F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2011
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Turcji
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Europy
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Korei Południowej
GP Indii
GP Abu Zabi
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2011
Klasyfikacje generalne 2011
Statystyki z sezonu 2011

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Yas Marina.
Etihad Airways Abu Dhabi Grand Prix 201113 listopada
Yas Marina Circuit
Długość toru: 5,554 km
Liczba okrążeń: 55
Pełny dystans: 305,355 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:39,394 - Sebastian Vettel (Red Bull), 2010
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:40,279 - Sebastian Vettel (Red Bull), 2009
Największa średnia prędkość wyścigu:
194,863 km/h - Sebastian Vettel (Red Bull), 2009
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Wypowiedzi po sesjach 1 i 2  [  T-  |  T+  ]
McLaren

Lewis Hamilton (P3/P1): Był to dla mnie naprawdę pozytywny dzień. Samochód sprawiał dobre wrażenie – nasze tempo na długich przejazdach nie było takie złe i wygląda na to, że jesteśmy całkiem konkurencyjni. Bolid wydaje się znacznie lepszy, niż w ostatnim wyścigu i mam nadzieję, że podobnie będzie w pozostałej części weekendu. Tor wciąż się poprawiał dzisiejszego dnia, tak więc musiałem powoli dopracowywać ustawienia. Opony dobrze się zachowywały – w poprzednim wyścigu ulegały szybkiej degradacji i przez to nie miałem tempa, ale w ten weekend jest już znacznie lepiej pod tym względem. To dla mnie prawdziwy pozytyw. Kiedy zaliczy się bezproblemowy piątek, niewątpliwie zwiększa to twoją pewność siebie na resztę weekendu.

Jenson Button (P1/P2): Wciąż nie jestem całkowicie zadowolony z balansu, aczkolwiek jestem przekonany, że rozwiążemy ten problem. Niemniej tempo bolidu jest całkiem niezłe – Lewis był dzisiaj bardzo szybki, a nasze długie przejazdy wyglądały naprawdę korzystnie. Na moim długim przejeździe bawiłem się w wyprzedzanie, ale wciąż uważam, że ciężko będzie wykonywać te manewry w strefach DRS. Zatem moim zdaniem podczas wyścigu będzie to pewien problem, wobec czego istotną kwestią jest zakwalifikowanie się na jednej z czołowych lokat. Nie jest nam tutaj łatwo, ale po południu i wieczorem wykonaliśmy niezłe postępy.

(Michał Sulej)
 
Ferrari

Fernando Alonso (P5/P3): Podobnie, jak dwa tygodnie temu w Indiach, również i w ten weekend straciłem trochę czasu. Wtedy problemem był silnik, przez który musiałem przerwać jazdę, a tym razem była to wycieczka poza tor. Nie chodzi o to, że w pierwszym zakręcie występuje jakiś szczególny problem z przyczepnością, jednakże najechanie na tarkę w trakcie hamowania powoduje utratę trakcji. Zauważyłem wiele podobieństw pomiędzy moim wypadkiem a incydentem Vettela, który wypadł z toru w dokładnie tym samym miejscu. Być może jutro spróbujemy jechać bliżej środka toru w tym zakręcie, nie zbliżając się tak bardzo do jego krawędzi. Jestem poirytowany stratą cennego czasu, aczkolwiek najbardziej żal mi mechaników, którzy teraz będą mieli dodatkową pracę do wykonania. Postaram się im to wynagrodzić, przejeżdżając niezłe okrążanie podczas jutrzejszych kwalifikacji. Nie sprawdzałem dzisiaj niczego nowego, zatem koncentrowałem się głównie na porównywaniu dwóch poziomów docisku aerodynamicznego oraz próbowałem opony Pirelli na 2012 rok. Jak zwykle, trudno jest powiedzieć, jak wyglądamy na tle innych zespołów, ponieważ w każdy piątek istnieje wiele niewiadomych. Nie sądzę, że będę walczył o pole position lub o zwycięstwo, aczkolwiek pierwsze wrażenie jest takie, że jesteśmy w nieco lepszej formie, niż oczekiwaliśmy przed tym weekendem. Warunki na torze poprawiły się przed drugą sesją, co częściowo spowodowane było niższą temperaturą – w porze obiadowej było naprawdę gorąco! Bez wątpienia komfortowo czujemy się na miękkiej mieszance, jednak na twardszej również nie było źle, podobnie jak podczas kilku ostatnich wyścigów.

Felipe Massa (P6/P4): Były to dla mnie dwie udane sesje, ale nie ma to wielkiego znaczenia, kiedy weźmie się pod uwagę kwalifikacje. Dwa tygodnie temu w Indiach, byłem najszybszy w popołudniowej, piątkowej sesji, a później sprawy potoczyły się tak, jak się potoczyły. Mimo wszystko jestem jednak stosunkowo zadowolony z tempa, jakim dysponowaliśmy w ostatnich dwóch wyścigach. Oczywiście tego samego nie mogę powiedzieć o końcowych rezultatach, ponieważ za każdym razem coś mi się przytrafiało. Miejmy nadzieję, że tym razem będzie inaczej. Jestem pewien, że tak będzie – istotną kwestią jest wykonywanie swojej pracy, utrzymywanie dobrego tempa, a reszta sama się ułoży. Malowanie mojego kasku? Projekt ma na celu uczczenie dwudziestej rocznicy zdobycia trzeciego tytułu mistrzowskiego przez Ayrtona Sennę. Kask będzie wystawiony na aukcję, a zysk z niej trafi do fundacji noszącej jego imię. Jestem zaszczycony, mogąc przyczynić się do wspierania inicjatyw, nad którymi pracują. Wibrujące przednie skrzydło? Szczerze mówiąc, podczas jazdy niczego nie zauważyłem i bolid zachowywał się bezproblemowo.

(Michał Sulej)
 
Red Bull

Mark Webber (P2/P5): Wygląda na to, że łatwo popełnić błąd w pierwszym zakręcie, gdy zawodnicy takiego kalibru jak Alonso czy Vettel wypadają w nim, wtedy jedzie się tam z nieco większym marginesem błędu. Ogólnie było to dość dobre popołudnie i wieczór, przejechaliśmy tyle okrążeń ile potrzebowaliśmy. Nie chcę niczego przepowiadać, ponieważ wiemy, że w niedzielę wszystko może się zmienić, jednak idzie nam całkiem dobrze i dobrze się czuję w bolidzie.

Sebastian Vettel (P4/P6): Miałem wypadek w drugim treningu. Nie był duży, straciłem panowanie nad bolidem na wejściu w pierwszy zakręt. Myślę, że za głęboko najechałem na tarkę, więc straciłem tył i nie mogłem już nic zrobić. Miałem szczęście, że wyjechałem jeszcze raz pod koniec treningu. Nie było zbyt wiele uszkodzeń poza przednim skrzydłem. Jeśli tylko się dotknie tarki w tym zakręcie to jest ok, jednak ja pojechałem za daleko. Jeśli chodzi o bolid to mamy dobre ustawienia lub coś w okolicach, jednak będzie jutro ciasno.

(Łukasz Godula)
 
Mercedes

Michael Schumacher (P15/P7): Jestem całkiem zadowolony z naszej pracy w obu sesjach, a biorąc pod uwagę, że dopracowaliśmy dobrze bolid, było to udany dzień.Oczywiście mamy limity, w których możemy się poruszać, jednak wykorzystaliśmy wszystko co mieliśmy i bolid prowadził się bardzo dobrze. Teraz musimy się przyjrzeć, jak przenieść tą pracę na dobry weekend i zdobyć więcej punktów.

Nico Rosberg (P8/P20): To był pozytywny początek weekendu. Osiągnęliśmy dobre ustawienia i przejechałem kilka długich przejazdów. Koncentrowaliśmy się głównie na tempie wyścigowym i pokonałem wiele okrążeń, wiec czuję się pewnie. Dodatkowo jazda po tym fantastycznym torze sprawia wiele przyjemności.

(Łukasz Godula)
 
Force India

Adrian Sutil (P7/P8): Na początku przyczepność była bardzo niska, jednak znaleźliśmy dobre ustawienia bazowe i od samego początku mogliśmy pracować nad samochodem. Naszym głównym celem było poprawienie trakcji w wolnych zakrętach, bo głównie o to chodzi na tym torze. Pracowaliśmy również na optymalnym poziomem docisku i myślę, że znaleźliśmy dobre rozwiązanie. Jeśli chodzi o opony, to większość pracy wykonaliśmy podczas popołudniowej sesji, by zasymulować warunki, które czekają na nas w niedzielę. Obie mieszanki spisują się dobrze i wolno się zużywają.

Paul di Resta (P9/P9): Patrząc na wyniki myślę, że powinniśmy być zadowoleni z dzisiejszych sesji. W pierwszym treningu miałem problemy z przyczepnością tyłu bolidu i nie łatwo było to poprawić. Dodatkowo przednie hamulce dość łatwo się blokowały. Po południu udało nam się zażegnać problemy i jesteśmy dość blisko optymalnych ustawień. Myślę, że jutro możemy zrobić kolejny krok i znaleźć więcej stabilności w wolnych zakrętach, jednak ogólnie jesteśmy w niezłej formie.

(Paweł Zając)
 
Sauber

Kamui Kobayashi (P17/P10): Porównanie obu sesji treningowych jest dość trudne, ponieważ różnica temperatury toru między nimi wynosiła około dziesięć stopni Celsjusza. Oznacza to, że podczas trzeciego treningu nie możemy przygotować się zbyt bardzo do kwalifikacji, ponieważ ponownie powtórzy się scenariusz z temperaturą. Ogólnie jednak tor był bardzo śliski. Prędkość jest w porządku, ale musimy poprawić się w wolnych zakrętach i pod względem stabilności na dohamowaniach.

Sergio Perez (P16/P11): Jestem pewny weekendu. Mieliśmy dobry dzień i zrealizowaliśmy nasz program. Trudno jest jednak powiedzieć na czym stoimy, ponieważ nie wiemy, co robili nasi rywale. Wiele się dziś nauczyliśmy i będziemy teraz kontynuować prace nad zbudowaniem dobrej formy na jutrzejsze kwalifikacje. Później postaramy się również poprawić balans samochodu na długich przejazdach.

(Nataniel Piórkowski)
 
Toro Rosso

Sebastien Buemi (P--/P12): Kolejny krótszy piątek, gdyż jeździłem tylko popołudniu, jednak dość szybko przywykłem do toru i bazując na tym, co dziś zrobiliśmy, czuję się pewnie przed resztą weekendu. Wydaje mi się, że jesteśmy trochę wolniejsi niż podczas dwóch ostatnich wyścigów, co może być związane z charakterystyką toru. Ważnym będzie dobre przeanalizowanie danych i sprawdzenie wszystkiego jutro rano. Pozytywne jest to, że używaliśmy wszystkich trzech mieszanek opon i dobrze je rozumiemy. Nie widzę powodu, dla którego nie mielibyśmy walczyć w sobotę o kolejny dobry wynik.

Jaime Alguersuari (P10/P14): Jestem zadowolony z przebiegu dzisiejszego dnia. Mieliśmy dużo pracy, porównywaliśmy rano kilka nowy części tak jak i nową mieszankę Pirelli. Eksperymentalna mieszanka wydaje się bardzo szybka. Byliśmy w stanie przejechać wiele okrążeń dzięki dodatkowym oponom i nie wydaje mi się, żeby mój czas coś znaczył, gdyż wpadałem korek na mierzonych okrążeniach. Ogólny balans samochodu wydaje się dobry i patrząc na długie przejazdy, powinniśmy być lepsi w wyścigu niż w kwalifikacjach. Możemy być odrobinę wolniejsi niż ostatnio, jednak nie dużo. Myślę, że możemy walczyć o punkty w niedzielę.

Jean-Eric Vergne (P11/P--): To tak naprawdę była moja pierwsza sesja, gdyż miesiąc temu w Korei padało. Wierzę, że zespół jest zadowolony z pracą, jaką wykonałem, ponieważ wszystko szło dobrze. Nie wydaje mi się, żeby było to coś nadzwyczajnego, tego można się spodziewać po kierowcy, który w przyszłym roku chce być w F1. Myślę, że mogłem się spisać trochę lepiej. Taką już mam naturę – nie uważam, że debiutant nie może od razu wygrywać, nawet, jeśli takie podejście, wypracowane jeszcze za czasów kartingu, nie bardzo pasuje do F1 z powodu różnic między zespołami. Byłem zaskoczony przyczepnością miękkich opon, z których korzystałem pod koniec sesji i nie byłem wstanie od razu pojechać szybkiego okrążenia. Z tymi oponami powinno się obchodzić właśnie w ten sposób, więc jestem trochę rozczarowany. Generalnie dość szybko poczułem samochód. Nie zajmowałem się dzisiaj czasami okrążeń i ogólnie sesja wypadła pozytywnie. Wiele się nauczyłem i wykorzystał to, by lepiej spisać się w Brazylii. Nim to jednak się stanie, czekają na mnie testy w mistrzowskim bolidzie, których nie mogę się doczekać.

(Paweł Zając)
 
Renault

Witalij Pietrow (P13/P13): To był dla nas trudny dzień, zwłaszcza jeśli chodzi o trakcję, poza tym nie mieliśmy tempa. W nocy musimy się przyjrzeć jak możemy się poprawić. Ewidentnym był spadem temperatury pomiędzy pierwszą a drugą sesją. Z punktu widzenia kierowcy każdy wyjazd jest bardzo interesujący, ponieważ słońce zachodzi, a później jest już zupełnie ciemno. Naprawdę chcemy się jutro lepiej spisać i walczyć na wyższym poziomie niż dzisiaj.

Bruno Senna (P--/P15): Mimo tego, że miałem dziś tylko jedną sesję, dałem radę przejechać wiele okrążeń. Myślę, że nasze obawy mogą się potwierdzić co do tego, że nie mamy dobrego tempa. Musimy mocno pracować, by jutro było lepiej i zobaczyć gdzie możemy się poprawić. Będą to bardzo trudne kwalifikacje, jednak musimy wyciągnąć wszystko z tego co mamy i czekać na okazje. Używałem dziś również eksperymentalnej mieszanki Pirelli, która wydaje się być bardziej wytrzymała od obecnej miękkiej, więc było to interesujące porównanie.

Romain Grosjean (P12/P--): Czuję się jak dziecko w święta. Po pierwsze, fantastycznie jest wrócić do bolidu F1. Starałem się poprawiać okrążenie po okrążeniu. Spróbowaliśmy kilku rzeczy z bolidem i nie przeszkadzać w programie zespołu, co było głównym zadaniem. Myślę, że zebraliśmy kilka pomysłów przed popołudniem. Balans bolidu był taki jak oczekiwaliśmy. Wiemy, że nie jesteśmy świetni w wolnych zakrętach, więc spróbowaliśmy kilku różnych rzeczy. Na pośredniej mieszance jeździło się dość trudno, a na prototypowej miękkiej było lepiej jeśli chodzi o degradację, jednak nigdy nie wiadomo czego oczekiwać gdy przesiada się z jednej opony na drugą. Mam nadzieję, że moje wsparcie może pomóc w reszcie weekendu.

(Łukasz Godula)
 
Williams

Rubens Barrichello (P24/P16): Problemy z silnikiem podczas porannej sesji nieco nas przyhamowały, w związku z czym po południu musieliśmy zająć się odrabianiem strat. Zespół świetnie się spisał, wymieniając jednostki napędowe pomiędzy sesjami. Silnik, którego używaliśmy w drugim treningu, ma już przejechane trochę kilometrów, jako że zbliżamy się już do końca sezonu, jednakże spisywał się bez zarzutu.

Pastor Maldonado (P14/P17): Wykonaliśmy dzisiaj wszystkie założone przejazdy. Jeśli o mnie chodzi, wliczała się w to ciężka praca nad optymalizacją ustawień mojego samochodu z myślą o wyścigu, mając na uwadze karę, którą nałożono na mnie po GP Indii. Wciąż mamy jeszcze trochę pracy, by znaleźć lepszy balans. Jeśli nam się to uda, odrobinę poprawi to nasze tempo. Opony dobrze się tutaj spisywały – degradacja była stosunkowo niewielka, co jest pozytywną kwestią.

(Michał Sulej)
 
Lotus

Heikki Kovalainen (P18/P18): Nie jest tak źle. Obie sesje były dość prostolinijne i przez cały dzień czyniliśmy postępy. Samochód spisywał się dobrze na obu mieszankach ogumienia – ten tor charakteryzuje się naprawdę dobrym poziomem przyczepności i degradacja miękkiej mieszanki była bardzo niska, pod względem zarządzania i w perspektywie niedzieli wygląda to całkiem dobrze. Najważniejsze, że mamy solidne piątki, które dają nam szansę na właściwe dopracowanie samochodów i oznaczają okazję do pracy nad maksymalizacją naszego tempa w sobotę i niedzielę, czego dowód otrzymaliście w dwóch ostatnich wyścigach.

Jarno Trulli (P19/P19): To był dla nas dobry piątek. Przez cały dzień samochód był dobrze zbalansowany i z każdym wyjazdem czyniliśmy postępy, więc myślę, ze możemy wyczekiwać reszty weekendu. Obie mieszanki ogumienia, zachowywały się tu bardzo dobrze. Miękka opona nie jest zbyt szybka, więc myślę, że jest ona dla nas dobrą opcją na niedzielny wyścig. Występuje w nim trochę różnic pomiędzy mieszankami podstawowymi i opcjonalnymi, więc może uda nam się coś z tym zrobić podczas kwalifikacji.

(Nataniel Piórkowski)
 
Virgin

Timo Glock (P22/P21): Tego ranka miałem trochę problemów. Dopadły mnie kłopoty techniczne, więc musiałem poczekać z wyjazdem na tor. Pierwsza sesja była przez to dość trudna. Samochód nie był dobry i wymaga innych ustawień niż te, z których korzystaliśmy w przeszłości. Ciężko było wyciągnąć cokolwiek z bolidu. Musiałem też sprawdzić działanie kilku systemów, więc poprawianie czasu okrążenia zeszło na dalszy plan. Nie był to zbyt dobry początek dnia. W drugim treningu program był raczej standardowy. Zmieniliśmy ustawienia, które uczyniły samochód lepszym wprowadzeniu. Dobrze było zobaczyć Roberta w samochodzie. Myślę, że zasłużył na to po wygranej w WSbR. Jestem przekonany, że był to dla niego wspaniały dzień.

Jerome d'Ambrosio (P--/P22): Miałem dużo pracy podczas drugiego treningu próbując przejechać tak wiele okrążeń jak tylko można, by zebrać jak najwięcej informacji i odpowiednio ustawić samochód. Ostatni przejazd był pozytywny. Myślę, że idziemy we właściwym kierunku, a praca wykonana dzisiaj sprawi, że jutro będzie nam łatwiej.

Robert Wickens (P23/P--): Było dziś wspaniale. To było dobre doświadczenie i wszystko poszło dobrze. Spędziłem trochę czasu z zespołem i czułem się komfortowo przejeżdżając coraz szybciej kolejne okrążenia. To była obiecująca sesja, byłem blisko Timo i myślę, że mogę być zadowolony z pracy, jaką dziś wykonałem. Nie mogę się doczekać powrotu za kółko podczas testów młodych kierowców.

(Paweł Zając)
 
HRT

Vitantonio Liuzzi (P20/P23): Dobrze jest wrócić do bolidu, tęskniłem za tym przez ostatnie dwa tygodnie, więc chciałem wrócić za kierownicę najszybciej jak to możliwe. Poranna sesja poszła dość dobrze i ukończyliśmy cały program. Tor był naprawdę mało przyczepny, więc nieco się ślizgaliśmy, jednak balans nie był tak zły i zgromadziliśmy dość dużo danych. Po południu nie mogliśmy ukończyć programu, ponieważ mieliśmy problem z elektroniką, co zatrzymało nas niestety w garażu. Bolid nie był tak dobry jak rano, więc musimy nad tym popracować. Temperatura toru była niższa popołudniu i bolid prowadził się znacznie gorzej, więc musimy zobaczyć, czy każdy tak miał, albo to tylko nasz problem.

Daniel Ricciardo (P21/P24): Nie byłem zbyt zadowolony w pierwszej sesji, ponieważ nie mieliśmy balansu, a zazwyczaj było lepiej na początku. Wykonaliśmy kilka zmian, jednak nie dało to tyle ile oczekiwaliśmy, więc musimy jutro spróbować się jeszcze poprawić. Musimy popracować w nocy i wykonać kilka poprawek oraz mieć nadzieję, że zadziałają. Dalej jestem pozytywnie nastawiony i myślę, że możemy jeszcze coś wyciągnąć z bolidu. Na szczęście mamy jeszcze trzeci trening, więc możemy przystąpić do kwalifikacji z pewnością siebie.

(Łukasz Godula)


Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca