F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2011
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Turcji
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Europy
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Korei Południowej
GP Indii
GP Abu Zabi
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2011
Klasyfikacje generalne 2011
Statystyki z sezonu 2011

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Interlagos.
Grande Premio Petrobras do Brasil 201127 listopada
Autódromo José Carlos Pace
Długość toru: 4,309 km
Liczba okrążeń: 71
Pełny dystans: 305,909 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:09,822 - Q1, Rubens Barrichello (Ferrari), 2004
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:11,473 - Juan Pablo Montoya (Williams), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
208,517 km/h - Juan Pablo Montoya (Williams), 2004
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Wypowiedzi po sesjach 1 i 2  [  T-  |  T+  ]
McLaren

Lewis Hamilton (P3/P1): Bolid prowadził dziś się naprawdę dobrze, zarówno z dużym jak i małym ładunkiem paliwa. Degradacja nowych miękkich opon wydaje się całkiem niezła, robiłem dobre czasy nawet na samym końcu przejazdu. Myślę, że ciągle możemy się poprawić, ale wyglądamy mocno póki co. Zmiany w ustawieniach, które wykonaliśmy przed popołudniem również były dobre, a nasze długie przejazdy wydają się być całkiem konkurencyjne. Nigdy nie wiadomo co robi Red Bull, ale jestem zadowolony z tego gdzie jesteśmy. Z innych tematów, chciałem na ten weekend stworzyć i nosić specjalny kask inspirowany Ayrtonem Senną. Zapytałem jego siostrę, Viviane, czy mogę go użyć, a ona się zgodziła. Mój wzór kasku jest z przodu, a Ayrtona z tyłu. Użyłem również specjalnej zielonej linii, której używał Ayrton. Musiałem ją specjalnie zamówić. To bardzo wyjątkowa edycja, to prawdziwy honor móc go nosić i mam nadzieję, że zbierzemy trochę pieniędzy dla Fundacji Senny.

Jenson Button (P2/P7): Obie mieszanki, które dzisiaj używaliśmy są bardziej zbliżone do siebie niż tego oczekiwaliśmy. Twardsza pracuje dobrze, jednak miałem małe problemy na miękkiej. Nie mogłem na niej uzyskać dobrego balansu zarówno z małą ilością paliwa jak i dużą, po prostu nie odpowiadała moim ustawieniom. Na szczęście znamy kilka powodów tego stanu rzeczy, po prostu nie mieliśmy czasu, by spróbować dzisiaj tych pomysłów. Jednak radziliśmy sobie z miękką mieszanką przez cały rok, więc jestem pewny, że damy radę i tym razem. Prognoza na niedzielę to deszcz. W tym miejscu nigdy nie wiadomo jaka będzie pogoda, więc nieco zbyt dużym ryzykiem byłoby przygotowanie bolidu jedynie na mokry tor. Myślę, że z przodu stawki nie zdecyduje się wielu kierowców na mokre ustawienia. Strefa DRS jest umieszczona na bardzo krótkiej prostej, więc myślę, że będzie tutaj bardzo ciężko wyprzedzać, jednak ciągle mamy główną prostą, gdzie prawdopodobnie będzie najłatwiej wyprzedzić.

(Łukasz Godula)
 
Red Bull

Sebastian Vettel (P4/P2): Myślę, że udało nam się dziś poprawić samochód, jednak musimy zrobić jeszcze jeden krok. Dziś było gorąco, a tor był śliski, jednak na kolejne dni zapowiadany jest deszcz, więc warunki się zmienią. Jesteśmy tutaj, aby wygrać i wspaniale byłoby zakończyć sezon dobrym wynikiem, jednak czeka nas długi weekend i wiele może się zdarzyć. Tor jest wyzwaniem dla kierowców i wszyscy lubimy tutaj przyjeżdżać. To dobre Grand Prix

Mark Webber (P1/P3): Tor jest gorący, jednak nie chodzi tutaj o temperaturę otoczenia. Tor jest bardzo ciepły i jest wilgotno. Wieje również wiatr, więc nie łatwo jest znaleźć odpowiedni balans, jednak jest tak samo dla wszystkich. Myślę, że dzień był dla nas dobry. Jest sporo opon do wykorzystania, bo być może to ostatni raz, kiedy jeździmy w suchych warunkach, gdyż zapowiadany jest deszcz, jednak koniec końców był to dobry dzień.

(Paweł Zając)
 
Ferrari

Fernando Alonso (P6/P4): To nie był łatwy dzień, ponieważ ciągle nie mamy odpowiedniego balansu. Dlatego musimy poczekać i zobaczyć o ile będziemy w stanie się poprawić i jak konkurencyjny będziemy jutro w kwalifikacjach. Jestem niezadowolony zwłaszcza z tyłu bolidu. Silnik? Takie rzeczy się zdarzają i nie kosztowało mnie to wiele czasu, mniej niż w Indiach w piątek. Musimy poczekać, aż jednostka trafi do Maranello, gdzie zostanie przebadana pod kątem natury problemu. Nie stanowi to żadnego problemu przed kwalifikacjami i wyścigiem, gdzie zamontujemy kolejny. Szczerze mówiąc, patrząc na to co się dzisiaj działo, to jesteśmy w suchych warunkach nieco mniej konkurencyjni niż zazwyczaj. Myślę, że nie jesteśmy w stanie walczyć z Red Bullami i McLarenami, a poza tym Mercedes był bardzo szybki. Jednakże jest duża szansa na deszcz, więc wszystko się może zdarzyć. Jeśli miałbym dziś wybierać, to wolałbym mokry wyścig ponieważ w normalnych warunkach możemy się spodziewać jedynie piątej pozycji w kwalifikacjach oraz walki o podium w wyścigu.

Felipe Massa (P5/P6): Jestem bardzo zadowolony ze ścigania się w moim kraju. Jestem też zadowolony, że to ostatni wyścig sezonu, który daleki był od inspirującego. Jeśli miałbym się ocenić w skali od jeden do dziesięć to dałbym piątkę. Od poniedziałku będziemy mogli się w pełni skupić na 2012 roku, musimy się poprawić we wszystkich obszarach, jednak najbardziej w kwestii aerodynamiki, która jest obecnie w Formule 1 kluczowym elementem w projekcie bolidu. Dzisiejsze czasy okrążeń były wolniejsze niż rok temu, może Pirelli przywiozło twardsze mieszanki od Bridgestone jak i również temperatury były wyższe. Wypróbowaliśmy wiele różnych ustawień i musimy teraz to wszystko poskładać, by być jak najlepiej przygotowanym do kwalifikacji, a zwłaszcza do wyścigu. Deszcz? Musimy być gotowi walczyć w każdych warunkach. Nie mamy nic nowego, jednak naprawdę mam nadzieję na dobrą robotę na koniec sezonu. Podium byłoby fantastyczne i dałoby mi jeszcze więcej motywacji na przyszły sezon.

(Łukasz Godula)
 
Mercedes

Michael Schumacher (P7/P5): To był całkiem dobry dzień i byliśmy wstanie pracować zgodnie z naszym programem, nawet jeśli tor był dość sliski. Czasy, już tradycyjnie, są bardzo zbliżone, więc zobaczymy, co będziemy mogli zrobić w kwalifikacjach. Prognoza pogody zapowiada deszcz na resztę weekendu, więc może zobaczymy kilka niespodzianek w końcówce sezonu.

Nico Rosberg (P10/P8): Warunki były dość ciężkie ponieważ tor był dość sliski. Mimo to nasze czasy były dobre, zbliżone do samochodów z czołówki. Sporo się nauczyliśmy na temat jazdy z różnymi ilościami paliwa. Jako, że pogoda przewiduje na jutro deszcz, ciężko jest cokolwiek przewidywać. Możliwe, że w takich warunkach łatwiej będzie zaskoczyć czołowe ekipy.

(Paweł Zając)
 
Force India

Adrian Sutil (P--/P9): Była to całkiem udana popołudniowa sesja. Skupiałem się na porównywaniu mieszanek opon i szukaniu odpowiedniego balansu bolidu. Byłem zadowolony z miękkiej mieszanki – przyczepność była dobra, a samochód sprawował się na tych oponach w porządku. Wydaje mi się też, że wyglądamy dość konkurencyjnie na długich przejazdach. Pod względem balansu nie jesteśmy zbyt daleko w stosunku do naszych założeń, tak więc z optymizmem czekam na jutrzejszy dzień.

Paul di Resta (P9/P10): Dzisiaj po raz pierwszy miałem okazję naprawdę poczuć Interlagos i muszę przyznać, że naprawdę podoba mi się ten tor. Okrążenie jest bardzo krótkie, ale rytmiczne, a do tego również techniczne. Jeśli o nasz dzisiejszy program chodzi, to mieliśmy wiele pracy do wykonania, ale była ona bezproblemowa i zgromadziliśmy dużą ilość danych. W zasadzie jest to prawdopodobnie jeden z najbardziej udanych piątków pod względem pozyskiwania informacji, aczkolwiek wciąż niejasne jest, jak bardzo będą one przydatne, jeśli w trakcie weekendu zmianie ulegną warunki atmosferyczne.

Nico Hulkenberg (P8/P--): Była to dla mnie całkiem niezła sesja. Udało mi się wykonać sporo przejazdów i przetestować kilka różnych pakietów ustawień – sprawy w rodzaju konfiguracji aerodynamicznej czy dostosowywania systemu KERS. Miałem również szczęście, jako że otrzymałem możliwość wypróbowania nowej, eksperymentalnej, twardej mieszanki opon. Tak więc wiele się o niej dowiedziałem, podobnie jak o normalnej, pośredniej mieszance. Dobrze było wrócić do kokpitu, gdyż ostatni raz jeździłem bolidem jeszcze na Suzuce. Dość szybko powróciłem do właściwego rytmu i cieszyłem się sesją. Okrążenie jest krótkie, ale lubię pofałdowany układ toru, na który składa się kilka świetnych zakrętów.

(Michał Sulej)
 
Renault

Witalij Pietrow (P--/P11): Pierwszy trening spędziłem na ścianę serwisowej, bo było bardzo dobrym i interesującym doświadczeniem. Mogłem lepiej zrozumieć jak pracują inżynierowie i czego oczekują od kierowcy, więc będę mógł wykorzystać tę wiedzę w przyszłości. Podczas drugiej sesji nie mieliśmy problemów, co oznacza, że ekipa wykonała świetną robotę naprawiając porannym problem ze sprzęgłem. To nie jest dobry tor dla naszego samochodu, co widać po naszych czasach. W kwalifikacjach będzie ciężko, jednak będziemy walczyć o awans do Q3. Dziś mieliśmy problemy z przyczepnością tyłu i nadsterownością, więc skupimy się na tych aspektach.

Bruno Senna (P14/P12): To był interesujący dzień. Osiągi podczas drugiej sesji były znacznie lepsze niż rano, a popołudniowe czasy znacznie lepiej odzwierciedlały nasze tempo. Jutro musimy popracować nad balansem samochodu. Kluczowe będą dobre kwalifikacje, które dadzą nam szansę na walkę w niedzielę.

Romain Grosjean (P12/P--): Nie mogłem się doczekać ponownej jazdy autem i się nie rozczarowałem. Podobała mi się każda minuta. Lubię ten tor – fantastyczny stary styl z wieloma fanami na trybunach. Zebraliśmy trochę interesujących danych, które przydadzą się zespołowi w przyszłym roku. Chcę spędzić jak najwięcej czasu w samochodzie i kocham siedzieć za kółkiem.

(Paweł Zając)
 
Sauber

Sergio Perez (P17/P13): Wykonywałem długi przejazd z dużym ładunkiem paliwa, kiedy moją jazdę przerwał problem ze skrzynią biegów. Wielka szkoda, że nie zdołałem ukończyć tego przejazdu. Z mniejszą ilością paliwa samochód spisywał się całkiem w porządku na miękkich oponach. Jednakże wciąż mamy wiele pracy do wykonania w związku z naszym kwalifikacyjnym tempem. Force India wygląda tutaj konkurencyjnie, ale bolidy Renault i Toro Rosso wydają się być w naszym zasięgu.

Kamui Kobayashi (P15/P14): Przejechałem dzisiaj wiele okrążeń. Degradacja opon jest dość znaczna w przypadku obydwu mieszanek, co sprawia, że podczas wyścigu będzie ciężko, jeśli temperatura utrzyma się na podobnym poziomie do dzisiejszego, jednak istnieje też szansa na deszcz. Nie doświadczyłem żadnych problemów z samochodem, ale nadal pracujemy nad balansem, ponieważ nie był on do końca taki, jaki być powinien.

(Michał Sulej)
 
Toro Rosso

Sebastien Buemi (P--/P15): Ze wszystkim musiałem poradzić sobie w ciągu 90 minut popołudniowej sesji, ale zespół świetnie się spisał, udostępniając mi niezawodny bolid, który umożliwiał bezproblemową jazdę. Oznaczało to, że byłem w stanie przejechać wiele okrążeń, testując eksperymentalne opony, a następnie pośrednią i miękką mieszankę. Wykonałem przydatny, długi przejazd, zatem jestem zadowolony z mojego dnia. Jest zbyt wcześnie, by mówić o naszej szybkości, ale generalnie znajdujemy się w tej samej grupie, co podczas ostatnich kilku wyścigów. W związku z tym, że jest to bardzo krótki tor, niezwykle istotne jest wykonywanie wszystkiego w należyty sposób, ponieważ różnica w postaci jednej dziesiątej sekundy może mieć ogromny wpływ na pozycję na starcie.

Jaime Alguersuari (P11/P16): W trakcie obydwu sesji eksperymentowaliśmy z różnymi poziomami docisku i uważam, że bardziej zadowolony byłem z zachowania bolidu podczas porannej sesji, jednakże musimy przeanalizować dane, zanim podejmiemy decyzję odnośnie tego obszaru naszego pakietu. Grupa, w której się znajdujemy, wygląda na bardzo wyrównaną pod względem tempa na tym torze. Myślę, że możemy mieć nadzieję na poprawę naszej pozycji jutrzejszego dnia, aczkolwiek będzie ciężko. Wydaje mi się, że ustawienia są już mniej więcej zgodne z naszymi założeniami, a jeśli o opony chodzi, różnica pomiędzy miękką a pośrednią mieszanką jest bardzo niewielka ze względu na krótkie okrążenie toru Interlagos. Podczas wyścigu możemy spodziewać się załamania pogody, tak więc być może konieczne okaże się zaryzykowanie jazdy z deszczowymi ustawieniami podczas jutrzejszych kwalifikacji.

Jean-Eric Vergne (P18/P--): Krótka jazda dla Scuderia Toro Rosso w piątkowy poranek sprawiła mi przyjemność. Głównym celem było zapewnienie mi jak największej ilości kilometrów do przejechania, jednocześnie pracując nad normalnym, testowym programem zespołu. Początek dzisiejszej sesji był trochę trudny – nie znałem toru, a jego nawierzchnia była odrobinę zanieczyszczona. Jeśli o sam tor chodzi, to świetnie się po nim jeździ. Pierwszy przejazd wykonałem na pośredniej mieszance, a podczas kolejnych dwóch używałem eksperymentalnych, twardych opon, które Pirelli przywiozło na ten weekend. Wraz z Jaime pracowaliśmy też nad programem związanym z aerodynamiką. Jeździłem z niską siłą docisku i wyraźnie brakowało mi przyczepności, ale w ten sposób zgromadziłem wiele przydatnych danych dla zespołu, które – mam nadzieję – pomogą w uzyskaniu dobrego rezultatu w ten weekend. Chciałbym podziękować ekipie oraz Red Bullowi za danie mi tej szansy.

(Michał Sulej)
 
Williams

Pastor Maldonado (P16/P17): Ten tor jest naprawdę świetny! Nie mieliśmy dzisiaj problemów i pracowaliśmy zgodnie z planem, który zawierał wiele długich przejazdów na różnych mieszankach opon, co jest pozytywne. Dało nam to wiele informacji, które możemy użyć w przygotowaniu do wyścigu.

Rubens Barrichello (P13/P18): Bolid spisywał się lepiej rano niż popołudniu, wiec mamy trochę pracy w jutrzejszym treningu, by się upewnić, że jesteśmy w możliwie najlepszej formie przed kwalifikacjami. Poza tym był to normalny dzień i wszystko szło zgodnie z planem.

(Łukasz Godula)
 
Lotus

Jarno Trulli (P--/P19): Jestem całkiem zadowolony z moich popołudniowych przejazdów. Musimy jeszcze odrobinę popracować nad udoskonaleniem balansu i myślę też, że w nowym tylnym skrzydle drzemie trochę dodatkowego potencjału. Ta modyfikacja działa należycie i mam nadzieję, że w kwalifikacjach uda nam się zaprezentować tempo, jakim legitymowaliśmy się podczas ostatnich wyścigów. To będzie naszym jutrzejszym celem.

Heikki Kovalainen (P19/P20): Zaliczyłem dzisiaj niezły dzień. Nowe przednie skrzydło jest kolejnym krokiem we właściwym kierunku i wprowadzanie tego typu poprawek w samej końcówce sezonu jest dopingujące. Przejechałem dzisiaj porządną liczbę okrążeń i każda zmiana, którą implementowaliśmy, pomagała nam w zbieraniu informacji odnośnie mieszanek opon. Myślę więc, że przy odrobinie pracy w nocy, niedziela powinna być dla nas całkiem udana.

Luiz Razia (P20/P--): Jestem naprawdę zadowolony z przebiegu mojej dzisiejszej sesji. Powrót na tor Interlagos, tym razem za kierownicą bolidu Formuły 1, był dla mnie bardzo podniosłym momentem. Moje prawdziwe marzenie stało się rzeczywistością, zatem chciałbym podziękować zespołowi za szansę, którą dzisiaj otrzymałem. W ubiegłym tygodniu w Abu Zabi miałem okazję do jazdy bolidem, tak więc dzisiaj całkiem szybko poczułem się komfortowo w samochodzie i myślę, że było to widoczne w osiąganych przeze mnie czasach okrążeń. Pracowaliśmy nad napiętym programem, w co wliczało się porównywanie tylnego skrzydła w starej i nowej, przygotowanej na ten wyścig specyfikacji. Od razu mogłem poczuć, jak dużym krokiem naprzód jest nowe skrzydło i cieszę się, że mogłem odegrać rolę w pozytywnych pracach rozwojowych zespołu podczas weekendu w mojej ojczyźnie.

(Michał Sulej)
 
Virgin

Timo Glock: Dzisiejsze treningi były całkiem normalne. Miałem nieco problemów z oponami, ich zachowanie jest nieco kłopotliwe jeśli chodzi o przejechanie na nich okrążenia kwalifikacyjnego. Jednak ogólnie dzisiejszy dzień był dobry, byliśmy w stanie wykonać cały program. Teraz musimy patrzeć na pogodę i zadecydować w jakim kierunku chcemy iść.

Jerome d'Ambrosio: To był dość dobry piątek. Wykonaliśmy cały program i zrobiliśmy wszystko co było do zrobienia. Jeśli chodzi o osiągi to nie jest źle, jednak nie jestem jeszcze zadowolony z balansu, więc będziemy mieli nieco pracy w nocy. Myślę, że ten tor jest trudny dla dobrego zbalansowania bolidu i wygląda na to, że wszyscy mają problem z nadsterownością. Nie jest to łatwe, jednak myślę, że możemy nad tym jutro popracować, aczkolwiek musimy pamiętać, że pogoda może nie być tak dobra jutro.

(Łukasz Godula)
 
HRT

Daniel Ricciardo (P23/P23): To kolejny typowy piątek bez żadnych szczególnych rzeczy. Poprawiliśmy się podczas drugiego treningu, jednak nie pokazaliśmy jeszcze pełnego potencjału. Mamy przed sobą noc, by wprowadzić zmiany, które, mam nadzieję, sprawdzą się jutro. Różnica pomiędzy nami i Vigrinem ponownie będzie niewielka, jednak musimy wycisnąć z samochód jeszcze trochę. Tor jest wyboisty i nie zostawia miejsca na błędy, trochę starodawny, ale przyjemnie się po nim jeździ.

Vitantonio Liuzzi (P--/P24): Staraliśmy się nadrobić poranek, podczas którego nie jeździłem i ostatecznie zaliczyliśmy dobre popołudnie. Zrobiliśmy dwa przejazdy na twardej mieszance, by ponownie wejść w rytm i znaleźć dobry balans. Na początku mieliśmy trochę problemów, więc musieliśmy zmienić ustawienia, gdyż samochód był podsterowny w wolnych zakrętach i nadsterowny w szybkich. Udało nam się to poprawić, jednak jeszcze nie jest tak jakbyśmy chcieli. Na miękkiej mieszance trafiliśmy na korek, jednak ogóle tempo na długich przejazdach jest dobre. Nie będzie to łatwe GP, jednak pogoda może się zmienić, a w tedy wszystko może się wydarzyć.

Jan Charouz (P24/P--): Było fantastycznie. Wyjazd na tor z ludźmi takimi jak Schumacher Vettel czy Alonso był wprost niesamowity. To różni się od testów, ponieważ jest więcej aut na torze. Myślę, że wykonałem niezłą robotę, gdyż znalazłem się blisko Daniela, co było moim celem. Pięć dziesiątych to chyba nie jest zbyt dużo. Samochód od samego początku był dość dobry, jest bardzo prosty w prowadzeniu, jednak chciałbym mieć trochę więcej opon, bo gdy już nauczyłem się toru to ogumienie nie było w najlepszym stanie. Jestem jednak zadowolony z rezultatu. Moim celem było przejechanie jak największej liczby okrążeń i przyzwyczajenie się do toru i samochodu, co udało mi się zrobić.

(Paweł Zając)


  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Damiano1992, 25.11.2011 23:12[!]
Ciekawa wypowiedź Romana. Chyba już kontrakt z Renault podpisany
katinka, 25.11.2011 23:43[!]
Fajny gest Lewisa, ale szkoda, ze nie ma fotki tego kasku.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca