Liczba okrążeń: 55
Pełny dystans: 305,355 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:39,394 - Sebastian Vettel (Red Bull), 2010
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:40,279 - Sebastian Vettel (Red Bull), 2009
Największa średnia prędkość wyścigu:
194,863 km/h - Sebastian Vettel (Red Bull), 2009
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 1  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.4Jenson ButtonMcLaren MP4-261:40,263--21
2.2Mark WebberRed Bull RB71:40,3890,1260,12626
3.3Lewis HamiltonMcLaren MP4-261:40,4030,1400,01427
4.1Sebastian VettelRed Bull RB71:40,7550,4920,35227
5.5Fernando AlonsoFerrari 150° Italia1:40,8010,5380,04625
6.6Felipe MassaFerrari 150° Italia1:41,2600,9970,45917
7.14Adrian SutilForce India VJM041:41,3401,0770,08023
8.8Nico RosbergMercedes GP W021:42,1301,8670,79026
9.15Paul di RestaForce India VJM041:42,1511,8880,02128
10.19Jaime AlguersuariToro Rosso STR61:42,3772,1140,22626
11.18Jean-Eric VergneToro Rosso STR61:42,6332,3700,25626
12.9Romain GrosjeanRenault R311:42,6852,4220,05229
13.10Witalij PietrowRenault R311:43,1182,8550,43313
14.12Pastor MaldonadoWilliams FW331:43,2552,9920,13729
15.7Michael SchumacherMercedes GP W021:43,3893,1260,13424
16.17Sergio PerezSauber C301:44,4124,1491,02328
17.16Kamui KobayashiSauber C301:44,4844,2210,07218
18.20Heikki KovalainenLotus T1281:44,5654,3020,08127
19.21Jarno TrulliLotus T1281:44,8984,6350,33325
20.23Vitantonio LiuzziHRT F1111:46,3856,1221,48728
21.22Daniel RicciardoHRT F1111:46,5326,2690,14727
22.24Timo GlockVirgin MVR-021:48,0247,7611,49220
23.25Robert WickensVirgin MVR-021:48,5518,2880,52723
24.11Rubens BarrichelloWilliams FW33---3
107% najlepszego czasu: 1:47,281

Jenson Button uzyskał najlepszy czas okrążenia podczas pierwszej sesji treningowej przed Grand Prix Abu Zabi. Kolejne miejsca zajęli Webber, Hamilton oraz Vettel, choć cała czwórka zmieściła się w połowie sekundy.

W porannym treningu na torze Yas Marina pojawiło się kilka nowych twarzy, które w tym sezonie nie brały udziału w żadnej oficjalnej sesji Formuły 1. W bolidzie Renault zasiadł Romain Grosjean, Virgin Racing postawił na Roberta Wickensa.

Standardowo wszyscy kierowcy wyjechali na okrążenia wyjazdowe, po których powrócili do alei serwisowej, a na torze zapadła głucha cisza. Chwilę później zakłóciły ją dźwięki silników z bolidów Vergne i Grosjeana, do których dołączyli Perez i Alguersuari. Jako pierwszy czas okrążenia ustanowił kierowca Lotus Renault GP – 1:50,375. Po 24 minutach problemy dotknęły Rubensa Barrichello, który zatrzymał swój bolid na poboczu zakrętu nr 12. Porządkowi szybko zepchnęli samochód za bariery, co umożliwiło zespołom powrót do realizacji swoich programów.

Można powiedzieć, że pierwsze trzydzieści minut sesji było niezwykle leniwe, ponieważ swe czasy ustanowiło zaledwie sześciu kierowców. Na czele znajdował się Lewis Hamilton z czasem 1:41,846. Tymczasem w garażu Saubera trwał gorączkowy przegląd całego tylnego zawieszenia samochodu Kobayashiego, a obaj kierowcy spędzali czas w garażach z zaledwie kilkoma okrążeniami na koncie i brakiem rezultatu najszybszego okrążenia.

Kolejne minuty okazały się jednak bardzo owocne, a kierowcy ochoczo przejeżdżali kolejne kółka, jednak żaden z nich nie był w stanie przebić rezultatu reprezentanta McLarena – drugi Vettel tracił do niego prawie sekundę. Pod nieobecność na torze mistrza świata z sezonu 2008, Niemiec przebił jego czas o zaledwie 0,026 sek. Na półmetku sesji rezultat ten przebił Webber (w którego bolidzie eksperymentowano z obszarem dyfuzora) i Button – Brytyjczyk zszedł minimalnie poniżej bariery 1:41,000.

Pierwszy trening był także bardzo istotny z punktu widzenia ogumienia. Pirelli przywiozło na tor Yas Marina nową, eksperymentalną miękką mieszankę, która charakteryzuje się zwiększoną odpornością na zjawisko blisteringu (pęcherzykowania), które szczególnie dawało się we znaki podczas tegorocznego Grand Prix Belgii. Wracając do akcji na torze, na czterdzieści minut przed wywieszeniem flagi w szachownicę, rezultatu okrążenia wciąż nie ustanowili Glock oraz Barrichello i Kobayashi, choć w ich przypadku winne temu były awarie techniczne. Niemiec wyjechał jednak wkrótce na tor, na swoje drugie okrążenie w całej sesji.

Na trzydzieści pięć minut przed końcem treningu, na czoło stawki powrócił Hamilton z czasem 1:40,466 sek. Brytyjczyk ustanowił także rekord drugiego sektora, co może sugerować, że podczas weekendu w Abu Zabi bolidy McLarena będą dominowały na prostych odcinkach. Do drobnego incydentu na torze doszło za sprawą Felipe Massy, który stracił panowanie nad swym Ferrari na dojeździe do pierwszego zakrętu i w ostatniej chwili uniknął kontaktu z barierą. Tymczasem zespół Williams poinformował, że w bolidzie Barrichello awarii uległa jednostka napędowa, a na drugą sesję Brazylijczyk otrzyma nowy silnik.

Problemy nie ominęły także Alonso i Kovalainena, którzy wpadali w poślizgi na dojazdach do wolnych partii toru. Jedna z kamer zdołała również uchwycić odpadający element z tylnej partii RB7 Webbera, którego dyfuzor nie był już pomalowany farbą aerodynamiczną. Rozczarowywała jednak forma Lotus Renault GP. Co prawda Grosjean znajdował się na ósmej pozycji z dorobkiem 21 okrążeń, ale Pietrow okupował 19 lokatę, gorszą od Trullego i Kovalainena. Na dwadzieścia minut przed końcem Rosjanin zdołał przejechać zaledwie siedem kółek.

Bolid Ferrari odznaczał się tymczasem kompletnym brakiem przyczepności, czego dowodem były liczne uślizgi i przestrzelenia różnorakich zakrętów przez Alonso i Massę. Ostatnie minuty treningu przebiegały bardzo aktywnie, a na torze nie znajdowali się tylko Massa, Grosjean i Barrichello. Nikt nie zdołał jednak przebić czasu Buttona. Drobne problemy spotkały na sam koniec Pietrowa, pod którego bolidem wysypał się snop iskier, a sam kierowca zaraz po powrocie do alei serwisowej szybko wysiadł z samochodu.

Przed nami nie tylko druga sesja treningowa, ale również kwalifikacje do wyścigów Porsche Supercup, w których weźmie udział Kuba Giermaziak. Zapraszamy do dalszego śledzenia weekendu w Abu Zabi z Wyprzedź Mnie!.

Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 41°C
Temperatura powietrza: 27°C
Prędkość wiatru: 3,3 m/s
Wilgotność powietrza: 21%
Sucho

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
gnt3c, 11.11.2011 16:03[!]
Baton wyglada jak inspektor gadżet na tym zdjęciu :D
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca