F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2011
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Turcji
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Europy
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Korei Południowej
GP Indii
GP Abu Zabi
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2011
Klasyfikacje generalne 2011
Statystyki z sezonu 2011

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Sepang.
Petronas Malaysian Grand Prix 201110 kwietnia
Sepang International Circuit
Długość toru: 5,543 km
Liczba okrążeń: 56
Pełny dystans: 310,408 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:32,582 - Q1, Fernando Alonso (Renault), 2005
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:34,223 - Juan Pablo Montoya (Williams), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
205,397 km/h - Giancarlo Fisichella (Renault), 2006
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 3  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.3Lewis HamiltonMcLaren MP4-261:36,340--11
2.2Mark WebberRed Bull RB71:36,6300,2900,29016
3.4Jenson ButtonMcLaren MP4-261:36,7620,4220,13214
4.9Nick HeidfeldRenault R311:37,1160,7760,35417
5.1Sebastian VettelRed Bull RB71:37,1750,8350,05914
6.5Fernando AlonsoFerrari 150° Italia1:37,2840,9440,10911
7.10Witalij PietrowRenault R311:37,2970,9570,01317
8.6Felipe MassaFerrari 150° Italia1:37,7621,4220,46512
9.16Kamui KobayashiSauber C301:38,0591,7190,29718
10.7Michael SchumacherMercedes GP W021:38,3001,9600,24120
11.8Nico RosbergMercedes GP W021:38,3071,9670,00720
12.17Sergio PerezSauber C301:38,4482,1080,14117
13.14Adrian SutilForce India VJM041:38,4642,1240,01616
14.12Pastor MaldonadoWilliams FW331:38,5972,2570,13315
15.18Sebastien BuemiToro Rosso STR61:38,6652,3250,06814
16.11Rubens BarrichelloWilliams FW331:38,6812,3410,01616
17.19Jaime AlguersuariToro Rosso STR61:38,7162,3760,03514
18.15Paul di RestaForce India VJM041:38,8642,5240,14813
19.20Heikki KovalainenLotus T1281:39,2602,9200,39619
20.21Jarno TrulliLotus T1281:39,6993,3590,43915
21.25Jerome d'AmbrosioVirgin MVR-021:41,2154,8751,51617
22.24Timo GlockVirgin MVR-021:41,4145,0740,19918
23.23Vitantonio LiuzziHRT F1111:43,1476,8071,7336
24.22Narain KarthikeyanHRT F1111:43,3837,0430,23611
107% najlepszego czasu: 1:43,084

Podczas ostatniej sesji treningowej przed kwalifikacjami do GP Malezji, najszybszym kierowcą był Lewis Hamilton (1:36,340) za kierownicą McLarena. Tuż za Brytyjczykiem uplasowali się Mark Webber z Red Bull Racing oraz drugi z kierowców McLarena – Jenson Button. Niebo nad torem podczas pierwszej z sobotniej sesji było cały czas zachmurzone, jednak nie padało.

Tuż po zapaleniu się zielonego światła rozpoczęły się okrążenia instalacyjne. Wykonali je wszyscy oprócz kierowców HRT, których bolidy nie były jeszcze przygotowane do wyjazdu na tor i nie zanosiło się na to, że rychło opuszczą garaże.

Kierowcy powrócili na tor na 45 minut przed końcem, a notowane czasy były na poziomie 1:41, lecz szybko zaczęły się poprawiać. Przez kolejnych piętnaście minut na torze panował spory ruch, tempo dyktował Lewis Hamilton (1:38,940) mając nieznaczną przewagę nad Heidfeldem i Buttonem.

Wielu kierowców miało duże problemy z przyczepnością – kierowcy Ferrari mimo, iż cały czas plasowali się w okolicach czołówki cały czas walczyli z własnymi bolidami by pozostać na torze, natomiast Renault i Force India narzekało na problemy ze stabilnością przy hamowaniu, czego najlepszym dowodem był Paul di Resta, który na dwóch kolejnych okrążeniach obracał się dwukrotnie kolejno w 15 i 14 zakręcie.

Na początku w użyciu była jedynie twarda mieszanka, drugi typ ogumienia wszedł do użytku na 20 minut przed końcem sesji za sprawą Michaela Schumachera i Naraina Karthikeyana. Niemiec po wykonaniu krótkiego przejazdu awansował na drugą pozycję, ze stratą 0,284s do prowadzącego Vettel (1:38,016). Jeśli zaś chodzi o Hindusa, to po długim oczekiwaniu w boksach wreszcie udało mu się wyjechać na tor i przejechać kilka okrążeń, pomimo kłębów białego dymu, które początkowo pozostawiał za sobą jego bolid.

Wkrótce reszta stawki rozpoczęła przejazdy na miękkim ogumieniu. Na 5 minut przed końcem sesji na torze znajdowali się wszyscy kierowcy, nawet Tonio Liuzzi z HRT, który długo czekał na wyjazd na tor. Co ciekawe w tym momencie na ostatniej pozycji był Mark Webber (1:44,355), który miał na swoim koncie już 14 okrążeń. Australijczyk awansował wkrótce na drugie miejsce, za Lewisa Hamiltona (1:36,340) i taka kolejność pozostała już do końca.

W znacznie lepszej formie niż dwa tygodnie temu zdaje się być w ten weekend Nick Heidfeld, który cały czas plasował się w okolicach czołówki i zakończył sesję na czwartej pozycji. Jego kolega z Lotus Renault – Witalij Pietrow nieznacznie odstawał od niego i uplasował się na siódmym miejscu, za Vettelem i Alonso. Jeśli chodzi zaś o środek stawki, to różnice czasów są naprawdę niewielkie i możemy spodziewać się widowiskowej walki o Q2 i Q3. Po raz kolejny poza granicą 107% znaleźli się kierowcy HRT.

Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 40°C
Temperatura powietrza: 29°C
Prędkość wiatru: 3,4m/s
Wilgotność powietrza: 74%
Sucho

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Kamikadze2000, 09.04.2011 08:27[!]
Myślę, że czasy powinny się jeszcze poprawić o ok. 2 sekundy, tak więc na razie jest to wróżenie z fusów. Powodzenia "Puszki"!!! :))
tommyline, 09.04.2011 08:28[!]
Powoli zaczyna wyglądać na to, że Ferrari jest na poziomie LRGP.
mbg, 09.04.2011 08:30[!]
a ja myślę że RBR i tak nie pokazuje pełnych osiągów, i HRT nie wejdzie w 107%. Nie wiem czemu ale w qualu najbardziej mnie to interesuje.
krzysiek_aleks, 09.04.2011 08:31[!]
Oby Vettel był w kwalifikacjach na takiej pozycji a wygrał je Webber
ari2k5, 09.04.2011 08:31[!]
Pragnę zauważyć, że na zdjęciach po sesji wyglądało, jakby Vettel jechał ostatnie kółko na twardych gumach.
pablonzo, 09.04.2011 08:31[!]
RBR na pewno specjalnie nie wykręcił dobrych czasów.. podejrzewam, że sekundę z czasu Hamiltona to urwą na pewno. Co do Ferrari - na prawdę słabo jak na Ferrari, oni powinni walczyć o pierwsze czasy, zauważcie, że swoje czasy wykręcili na miękkiej mieszance a Vettel na twardej. Co do HRT - nie wiem czemu, ale im kibicuję i chciałbym żeby weszli do wyścigu.
witek2403, 09.04.2011 08:36[!]
HRT przejechało w tym sezonie dotychczas 105 kółek :)
Ale lubię ten zespół!
ExiooPL, 09.04.2011 08:45[!]
Oglądałem ten trening i kierowcy się za bardzo nie wysilali... Na Kwalifikacjach będą lepsze czasy o 2/3 sekundy. :D
damian27, 09.04.2011 08:59[!]
Bolidy HRT przypominają mi stare parowozy :D
ale tak na serio, to może im się uda zakfalifikować, ale ciężko będzie, jeśli nawet o tą sekundę będą lepsze czasy to HRT by o 1,5 musiało się poprawić. Jedyna dla nich nadzieja że deszcz spadnie w połowie Q1 i będą się mogli wykręcać tym że im deszcz przeszkodził
Pozytywnie zaskoczyło mnie Renault po wcorajszych problemach. Oby takie tempo utrzymali w wyścigu
christoff.w, 09.04.2011 09:17[!]
Ja uwazam ze RBR zdominuje sesje i teraz tylko pytanie czy bedzie to niemiec czy australijczyk? Na dalszych miejscach powinni byc kierowcy Mclarena przetasowani z kierowcami Ferrari oraz byc moze wcisnie sie gdzies na piate miejsce ktos z Lotus-Renault.Tak tez obstawilem w GPM. :-)
IJTKPZZ7, 09.04.2011 09:18[!]
JA raczej wolałbym, żeby Virgin i HRT się nie zakwalifikowały. to co oni robią, to chyba żarty z kibiców. co z tego, że się starają, co z tego, że nie mają kasy. live is brutal i niech się nie ścigają ^.^
MJpoland, 09.04.2011 09:43[!]
@TJTKPZZ7

Gdzie niby jest powiedziane, że Virgin nie mają kasy?
Kojag, 09.04.2011 09:51[!]
Virgin ma kupę kasy i właśnie dlatego powinni odlecieć... Nawet z taką kasą budują bolid, który ledwo pokonuje HRT - to jest dopiero żenujące!
IJTKPZZ7, 09.04.2011 10:35[!]
#MJpoland
kasy nie ma HRT. źle złożyłem zdanie.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca