|
|
|
|
|
|
Petronas Malaysian Grand Prix 2011 | 10 kwietnia |
|
|
|
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 1:32,582 - Q1, Fernando Alonso (Renault), 2005 |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:34,223 - Juan Pablo Montoya (Williams), 2004 |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: 205,397 km/h - Giancarlo Fisichella (Renault), 2006 |
| |
Sesja treningowa 3 [ T- | T+ ]
|
| | | | | P. | Nr | Kierowca | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
|
1. | 3 | Lewis Hamilton | McLaren MP4-26 | | 1:36,340 | - | - | 11 |
2. | 2 | Mark Webber | Red Bull RB7 | | 1:36,630 | 0,290 | 0,290 | 16 |
3. | 4 | Jenson Button | McLaren MP4-26 | | 1:36,762 | 0,422 | 0,132 | 14 |
4. | 9 | Nick Heidfeld | Renault R31 | | 1:37,116 | 0,776 | 0,354 | 17 |
5. | 1 | Sebastian Vettel | Red Bull RB7 | | 1:37,175 | 0,835 | 0,059 | 14 |
6. | 5 | Fernando Alonso | Ferrari 150° Italia | | 1:37,284 | 0,944 | 0,109 | 11 |
7. | 10 | Witalij Pietrow | Renault R31 | | 1:37,297 | 0,957 | 0,013 | 17 |
8. | 6 | Felipe Massa | Ferrari 150° Italia | | 1:37,762 | 1,422 | 0,465 | 12 |
9. | 16 | Kamui Kobayashi | Sauber C30 | | 1:38,059 | 1,719 | 0,297 | 18 |
10. | 7 | Michael Schumacher | Mercedes GP W02 | | 1:38,300 | 1,960 | 0,241 | 20 |
11. | 8 | Nico Rosberg | Mercedes GP W02 | | 1:38,307 | 1,967 | 0,007 | 20 |
12. | 17 | Sergio Perez | Sauber C30 | | 1:38,448 | 2,108 | 0,141 | 17 |
13. | 14 | Adrian Sutil | Force India VJM04 | | 1:38,464 | 2,124 | 0,016 | 16 |
14. | 12 | Pastor Maldonado | Williams FW33 | | 1:38,597 | 2,257 | 0,133 | 15 |
15. | 18 | Sebastien Buemi | Toro Rosso STR6 | | 1:38,665 | 2,325 | 0,068 | 14 |
16. | 11 | Rubens Barrichello | Williams FW33 | | 1:38,681 | 2,341 | 0,016 | 16 |
17. | 19 | Jaime Alguersuari | Toro Rosso STR6 | | 1:38,716 | 2,376 | 0,035 | 14 |
18. | 15 | Paul di Resta | Force India VJM04 | | 1:38,864 | 2,524 | 0,148 | 13 |
19. | 20 | Heikki Kovalainen | Lotus T128 | | 1:39,260 | 2,920 | 0,396 | 19 |
20. | 21 | Jarno Trulli | Lotus T128 | | 1:39,699 | 3,359 | 0,439 | 15 |
21. | 25 | Jerome d'Ambrosio | Virgin MVR-02 | | 1:41,215 | 4,875 | 1,516 | 17 |
22. | 24 | Timo Glock | Virgin MVR-02 | | 1:41,414 | 5,074 | 0,199 | 18 |
23. | 23 | Vitantonio Liuzzi | HRT F111 | | 1:43,147 | 6,807 | 1,733 | 6 |
24. | 22 | Narain Karthikeyan | HRT F111 | | 1:43,383 | 7,043 | 0,236 | 11 |
| |
107% najlepszego czasu: 1:43,084 |
|
|
Podczas ostatniej sesji treningowej przed kwalifikacjami do GP Malezji, najszybszym kierowcą był Lewis Hamilton (1:36,340) za kierownicą McLarena. Tuż za Brytyjczykiem uplasowali się Mark Webber z Red Bull Racing oraz drugi z kierowców McLarena – Jenson Button. Niebo nad torem podczas pierwszej z sobotniej sesji było cały czas zachmurzone, jednak nie padało.
Tuż po zapaleniu się zielonego światła rozpoczęły się okrążenia instalacyjne. Wykonali je wszyscy oprócz kierowców HRT, których bolidy nie były jeszcze przygotowane do wyjazdu na tor i nie zanosiło się na to, że rychło opuszczą garaże.
Kierowcy powrócili na tor na 45 minut przed końcem, a notowane czasy były na poziomie 1:41, lecz szybko zaczęły się poprawiać. Przez kolejnych piętnaście minut na torze panował spory ruch, tempo dyktował Lewis Hamilton (1:38,940) mając nieznaczną przewagę nad Heidfeldem i Buttonem.
Wielu kierowców miało duże problemy z przyczepnością – kierowcy Ferrari mimo, iż cały czas plasowali się w okolicach czołówki cały czas walczyli z własnymi bolidami by pozostać na torze, natomiast Renault i Force India narzekało na problemy ze stabilnością przy hamowaniu, czego najlepszym dowodem był Paul di Resta, który na dwóch kolejnych okrążeniach obracał się dwukrotnie kolejno w 15 i 14 zakręcie.
Na początku w użyciu była jedynie twarda mieszanka, drugi typ ogumienia wszedł do użytku na 20 minut przed końcem sesji za sprawą Michaela Schumachera i Naraina Karthikeyana. Niemiec po wykonaniu krótkiego przejazdu awansował na drugą pozycję, ze stratą 0,284s do prowadzącego Vettel (1:38,016). Jeśli zaś chodzi o Hindusa, to po długim oczekiwaniu w boksach wreszcie udało mu się wyjechać na tor i przejechać kilka okrążeń, pomimo kłębów białego dymu, które początkowo pozostawiał za sobą jego bolid.
Wkrótce reszta stawki rozpoczęła przejazdy na miękkim ogumieniu. Na 5 minut przed końcem sesji na torze znajdowali się wszyscy kierowcy, nawet Tonio Liuzzi z HRT, który długo czekał na wyjazd na tor. Co ciekawe w tym momencie na ostatniej pozycji był Mark Webber (1:44,355), który miał na swoim koncie już 14 okrążeń. Australijczyk awansował wkrótce na drugie miejsce, za Lewisa Hamiltona (1:36,340) i taka kolejność pozostała już do końca.
W znacznie lepszej formie niż dwa tygodnie temu zdaje się być w ten weekend Nick Heidfeld, który cały czas plasował się w okolicach czołówki i zakończył sesję na czwartej pozycji. Jego kolega z Lotus Renault – Witalij Pietrow nieznacznie odstawał od niego i uplasował się na siódmym miejscu, za Vettelem i Alonso. Jeśli chodzi zaś o środek stawki, to różnice czasów są naprawdę niewielkie i możemy spodziewać się widowiskowej walki o Q2 i Q3. Po raz kolejny poza granicą 107% znaleźli się kierowcy HRT.
Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 40°C
Temperatura powietrza: 29°C
Prędkość wiatru: 3,4m/s
Wilgotność powietrza: 74%
Sucho
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|