F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2011
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Turcji
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Europy
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Korei Południowej
GP Indii
GP Abu Zabi
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2011
Klasyfikacje generalne 2011
Statystyki z sezonu 2011

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Sepang.
Petronas Malaysian Grand Prix 201110 kwietnia
Sepang International Circuit
Długość toru: 5,543 km
Liczba okrążeń: 56
Pełny dystans: 310,408 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:32,582 - Q1, Fernando Alonso (Renault), 2005
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:34,223 - Juan Pablo Montoya (Williams), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
205,397 km/h - Giancarlo Fisichella (Renault), 2006
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis kwalifikacji  [  T-  |  T+  ]
Z pierwszego pola startowego do jutrzejszego GP Malezji wystartuje Sebastian Vettel, który wykręcił czas 1:34,870, pokonując po niesamowitej walce Lewisa Hamiltona o jedną dziesiątą sekundy. Czołową trójkę uzupełnił Mark Webber, czwarty był Jenson Button. Nikt poza kierowcami Red Bull Racing i McLarena nie był w stanie włączyć się do bezpośredniej walki o pole position.

Kierowcy Ferrari i Lotus Renault wyraźnie odstawali dziś od czołówki i pozostawało im jedynie oszczędzać opony i walczyć o miejsca od piątego w dół. O udanym weekendzie może już powoli mówić HRT, ponieważ oba bolidy tej ekipy były w stanie zakwalifikować się do wyścigu pomimo problemów w początkowej fazie weekendu.

Q1

Warunki pogodowe na początku kwalifikacji były dobre, jednak wciąż pojawiały się informacje o opadach w okolicach toru. Zespoły najwyraźniej nie spodziewały się mimo wszystko zmiany pogody i niewielu kierowców zdecydowało się na natychmiastowy wyjazd na tor. Na samym początku wyjechali Liuzzi i di Resta. Więcej bolidów pojawiać zaczęło się na torze dopiero po upływie około trzech minut.

Reprezentant HRT jako pierwszy ukończył mierzone okrążenie w czasie 1:43,128. Kierowcy czołowych ekip naturalnie nie mieli problemów z poprawieniem wyniku Włocha. Wkrótce pojawiła się jednak czerwona flaga, ponieważ z bolidu Sebastiana Buemiego odpadła lewa część pokrywy silnika i sesja została zatrzymana dokładnie na 12 minut przed końcem Q1. Szwajcar powrócił jednak na tor w końcówce sesji, po inspekcji FIA i założeniu nowej pokrywy silnika.

Na prowadzeniu był Lewis Hamilton (1:37,466), o dwie tysięczne sekundy wyprzedzając Vettela, trzeci był Alguersuari. Czasów nie mieli w tym momencie jeszcze kierowcy Ferrari, Renault, Saubera, Team Lotus i Nico Rosberg.

Po wznowieniu na tor wyjechali natychmiast Kovalainen, Trulli oraz Rosberg – reszta stawki pozostawała w garażach nieco dłużej. Jako ostatni na tor wyjechał Witalij Pietrow. Kierowcy czołówki wykonali jeszcze pojedyncze okrążenia, natomiast zacięta walka toczyła się o wejście do Q2. Kierowcy Team Lotus początkowo plasowali się w okolicach dziesiątego miejsca, jednak ich rezultaty nie wystarczyły do zakwalifikowania się do drugiego bloku kwalifikacji, chociaż strata była tym razem nieco mniejsza.

Czołówka nie miała najmniejszego problemu z przebrnięciem przez tę część kwalifikacji. Jedynie Mark Webber z niewyjaśnionych powodów znalazł się poza czołową dziesiątką, a najszybszy był Massa (1:36,744). Do Q2 nie zakwalifikowali się Maldonado, Kovalainen, Trulli, Glock, D'Ambrosio, Liuzzi i Karthikeyan, jednak obaj kierowcy HRT zmieścili się w granicy 107% (wynoszącej 1:43,516), co oznacza, że wystartują w jutrzejszym wyścigu.

Q2

Na początku drugiej części kwalifikacji, z wyjazdem na tor zwlekali jedynie kierowcy Lotus Renault GP i Force India. Pozostali kierowcy czołówki szybko rozpoczęli mierzone okrążenia. Po pięciu minutach na prowadzeniu znalazł się Mark Webber, który znacznie poprawił się względem Q1 (1:36,080). Wkrótce jego czas poprawił Sebastian Vettel, natomiast na półmetku Q2, z czasem 1:35,569, na prowadzeniu był już Jenson Button. Z wyjazdem wciąż zwlekali Heidfeld, Pietrow, Sutil i di Resta, którzy najwyraźniej postanowili spróbować wejść do Q3 wykonując tylko jeden szybki przejazd.

Kierowcy od czwartego miejsca wzwyż mieli już ponad sekundowe straty do czołowej trójki, jednak różnice były tam niewielkie i nikt nie mógł być pewny miejsca w pierwszej dziesiątce . Wszyscy oprócz Buttona, Vettela i Webbera próbowali poprawić w końcówce swe czasy. Po wykonaniu jednego pomiarowego okrążenia Nick Heidfeld znalazł się na czwartym miejscu, jednak chwilę później wyprzedził go Witalij Pietrow (1:36,642). Świetnym czasem popisał się też Lewis Hamilton, awansując na drugą pozycję (+0,3s). Następnie na pozycje 5 i 6 awansowali kierowcy Ferrari – Alonso i Massa.

Na granicy awansu do Q3 pod sam koniec znaleźli się Schumacher, Heidfeld i Kobayashi, nie mając już możliwości poprawy swojego czasu, gdy trzej inni kierowcy – Rosberg, Perez i Barrichello walczyli o jak najlepszy rezultat. Ostatecznie cała trójka poprawiła swoje czasy, lecz jedynie Rosbergowi udało się wejść do Q3, wypychając z czołowej dziesiątki swojego kolegę z Mercedes GP.

Po Q2 odpadli więc Schumacher, Buemi, Alguersuari, di Resta, Barrichello, Perez oraz Sutil. Warto zauważyć, jak zacięta była walka o ostatnie miejsca w pierwszej dziesiątce, ponieważ różnica między ósmym, a siedemnastym miejscem była mniejsza niż jedna sekunda.

Q3

Do walki o czołowe pozycje niemal natychmiast po zapaleniu się zielonego światła ruszyli kierowcy dwóch ekip będących faworytami do pole position – McLarena i Red Bull Racing. Jako pierwszy czas ustanowił Hamilton – 1:35,000, Button odpowiedział wynikiem 1:35,371, Webber przejechał okrążenie w czasie 1:35,268, a jego kolega z zespołu – Vettel 1:35,122.

Ferrari nie włączyło się na tym etapie do walki o czołowe pozycje. Zespół ten otwarcie przyznał, że z obecnymi osiągami może walczyć o miejsca w okolicach piątego pola startowego i stosował najwyraźniej taktykę minimalizacji strat, by zachować jak najwięcej kompletów miękkich opon. Kierowcy włoskiej ekipy pojawili się więc na torze dopiero na trzy minuty przed końcem sesji. Podobnie uczynili kierowcy Lotus Renault, Nico Rosberg oraz Kamui Kobayashi.

Czołowa czwórka, co oczywiste, zdecydowała się na drugi przejazd i tak na półtorej minuty przed końcem sesji na torze było już 10 bolidów. Końcówka sesji okazała się być prawdziwym dreszczowcem. Jako pierwszy z faworytów przekroczył linię Webber (1:35,179), rezultat ten wystarczył tylko na trzecią pozycję, przed Buttonem! Jako przedostatni linię mety przekroczył Lewis Hamilton (1:34,974), utrzymując jeszcze prowadzenie, jednak ostatnie słowo należało do Sebastiana Vettela, który czasem 1:34,870 zapewnił sobie drugie pole position w tym sezonie.

Ferrari zgodnie z przewidywaniami walczyło z Lotus Renault. Kierowcy włoskiej ekipy uplasowali się ostatecznie na piątym i siódmym miejscy, w kolejności Alonso, Massa, a przedstawiciele Lotus Renault wystartują z pól startowych numer sześć i osiem, w kolejności Heidfeld, Pietrow. Czołową dziesiątkę zamknęli Rosberg i Kobayashi.

•  Wyniki kwalifikacji do wyścigu o Grand Prix Malezji

Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 36°C
Temperatura powietrza: 29°C
Prędkość wiatru: 1,4m/s
Wilgotność powietrza: 71%
Sucho

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
tommyline, 09.04.2011 12:43[!]
Jeśli tak dalej pójdzie, to sezon nie będzie łatwy dla Vettela. Oby, bo dominacja jednego kierowcy/zespołu to dla F1 śmiertelne niebezpieczeństwo.
maiesky, 09.04.2011 12:43[!]
A to ciekawe, bo Vettel stwierdził, że KERS był kluczowy, Webber miał mały problem z tym układem, ale Alonso twierdzi, że byki doładowania nie używały.
Karas56, 09.04.2011 12:51[!]
mowie wam ze Vettle jedzie po hattrick....a wtedy wiadomo co bedzie
mlospeed, 09.04.2011 13:32[!]
Widzę, że niektórzy dalej nie mogą darować Mistrzowi powrotu do F1 :(
Michael nie musi już nic nikomu udowadniać, ma swoje tytuły, 42 lata i robi więcej niż każdy inny w jego wieku mógłby zrobić, dodatkowo miał dziś problemy z DRS, stąd taka pozycja a nie inna, skoro w Q1 zszedł poniżej 1.37/okr. to przy sprawnym bolidzie ponownie by ten czas poprawił..
Rany dajcie już spokój, jak będzie w końcu W02 kręcił tak jak trzeba to i wyniki będą!!!

Odrobinę szacunku dla Wielkiego Mistrza, takiego już nigdy nie będzie, młodzi powinni doceniać to, że mogą zobaczyć jeszcze MS live na torach F1.
IceMan11, 09.04.2011 13:43[!]
Młodzi doceniają jego osiągnięcia i jazdę za czasów Ferrari i dalszych, a nie jazdę, która jest przeciwna wszystkiemu co do tej pory osiagnął.

@Karas56 - a co będzie?
kabans, 09.04.2011 13:51[!]
rozwalił mnie maurycy jak powiedział że pietrov jest o 1s wolniejszy od kubicy i robert powalczyłby z vetelem w takim razie. Przypomina mi szaranowicza i mimo, że jest związany z wyścigami gada jak jakieś dziecko 10letnie
THC-303, 09.04.2011 14:10[!]
@IceMan
A Ci co oglądali o w Ferrari żałują, że muszą teraz się przekonywać, że nie był kierowcą z innego świata tylko po prostu świetnym kierowcą w świetnym bolidzie :/
@kabans
Maurycy jest dla mnie w tej chwili pierwszy do odstrzalu jeśli chodzi o Polsat, nawet przed starym Zientarem. LRGP jest mocne, ale nie ma żadnych przesłanek by twierdzić że RK byłby szybszy od Pietrowa, nie można tak porównywać. Nakajima odstawał od Rosberga przeciętnie o 0,3 sek na okr, MSC odstawał w tamtym sezonie po około 0,5, Barrichello w Ferrari był przeciętnie o 0,2 wolniejszy od Siedmiokrotnego, a w końcówce 2009 szybszy o 0,2-0,3 od Guzika. Czy w związku z tym Rosberg>Nakajima>MSC>Barrichello>Przycisk? Nie mozna porównywać osiągnięć różnych kierowców z różnych sezonów.
Karas56, 09.04.2011 14:39[!]
co bedzie jak kierowca zdobedzie hattrick??? czyli wygra 3 pierwsze GP?? poczytaj w historii F1
Karas56, 09.04.2011 17:45[!]
zostanie Mistrzem Swiata
marios76, 09.04.2011 20:08[!]
Karas56---> Wydaje mi się , że mistrzem świata zostaje kierowca, który w sezonie zdobędzie najwięcej punktów, bądź przed jego zakończeniem wyrobi sobie odpowiednią przewagę... Ale już po 3 wyścigach miałby mieć tytuł? ;) Źle to ubrałeś w słowa... i cię ciągną za język :) Statystyka jest nieubłagana, ale sport to... sport i wszystko się może zdarzyć.
bubek35, 10.04.2011 08:00[!]
witam , co tak mało komentarzy ? czyżby dla niektórych formuła 1 to Kubica ?
Karas56, 10.04.2011 09:12[!]
Kazdy kierowca F1 w historii tego sportu, ktory zdobywal Hattricka zostawal Mistrzem Swiata..tyle w temacie..widac z kim dyskusja..nara dzieci

hat tricka w danym sezonie..dopisze

marios76..a gdysbys w to nie wierzyl......to statystyki tak mowia..zapraszam do sprawdzenia historii F1 chocby z ostatnich 20 lat

poza tym dobrze Marios napisales cytuje: Wydaje mi się ,.......o to chodzi wydaje CI sie
Maraz, 10.04.2011 09:34[!]
Do osoby zgłaszającej błąd: link do strony Polsat Sport uległ zmianie, teraz program można zobaczyć tu:
http://www.polsat...m_TV,5842/index.html
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca