F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2011
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Turcji
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Europy
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Korei Południowej
GP Indii
GP Abu Zabi
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2011
Klasyfikacje generalne 2011
Statystyki z sezonu 2011

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Shanghai.
UBS Chinese Grand Prix 201117 kwietnia
Shanghai International Circuit
Długość toru: 5,451 km
Liczba okrążeń: 56
Pełny dystans: 305,066 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:33,185 - Q1, Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:32,238 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
205,313 km/h - Rubens Barrichello (Ferrari), 2004
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 3  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.1Sebastian VettelRed Bull RB71:34,968--13
2.4Jenson ButtonMcLaren MP4-261:35,1760,2080,20815
3.3Lewis HamiltonMcLaren MP4-261:35,3730,4050,19714
4.8Nico RosbergMercedes GP W021:35,6770,7090,30418
5.5Fernando AlonsoFerrari 150° Italia1:35,8180,8500,14117
6.6Felipe MassaFerrari 150° Italia1:35,9711,0030,15315
7.10Witalij PietrowRenault R311:36,0981,1300,12718
8.14Adrian SutilForce India VJM041:36,1251,1570,02715
9.7Michael SchumacherMercedes GP W021:36,1411,1730,01614
10.15Paul di RestaForce India VJM041:36,3701,4020,22918
11.9Nick HeidfeldRenault R311:36,4041,4360,03416
12.16Kamui KobayashiSauber C301:36,5821,6140,17818
13.17Sergio PerezSauber C301:36,5961,6280,01417
14.18Sebastien BuemiToro Rosso STR61:36,7171,7490,12116
15.2Mark WebberRed Bull RB71:36,8961,9280,1795
16.19Jaime AlguersuariToro Rosso STR61:36,9531,9850,05714
17.11Rubens BarrichelloWilliams FW331:37,0072,0390,05420
18.12Pastor MaldonadoWilliams FW331:37,3042,3360,29718
19.20Heikki KovalainenLotus T1281:38,1763,2080,87212
20.21Jarno TrulliLotus T1281:38,7393,7710,56312
21.24Timo GlockVirgin MVR-021:39,9384,9701,19917
22.25Jerome d'AmbrosioVirgin MVR-021:39,9985,0300,06016
23.23Vitantonio LiuzziHRT F1111:40,5935,6250,59517
24.22Narain KarthikeyanHRT F1111:40,8815,9130,28818
107% najlepszego czasu: 1:41,616

Pomimo drobnych problemów z bolidem, po raz kolejny najszybszym kierowcą treningu był Sebastian Vettel, który uzyskując czas 1:34,968 znów nie dał szans rywalom. Za Niemcem uplasowali się kierowcy McLarena – Jenson Button (+0,2s) oraz Lewis Hamilton (+0,4s).

Sobotni poranek powitał zespoły znacznie niższą temperaturą w porównaniu do tej, z którą mieli do czynienia w piątek. Wiele zespołów obawiało się w związku z tym o balans swoich bolidów oraz na to, jaki będzie to miało wpływ na zużycie opon.

Pierwsze minuty sesji upłynęły jak zwykle pod znakiem okrążeń instalacyjnych. Nikt nie zwlekał z wyjazdem na tor i po mniej więcej pięciu minutach wzmożonego ruchu na torze zrobiło się pusto. Z garażu wyjechał też Paul di Resta z Force India, który ze względu na problemy z ciśnieniem paliwa w jego bolidzie nie przejechał ani jednego okrążenia w drugiej sesji treningowej.

Brytyjczyk był też pierwszym kierowcą, który wykonał mierzone okrążenie (1:40,459), jednak nie bez przygód, ponieważ podczas hamowania do ostatniego nawrotu odnotował spory uślizg tylnej osi. Podobne problemy mieli też inni kierowcy, przyczepność była wyraźnie niższa niż wczoraj.

Po upływie trzydziestu minut na prowadzeniu był Sebastian Vettel, który kilka minut wcześniej przejechał pojedyncze szybkie okrążenie na twardych oponach notując czas 1:36,053. Za Niemcem plasowali się Jenson Button oraz Nico Rosberg. Warto zauważyć też, że na tym etapie sesji Vettel był zdecydowanie najszybszy w drugim sektorze, który jako jedyny pokonywał w mniej niż 29 sekund.

Na torze pojawił się wreszcie Mark Webber, nad którego bolidem prace trwały dość długo, jednak w połowie okrążenia ponownie pojawiły się problemy i Australijczyk, jadąc dość wolno, dotoczył się do garażu.

Na nieco ponad kwadrans przed końcem sesji do użycia weszły miękkie opony, dzięki którym na czoło wysunął się Nico Rosberg z czasem 1:35,677, a pozostali kierowcy poprawiali swe czasy symulując kwalifikacje. Z obozu Ferrari dochodziły natomiast informacje o tym, że zespół wciąż pracuje nad ustawieniami przedniego zawieszenia bolidów, by uzyskać nieco lepszą przyczepność w długich łukach.

W końcówce na torze nie pojawił się jedynie Mark Webber. Pozostali kierowcy symulowali przejazdy kwalifikacyjne, poprawiając znacznie swe rezultaty. Na prowadzenie ponownie wysunął się Vettel (1:34,968), dla którego sesja również zakończyła się przedwcześnie, lecz nikt nie był w stanie poprawić jego czasu. Christian Horner z RBR potwierdził na końcu, że kierowcy jego ekipy mieli problemy z elektryką bolidów.

Ostatnie minuty sesji okazały się pechowe dla Jerome D'Ambrosio, który pojechał zbyt szeroko w prawym łuku prowadzącym na długą prostą i uderzając o krawężnik uszkodził przednie skrzydło, po czym przestrzelił nawrót na końcu prostej z powodu braku odpowiedniego docisku. Najbardziej pracowici byli jak zwykle kierowcy środka stawki, gdzie różnice ponownie były znikome i możemy spodziewać się zaciętej walki o wejście do Q3 między kierowcami Force India, Saubera, Toro Rosso oraz Renault. Tempa wciąż brakuje kierowcom Williamsa, którzy pokonali jedynie kierowców Team Lotus, Virgin i HRT, którzy z kolei mieszczą się ostatnio regularnie w limicie 107%.

Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 24°C
Temperatura powietrza: 15°C
Prędkość wiatru: 4,0m/s
Wilgotność powietrza: 34%
Sucho

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
krzysiek_aleks, 16.04.2011 06:22[!]
I znów HRT okupuje koniec
nij0, 16.04.2011 06:38[!]
Brawo Team Lotus.
dan193t, 16.04.2011 07:03[!]
ale juz sa o sekunde ponizej 107% mimo ze sesja byla szybsza niz w zeszlym roku, ogolnie porwnujac wyniki to HRT jest na tym samym poziomie co w zeszlym roku, Virgin jest wolniejszy od starego bolidu o pol sekundy, a Lotus jest szybszy o 1,5... Oczywiscie niby to tylko treningi, ale mysle ze wiel prawdy w tych danych jest
Kojag, 16.04.2011 07:11[!]
Vettel... Dopiero trzecie GP, a już wieje nudą...

BTW. Dziś F2 - wyjaśniło się już kto stoi za Kowalską! BETTER WORLD GP - światowy projekt... wyrównywania szans kobiet!
sneer, 16.04.2011 08:02[!]
@Kojaq:
Słabo im to idzie ;P
krzysiek_aleks, 16.04.2011 09:24[!]
To pewno Kowalska będzie miała różowy bolid, okropność!
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca