F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2011
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Turcji
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Europy
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Korei Południowej
GP Indii
GP Abu Zabi
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2011
Klasyfikacje generalne 2011
Statystyki z sezonu 2011

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Istanbul.
DHL Turkish Grand Prix 20118 maja
Istanbul Park
Długość toru: 5,338 km
Liczba okrążeń: 58
Pełny dystans: 309,396 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:25,850 - Q2, Michael Schumacher (Ferrari), 2006
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:24,770 - Juan Pablo Montoya (McLaren), 2005
Największa średnia prędkość wyścigu:
219,497 km/h - Kimi Raikkonen (McLaren), 2005
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis wyścigu  [  T-  |  T+  ]
Sebastian Vettel nie pozostawił nikomu żadnych złudzeń i sięgnął po trzecie zwycięstwo w swoim czwartym występie w Grand Prix Turcji. Mark Webber wygrał ostatecznie walkę z Fernando Alonso i zapewnił podwójne zwycięstwo dla Red Bulla, jednak kierowca Ferrari wciąż powinien być zadowolony z powrotu na podium po rozczarowującym początku sezonu 2011.

Reprezentanci McLarena i Nico Rosberg walczyli o ostatnie pozycje w pierwszej szóstce i przysporzyli sporo emocji świetnym ściganiem się i manewrami wyprzedzania. Ostatecznym zwycięzcą tego pojedynku okazał się Lewis Hamilton, wyprzedzając Rosberga i Buttona.

Vettel miał ułatwiony start, gdy tylko Webber został wyprzedzony przez Mercedesa Rosberga spod świateł. Hamilton także spróbował wyprzedzić Red Bulla po zewnętrznej zakrętu numer 3, jednak wyjechał za szeroko i spadł na szóstą pozycję za Alonso i Buttona. Webberowi zajęło tylko pięć okrążeń, by odzyskać pozycję od Rosberga z pomocą systemu DRS, jednak w tym momencie Vettel był już 4,4 sekundy przed nimi i miał wystarczająco duże tempo, by powoli oddalać się od reszty stawki.

Alonso wyprzedził Rosberga dwa okrążenia później, podczas gdy Mercedes stał się główną ofiarą wyprzedzeń za pomocą systemu DRS przed pierwszym zjazdem do boksów. Webber nie był w stanie odjechać Ferrari i zaraz po połowie dystansu Alonso użył ruchomego skrzydła, by przeskoczyć Red Bulla w ostatnich zakrętach i odebrać mu drugą pozycję.

Następnie przez chwilę odjeżdżał Australijczykowi, jednak po czwartym i ostatnim zjeździe do boksów Webber mógł jechać na świeżych twardych oponach, podczas gdy zestaw Alonso był w gorszym stanie. Na siedem okrążeń przed metą Webber powtórzył manewr Alonso z DRS i odzyskał drugie miejsce i choć Hiszpan starał się jak mógł, by odwrócić kolejność na 1 i 3 zakręcie, to jednak pierwsze podwójne zwycięstwo Red Bulla było już zapewnione – choć było to także pierwsze podium Ferrari w sezonie 2011.

Vettel był w stanie pojechać na swoich oponach o wiele dłużej od najbliższych rywali i wyglądało na to, że może dać radę przejechać cały dystans wyścigu, wykonując trzy pit-stopy w przeciwieństwie do bardziej preferowanej opcji czterech. Ostatecznie jednak mógł spokojnie przyglądać się strategii konkurentów, utrzymując ciągle 8-sekundową przewagę nad Webberem, zanim wszyscy odpuścili na ostatnim okrążeniu.

Najbardziej spektakularne momenty wyścigu należały jednak do McLarena, Mercedesa, Felipe Massy i Renault. Button był pierwszym z kierowców jadących tylko na trzy pit-stopy – była to strategia, która dała mu przez chwilę prowadzenie, a także czwarte miejsce podczas końcowych okrążeń. Jednakże Hamilton, który odrabiał straty po problemach na drugim zjeździe, a także Rosberg, byli w stanie dopaść i wyprzedzić Buttona, używając swoich nowszych opon, ostatecznie plasując się na czwartej oraz piątej pozycji i spychając mistrza świata z 2009 roku na szóstą pozycję.

Sebastian Buemi pojechał znakomity wyścig, przeciskając się z 16 pozycji na starcie aż na siódmą dzięki strategii podobnej do Buttona, jednak podobnie do Brytyjczyka stał się on ofiarą kierowców po czwartym zjeździe, spadając na dziewiątą pozycję na rzecz kierowców Renault – Nicka Heidfelda i Witalija Pietrowa.

Kamui Kobayashi dobrze wykorzystał swoją strategię trzech postojów i z 23 pozycji na starcie dotarł do 10 miejsca, podczas gdy Massa nie zdobył dziś żadnych punktów dla Ferrari. Stracił on ważny czas, gdy wyjechał za szeroko na 8 zakręcie po swojej trzeciej wizycie w boksach i spadł głęboko w tłum mających się jeszcze zatrzymać kierowców ze środka stawki, by następnie stracić kolejne cenne sekundy w związku z problemem z prawą tylną oponą na ostatnim zjeździe do boksów.

Ferrari powróciło na 11 pozycję dzięki twardemu manewrowi wyprzedzania na Michaelu Schumacherze, który wcześniej uszkodził swoje przednie skrzydło, gdy walczył z Pietrowem w ostatnich zakrętach toru Istanbul Park.

•  Rezultat końcowy wyścigu o Grand Prix Turcji

Pogoda na koniec wyścigu
Temperatura toru: 30°C
Temperatura powietrza: 17°C
Prędkość wiatru: 4,2 m/s
Wilgotność powietrza: 47%
Sucho

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Kamikadze2000, 08.05.2011 17:08[!]
Brawissimo Seba, brawissimo!!! Graty również dla Webbera, ale przede wszystkim dla Alonso. Ogólnie mnóstwo walki na torze i fantastyczny wyścig! Oby więcej takich i właśnie z takim zakończeniem!!! :))
Zomo, 08.05.2011 18:45[!]
Dokladnie - brawa dla Sebastiana za "mnóstwo walki na torze" ;-)
m3nel23, 08.05.2011 18:52[!]
Znowu Vettel to już staje się nudne.
Drakkar, 08.05.2011 20:29[!]
wyscig byl bardzo ciekawy :] brawo fernando:P

szkoda ze williams slabo :/
General, 08.05.2011 20:40[!]
Troszeczke ten wiadomy paluszek to zaczyna dzialac pewnie na niektorych jak machanie lapkami Hannawalda:)) To co na pewno inne ekipy moga poprawic to praca ludzi w pit stopach - nie chodzi o bledy, a o czyste zmiany kol. RBR 3,3-3,5 sek., reszta srednio ponad 4,2-4,3. To spora roznica.

Przez pierwsze 3 wyscigi DRS funkcjonowal OK, natomiast tutaj w Turcji, szczegolnie na poczatku, wyprzedzanie bylo masakrycznie sztuczne. Ten system jest dobry na proste zaraz po nawrotach czy jakis ostrych zakretach (90 stopni), bo jak bolidy pedza po luku juz ok. 270 km/h i odpalaja DRS to jest to masakra. Jak na Monzie odpala te strefe zaraz za Parabolica to bedzie dokladnie tak samo, wiec jedyne wyjscie to na takich torach albo skrocic te strefe albo przeniesc ja na krotsza prosta po jakims ostrym zakrecie/szykanie.
Andy Chow, 09.05.2011 13:35[!]
Mechanicy z RBR śpieszą się tylko jak Vettelowi zmieniją opony.Na 4 zjazdy 4 razy Vettelowi zmienili szybciej.Webber stracił ponad 3 sekundy na tych zmianach
lukaas97, 10.05.2011 10:17[!]
Rebull to juz inna liga, niestety ;/
w poprzednim sezonie Vettel wygral 5x w 19 wyscigach, w tym juz 3x w 4 wyscigach.
Gdyby Vettel i Webber byli traktowani na rowno to jestem w 100% przekonany ze to wlasnie Webber by 1szy byl.

Najbardziej mnie Wku**** ta ich dominacja i faworyzowanie Vettela ;/
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca