F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2011
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Turcji
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Europy
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Korei Południowej
GP Indii
GP Abu Zabi
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2011
Klasyfikacje generalne 2011
Statystyki z sezonu 2011

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Shanghai.
UBS Chinese Grand Prix 201117 kwietnia
Shanghai International Circuit
Długość toru: 5,451 km
Liczba okrążeń: 56
Pełny dystans: 305,066 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:33,185 - Q1, Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:32,238 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
205,313 km/h - Rubens Barrichello (Ferrari), 2004
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis wyścigu  [  T-  |  T+  ]
Lewis Hamilton odniósł pierwsze zwycięstwo w tym sezonie, przełamując dominację Sebastiana Vettela podczas niezwykle emocjonującego wyścigu o Grand Prix Chin.

Kierowca McLarena obrał strategię trzech postojów, która w połączeniu z nie najlepszym startem Vettela i bardziej zużytymi oponami Niemca jadącego na dwa pit stopy umożliwiła mu dogonienie mistrza świata i wyprzedzenie go na 52 okrążeniu. Na najniższym stopniu podium stanął drugi kierowca Red Bulla – Mark Webber, co biorąc pod uwagę start dopiero z 18 pozycji było nie lada wyczynem.

Największymi przegranymi wyścigu w Szanghaju byli najprawdopodobniej Jenson Button i Nico Rosberg. Ten pierwszy prowadził po świetnym starcie, jednak pomyłka boksów serwisowych i bardziej zużywające się opony spowodowały, że zajął czwarte miejsce. Tymczasem Rosberg pomimo prowadzenia w środkowej fazie wyścigu musiał oszczędzać paliwo i skończył na piątym miejscu.

Początek wyścigu

Sporo działo się jednak jeszcze przed startem wyścigu, gdy silnik w bolidzie Lewisa Hamiltona odmówił posłuszeństwa na kilka minut przed zamknięciem alei serwisowej. Jak się okazało powodem problemów był wyciek paliwa. Mechanicy pracowali w niewiarygodnym tempie, zdążyli zdjąć pokrywę silnika, pozbyć się problemu z paliwem i wymienić zalany filtr powietrza. Anglik wyjechał z garażu na trzydzieści sekund przed zamknięciem alei serwisowej. Przed wyścigiem pojawiła się też informacja o skróceniu strefy DRS o 150 m.

Wyścig nie zaczął się po myśli Sebastiana Vettela, ponieważ jeszcze przed pierwszym zakrętem stracił dwie pozycje, gdyż został wyprzedzony przez kierowców McLarena. Na prowadzenie wysunął się Jenson Button, za nim podążał Hamilton.

Sporo działo się w środku stawki, gdzie najwięcej zyskał Michael Schumacher awansują o pięć pozycji, na dziewiąte miejsce, natomiast sporo stracili kierowcy Toro Rosso, ponieważ obaj wypadli z czołowej dziesiątki. W tyle natomiast ciężko pracował Mark Webber, któremu start również nie wyszedł najlepiej, starając się nadrobić pozycje. Australijczyk awansował na początku wyścigu zaledwie o trzy miejsca, na pozycję 15.

Stawka szybko zaczęła się dzielić, pierwszą grupkę stanowiła czołowa szóstka – Button, Hamilton, Vettel, Rosberg, Massa i Alonso, dalej ze stratą ponad dziesięciu sekund jechali kierowcy Force India, Schumacher i Kobayashi, który naciskał Niemca. Kolejna grupka utworzyła się od pozycji 11 wzwyż, gdzie tempo dyktowali Pietrow oraz kierowcy Toro Rosso.

Pierwsze pit stopy

Wkrótce zaczęły się zjazdy na wymianę opon, jako pierwszy w boksach pojawił się Alguersuari. W bolidzie Hiszpana źle zamocowane zostało prawe tylne koło, co widać było już gdy wyjeżdżał z garażu, gdyż wyraźnie wibrowało. Ostatecznie koło odpadło w pierwszym zakręcie, a kierowca Toro Rosso zatrzymał się na poboczu w drugim sektorze.

Na następnych okrążeniach w boksach pojawiać zaczęli się też kierowcy z czołówki, najpierw Button i Vettel, chociaż i tu nie obeszło się bez komplikacji, gdyż kierowca McLarena próbował zatrzymać się na stanowisku Red Bull Racing. Na następnych okrążeniach zjeżdżali też Massa, Hamilton i Alonso.

Rosberg wychodzi na prowadzenie

Po pierwszej serii zjazdów na prowadzenie wysunął się Nico Rosberg, który zmieniał opony nieco wcześniej i teraz podążał z około pięciosekundową przewagą nad Vettelem i Buttonem. Ciekawie zrobiło się również gdy Schumacher i Alonso dogonili Nicka Heidfelda. Kierowca Renault usiłował się bronić, jednak dysponując starym kompletem opon nie był w stanie. Alonso zaczął w tym momencie naciskać Schumachera i na następnych okrążeniach regularnie starał się atakować, głównie na końcu długiej prostej. Hiszpan wyprzedził Niemca na 26 okrążeniu.

Kolejną serię zjazdów w czołówce rozpoczął Jenson Button. Na kolejnym okrążeniu zjechał lider – Rosberg, który wyjechał na tor w bardzo sprzyjającym momencie, mając sporo wolnego toru przed sobą. W garażu na tym etapie pojawił się też Hamilton. Cała trójka wyjechała za Fernando Alonso, który nie zjeżdżał jeszcze na drugi postój, lecz dzięki przewadze, jaką zapewniały świeże opony nie mieli problemu by wyprzedzić Hiszpana. Opony odgrywały kluczową rolę na tym etapie wyścigu.

Na 32 okrążeniu po raz drugi w boksach pojawił się Vettel, który już na tym etapie wyścigu zdecydował się na użycie twardych opon. Na kolejnym okrążeniu to samo uczynił Alonso, a później lider – Felipe Massa. Cała czołówka miała więc już za sobą po dwa postoje. Na prowadzeniu ponownie znalazł się Rosberg, jednak jego przewaga nad Buttonem wynosiła tylko około dwie sekundy.

Webber podkręca tempo

W drugiej połowie wyścigu tempo zaczął podkręcać Webber, który awansował na siódmą pozycję i zbliżał się do Schumachera poprawiając najlepsze czasy okrążenia. Do ciekawej walki doszło też w czołówce, gdzie Hamilton wyprzedził w pierwszym zakręcie swojego kolegę z zespołu – Jensona Buttona.

Gdy do końca wyścigu pozostawało piętnaście okrążeń, rozpoczęły się rozgrywki taktyczne w czołówce, gdzie na trzeci postój w okolicach czterdziestego okrążenia zdecydowali się Hamilton, Rosberg, Button, Schumacher oraz di Resta, który cały czas plasował się w okolicach dziewiątej pozycji.

Świetne tempo w końcówce wyścigu prezentowali kierowcy McLarena. Lewis Hamilton przebił się z czwartego miejsca na drugie, wyprzedzając Rosberga oraz Massę, natomiast Button zdołał wyprzedzić Rosberga i zaczął atakował Massę. Ostatecznie Button zdołał wyprzedzić również Brazylijczyka, który w tym momencie naciskany był przez Rosberga. Do Niemca zbliżał się natomiast Webber, który był w tym czasie najszybszym kierowcą na torze.

Do 47 okrążenia wyścig odbywał się bez większych incydentów, lecz na tym okrążeniu Sergio Perez zaatakował nieco zbyt optymistycznie Adriana Sutila, co spowodowało, że doszło do kolizji i obaj wypadli na pobocze pierwszego zakrętu. Oba bolidy ucierpiały w tym zdarzeniu, a Perez otrzymał karę przejazdu przez boksy.

Hamilton wyprzedza Vettela

Różnice w czołówce cały czas były niewielkie, a Lewis Hamilton zaczynał powoli doganiać jadącego na czele Sebastiana Vettela. Po kilku nieudanych próbach kierowca McLarena zdołał wyprzedzić reprezentanta Red Bulla wysuwając się na czoło. Hamilton nie oddał prowadzenia do samego końca, budując pięciosekundową przewagę nad Vettelem. Na fali w końcówce wyścigu był też Webber, który na jedno okrążenie przed końcem wyprzedził Buttona i po starcie z osiemnastej pozycji ukończył wyścig na najniższym stopniu podium.

Rezultat końcowy wyścigu o Grand Prix Chin

Pogoda na koniec wyścigu
Temperatura toru: 26°C
Temperatura powietrza: 21°C
Prędkość wiatru: 1,3 m/s
Wilgotność powietrza: 32%
Sucho

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Sgt Pepper, 17.04.2011 14:26[!]
@ modlicha
Cud to się stanie jak im trzeba będzie grubych punktów do WCC. Zobaczymy na własne oczy jak Mark będzie startował nawet z 1 rzędu! :P
dan193t, 17.04.2011 15:20[!]
@F288GTO
W ogole to wstyd za Vettela... Felipe za to zajął w kapitalnym stylu 6 miejsce... Vettel moim zdaniem pojechal swietny wyscig, nie mogl zrobic nic wiecej przy takiej strategii... na 3 stopy musialby jechac w korku, majac inna strategie miał wiecej spokoju... a tak wlasnie apropo Massy

Felipe ktorego chwalisz mial dokladnie tę sama strategie co Vettel i opony swiezsze o kilka kolek nawet... Więc czemu zajal 6 miejsce z duza stratą ? Bo Vettel lepiej zarzadzil oponami ?... Nie... to przypadek, przecież...
NEO86, 17.04.2011 15:24[!]
W Red Bull w przypadku Sebastiana zawiodła strategia bo gdyby Vettel jechał na 3 pity to wygrałby. Szacun dla Marka za to co dzisiaj pokazał. Żałuję że wygrał Hamilton ale mówi się trudno

Cytat dan193t :
@F288GTO
W ogole to wstyd za Vettela... Felipe za to zajął w kapitalnym stylu 6 miejsce... Vettel moim zdaniem pojechal swietny wyscig, nie mogl zrobic nic wiecej przy takiej strategii... na 3 stopy musialby jechac w korku, majac inna strategie miał wiecej spokoju... a tak wlasnie apropo Massy

Felipe ktorego chwalisz mial dokladnie tę sama strategie co Vettel i opony swiezsze o kilka kolek nawet... Więc czemu zajal 6 miejsce z duza stratą ? Bo Vettel lepiej zarzadzil oponami ?... Nie... to


Tutaj wielu zaślepia niechęć do Sebastiana i przez gardło im nie przejdzie ża mógł pojechać dobry wyścig
dan193t, 17.04.2011 15:32[!]
A wg mnie strategia redBulla pokazała że uczą się na bledach... wylaczyli Vettela z bezposredniej walki w grupie z Hamiltonem, Buttonem, Rosbergiem, Alonso i zostawili do jazdy z samym sobą... Zdobyli bezpieczne drugie miejsce i cenne 18pkt... moze bez polotu i nudno jak na RBR, ale widac roznice w porownainiu z zeszlym rokiem... Moga sie stac dojrzalym zespolem, ktory madrze zarzadzany szybko bedzie w stanie przyklepac drugi tytuł.. Dodajmy ze zajeli p2 i p3 na torze "silnikowym" i z tradycyjnymi problemami z KERSem

@NEO86
Twoje popracie nie jest dla mnie budujace, bo zdaniem "żaluje ze wygrał Hamilton" stajesz sie taki sam jak Ci ktorych krytykujesz
NEO86, 17.04.2011 19:03[!]
I tu się mylisz. Nie lubię Hamiltona ale nie pisałem że jest złym kierowcą, że wygrywa bo zespół daje mu lepszy bolid, itp. itd. Nie lubię go ponieważ na początku swojej kariery uważał się za Bóg wie kogo- wylazła z niego pyszałkowatość. Natomiast ty i kilku innych co nie zrobiłby Vettel to jest złe i wszystko to jego wina. Jak w ubiegłym sezonie psuł mu się bolid to były komentarze że to dla tego że zespół ulepsza mu bolid a jak teraz częściej miał problemy Webber to są głosy że to zespół sabotuje swojego kierowcę.
F288GTO, 18.04.2011 00:42[!]
@dan
Ale Felipe nie miał tego samego bolidu co Vettel i nie startował z pole position, no i wreszcie nie jest on obecnym mistrzem świata. Vettel nie pojechał źle ale też bez rewelacji biorąc pod uwagę jak fantastycznie jechał Webber moim zdaniem.

@NEO
Nie wiem dlaczego narzekasz na innych. Każdy ma prawo do swojego zdania na dany temat. Nie rozumiem dlaczego kilka osób ciągle ma innym za złe, że nie podzielają ich opinii (głownie w temacie Vettela i Red Bulla). W każdym komentarzu się frustrują, że ktoś coś napisał nie po ich myśli i od razu zaczynają toczyć dziką walkę z innymi użytkownikami.
NEO86, 18.04.2011 18:23[!]
@F288GTO

Oczywiście że każdy ma prawo do swojego zdania. Szanuje i cenię ludzi którzy mają przeciwne zdanie do mojego i potrafią to poprzeć argumentami. Natomiast jest kilku użytkowników którzy narzekają na Vettela, mówią że słabo jeździ, popełnia dużo błędów itp. A jak się zapytać o przykłady błędów które popełnił w ostatnich wyścigach to taki nie potrafi podać żadnego przykładu tylko mówi "bo tak"
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca