F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2011
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Turcji
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Europy
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Korei Południowej
GP Indii
GP Abu Zabi
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2011
Klasyfikacje generalne 2011
Statystyki z sezonu 2011

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Shanghai.
UBS Chinese Grand Prix 201117 kwietnia
Shanghai International Circuit
Długość toru: 5,451 km
Liczba okrążeń: 56
Pełny dystans: 305,066 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:33,185 - Q1, Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:32,238 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
205,313 km/h - Rubens Barrichello (Ferrari), 2004
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 2  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.1Sebastian VettelRed Bull RB71:37,688--34
2.3Lewis HamiltonMcLaren MP4-261:37,8540,1660,16622
3.4Jenson ButtonMcLaren MP4-261:37,9350,2470,08131
4.8Nico RosbergMercedes GP W021:37,9430,2550,00834
5.7Michael SchumacherMercedes GP W021:38,1050,4170,16229
6.6Felipe MassaFerrari 150° Italia1:38,5070,8190,40236
7.14Adrian SutilForce India VJM041:38,7351,0470,22835
8.9Nick HeidfeldRenault R311:38,8051,1170,07026
9.10Witalij PietrowRenault R311:38,8591,1710,05431
10.2Mark WebberRed Bull RB71:39,3271,6390,46833
11.16Kamui KobayashiSauber C301:39,5381,8500,21133
12.12Pastor MaldonadoWilliams FW331:39,6671,9790,12937
13.18Sebastien BuemiToro Rosso STR61:39,7712,0830,10418
14.5Fernando AlonsoFerrari 150° Italia1:39,7792,0910,00817
15.19Jaime AlguersuariToro Rosso STR61:39,8282,1400,04925
16.11Rubens BarrichelloWilliams FW331:39,9252,2370,09732
17.17Sergio PerezSauber C301:39,9532,2650,02830
18.20Heikki KovalainenLotus T1281:40,4762,7880,52330
19.21Jarno TrulliLotus T1281:41,4823,7941,00630
20.22Narain KarthikeyanHRT F1111:42,9025,2141,42025
21.23Vitantonio LiuzziHRT F1111:43,8506,1620,9483
22.25Jerome d'AmbrosioVirgin MVR-021:44,0086,3200,15835
23.24Timo GlockVirgin MVR-021:44,7477,0590,73912
24.15Paul di RestaForce India VJM04----
107% najlepszego czasu: 1:44,526

Sebastian Vettel również w drugim piątkowym treningu przed GP Chin okazał się najszybszym kierowcą. Mistrz świata od razu dyktuje mocne tempo i nie pozostawia złudzeń, kto jest największym faworytem do zwycięstwa w niedzielnym wyścigu.

Niemiec tym razem ustanowił rezultat 1:37,688, za nim uplasowali się reprezentanci McLarena – Lewis Hamilton oraz Jenson Button, którzy stracili do lidera mniej niż 0,3 sekundy. Z dobrej strony pokazał się również Mercedes, albowiem zarówno Nico Rosberg, jak i Michael Schumacher popisali się tempem czołówki i zajęli odpowiednio czwartą oraz piątą lokatę.

Z dwójki Ferrari jak na razie to Felipe Massa pozostaje w Chinach szybszym zawodnikiem. Brazylijczyk podczas popołudniowej sesji był szósty. Fernando Alonso z kolei zajął odległą czternastą pozycję, na dodatek nie pokonał wielu okrążeń ze względu na problem z hydrauliką w swoim bolidzie. Hiszpan zdołał wrócić na tor w końcówce treningu, dzięki czemu przejechał pomiarowe kółko na oponach z miękkiej mieszanki, ale bez użycia DRS.

Hamilton i Button po nieśmiałych wyjazdach w pierwszej sesji teraz udowodnili, że dysponują świetnymi osiągami. Obaj wymieniali się pozycjami kilka razy, a Button zaledwie 10 minut po rozpoczęciu jazd czasem 1:39,431 wskoczył na czoło stawki. Za kolejne 10 minut rezultat Brytyjczyka pobił Rosberg, który razem z Vettelem kręcił rezultaty poniżej 1 minuty i 39 sekund. Pastor Maldonado z Williamsa też od początku popołudniowych jazd plasował się bardzo wysoko, ponieważ jako pierwszy podjął decyzję o skorzystaniu z miękkiego ogumienia. Po pół godziny najlepszy czas weekendu także na miękkich oponach ustanowił Massa i był to 1:38,570.

Parę minut później Rosberg odzyskał miano lidera tabeli, popisując się rezultatem poniżej 1 minuty i 38 sekund. Chwilę potem na drugie miejsce wskoczył Schumacher, tracąc do partnera mniej niż 0,2 sekundy. Reprezentanci Mercedesa po raz pierwszy założyli wówczas opony typu soft.

Po godzinie sesji znów przebudził się McLaren, jako że Hamilton i Button zepchnęli Srebrne Strzały z czoła tabeli, zajmując ich pozycje. Lewis po przejechaniu pomiarowego okrążenia poinformował przez radio, iż jego miękkie opony „się skończyły”. Niemniej jednak dominacja stajni z Woking w Szanghaju nie trwała długo, ponieważ chwilę potem Vettel wynikiem 1:37,688 ustanowił nowy najlepszy czas weekendu.

Nick Heidfeld podobnie jak w porannym treningu rozbił się na barierce, choć tym razem nie zgasił silnika i zdołał wrócić na tor, ale tuż przed wjazdem do boksów jego bolid stanął. Po powrocie do garażu przy pomocy mechaników kierowca Lotus Renault wznowił pracę na 25 minut przed końcem sesji. Na torze w ogóle nie pojawił się z kolei Paul di Resta, ponieważ w jego samochodzie pojawiły się kłopoty z ciśnieniem paliwa.

Vitantonio Liuzzi z HRT rozpoczął jazdę dopiero w końcówce treningu i pokonał tylko jedno pomiarowe okrążenie, mimo to zdołał prześcignąć w tabeli obu reprezentantów Virgin Racing. Najwolniejszy po południu Timo Glock kontynuował zapoczątkowaną w porannej sesji tradycję spędzenia większości czasu w garażu ze względu na problemy z bolidem.

Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 32°C
Temperatura powietrza: 26°C
Prędkość wiatru: 1,4m/s
Wilgotność powietrza: 65%
Sucho

Źródło: autosport.com

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
rno2, 15.04.2011 10:06[!]
HRT przed Vrginami :-)
Kamikadze2000, 15.04.2011 10:27[!]
Virgin stoczył się niesamowicie, aczkolwiek poczekajmy do kwalifikacji. Seb na czele i oby tak pozostało do końca! :))
francorchamps, 15.04.2011 10:43[!]
równo w R31 równo!
distinto, 15.04.2011 10:55[!]
Virgin skompromitowane, Tonio wyjeżdża na jedno pomiarowe kółko i wyprzedza obie dziweice, sweet...
jpslotus72, 15.04.2011 11:19[!]
A więc Glock nie żartował, prosząc czołówkę o "litość" w Q1.
mat_eyo, 15.04.2011 12:31[!]
Uff 0,2 sekundy to już nie 2 sekundy przewagi RBR. Mam nadzieję, że tak to będzie wyglądało w kwalifikacjach... a może nawet to Red Bull będzie tracił do McLarena? Byłoby super.
Bronze, 15.04.2011 12:54[!]
A kiedy były 2sekundy kolego ?
lukaas97, 15.04.2011 13:22[!]
na 1 treningu - niektorzy nie wiedza, ze na treningach zespoly ustawiaja bolidy pod tor.
mat_eyo, 15.04.2011 14:22[!]
Oczywiście trening to tylko trening (dlatego napisałem, że mam nadzieję, że tak to będzie wyglądało w kwalifikacjach) ale mimo to sytuacja, żeby jeden zespół miał CO NAJMNIEJ 2 sekundy przewagi nad resztą jest niepokojąca.
matisiemiena, 15.04.2011 16:43[!]
link do gpupdate na fotki by się przydał po każdej sesji:D
do galerii serwisu nic nie mam przeciwko, bardzo fajne fotki wybieracie i tylko te co trzeba;]
Arya, 15.04.2011 17:20[!]
Matisiemiena:
A według mnie jeśli chodzi o fotki najlepsze jest nextgen-auto.com. Zdjęć jest mnóstwo, a z tego wiele w wysokiej rozdzielczości, gdzieś 1900x1200. Na tapetę do tego się świetnie nadają ;)
Na gpupdate kiedyś wchodziłam, ale nie teraz tamta strona je przebiła.
BlindWolf, 15.04.2011 18:46[!]
Co to się dzieje z Weberem ? - dziwnie wygląda jego czas w tym samym samochodzie w stosunku do Vettela .
armi, 15.04.2011 19:54[!]
Mam nadzieję, że McLareny w końcu przerwą to "one-man show".
matisiemiena, 15.04.2011 19:56[!]
podziękował, dobra stronka:D
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca