F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2011
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Turcji
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Europy
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Korei Południowej
GP Indii
GP Abu Zabi
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2011
Klasyfikacje generalne 2011
Statystyki z sezonu 2011

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Interlagos.
Grande Premio Petrobras do Brasil 201127 listopada
Autódromo José Carlos Pace
Długość toru: 4,309 km
Liczba okrążeń: 71
Pełny dystans: 305,909 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:09,822 - Q1, Rubens Barrichello (Ferrari), 2004
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:11,473 - Juan Pablo Montoya (Williams), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
208,517 km/h - Juan Pablo Montoya (Williams), 2004
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 1  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.2Mark WebberRed Bull RB71:13,811--26
2.4Jenson ButtonMcLaren MP4-261:13,8250,0140,01425
3.3Lewis HamiltonMcLaren MP4-261:13,9610,1500,13620
4.1Sebastian VettelRed Bull RB71:14,0250,2140,06428
5.6Felipe MassaFerrari 150° Italia1:14,5070,6960,48234
6.5Fernando AlonsoFerrari 150° Italia1:14,5410,7300,03426
7.7Michael SchumacherMercedes GP W021:15,1621,3510,62128
8.14Nico HulkenbergForce India VJM041:15,1781,3670,01628
9.15Paul di RestaForce India VJM041:15,2411,4300,06331
10.8Nico RosbergMercedes GP W021:15,3211,5100,08029
11.19Jaime AlguersuariToro Rosso STR61:15,4681,6570,14729
12.10Romain GrosjeanRenault R311:15,5471,7360,07918
13.11Rubens BarrichelloWilliams FW331:15,6631,8520,11627
14.9Bruno SennaRenault R311:15,7321,9210,06932
15.16Kamui KobayashiSauber C301:15,7471,9360,01531
16.12Pastor MaldonadoWilliams FW331:15,8362,0250,08927
17.17Sergio PerezSauber C301:15,9792,1680,14335
18.18Jean-Eric VergneToro Rosso STR61:16,0522,2410,07333
19.20Heikki KovalainenLotus T1281:16,5142,7030,46233
20.21Luiz RaziaLotus T1281:17,5953,7841,08131
21.24Timo GlockVirgin MVR-021:18,1404,3290,54529
22.25Jerome d'AmbrosioVirgin MVR-021:18,6534,8420,51329
23.22Daniel RicciardoHRT F1111:18,9525,1410,29933
24.23Jan CharouzHRT F1111:19,5775,7660,62537
107% najlepszego czasu: 1:18,978

Mark Webber uzyskał najszybszy czas okrążenia podczas pierwszej sesji treningowej przed Grand Prix Brazylii. Umowne podium uzupełnił duet McLarena – Jenson Button i Lewis Hamilton.

Tor Interlagos powitał kierowców genialną pogodą, która pozwalała na bezproblemową realizację założonych programów. Już od okrążenia wyjazdowego, zespół Ferrari testował zmiany w obszarze przedniego skrzydła, czego dowodem były ślady farby aerodynamicznej na spojlerze. Jako pierwsi czasy okrążenia ustanowili dwaj kierowcy Mercedesa, lecz bardzo szybko nad torem zapadła głucha cisza.

Po piętnastu minutach przerwały ją dźwięki silników bolidów Charouza, d'Ambrosio i Grosjeana. Pierwsze pomiarowe okrążenie Czecha, który zadebiutował w Formule 1 z zespołem HRT, wyniosło 1:23,800 sek i ustępowało o nieco ponad 7 sekund rezultatowi pierwszego Schumachera.

Pierwsze pół godziny nie przebiegało zbyt aktywnie, na tor wyjeżdżali głównie kierowcy ze słabszych zespołów, a najlepsze czasy zdołał osiągnąć duet Lotus Renault GP – Romain Grosjean i Bruno Senna. W miarę upływu czasu kolejne okrążenia zaczęli dokładać do swych pól reprezentanci czołówki, których wyjazdy zainicjował Fernando Alonso i Felipe Massa, który po chwili ucieszył lokalną publiczność najszybszym czasem okrążenia, choć kilka minut potem na pierwsze miejsce wskoczył Hamilton.

Prócz Charouza i Grosjeana, w pierwszym treningu pojawili się także inni kierowcy, mający połowiczny wkład w przygotowania do niedzielnego wyścigu – Team Lotus dał szansę Luizowi Razii, Toro Rosso Jeanowi-Ericowi Vergne, a Force India Nico Hulkenbergowi. Po długim czasie spędzonym w garażu, na torze pojawił się Vettel, który na swym trzecim kółku uzyskał rezultat ustępujący tylko temu, osiągniętemu przez Hamiltona.

Na półmetku sesji ostatnie miejsce bez czasu okrążenia zajmował Fernando Alonso, który co jakiś czas wyjeżdżał na serie okrążeń instalacyjnych, po których powracał na stanowisko serwisowe swego zespołu. Pierwsza piątka prezentowała się następująco: Vettel, Hamilton, Massa, Button i Webber. Nieco dziwić mogły trzy kolejne pozycje, które okupowali Hulkenberg, Alguersuari i Grosjean. W dole tabeli bez zmian – dwaj kierowcy Team Lotus, a za nimi przetasowani zawodnicy HRT i Virgin.

Na mniej więcej pół godziny przed końcem treningu, Kamui Kobayashi stracił panowanie nad tyłem swego Saubera i wypadł na trawę w zakręcie nr 10. Obyło się bez problemów i wywieszone żółte flagi szybko zostały schowane za bariery armco. Chrzest bojowy przeszedł również Charouz, który musiał ratować się ścięciem kompleksu zakrętów po przestrzeleniu pierwszego wirażu. Tymczasem najlepszy czas okrążenia odnotował Jenson Button – 1:13,825 – i na czele tabeli pojawił się duet McLarena. Częstym widokiem były obrazki zblokowanych kół w samochodach korzystających z twardszej mieszanki ogumienia, którą Pirelli oddało zespołom w celu testów.

Dwadzieścia sześć minut przed końcem, na wyjeździe z alei serwisowej swój samochód zaparkował Grosjean, co było jednoznaczne z końcem marzeń o dalszej jeździe i zdobywaniu kolejnych doświadczeń w bolidzie R31. Dziesięć minut później najlepszym czasem legitymował się Webber, który o 0,014 sek wyprzedził Buttona. Wskutek problemów z silnikiem, na sześć minut przed wywieszeniem flagi w biało-czarną szachownicę, swój bolid zatrzymał Fernando Alonso.

Pomimo trzech minut wolnych od żółtych flag, żaden z czołowych kierowców nie zdołał poprawić swego rezultatu, a po porannym treningu na szczycie tabeli znalazło się nazwisko zwycięzcy wyścigu na Interlagos z sezonu 2009 – Marka Webbera.

Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 42°C
Temperatura powietrza: 25°C
Prędkość wiatru: 4,1 m/s
Wilgotność powietrza: 55%
Sucho

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
FelipeF1., 25.11.2011 14:44[!]
Groszek znów przed etatowym kierowcą to chyba powinno dać do myślenia szefostwu
Metalpablo, 25.11.2011 14:45[!]
Mały błąd w tabeli. Dwa razy Jerome się w niej pojawia.
FelipeF1., 25.11.2011 14:45[!]
@Metalpablo to samo zauważyłem
IceMan11, 25.11.2011 14:50[!]
@FelipeF1.
Akurat jestem za Francuzem, ale to nie daje nic do myślenia. Chyba, że kibicom. Groszek zapewne miał coś innego.
witek2403, 25.11.2011 15:09[!]
Wiadomo coś o kombinezonach Maca? Które wygrały ?!
katinka, 25.11.2011 15:13[!]
Grosjean calkiem niezle, no i Hulkenberg przed Di Resta. A gdzie Rubens Barichello sie podzial? ;) Chyba byl za Francuzem i na pewno przed Maldonado.
Sir Wolf, 25.11.2011 15:39[!]
Z tej 'nowej' trójki w F1 - Razia, Charouz, Vergne - najlepiej chyba poradził sobie ten ostatni, mając najmniejszą startę czasową do etatowego kierowcy.
rocketman03, 25.11.2011 16:29[!]
Tak, tylko należałoby wziąć poprawkę na fakt, że Vergne siedzi w STR6, który prawdopodobnie łatwiej ogarnąć i przywyknąć niż do Lotusa czy zwłaszcza HRT. Za to Massa chyba faktycznie wziął się do roboty, więcej kółek tylko Perez zrobił.

@FelipeF1. - Webber szybszy od Vettela. To powinno dać do myślenia szefostwu!
Kristofuros, 25.11.2011 17:24[!]
A gdzie transmisja treningu na Polsat Sport Extra ? Djokovica zmęczonego mam oglądać ? O właśnie przegrał, może zaraz puszczą :-/
Kamikadze2000, 25.11.2011 18:52[!]
Grosjean za Sennę, Hulkenberg za di Restę, Buemi za Trullego, Ricciardo za Buemiego, van der Garde za Liuzziego, Pic za d'Ambrosio, Bottas za Barrichello - i będzie GIT! ;))
Masio, 25.11.2011 18:52[!]
Podoba mi się to, że Luiz Razia mógł pojeździć po tym torze. Fajnie też, że i tutaj dali szansę Romkowi, no i dobrze też, że Jan Charouz pojechał. ;)
Kamikadze2000, 25.11.2011 18:54[!]
@rocketman03 - u "Pomidorba" przestały już działac "leki na astmę". Mam nadzieje, że podobny los spotka faceta-kobietę Bjoergen. ;)
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca