F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2011
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Turcji
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Europy
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Korei Południowej
GP Indii
GP Abu Zabi
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2011
Klasyfikacje generalne 2011
Statystyki z sezonu 2011

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Shanghai.
UBS Chinese Grand Prix 201117 kwietnia
Shanghai International Circuit
Długość toru: 5,451 km
Liczba okrążeń: 56
Pełny dystans: 305,066 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:33,185 - Q1, Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:32,238 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
205,313 km/h - Rubens Barrichello (Ferrari), 2004
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis kwalifikacji  [  T-  |  T+  ]
Po raz trzeci w tym sezonie z pole position do niedzielnego wyścigu wystartuje Sebastian Vettel, który zdeklasował rywali, śrubując czas do poziomu 1:33,706. Za nim na starcie wyścigu o GP Chin ustawią się kierowcy McLarena – Jenson Button oraz Lewis Hamilton ze stratą ponad 0,7s.

Kierowca Red Bull Racing po raz kolejny potwierdził swą dominację, ponieważ wystarczył mu zaledwie jeden przejazd w Q3, by zagwarantować sobie start z pierwszego pola.

Q1

Warunki pogodowe niemal nie zmieniły się w porównaniu do trzeciej sesji treningowej. Jako pierwsi na tor wyjechali Sergio Perez i Paul di Resta. Pozostali kierowcy wciąż byli w garażach, a nad niektórymi bolidami trwały jeszcze gorączkowe prace, tak jak to miało miejsce w przypadku samochodu Marka Webbera, po jego elektryzujących przygodach z samochodem w treningu. Jak się później okazało, Australijczyk jechał bez systemu KERS od początku kwalifikacji.

Jako pierwszy pełne okrążenie przejechał Perez w czasie 1:38,295, lecz wkrótce na torze pojawiło się więcej bolidów i tempo szybko zaczęło się poprawiać. W boksach pozostawał jedynie Kobayashi. Ruch na torze następnie nieco zmalał, a kierowcy rozpoczęli przygotowania do ponownego wyjazdu na tor.

Na półmetku Q1 najszybszy był Vettel 1:35,891, natomiast na granicy odpadnięcia balansowali kierowcy Renault, których pierwsze przejazdy były dość wolne, jednak po założeniu opon z miękkiej mieszanki dołączyli do czołówki. Pomysł podchwyciły też inne zespoły i wkrótce większość ekip środka stawki korzystała z miękkich opon.

W końcówce, z czołówki jedynie kierowcy Red Bulla i McLarena nie korzystali z miękkiej mieszanki ogumienia. Vettel, Hamilton oraz Button mimo wszystko byli w stanie wykręcić czasy pozwalające na wejściu do Q2. Sztuka ta nie udała się jednak Markowi Webberowi, który był 18 i jego występ w kwalifikacjach dobiegł końca! Odpadli również Kovalainen, Trulli, D'Ambrosio, Glock, Liuzzi oraz Karthikeyan. Wszyscy zakwalifikowali się komfortowo do wyścigu.

Q2

Tuż po zapaleniu się zielonego światła, na końcu alei serwisowej, na torze pojawili się wszyscy oprócz kierowców Renault, którzy zdecydowali się na wykonanie jedynie jednego szybkiego przejazdu, licząc na zakwalifikowanie się do Q3.

Bardzo szybkie tempo od początku narzucili Vettel, Button i Hamilton, który był na czele po pierwszej serii przejazdów z czasem 1:34,468. Cała trójka już na tym etapie notowała czasy poniżej 1:35. Za ich plecami znajdowali się kierowcy Ferrari, natomiast kierowcy na pozycjach od szóstej do piętnastej mieścili się w jednej sekundzie.

Wkrótce na torze pojawili się też kierowcy Renault, najpierw Pietrow, który przejechał bardzo dobre okrążenie, awansując na czwartą pozycję (1:35,149). Następnie na tor wyjechał Heidfeld mając około trzy minuty na rozpoczęcie mierzonego okrążenia. Niestety, bolid Pietrowa uległ awarii, Rosjanin zatrzymał się na torze i spowodował wywieszenie czerwonej flagi. Postawiło to Niemca w nieciekawej sytuacji, jednak na ponowny wyjazd na tor czekali też inni kierowcy, między innymi przedstawiciele Mercedesa, którzy dotychczas korzystali jedynie z twardych opon. Przerwa trwała około 10 minut, ponieważ bolid Pietrowa pozostał na biegu i nie szło zepchnąć go z toru.

Po restarcie z garaży nie wyjechali jedynie kierowcy Toro Rosso oraz czołowa trójka, natomiast ci co zdecydowali się na kolejny wyjazd, długo czekali na czerwonym świetle, ryzykując przegrzanie silników, by znaleźć się w jak najlepszej pozycji do ataku, mając przed sobą pusty tor. Okrążenie wyjazdowe momentami przypominało wręcz wyścig.

Ostatecznie walka toczyła się o pozycje dziewiątą i dziesiątą, ponieważ nikt nie był w stanie na tyle poprawić swych rezultatów, by zagrozić komuś z czołówki. Tak więc dziesiątkę uzupełnili Rosberg oraz di Resta, który zafundował sobie znakomity prezentu urodzinowy. Odpadli natomiast Sutil, Perez, Kobayashi, Schumacher, Barrichello, Heidfeld oraz Maldonado.

Q3

Początkowo ruch był niewielki – na torze pojawili się jedynie Button i Vettel, trzy minuty później wyjechali też kierowcy Toro Rosso. Wielu zawodników nie mogło sobie pozwolić na tym etapie na wyjazd, ponieważ nie mieli wystarczającej ilości nowych kompletów miękkich opon, gdyż wykorzystali je już w Q1.

Jako pierwszy czas ustanowił Button – 1:34,421, rezultat świetny, jednak żadnych szans nie dał mu Vettel, który poprawił czas Brytyjczyka o 0,7 sekundy, osiągając niewiarygodne 1:33,706. Po przejechaniu jednego okrążenia obaj zjechali do boksów. Swoich sił próbowali też kierowcy Toro Rosso, jednak nie byli w stanie zbliżyć się do Vettela na tym etapie na mniej niż dwie sekundy. Ostatecznie obaj – Buemi i Alguersuari nie pojawili się ponownie na torze.

Na dwie i pół minuty przed końcem wzmógł się ruch na torze. W garażach pozostali jedynie przedstawiciela STR oraz Witalij Pietrow, który nie mógł walczyć ze względu na awarię bolidu. Jako ostatni na tor wyjechał Vettel, który mógł w ten sposób kontrolować sytuację na torze. Niemiec nie musiał ostatecznie walczyć w końcówce o poprawę czasu i powrócił do boksów, ponieważ żaden z rywali nie był w stanie zbliżyć się do jego rezultatu.

W końcówce przyzwoity czas wykręcił też Rosberg, awansując na czwarte miejsce (1:34,670). Dalej plasowali się kierowcy Ferrari – Alonso i Massa, a za nimi na starcie ustawią się Alguersuari, di Resta, Buemi i Pietrow, który zamyka czołową dziesiątkę.

Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 22°C
Temperatura powietrza: 15°C
Prędkość wiatru: 4,8m/s
Wilgotność powietrza: 46%
Sucho

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 3 4 Odśwież T- T+
Zomo, 16.04.2011 16:41[!]
Ktos chyba nie pamieta zeszlego sezonu w RBR. Ja zaluje strasznie ze Mark nie zgarnal wtedy mistrza. Chcialbym zobaczyc miny zespolu kiedy "ich kierowca" odbiera tytul "ich pupilkowi".
NEO86, 16.04.2011 16:56[!]
Mark chciał sobie zaoszczędzić miękkie opony ale niestety nie mógł dogrzać twardej mieszanki i niestety wyszło jak wyszło. Liczę że jutro przebije się do punktowanej 10.

gordon1shamway, 16.04.2011 10:09
Dlaczego vettel zrobil najlepszy czas na jednym komplecie miekkich opon a gdy wiedział ze juz ma pp zjechal sobie po nowy komplet opon i przejechal kolko spacerkiem?? czy to jest fair? rownie dobrze sezon temu mogli jezdzic najszybsze okrazenie w Q3 na miekkich i szybko zjezdzac, zmieniac opony na twarde przejechac kolko i startowac na lepszych twardszych... cos nie papa

Vettel wyjechał 2 raz asekuracyjnie w razie gdyby ktoś poprawił jego czas a gdy okazało się że i tak ma PP to nie było sensu kończyć drugiego okrążenia i zjechał

Szkoda Heidfelda i Schumiego. Witalij miał dzisiaj dużego pecha i jutro na stracie pewnie ruszy jak z procy :) Mam nadzieję że na starcie Jenson utrzyma za sobą Hamiltona.

THC-303, 16.04.2011 11:32
jednooki cyklop
Nie wiem jak na Polsacie (więc być może z tego powodu nie wiesz), ale na BBC między Q2 a Q3 pokazali poważny błąd MSC w nawrocie.

Schumacher popełnił błąd na nawrocie ponieważ miał uszkodzone tylne skrzydło

Jacobss, 16.04.2011 15:25
maciejas512 - Przepraszam, ze sie wtracam, ale chyba zapomniales ile razy w wyscigu Vettelowi nawalalo auto w zeszlym sezonie, podczas gdy Webberowi ani razu. Wtedy jakos niczego nie sugerowales.

Dokładnie to samo chciałem napisać :)

robsonhein, 16.04.2011 15:29
Vettel to ten palec niech sobie wsadzi w.. chłopak już w piórka obrósł za bardzo z tym bolidem jakim on dysponuję Alonso by go zniszczył.Za czasów BMW od Kubicy był wolniejszy o 0,3 na okrążeniu mając tyle samo paliwa a nie sądzę że się rozwinął.

Człowieku zobacz sobie ile miał wtedy przejechanych wyścigów Kubica a ile Vettel i dopiero wtedy zabieraj głos bo gadasz głupoty
ExiT, 16.04.2011 17:19[!]
"Dlaczego vettel zrobil najlepszy czas na jednym komplecie miekkich opon a gdy wiedział ze juz ma pp zjechal sobie po nowy komplet opon i przejechal kolko spacerkiem?? czy to jest fair? rownie dobrze sezon temu mogli jezdzic najszybsze okrazenie w Q3 na miekkich i szybko zjezdzac, zmieniac opony na twarde przejechac kolko i startowac na lepszych twardszych... cos nie papa"

To coś słabo znasz regulamin, bo w wyścigu się startuje z oponami, na których wykręciło się najlepszy czas w Q3 ;]
NEO86, 16.04.2011 18:05[!]
Pierwsza 6 w 3 treningu taka sama jak w kwalifikacjach
robsonhein, 16.04.2011 20:20[!]
A co to ma do rzeczy ile miał przejechanych wyścigów Kubica już w 3 wyścigu w życiu był na podium.a Vettel od 2006 już był testerem i w 2007 zadebiutował w USA a potem kontrakt w Toro Rosso,więc różnica nie była duża i głupot nie gadam.
MairJ23, 16.04.2011 20:55[!]
jak mozna porownac kubice do vettela 2 2007 albo 2008 sezonie ? panowie - schodzimy troche z pewnego poziomu !!!
NEO86, 16.04.2011 22:24[!]
A ma i to bardzo dużo bo doświadczenie jest bardzo ważne i porównywanie kogoś kto dajmy na to ma 60 wyścigów do kogoś kto ma 10 nie ma sensu. Popieram MairJ23
robsonhein, 17.04.2011 11:58[!]
tylko różnica nie była 60 do 10
NEO86, 17.04.2011 15:56[!]
Ale tam napisałem dajmy na to czyli to były przykładowe dane
Strony  •  < 1 2 3 4 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca