F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2011
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Turcji
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Europy
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Korei Południowej
GP Indii
GP Abu Zabi
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2011
Klasyfikacje generalne 2011
Statystyki z sezonu 2011

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Shanghai.
UBS Chinese Grand Prix 201117 kwietnia
Shanghai International Circuit
Długość toru: 5,451 km
Liczba okrążeń: 56
Pełny dystans: 305,066 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:33,185 - Q1, Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:32,238 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
205,313 km/h - Rubens Barrichello (Ferrari), 2004
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 1  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.1Sebastian VettelRed Bull RB71:38,739--23
2.2Mark WebberRed Bull RB71:39,3540,6150,61527
3.3Lewis HamiltonMcLaren MP4-261:40,8452,1061,49121
4.4Jenson ButtonMcLaren MP4-261:40,9402,2010,09522
5.9Nick HeidfeldRenault R311:40,9872,2480,0475
6.6Felipe MassaFerrari 150° Italia1:41,0462,3070,05925
7.17Sergio PerezSauber C301:41,1892,4500,14320
8.12Pastor MaldonadoWilliams FW331:41,2222,4830,03320
9.10Witalij PietrowRenault R311:41,2312,4920,00916
10.18Sebastien BuemiToro Rosso STR61:41,3282,5890,09721
11.8Nico RosbergMercedes GP W021:41,3612,6220,03323
12.5Fernando AlonsoFerrari 150° Italia1:41,4342,6950,07315
13.14Nico HulkenbergForce India VJM041:41,4942,7550,06020
14.20Heikki KovalainenLotus T1281:41,5792,8400,08513
15.15Paul di RestaForce India VJM041:41,6102,8710,03118
16.19Daniel RicciardoToro Rosso STR61:41,7523,0130,14220
17.11Rubens BarrichelloWilliams FW331:41,9393,2000,18725
18.7Michael SchumacherMercedes GP W021:42,3013,5620,36223
19.16Kamui KobayashiSauber C301:43,7925,0531,49120
20.25Jerome d'AmbrosioVirgin MVR-021:44,0895,3500,29720
21.23Vitantonio LiuzziHRT F1111:44,3595,6200,27018
22.24Timo GlockVirgin MVR-021:44,4385,6990,07911
23.21Luiz RaziaLotus T1281:44,5425,8030,1049
24.22Narain KarthikeyanHRT F1111:45,0196,2800,47723
107% najlepszego czasu: 1:45,651

Zdecydowanie najszybszym kierowcą pierwszego treningu przed GP Chin był Sebastian Vettel. Mistrz świata przejechał pojedyncze okrążenie w czasie 1:38,739. Za nim uplasował się drugi z reprezentantów Red Bull Racing – Mark Webber ze stratą 0,6s, a trzeci był Lewis Hamilton z McLarena ze stratą ponad dwóch sekund. Kierowcy Red Bulla jako jedyni w tej sesji zdołali zejść z czasami poniżej minuty i czterdziestu sekund.

Cała sesja przebiegała pod znakiem gęstej mgły, która ograniczała widoczność do kilkuset metrów. Nawierzchnia toru była jednak sucha, więc nikt nie zwlekał z rozpoczęciem prac nad bolidem i w ciągu piętnastu minut od rozpoczęcia sesji wszyscy kierowcy mieli już za sobą okrążenia instalacyjne i czekali w garażach na zakończenie prac nad bolidami.

Pierwszy czas weekendu ustanowił Narain Karthikeyan z HRT (1:51,516), a wkrótce na torze zaczęli się pojawiać również inni kierowcy. Mimo wszystko przez pierwszych trzydzieści minut ruch na torze był znikomy, a na godzinę przed końcem sesji prowadził Mark Webber z rezultatem 1:40,692. Warto wspomnieć również, że po GP Malezji nowe podwozie otrzymał nie tylko Sergio Perez, a również Witalij Pietrow, po widowiskowym wypadnięciu na pobocze i locie w końcówce wyścigu.

Na półmetku najszybszy był Vettel (1:39,540), przed Webberem i Hamiltonem. Na tor powracać zaczęły również ekipy czekające, aż tor się trochę nagumuje – Renault i Mercedes, które pozostawały najdłużej w garażach.

Problemy napotkał w tym czasie jeden z kierowców testowych biorących udział w sesji – Luiz Razia, w którego Lotusie oberwała się lewa część przedniego skrzydła i uszkodzeniu uległo zawieszenie. Brazylijczyk zdołał powrócić uszkodzonym bolidem do garażu, a Mike Gascoyne, szef techniczny Team Lotus przyznał, że problemy spowodowane były drobną usterką.

Jak zwykle w pierwszej sesji treningowej kierowcy korzystali wyłącznie z twardszej mieszanki opon, której wytrzymałość od początku sprawiała niektórym problemy. Michael Schumacher stwierdził przez radio po dziewięciu przejechanych okrążeniach, że wręcz nie da się już jeździć. Na pół godziny przed końcem kolejność w czołówce była bez zmian. Prowadził Vettel, który zszedł z czasem do 1:38,739, przed Webberem (+0,6s) i Hamiltonem (+2,1s). Czasów okrążeń do tego momentu nie ustanowili jeszcze Alonso i Glock.

Nad torem pojawiła się wtedy żółta flaga, ponieważ Nick Heidfeld rozbił swój bolid na wyjściu z dziesiątego zakrętu. Niemiec uderzył nosem bolidu w barierę i nie mógł kontynuować jazdy ze względu na problem z wrzuceniem biegu. Kolejne doniesienia mówiły natomiast o problemach Red Bulla. Z bolidu Sebastiana Vettela zaczął wydobywać się szary dym, jednak po zjeździe do garażu zespół ograniczył się do sprawdzenia systemów, zmiany pokrywy silnika na wersję z większymi otworami i w końcówce sesji mistrz świata powrócił na tor.

Heidfeld nie był jednak jedynym pechowcem sesji, ponieważ kilkanaście minut później na torze obracał się Pastor Maldonado, który utracił panowanie nad samochodem w piątym zakręcie, zmagając się z brakiem przyczepności tylnej osi już od samego wejścia w łuk. Wenezuelczyk opanowawszy samochód najechał tyłem na tarkę, na której zawisł i nie był w stanie ruszyć ponownie. Był to dla niego koniec sesji.

W końcówce problemy techniczne miał też Tonio Liuzzi, który zmuszony był do zatrzymania się na poboczu drugiego zakrętu. Przyczyny problemów nie są znane, jednak bolid Włocha zachowywał się niepewnie od ostatniego zakrętu, kiedy to reprezentant HRT wyjechał na pobocze. Warto wspomnieć też, że na problemy z przegrzewającym się i nie działającym systemem KERS narzekał Jenson Button z McLarena. Jeśli chodzi zaś o zespół Red Bull Racing, to kierowcy tej ekipy nie narzekali za bardzo na KERS w swoich bolidach, a sprawdzali natomiast, jak wiele daje on na okrążeniu.

Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 30°C
Temperatura powietrza: 27°C
Prędkość wiatru: 1,3m/s
Wilgotność powietrza: 63%
Sucho

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
krzysiek_aleks, 15.04.2011 05:58[!]
Widać postęp. HRT już zdecydowanie pomija 107% i jest przed Virginem
nij0, 15.04.2011 06:06[!]
Liuzzi przed Glockiem :) Oby McL odrobiło straty do RBR bo będzie nudne GP...
Lolkoski, 15.04.2011 06:14[!]
Kovalainen w końcu jeździł?
nij0, 15.04.2011 06:15[!]
@Lolkoski P14.
pablonzo, 15.04.2011 07:05[!]
mam szczerze dosyć dominacji Vettela.. Zobaczymy co będzie w drugim treningu. HRT zdecydowana poprawa.
rno2, 15.04.2011 07:11[!]
Dziwne, że jeździł Kovalainen. W pierwszym treningu mieli jechać dwaj testerzy Team Lotus.
francorchamps, 15.04.2011 07:43[!]
O RBR nie ma sensu mówić. Jak narazie to inna seria. Ale R31 jest naprawdę szybkie....
Nick tylko 0,1s za Hamiltonem!
bombka, 15.04.2011 07:44[!]
Eeeeeee,jakaś lipa nie możliwe że Kovalainen traci tylko 7 dyszek do Hamiltona.
gornik, 15.04.2011 07:53[!]
Lepiej jak w 1 będzie w 1 treningu a 2 w 2 bo wtedy więcej czasu na ustawienie bolidu, niż 2 na raz by ustawiało.
kurcjusz, 15.04.2011 07:54[!]
Lotus "lepszy" od Mercedersa, Toro Rosso, Force India - ciekawe co te zespoly testowaly, bo na pewno nie kwalifikacyjne przejazdy :))
zoolwik, 15.04.2011 09:11[!]
Mozna prosic o zdjecie vettela w czapeczce, z paluszkiem i tekstem "o tym mowilem" bo to jeszcze za malo mnie wkurza ;)
mat_eyo, 15.04.2011 09:29[!]
@up padłem :D dołączam się do prośby
Co do treningu to forma RBR jest zatrważająca :/ Dojdzie do tego, że dla reszty stawki osiągnięciem będzie w tym sezonie nawet pojedyncza wygrana.
Kamikadze2000, 15.04.2011 10:28[!]
Pierwszy trening nic nei powiedział, czego dowodem jest sesja nr 2. ;]
jpslotus72, 15.04.2011 11:24[!]
Sezon 1988 (16 wyścigów w kalendarzu), klasyfikacja końcowa konstruktorów:

1. McLaren - 199 pkt., 15 zwycięstw, 25 razy na podium, 15 PP.
2. Ferrari - 65 pkt., 1 zwycięstwo, 8 razy na podium, 1 PP.
o reszcie szkoda mówić...

Moim zdaniem jeden taki sezon w zupełności wystarczy.
R.O.N.O, 15.04.2011 11:33[!]
Czemu Nick tylko 5 okr. ?
mbwrobel, 15.04.2011 19:08[!]
@R.O.N.O. - umiesz czytać również literki, czy tylko cyferki z tabelki do ciebie przemawiają? Jest napisane wyraźnie, poprawnie i po polsku w treści newsa.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca