F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2011
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Turcji
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Europy
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Korei Południowej
GP Indii
GP Abu Zabi
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2011
Klasyfikacje generalne 2011
Statystyki z sezonu 2011

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Interlagos.
Grande Premio Petrobras do Brasil 201127 listopada
Autódromo José Carlos Pace
Długość toru: 4,309 km
Liczba okrążeń: 71
Pełny dystans: 305,909 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:09,822 - Q1, Rubens Barrichello (Ferrari), 2004
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:11,473 - Juan Pablo Montoya (Williams), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
208,517 km/h - Juan Pablo Montoya (Williams), 2004
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis wyścigu  [  T-  |  T+  ]
Aura nad Interlagos straszyła kierowców i zespoły, dając kibicom nadzieję na niesamowicie emocjonujący wyścig, jednak ostatecznie słońce nad Sao Paulo sprawiło, iż tor pozostał suchy przez całe 71 okrążeń, a kierowcy mogli walczyć bez żadnych niespodzianek.

Najlepszy w tych warunkach okazał się Mark Webber, dla którego jest to pierwsze zwycięstwo w sezonie. Drugi Vettel doświadczył niespodziewanej awarii skrzyni biegów, która co ciekawe pomogła jego koledze zespołowemu awansować na trzecie miejsce w klasyfikacji generalnej. Najniższy stopień podium uzupełnił Jenson Button, który szarżą w końcówce wyścigu przypieczętował tytuł wicemistrzowski.

Spokojny początek

Na starcie i w pierwszym zakręcie było dość spokojnie, jednak nieźle z miejsca ruszył Alonso, który wskoczył na czwarte miejsce, przed Lewisa Hamiltona. Rubens Barrichello znów nie zaliczy występu przed własną publicznością do udanych, gdyż strasznie zepsuł start i po pierwszym zakręcie znalazł się na dwudziestej pozycji. Środek stawki bardzo mocno się kotłował, jednak ostatecznie nie doszło do żadnego incydentu.

Michael Schumacher również odrobinę stracił, jednak od razu rzucił się do odzyskiwania pozycji. W pierwszym zakręcie drugiego okrążenia kierowca Mercedesa poradził sobie z Paulem di Restą i awansował na 10 miejsce. Siedmiokrotny mistrz świata nie odpuszczał i gonił Bruno Sennę. Na dziesiątym okrążeniu podjął próbę ataku od zewnętrznej, podczas której bolidy Mercedesa i Lotus Renault zetknęły się na wejściu, a później jeszcze raz na wyjściu z zakrętu. W samochodzie Senny trochę oberwało przednie skrzydło i Brazylijczyk mógł kontynuować jazdę, jednak w bolidzie Schumachera doszło do przebicia opony, co pogrzebało szanse niemieckiego mistrza na dobry wynik.

Poza tym niewiele się działo, Alonso coraz bardziej dochodził Jensona Buttona, a dwójka Red Bulla coraz bardziej się oddalała. Przed incydentem Schumachera i Senny klasyfikacja prezentowała się następująco: Vettel, Webber, Button, Alonso, Hamilton, Massa, Rosberg, Sutil, Senna, Schumacher, di Resta, Pietrow, Kobayashi, Buemi, Perez, Alguersuari, Barrichello, Maldonado, Kovalainen, Trulli, d'Ambrosio, Liuzzi, Glock i Ricciardo.

Problemy ze skrzynią biegów u Vettela

Na 11 okrążeniu, Button stracił tempo, co pozwoliło Alonso na atak i awans na trzecią pozycję przed szóstym zakrętem. Problemy Anglika były jednak chwilowe i zaraz po tym srebrny McLaren rzucił się w pogoń za Ferrari. Na 13 kółku Senna ubrał drugi komplet miękkich opon, a okrążenie później inżynier poinformował Sebastiana Vettela o problemach ze skrzynią biegów, jednak jak się później okazało, bardziej chodziło o taktykę i walkę Marka Webbera o trzecie miejsce w klasyfikacji generalnej niż o faktyczne problemy.

Button pojawił się u swoich mechaników na 16 okrążeniu i po założeniu kolejnego zestawu miękkich opon wyjechał na siódmym miejscu. Rundę później u swoich mechaników zjawili się Alonso i Hamilton, jednak pozycje między zawodnikami nie uległy zmianie. 18 okrążenie to zjazd Vettela, który jak poprzedni zawodnicy założył miękkie opony, a kolejne Webbera. Podczas tej rundy wokół Interlagos w boksach pojawił się także Senna na odbycie kary za incydent z Schumacherem.

Chwilę później Sutil poradził sobie z Kobayashim w pierwszym zakręcie i wskoczył na siódme miejsce. Jako jedyny z czołówki u swoich mechaników nie pojawił się Massa, który był w tym momencie liderem wyścigu, jednak Vettel wyprzedził Brazylijczyka na dwudziestym pierwszym okrążeniu, korzystając ze strefy DRS. Chwilę później w pierwszym zakręcie Rosberg i Alguersuari zamienili się pozycjami, gdyż Niemiec przesunął się na 9. pozycję.

Na dwudziestym trzecim okrążeniu z rywalizacją pożegnał się Glock, któremu nie dokręcono koła podczas zmiany opon. Trzy okrążenia później Vettel ponownie dostaje informację o problemach ze skrzynią biegów, a Maldonado dochodzi Sennę i wyprzedza go przy użyciu systemu DRS. Dobra passa Wenezuelczyka nie trwała jednak długo, gdyż na 28 okrążeniu bolid Williamsa wypadł z szóstego zakrętu i uderzył w bariery. W międzyczasie Webber doszedł do Vettela i podczas 30. rundy wokół Interlagos wyprzedził go po zewnętrznej pierwszego zakrętu.

Taktyczna walka o trzecie miejsce

Jako pierwszy drugą serię zjazdów po opony rozpoczął Jenson Button, który ubrał komplet wykonany z twardszej mieszanki. Co ciekawe, wszyscy pozostali kierowcy założyli opony miękkie i na tym etapie rywalizacji wydawało się, że Jenson zamierza pojechać tylko na dwa pit-stopy. Na 37 okrążeniu również Hamilton został poinformowany o problemach ze skrzynią biegów, jednak tym razem nie były to polecenia zespołowe, gdyż Brytyjczyk pożegnał się z rywalizacją 10 okrążeń później. W międzyczasie Button wyprzedził Felipe Massę, który był jeszcze przed swoim postojem.

Rozstrzygnięcia o pozycjach na podium nadeszły na 53 okrążeniu, kiedy Button po raz kolejny zjawił się w boksach po twarde opony. Wydawało się, że jego szanse na pokonanie Alonso już przepadły, jednak kierowca McLarena miał niesamowite tempo na twardszej mieszance i był szybszy od Hiszpana o przeszło sekundę na okrążeniu. Na 9 okrążeń przed metą Anglik wykorzystał system DRS i wyprzedził kierowcę Ferrari, wskakując na najniższy stopień podium. Pozostałe pozycje w czołówce mimo kolejnych pit-stopów nie uległy zmianie.

Środek stawki w natarciu

W środku stawki rozstrzygały się losy miejsc w klasyfikacji generalnej i płynących z tego gratyfikacji finansowych. Świetnie jechali kierowcy Force India, a kropkę nad i postawił Sutil na 50 okrążeniu, kiedy to wyprzedził Nico Rosberga. Ekipie z Silverstone w ostatecznym rozrachunku zabrakło zaledwie czterech punktów do pokonania Lotus Renault GP. Na dziewiątym miejscu dojechał Kamui Kobayashi, który przez cały wyścig robił wszystko, by dojechać do mety i dowieźć niezwykle cenne w walce z Toro Rosso punkty.

Kierowcy zespołu z Faenzy rywalizację zakończyli poza pierwszą dziesiątką, co na pewno nie poprawia ich pozycji w walce o przyszłoroczne fotele. Strategie u zawodników środka stawki były tak różnorodne, że w zasadzie do ostatniego pit-stopu nie było wiadomo, jakie będą ostateczne rozstrzygnięcia. Ostatni punkt z Brazylii wywiezie Witalij Pietrow – jako nagrodę pocieszenia za słaby sezon w wykonaniu ekipy Renault.

Grand Prix Brazylii było dość "mieszanym" zakończeniem sezonu. Z jednej strony w wyścigu sporo się działo i walka o niektóre pozycje trwała do ostatnich metrów, z drugiej wszyscy ostrzyliśmy sobie zęby na deszcz i niesamowity wyścig. Podarowane Webberowi zwycięstwo również nie podkręciło emocji. Tak czy inaczej jest to już ostatnie GP w tym roku. Wszystkim czytelnikom dziękujemy za to, że byli z nami przez ten cały rok, jednak nie żegnamy się tak jak koledzy po fachu z telewizji ze słoneczkiem, gdyż czekają nas jeszcze decydujące rozstrzygnięcia na temat obsady przyszłorocznych foteli oraz m.in. relacja z Race of Champions, które już za tydzień w niemieckim Dusseldorfie.

Czy przyszły rok będzie jeszcze lepszy i będziemy elektryzowali się walką o tytuł mistrza do ostatniego okrążenia? Jeszcze nie wiadomo, jednak pewnym jest, że walkę o mistrzowską koronę w sezonie 2012 będziecie mogli śledzić wraz z Wyprzedź Mnie!

Wyniki wyścigu o Grand Prix Brazylii

Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 45°C
Temperatura powietrza: 24°C
Prędkość wiatru: 5,9m/s
Wilgotność powietrza: 63%
Sucho

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
SkC, 27.11.2011 20:06[!]
Dobrze, ze DRS był tam gdzie był :)
Karol26, 27.11.2011 20:36[!]
:) Graty dla Webbera ;) Troszkę manipulacji ale było ciekawie ;)
Baart Racing, 27.11.2011 21:06[!]
Troche nie mogę zrozumieć, dlaczego Button zjechał jeszcze raz po twardsza mieszankę. Nie lepiej, żeby standardowo pojechał podczas pierwszego postoju na miękkiej i później na twardszej ?
marios76, 27.11.2011 21:50[!]
@Baart Racing - Żeby wyprzedzić Alonso :)
marla, 27.11.2011 22:12[!]
@Baart Racing
Miękka mu dziś "nie leżała", lepsze tempo miał na twardszej.
czech_17, 28.11.2011 15:16[!]
A Fernando znów przegrywa w ostatnim wyścigu. W zeszłym roku przegrał majstra w tym trzecie miejsce choć tegoroczna porażka nie boli tak jak zeszłoroczna bo dla niego się liczą (podobnie jak dla większości kierowców) tylko wygrana. Gratulacje dla Marka, który wygrał po tak długiej przerwie.
Busisko, 28.11.2011 19:06[!]
Ustawka totalna... było widać jak się australian asshole (jak to mówią o nim np. Niemcy) cieszy. Doskonale wiedział, że mu dali to pierwsze miejsce. Beztalencie i przeciętniak w najlepszym aucie.
bartek1042, 29.11.2011 19:40[!]
Wg. mnie Webber wygrał dzięki team orders - jak usłyszałem, że Vettel ma problemy ze skrzynią biegów, to od razu wiedziałem, że jak go wyprzedzi Mark nastąpi "cudowna naprawa"...
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca