F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2011
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Turcji
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Europy
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Korei Południowej
GP Indii
GP Abu Zabi
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2011
Klasyfikacje generalne 2011
Statystyki z sezonu 2011

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Sepang.
Petronas Malaysian Grand Prix 201110 kwietnia
Sepang International Circuit
Długość toru: 5,543 km
Liczba okrążeń: 56
Pełny dystans: 310,408 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:32,582 - Q1, Fernando Alonso (Renault), 2005
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:34,223 - Juan Pablo Montoya (Williams), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
205,397 km/h - Giancarlo Fisichella (Renault), 2006
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 2  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.2Mark WebberRed Bull RB71:36,876--24
2.4Jenson ButtonMcLaren MP4-261:36,8810,0050,00530
3.3Lewis HamiltonMcLaren MP4-261:37,0100,1340,12923
4.1Sebastian VettelRed Bull RB71:37,0900,2140,08030
5.7Michael SchumacherMercedes GP W021:38,0881,2120,99826
6.6Felipe MassaFerrari 150° Italia1:38,0891,2130,00131
7.8Nico RosbergMercedes GP W021:38,5651,6890,47625
8.9Nick HeidfeldRenault R311:38,5701,6940,00516
9.5Fernando AlonsoFerrari 150° Italia1:38,5831,7070,01327
10.19Jaime AlguersuariToro Rosso STR61:38,8461,9700,26331
11.12Pastor MaldonadoWilliams FW331:38,9682,0920,12225
12.11Rubens BarrichelloWilliams FW331:39,1872,3110,21930
13.10Witalij PietrowRenault R311:39,2672,3910,08017
14.16Kamui KobayashiSauber C301:39,3982,5220,13129
15.17Sergio PerezSauber C301:39,6032,7270,20534
16.15Paul di RestaForce India VJM041:39,6252,7490,02231
17.14Adrian SutilForce India VJM041:39,8092,9330,18428
18.18Sebastien BuemiToro Rosso STR61:40,1153,2390,30631
19.24Timo GlockVirgin MVR-021:40,8663,9900,75124
20.21Jarno TrulliLotus T1281:41,8905,0141,02419
21.22Narain KarthikeyanHRT F1111:43,1976,3211,30715
22.23Vitantonio LiuzziHRT F1111:43,9917,1150,79414
23.20Heikki KovalainenLotus T1281:44,8868,0100,8954
24.25Jerome d'AmbrosioVirgin MVR-02----
107% najlepszego czasu: 1:43,657

Mark Webber pozostał najszybszym kierowcą podczas pierwszego dnia tego weekendu wyścigowego w Malezji, ustanawiając najlepszy czas okrążenia na drugim piątkowym treningu. Red Bull jak na razie utrzymuje dominację nad resztą stawki, aczkolwiek tym razem ekipa McLarena deptała mu po piętach.

Pierwszą czwórkę kierowców dzieliła granica nie większa niż 0,25 sekundy, zaś czas Webbera – 1:36,876, ustanowiony na oponach wykonanych z miękkiej mieszanki okazał się najlepszym rezultatem dnia. Australijczyk pokonał tak szybkie kółko już w połowie sesji, odpowiadając na wynik 1:37,090 zespołowego kolegi Sebastiana Vettela. Reprezentantów Red Bulla w tabeli rozdzielili Jenson Button i Lewis Hamilton, którzy uplasowali się kolejno na drugiej i trzeciej lokacie.

Michael Schumacher z Mercedesa pomimo groźnie wyglądającego wyjazdu poza tor w zakręcie nr 6 zdołał uzyskać piąty czas, tuż przed zawodnikiem Ferrari – Felipe Massą. Nico Rosberg był siódmy dzięki popisaniu się wynikiem o 0,005 sekundy lepszym od Nicka Heidfelda. Reprezentant Lotus Renault GP drugi trening przejechał ostrożnie, doświadczony dużymi problemami z rana. Pierwszą dziesiątkę zamknęli dwaj Hiszpanie – Fernando Alonso i Jaime Alguersuari.

Popołudniowa sesja była pełna wydarzeń, włączając w to wypadek Pastora Maldonado, który najechał tylnymi oponami na trawę podczas zjeżdżania do boksów i uderzył w barierkę. Kierowca Williamsa z pewnością żałował całego zajścia, ponieważ przez większość dnia wydawał się być naprawdę szybki. Niemniej jednak Wenezuelczyk zakończył zmagania pozycję przed zespołowym partnerem, albowiem Rubens Barrichello uzyskał dwunasty rezultat.

Przez ostatnie 30 minut można było zaobserwować interesująco wysoki poziom degradacji opon, jako że większość ekip w tym czasie zdecydowała się skorzystać z miękkiej mieszanki ogumienia i zalała dużą ilość paliwa do baków swoich bolidów. Wówczas uzyskiwane rezultaty były około ośmiu sekund gorsze, niż na początku sesji.

Sprawcą wywieszenia jedynej żółtej flagi podczas tego treningu okazał się Vitantonio Liuzzi, który wyjechał zbyt szeroko na krawężnik, co niespodziewanie zaowocowało zgaśnięciem silnika Cosworth w jego samochodzie. Stajnia HRT tym razem prezentowała się już lepiej i zdołała przejechać 29 okrążeń, a nawet wyprzedzić w tabeli z wynikami Heikkiego Kovalainena oraz Jerome D'Ambrosio, ale Fin z Team Lotus większość sesji spędził w garażu, zaś Belg z Virgin w ogóle nie pojawił się na torze.

Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 44°C
Temperatura powietrza: 32°C
Prędkość wiatru: 5.0 m/s
Wilgotność powietrza: 63%
Sucho

Źródło: autosport.com

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
szymon, 08.04.2011 09:52[!]
RedBulle i McLareny daleko z przodu...
Chyba wiele nie wejdzie w 107% :|
jpslotus72, 08.04.2011 10:26[!]
Webber i Schumacher dali się w pozytywny sposób "podpuścić" - narzekania na ich poprzednie wyniki i związana z tym presja uruchomiły ich "rezerwy".. (Może owocuje to doświadczenie, o którym pisałeś wczoraj Huckleberry - młodsi pod presją mogą robić się nerwowi - przykład Toro Rosso - stare wygi tak łatwo nie pękają.)
Oczywiście to lekka przesada - po pierwsze, to wciąż trening a nie kwalifikacje, po drugie - może po prostu udało się lepiej ustawić ich bolidy.

Cieszy (przynajmniej mnie) utrzymywanie dobrego tempa przez McLareny - wiedziałem, ze mimo przedsezonowych obaw prędzej czy później wrócą na właściwe dla nich miejsce - wrócili chyba szybciej, niż się sami spodziewali.
StachuLBN, 08.04.2011 10:36[!]
wygląda na to, ze HRT powinno sobie poradzić :) o ile nie będą mieli problemów ;p
mbg, 08.04.2011 11:02[!]
a ja myślę że przekleństwem dla HRT może okazać się RB7, no chyba że nie będą szaleć w Q1.
jpslotus72, 08.04.2011 11:19[!]
Swoją drogą - problemy HRT paradoksalnie czynią ten zespół atrakcyjnym dla sponsorów - wszystkie oczy skierowane są teraz na nich nie mniej (a może nawet bardziej) niż na liderów - co widać nawet w rubrykach komentarzy na Serwisie: temat HRT dominuje. (Pamiętacie tego brytyjskiego skoczka narciarskiego Eddie "Eagle" Edwardsa w Calgary 88'? - skakał po 40-50 m. lądując na buli - ale był na ustach całego, nie tylko sportowego świata i po igrzyskach podpisał świetne kontrakty reklamowe. To też jakiś sposób.)
Ale sponsorzy HRT woleliby pewnie, żeby zespół przyciągał (w pozytywny sposób) uwagę w czasie wyścigu - zobaczymy, czy ich tam zobaczymy...

(Jeśli chodzi o ciekawe formy reklamy, to przypomniał mi się też przykład z F1 - w 1980 podczas GP Monaco na pierwszym zakręcie rozwaliły się oba Tyrrelle - długo blokowały tor i wszystkie kamery były skierowane na stojące w poprzek wraki z wielkim napisem "Candy", świetnie widocznym jeszcze podczas usuwania bolidów przez dźwig - później pojawiło jeszcze wiele fotografii z tego incydentu - podobno sponsor był bardzo zadowolony...)
monako, 08.04.2011 12:45[!]
@jpslotus72 też już jakiś czas temu zauważyłem tę właściwość HRT, że przyciąga uwagę i wytwarza sensację w większym stopniu nawet niż zespoły ze środka stawki. Bodaj, że podczas 2 treningu w Australii kiedy wszystkie oczy F1 były skierowane właśnie na nich, na ich pierwsze okrążenie w sezonie.
Zacząłem się wtedy zastanawiać jaki sponsor byłby odpowiedni dla takiego zespołu, który przyciąga spojrzenia ciekawskich, ale niestety swoją ułomnością. I dotarło do mnie! To jest reklamowy strzał w dziesiątkę dla jakiejś instytucji/fundacji charytatywnej np. takiego czerwonego krzyża lub innego greenpeacu chroniącego prawa ludzi czy zwierząt. Nie ważne, w każdym razie instytucji pomocowej. W prawdzie reklama była by tak wyrazista,że dla niektórych mogła by stać się aż prześmiewcza. Ale wyobraźmy sobie sytuację kiedy po przystąpieniu do umowy z HRT, zaczynają osiągać sukcesy, kwalifikować się do wyścigów, a pod koniec sezonu wyprzedza Lotusa i Virgin! No powiedzcie, czy to nie było by piękne? Czy nie wzruszyło by wrażliwych serc kibiców? No co wy na to? Czy usłyszę hallelujah?! :DD
Smola, 08.04.2011 18:39[!]
Greenpeace niech się trzyma z daleka od F1, dlatego masz moje Hallelujah! :P
JordanF1, 08.04.2011 19:06[!]
Wiem, że to tylko trening ale VR ponad sekundę przed Lotusem to dla mnie przyjemny widok
Lolkoski, 08.04.2011 21:48[!]
Jak patrzę na czasy to tak się zastanawiam czy czasem Flavio nie miał trochę racji odnośnie Ferrari
christoff.w, 08.04.2011 21:58[!]
Czyzby jednak dwa zespoly w tym roku? Pewnie Ferrari sie rozkreci za 2-3 GP no i tez nie ma co dzielic skory na niedzwiedziu bo jeszcze trzeci trning no i same kwalifikacje a tam moze zdarzyc sie wiele!
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca