F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2011
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Turcji
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Europy
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Korei Południowej
GP Indii
GP Abu Zabi
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2011
Klasyfikacje generalne 2011
Statystyki z sezonu 2011

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Catalunya.
Gran Premio de Espana Santander 201122 maja
Circuit de Barcelona-Catalunya
Długość toru: 4,655 km
Liczba okrążeń: 66
Pełny dystans: 307,104 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:19,954 - Q2, Rubens Barrichello (Brawn), 2009
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:21,670 - Kimi Raikkonen (Ferrari), 2008
Największa średnia prędkość wyścigu:
198,102 km/h - Felipe Massa (Ferrari), 2007
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Wypowiedzi po sesjach 1 i 2  [  T-  |  T+  ]
Red Bull

Mark Webber (P1/P1): Samochód był dzisiaj dobry, mamy jeszcze trochę do zrobienia, jednak był to jeden z lepszych dla nas piątków. Po raz pierwszy jeździmy w Barcelonie przy takich temperaturach, więc zespół dużo się nauczył. Opony będą tutaj głównym czynnikiem, więc będziemy starali się nimi zarządzać tak dobrze, jak tylko można. Ten tor zawsze mi pasował, rok temu zaliczyłem tutaj dobry występ i mam nadzieję na powtórkę w ten weekend.

Sebastian Vettel (P2/P3): To był bardzo produktywny dzień. Po raz pierwszy jeździliśmy z nową mieszanką twardych opon i mogę potwierdzić, że jest dość twarda! Niemniej było dobrze, poranek może nie był idealny, jednak po południu byłem zadowolony. Myślę, że może być ciasno w ten weekend. Wygląda na to, że jesteśmy w dobrej formie, jednak inne zespoły również wydają się szybkie.

(Paweł Zając)
 
McLaren

Lewis Hamilton (P6/P2): Ciężko wyczytać dokładne tempo innych. Trzymaliśmy się dzisiaj naszego programu i wydawało się, że nie odstajemy zbyt mocno, ale nigdy nie wiadomo, z jakim poziomem paliwa albo na jakich ustawieniach silnika jeździ reszta zespołów. Mamy wiele danych i wykonaliśmy kilka pozytywnych poprawek, więc prawdopodobnie wyglądaliśmy dzisiaj tak samo konkurencyjnie, jak w przeszłości.

Zrobiliśmy kilka małych kroków do przodu, użyliśmy nowego przedniego skrzydła i naturalnie wydaje się, że jest nieco lepiej. Ogólnie nie jest źle. Dziś rano nie jeździło się dobrze na twardych oponach, na które trudno się przestawić i ciężko długo na nich jeździć, ale dzisiejsze popołudnie było bardzo pozytywne. Jest duża różnica pomiędzy dwoma mieszankami Pirelli i miejmy nadzieję, że będzie to miało pozytywny wpływ na show podczas nadchodzącego weekendu!


Jenson Button (P9/P4): Dzisiejszy poranek upłynął nam na jeździe z nowymi systemami w bolidzie, a popołudnie było czasem na przyciśnięcie nieco mocniej oraz uzyskanie dobrego czucia bolidu. Nie jestem w pełni zadowolony z balansu, mam problemy z tyłem, co jest czymś, czego nie lubię, jednak zamierzam popracować nad tym w nocy. W bolidzie drzemie większe tempo, musimy tylko je wydobyć i znaleźć balans, który lubię. Dłuższy przejazd był rozsądny, nawet jeśli uzyskaliśmy nieco inny rezultat od oczekiwanego. Jednakże jest to dobra informacja i myślę, że możemy mieć dobry balans na wyścig – teraz muszę się tylko skupić na poprawieniu tyłu bolidu na kwalifikacje.

(Łukasz Godula)
 
Ferrari

Fernando Alonso (P4/P5): Wypróbowaliśmy dziś sporo nowych rzeczy i teraz musimy przejrzeć wszystkie zebrane dane, by wybrać najlepsze nowe części, które włożymy do bolidu na jutro. Moje pierwsze wrażenie jest pozytywne: najwyraźniej wykonaliśmy krok naprzód. Zawsze trudno wywnioskować układ stawki z treningów, ponieważ zawsze są różnice między samochodami (w ilości paliwa, stanie opon i programie testowym). Oczywiście nie jestem zaskoczony dalszą dominacją Red Bulla: są najszybsi i tory takie jak ten, czy też Budapeszt wyjątkowo pasują charakterystyce ich bolidu. Mówiąc to mam świadomość, że o ile w kwalifikacjach ciężko będzie ich pokonać, o tyle w wyścigu może będziemy już bliżej – również w stosunku do McLarenów, nakładając tym samym na nich dodatkową presję. Ciągle jednak musimy popracować nad ustawieniami: dziś mieliśmy zbyt wiele elementów do przetestowania, przez co zabrakło wystarczającej ilości czasu na dokonanie zmian w konfiguracji. Według mnie szanse na walkę o podium są tutaj dla nas nawet większe, aniżeli w Turcji. Opony? Pirelli przywiozło nowy typ twardej mieszanki i trudno sobie wyobrazić, byśmy przebrnęli przez Q1 bez skorzystania z miękkiego kompletu ogumienia. Prawdą, którą zauważyliśmy już podczas zimowych testów i która dziś się potwierdziła jest to, iż opony na torze Catalunya zużywają się bardzo szybko, więc mamy powód by przypuszczać, że niedzielny wyścig tutaj będzie podobny do zmagań w Stambule w kwestii liczby pit-stopów.

Felipe Massa (P16/P8): To nie był dla mnie łatwy dzień. Miałem dużo problemów ze zmuszeniem opon do właściwej pracy – zwłaszcza twardej mieszanki. W związku z tym wydaje mi się, że nie złożyłem dobrego czasu okrążenia. Szkoda, ponieważ nasze nowe części przywiezione tutaj poprawiły osiągi bolidu, pomimo iż reszta zespołów nadal jest bardzo silna. Bądź co bądź ciągle mamy stratę do najważniejszych rywali, która w ostatecznym rozrachunku jest kluczowa. Teraz musimy dokonać właściwych wyborów, by jak najlepiej przygotować się do kwalifikacji oraz wyścigu. Co do opon, to wolałbym nie zagłębiać się w szczegóły. Powiedzmy, że przed nami wiele pracy w tym obszarze. Gdy wyjechałem z garażu straciłem kontrolę na tyłem samochodu, przez co wypadłem poza tor i znalazłem się w żwirze: było bardzo blisko barier, ale na szczęście nie dotknąłem ich, więc zdołałem powrócić do pracy nie uszkadzając auta.

Pat Fry, zastępca szefa technicznego: W ten piątek w Montmelo mieliśmy wiele do przetestowania i początkowe wrażenia są pozytywne. Musieliśmy sprawdzić sporo nowych części: jak to zawsze bywa w takich sytuacjach, niektóre z nich pracowały dobrze, inne trochę gorzej. Teraz więc zadaniem jest złożenie możliwie najlepszego pakietu. Próbowaliśmy również nowych rozwiązań aerodynamicznych, by ocenić ich użyteczność. Ogólnie rzecz biorąc moim zdaniem wykonaliśmy postęp, nawet jeśli ciężko powiedzieć, jak bardzo zmniejszyliśmy stratę do najlepszych. Celem jest poprawa tempa kwalifikacyjnego, jak i również polepszenie osiągów już podczas samego wyścigu – pracujemy nad tym idąc tą samą drogą, jaką wybraliśmy w poprzednich grand prix. Niełatwo będzie odnieść sukces, ale jesteśmy pewni swego. W porównaniu do zimowych testów – nawet biorąc pod uwagę temperatury, które teraz są o wiele wyższe – degradacja opon wydaje się być bardzo duża. Tak naprawdę liczymy się z tym, że w niedzielne popołudnie załoga obsługująca pit-stopy będzie miała sporo pracy...

(Grzegorz Filiks)
 
Mercedes

Nico Rosberg (P3/P6): Był to dobry dzień pod względem kwestii związanych z ustawieniami i zdobyliśmy całkiem sporą wiedzę na temat samochodu. Oczywiście ciężko jest powiedzieć, gdzie tak naprawdę się znajdujemy, ponieważ opony nie pracowały dzisiaj zbyt dobrze, a ponadto było bardzo wietrznie. Jednakże zaliczyliśmy dobry długi przejazd, a nasze przygotowania przebiegają bez wątpienia lepiej w porównaniu do poprzedniego weekendu. Poprawki jak dotychczas pracują całkiem nieźle, za co chłopakom z fabryki należą się podziękowania.

Michael Schumacher (P7/P7): Mieliśmy całkiem przyzwoity piątek i zaprezentowaliśmy wyraźną tendencję zwyżkową dzięki naszym poprawkom, które wydają się pracować dobrze. Inne zespoły również się poprawiły, tak więc bez dokładnego zapoznania się z danymi mógłbym przypuszczać, że będziemy walczyć o trzeci rząd. Jutro w dalszym ciągu będziemy kontynuować pracę nad naszym tempem.

(Michał Sulej)
 
Sauber

Kamui Kobayashi (P17/P9): Mamy za sobą bardzo interesujący dzień. Rano byłem mocno zajęty testowaniem wydechu i porównywaniem nowych części aerodynamicznych. Nie ustanowiłem dobrego czasu okrążenia, ponieważ musiałem zjechać do boksu, gdyż jeden z czujników przekazał nam złe informacje. Nowa twarda mieszanka sprawia, że czujesz, jakbyś jechał całkowicie innym samochodem. Te opony są bardzo wolne. Będzie bardzo zdradliwie dla wszystkich, co może zaowocować interesującymi strategiami podczas wyścigu.

Sergio Perez (P5/P11): To był dla nas bardzo pozytywny dzień. Poznawaliśmy nowe poprawki aerodynamiczne oraz nową mieszankę opon. W porównaniu do miękkiej gumy jest ona bardzo wolna, więc będziemy chcieli używać miękkiej mieszanki tak długo, jak się będzie dało podczas wyścigu. Musimy teraz przeanalizować sporo danych, a później będziemy chcieli się upewnić, że poprawiliśmy nasze tempo kwalifikacyjne, co da nam odpowiednie pozycje na starcie.

(Paweł Zając)
 
Renault

Nick Heidfeld (P8/P10): Tym, co było dziś naprawdę interesujące, to nowe twarde opony Pirelli. Mimo tego, że czasem używaliśmy ich w piątki, to nie jeździliśmy na nich zbyt długo, a dziś nie spisywały się tak, jak oczekiwaliśmy. Są znacznie wolniejsze zarówno na jednym okrążeniu, jak i na długich przejazdach. To główna różnica pomiędzy nimi, a starymi twardymi oponami. Pozytywną rzeczą jest to, że udało mi się przetestować trochę nowych części i próbowałem inaczej podejść do kwestii poprawy osiągów. Udało nam się również popracować nad ustawieniami, co jest bardzo użyteczne. Wydaje mi się, że poczyniliśmy pewne postępy, jednak musimy dziś wieczorem przeanalizować, czego dokładnie się nauczyliśmy i jak możemy poprawić samochód przed jutrzejszymi jazdami.

Witalij Pietrow (P11/P12): Udało nam się przetestować obie mieszanki opon na sporej ilości okrążeń, więc zebraliśmy wiele użytecznych danych. Mimo to straciłem sporo czasu, ponieważ nie mogłem w pełni używać KERS, co jest trochę frustrujące. Miałem mniej mocy w samochodzie, a dodatkowo system wpływa na pracę hamulców, więc będziemy musieli popracować nad balansem, by zminimalizować problem. Jestem optymistycznie nastawiony i nie mogę się doczekać tego, co stanie się jutro.

(Paweł Zając)
 
Toro Rosso

Sebastien Buemi (P--/P13): W porównaniu do zimowych testów doświadczamy tutaj oczywiście czegoś całkowicie odmiennego. Czasy okrążeń są wolniejsze z powodu wysokich temperatur i doskonale zdajemy sobie sprawę, że opony zachowują się zupełnie inaczej w tym upale. Pomimo faktu, że zaliczyłem tylko połowę dnia, byłem w stanie przejechać wiele okrążeń i jestem zadowolony, albowiem zgromadziliśmy dużą ilość danych do przeanalizowania. Czeka nas zatem długi wieczór. Głównym problemem, który – jak mi się wydaje – dotyczył dzisiaj wszystkich, była znaczna nadsterowność. Ponadto można było zauważyć ogromną różnicę pomiędzy obiema mieszankami opon – w tym roku prawdopodobnie jeszcze nigdy nie była ona tak duża. Jutro będę miał do dyspozycji nowiutki silnik i myślę, że będziemy mogli nieco się poprawić. Pozostała część weekendu powinna być dla nas pozytywna.

Jaime Alguersuari (P18/P15): Wielka szkoda, że rano straciłem trochę czasu, ale później udało nam się to nadrobić. Po południu miałem dobre odczucia w samochodzie, zwłaszcza na długim przejeździe i udało mi się uzyskać kilka całkiem niezłych czasów, biorąc pod uwagę fakt, że jeździłem na używanych twardszych oponach. Kiedy próbowałem przejechać szybkie okrążenie, utknąłem w tłoku na torze, lecz ogólnie jestem optymistycznie nastawiony. Dwie sesje testowe, które zaliczyliśmy w zimie okazały się być dzisiaj nieszczególnie pomocne, jako że bolid uległ zmianom, a warunki na torze są teraz zupełnie inne.

Daniel Ricciardo (P12/P--): Wydaje mi się, że moje doświadczenia z World Series by Renault i innych klas wyścigowych na tym torze pomogły mi bardziej niż zimowy test, podczas którego miałem okazję wykonać tylko jeden przejazd na slickach w wilgotnych warunkach. Jazda na pierwszym torze w tym sezonie, który znam naprawdę dobrze sprawia mi więc radość i dzięki temu łatwiej jest mi uzyskiwać przyzwoite czasy okrążeń już od samego początku. Sesja okazała się bezproblemowa i dobrze było posiadać dodatkowy zestaw twardych opon Pirelli. Próbowaliśmy wprowadzać zmiany w balansie mechanicznym bolidu, co pomogło w poprawie pewnych kwestii, takich jak hamowanie i zaowocowało małą poprawą naszego ogólnego tempa.

(Michał Sulej)
 
Williams

Rubens Barrichello (P10/P14): Przetestowaliśmy wszystkie nowe części, jakie tu przywieźliśmy. Nowe skrzydło sprawuje się całkiem nieźle, jednak musimy się bliżej przyjrzeć osiągom nowej podłogi. Dziś było bardzo gorąco, więc poziom przyczepności był niższy, przez co samochód bardziej się ślizgał, a zużycie opon było większe. Bolid był również trochę nadsterowny. Myślę, że w ten weekend musimy postarać się zminimalizować nasze problemy i postarać się znaleźć jak najlepsze ustawienia, jednak jak na razie spodziewamy się przynajmniej 4 postojów w niedzielę.

Pastor Maldonado (P13/P16): Myślę, że dziś było całkiem nieźle. Ukończyliśmy nasz pogram testowy, z czego jestem zadowolony, a dodatkowo po południu udało nam się zrobić kilka dłuższych przejazdów. Ciężko jest porównać nas do innych zespołów, ponieważ nie wiemy, nad czym pracują nasi rywale, jednak wygląda na to, że wszystko idzie całkiem dobrze. Mamy trochę poprawek, jednak wciąż potrzebujemy trochę czasu na analizę danych.

(Paweł Zając)
 
Force India

Paul di Resta (P--/P17): Ominęła mnie poranna sesja, tak więc po południu czekało na mnie wiele pracy. Po raz pierwszy miałem do dyspozycji samochód z całkowicie nowym pakietem i od samego początku wiedzieliśmy, że będzie to ogromna zmiana w porównaniu do tego, do czego przywykliśmy. Bolid sprawia zupełnie inne wrażenie i jasne jest, że przed nami wiele pracy, by zrozumieć nowe części i wydobyć ich potencjał. Pod koniec popołudniowej sesji bez wątpienia udało nam się nieco poprawić samochód, lecz dzisiaj musimy zastanowić się nad tym, w jaki sposób jutro powinniśmy podejść do przygotowań.

Adrian Sutil (P15/P19): Rano i po południu jeździłem z naszym nowym pakietem aerodynamicznym, lecz szczerze mówiąc nie udało nam się jeszcze wszystkiego zrozumieć. Zespół wykonał świetną robotę, montując wszystko w bolidzie, ale wprowadzanie tak wielu zmian podczas jednego weekendu nigdy nie jest łatwe, podobnie jak właściwe ich przetestowanie. Zrozumienie tego nowego pakietu będzie prawdopodobnie trudniejsze, niż się spodziewaliśmy i właśnie z tego powodu nie wyglądaliśmy dzisiaj zbyt konkurencyjnie. Wieczorem musimy zatem sprawdzić, czy jutro będziemy w stanie się poprawić.

Nico Hulkenberg (P14/P--): Rano mój samochód był wyposażony w stare części, byśmy mogli dokonać porównania z nowym pakietem w bolidzie Adriana. Myślę, że pomogło nam to w znalezieniu różnic i dzięki temu zgromadziliśmy nieco użytecznych danych. Jedyną trudnością było to, że ograniczały nas opony – ciężko jest wykonać wiele przydatnych przejazdów, kiedy masz do dyspozycji tylko jeden zestaw twardych opon.

(Michał Sulej)
 
Lotus

Heikki Kovalainen (P19/P18): Ogólnie możemy być zadowoleni z tego piątku. Myślę, że zaobserwowaliśmy poprawę, podczas każdej sesji było widać, że wyciągamy coraz więcej i więcej z nowego pakietu. Strata do samochodów przed nami jest dość mała, więc jest całkiem pozytywnie. Kluczowym punktem jest to, że możemy wydobyć z poprawek jeszcze więcej. Zoptymalizowanie tego wszystkiego zajmie trochę czasu i nawet, jeśli samochód wydawał się dobry na obu mieszankach, to wiemy, że po przejrzeniu danych będziemy mogli jeszcze bardziej poprawić się jutro i w nadchodzących wyścigach.

Jarno Trulli (P23/P20): Mam mieszane uczucia po dzisiejszym dniu. Zespół wprowadził zmiany do mojego układu sterowania dziś rano, co oznaczało, że nie uda mi się ukończyć programu przewidzianego na pierwszy trening. Po południu przejechaliśmy odpowiednią ilość okrążeń i mogłem poczuć poprawę samochodu. Nie wydaje mi się, abyśmy wyciągnęli z poprawek wszystko, co się da, jednak znaleźliśmy całkiem niezłe tempo i jasnym jest, że po dalszej pracy osiągi poprawią się jeszcze bardziej.

(Paweł Zając)
 
Virgin

Jerome d'Ambrosio (P20/P21): Osobiście był to dla mnie dobry dzień. Tak naprawdę wszystko kręciło się wokół analizowania poszczególnych mieszanek, a zwłaszcza nowej twardej opony, którą tutaj otrzymaliśmy. Pod koniec wykonałem na tej mieszance kilka długich przejazdów i wydaje mi się, że było to całkiem przydatne. Moim zdaniem niezwykle ważną kwestią jest w tej chwili zastanowienie się, co takiego dzieje się z samochodem Timo, który był wyposażony w nowy pakiet. To dla nas prawdziwy kolejny krok, tak więc musimy połączyć wyniki zarówno mojej pracy, jak i tej wykonanej przez Timo i przekonać się, co możemy zrobić jutro.

Timo Glock (P21/P22): W chwili obecnej skupiamy się nad zrozumieniem nowego układu wydechowego, tak więc nie możemy zrobić zbyt wiele w kwestiach ustawień czy też balansu. Dzisiaj chodziło przeważnie o gromadzenie danych. Nie jest to łatwe, ale wydaje mi się, że wykonaliśmy pewne postępy i zaczynamy wszystko rozumieć. W nocy czeka nas wiele pracy, zanim zdecydujemy, czy nowe części zostaną w bolidzie na kolejne dni.

(Michał Sulej)
 
HRT

Narain Karthikeyan (P24/P23): Mieliśmy trochę problemów z trakcją i nadsterownością dziś rano na twardych oponach. Po południu wprowadziliśmy trochę zmian i sytuacja się uspokoiła. Próbowaliśmy pracować z nowymi częściami, również jutro wprowadzimy kilka usprawnień, więc powinniśmy się poprawić. Balans był całkowicie inny, niż podczas zimowych testów, więc musimy przejrzeć dane i nad tym popracować. Jest sporo do zrobienia.

Vitantonio Liuzzi (P22/P24): Ogólnie rzecz biorąc był to pozytywny dzień. Mieliśmy trochę czasu na długie przejazdy, zrozumienie opon i lepsze wyczucie samochodu. Mieliśmy dwie interesujące sesje, podczas których spędziliśmy sporo czasu na poprawianiu ustawień samochodu. Oba samochody miały inne poprawki, więc ważnym było, abyśmy skupili się na innych aspektach. Mamy sporo cennych danych. Jestem pozytywnie nastawiony, że z wszystkimi poprawkami w samochodzie zrobimy krok wprzód.

(Paweł Zając)


  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
kurcjusz, 20.05.2011 18:31[!]
Ostatnio wpada mi w oko i ucho jedna rzecz cyklicznie sie powtarzajaca, ale tylko u jednego kierowcy. Nico Rosberg bardzo czesto mowi o wietrze. Czasami nikt nawet o nim nie wspomni a Nico, "ze bylo wietrznie" ba! nawet bardzo wietrznie. Zauwazylem iz zwraca na to uwage zarowno w wypowiedziach jak i podczas wyscigu kiedy inni kierowcy nawet sie nie zajakna na ten temat :)) Czyzby bolid Mercedesa byl szczegolnie wrazliwy na wiaterek ?
grzegorzfiliks, 20.05.2011 18:50[!]
Rosbergowi zawsze wiatr w oczy... :)
Szadi, 20.05.2011 20:46[!]
Alonso tak dużo gada, że aż nie chce mi się czytać.
Ale i tak mu kibicuję. Toma!
Punisher, 20.05.2011 21:01[!]
Może mi ktoś powiedzieć dlaczego zawsze jakiś zespół albo kierowca ma gwiazdki w podtytule? ;)
mkente, 20.05.2011 22:14[!]
@Punisher
Oznacza to ostatnią dodaną wypowiedź. IMHO fajne rozwiązanie.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca