F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2011
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Turcji
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Europy
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Korei Południowej
GP Indii
GP Abu Zabi
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2011
Klasyfikacje generalne 2011
Statystyki z sezonu 2011

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Catalunya.
Gran Premio de Espana Santander 201122 maja
Circuit de Barcelona-Catalunya
Długość toru: 4,655 km
Liczba okrążeń: 66
Pełny dystans: 307,104 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:19,954 - Q2, Rubens Barrichello (Brawn), 2009
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:21,670 - Kimi Raikkonen (Ferrari), 2008
Największa średnia prędkość wyścigu:
198,102 km/h - Felipe Massa (Ferrari), 2007
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 1  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.2Mark WebberRed Bull RB71:25,142--27
2.1Sebastian VettelRed Bull RB71:26,1491,0071,00720
3.8Nico RosbergMercedes GP W021:26,3791,2370,23029
4.5Fernando AlonsoFerrari 150° Italia1:26,4801,3380,10127
5.17Sergio PerezSauber C301:26,7381,5960,25826
6.3Lewis HamiltonMcLaren MP4-261:26,9881,8460,25019
7.7Michael SchumacherMercedes GP W021:27,0161,8740,02832
8.9Nick HeidfeldRenault R311:27,1321,9900,11621
9.4Jenson ButtonMcLaren MP4-261:27,1381,9960,00622
10.11Rubens BarrichelloWilliams FW331:27,2122,0700,07420
11.10Witalij PietrowRenault R311:27,2412,0990,02922
12.18Daniel RicciardoToro Rosso STR61:27,4712,3290,23023
13.12Pastor MaldonadoWilliams FW331:28,0052,8630,53411
14.15Nico HulkenbergForce India VJM041:28,0272,8850,02226
15.14Adrian SutilForce India VJM041:28,1633,0210,13622
16.6Felipe MassaFerrari 150° Italia1:28,6543,5120,49128
17.16Kamui KobayashiSauber C301:28,8193,6770,16523
18.19Jaime AlguersuariToro Rosso STR61:28,9953,8530,1769
19.20Heikki KovalainenLotus T1281:29,2314,0890,23621
20.25Jerome d'AmbrosioVirgin MVR-021:30,8965,7541,66518
21.24Timo GlockVirgin MVR-021:31,2356,0930,33924
22.23Vitantonio LiuzziHRT F1111:31,2686,1260,03323
23.21Jarno TrulliLotus T1281:31,4186,2760,15012
24.22Narain KarthikeyanHRT F1111:32,1066,9640,68825
107% najlepszego czasu: 1:31,102

Najszybszym kierowcą pierwszej sesji treningowej na torze Catalunya był Mark Webber z Red Bull Racing. Australijczyk ustanowił czas 1:25,142 jeszcze przed półmetkiem sesji. Drugi był jego kolega z zespołu – Sebastian Vettel ze stratą 1,007s, a trzeci Nico Rosberg z Mercedesa ze stratą 1,237s.

Wbrew zapowiedziom z początku tygodnia o możliwych opadach w piątek, Hiszpania przywitała Formułę Jeden słoneczną pogodą. Ze względu na dużą ilość poprawek, które zespoły zamierzały wprowadzić do swych bolidów, po serii okrążeń instalacyjnych, praca na torze rozpoczęła się bardzo szybko. Już na samym początku sesji zespoły zaczęły sprawdzanie nowych elementów aerodynamicznych za pomocą fluorescencyjnego płynu, który ma za zadanie „zapamiętać” drogę powietrza przepływającego w danym miejscu.

Jako pierwszy czas ustanowił dziś Felipe Massa – 1:47,387, jednak było to wciąż okrążenie instalacyjne. Wkrótce w celu wykonania mierzonego okrążenia wyjechał Michael Schumacher, który szybko wysunął się na prowadzenie z rezultatem 1:33.513, po czym zjechał do boksów. Ruch na torze był w tym czasie niewielki, gdyż przejazdy wykonywali jedynie kierowcy Saubera i Narain Karthikeyan.

Po upływie 30 minut już 11 kierowców miało na swoim koncie mierzone okrążenia, a na prowadzeniu był Sergio Perez (1:27.512). Pechowo weekend rozpoczął się dla Lewisa Hamiltona, ponieważ narzekał on na problemy z przyczepnością tyłu, a oprócz tego poluzowało się siedzenie w jego bolidzie, co spowodowało, że Brytyjczyk stracił ponad 20 minut sesji.

Wkrótce świetny przejazd rozpoczął Mark Webber, który już po kilku mierzonych okrążeniach zbudował sobie dwusekundową przewagę nad drugim w tym momencie Jensonem Buttonem. Australijczyk osiągnął rezultat 1:25,142. Natomiast po sporych problemach z bolidem na początku sesji, na tor zdołał powrócić Timo Glock z Virgin.

Na półmetku wciąż prowadził Webber. Na drugie miejsce wskoczył Vettel (+1,5s), a trzeci pozostawał Button (+2,0s). Jeśli zaś mowa o Sebastianie Vettelu, to po wykonaniu krótkiego przejazdu musiał on zjechać do garażu, ponieważ w jego bolidzie awarii uległ jeden z sensorów. Bardzo długo w swoim garażu pozostawał też Witalij Pietrow, który po raz pierwszy wyjechał na tor w celu wykonania szybkich przejazdów na 35 minut przed końcem treningu i wciąż narzekał na problemy z rozgrzaniem opon.

Kilka minut później nad torem pojawiła się żółta flaga, którą spowodował Pastor Maldonado, wypadając na pobocze zakrętu Banc Sabadell. Wenezuelczyk wjechał w zakręt nieco zbyt szybko, wyjechał na brudną część toru, stracił przyczepność i wypadł na żwirowe pobocze, skąd nie udało mu się wydostać. Był to dla niego koniec sesji.

O prawdziwym pechu może mówić Sebastian Vettel, który najpierw spędził sporo czasu w garażu czekając aż mechanicy naprawią usterkę w jego bolidzie, a po tym, jak pojawił się na torze na pół godziny przed końcem, otrzymał od swojego inżyniera informację, że nie ma korzystać z systemu KERS. Czyżby po udanym pod tym względem weekendzie w Turcji problemy RBR powracały?

Przez ostatnie pół godziny na torze panował średni ruch, a kierowcy skupiali się na dłuższych przejazdach, nie śrubując zbytnio czasów. Jaime Alguersuari po problematycznej sesji i wykonaniu zaledwie 9 okrążeń zakończył sesję na 10 minut przed końcem, ponieważ w jego samochodzie wciąż pojawiały się problemy z układem przeniesienia napędu.

W końcówce sesji na torze pojawili się wszyscy oprócz Maldonado i Alguersuariego. Na tor wyjechał też Jarno Trulli, w którego bolidzie mechanicy przez długi czas pracowali nad zmianą ustawień zawieszenia. Dużo pracy wykonali też mechanicy Ferrari, wymieniając między innymi elementy przedniego skrzydła w bolidzie Felipe Massy. Warto wspomnieć też o ulubieńcu lokalnej publiczności – Fernando Alonso, który pracował w tej sesji sporo nad aerodynamiką i przejazdach ze stałą prędkością. Hiszpan uplasował się ostatecznie na czwartej pozycji.

Czołowa trójka w końcówce pozostała bez zmian. Na prowadzeniu pozostał Webber z czasem z półmetka sesji, a za nim uplasowali się Vettel (+1,0s) i Rosberg (+1,2s). Sesja przebiegła spokojnie, nie było żadnych poważniejszych incydentów, a zespoły ciężko pracowały nad dostrojeniem pakietów poprawek przywiezionych na ten wyścig.

Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 28°C
Temperatura powietrza: 22°C
Prędkość wiatru: 3,4 m/s
Wilgotność powietrza: 33%
Sucho

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
maciejas512, 20.05.2011 11:51[!]
nie wiadomo dzięki czemu aż tak dobry czas Marka. A po drugie dziwią mnie tak mocno odbiegające czasy od zeszłego sezonu, z reguły na każdym torze od początku roku były bite jakieś rekordy, pewnie przyśpieszą o 2-3sek ale 5-6? nie sądze.
Co do Marka z całego serca życzę mu zwycięstwa.
THC-303, 20.05.2011 12:09[!]
Przygód Maldonado ciąg dalszy... Nelsinho w GP2 też był dobry...
Digital, 20.05.2011 12:50[!]
Czas Petrova nie jest taki zły jeżeli brać pod uwagę tylko czas Heidfelda. Jednak martwi mnie to, że są dosyć daleko jak na ich własne oczekiwania, ale to dopiero pierwszy trening, może w drugim będzie lepiej.
jpslotus72, 20.05.2011 12:54[!]
Cytat :
i wypadłszy na żwirowe pobocze zakopał się

- przeczytałem "zakochał się"... ech, te upały. A już myślałem że trafiła mu się na trybunie jakaś ponętna seniorita i podjechał, żeby jej zaśpiewać serenadę...
(Ale "zakopał się" też jest dobre - ciekawe, czy do drugiej sesji zdążą go wykopać... Ktoś mógłby zapytać - ze żwiru, czy z zespołu?)

Może w RBR się pomylili - Mark wsiadł do bolidu Vettela i vice versa? :)
Karas56, 20.05.2011 13:29[!]
Na koniec weekendu GP w pojedynku kierowcow SCH-PET Schumi lepszy
Maraz, 20.05.2011 13:39[!]
Cytat jpslotus72 :
(Ale "zakopał się" też jest dobre - ciekawe, czy do drugiej sesji zdążą go wykopać... Ktoś mógłby zapytać - ze żwiru, czy z zespołu?)

"Wykopałem" Pastora i teraz powinno być już bez niedomówień :)
jpslotus72, 20.05.2011 14:27[!]
@Maraz
Może niepotrzebnie "czepiałem się" słówek - każdy wiedział, o co chodzi - jestem dzisiaj w trochę "purenonsensownym" humorze - przepraszam, że odbiło się to też na moim "komentarzu"... :)
Kamikadze2000, 20.05.2011 15:40[!]
Mark po prostu lubi ten obiekt, natomiast Vettel nie. W kwalifikacjach wszystko się wyjaśni. :)
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca