F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2011
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Turcji
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Europy
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Korei Południowej
GP Indii
GP Abu Zabi
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2011
Klasyfikacje generalne 2011
Statystyki z sezonu 2011

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Catalunya.
Gran Premio de Espana Santander 201122 maja
Circuit de Barcelona-Catalunya
Długość toru: 4,655 km
Liczba okrążeń: 66
Pełny dystans: 307,104 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:19,954 - Q2, Rubens Barrichello (Brawn), 2009
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:21,670 - Kimi Raikkonen (Ferrari), 2008
Największa średnia prędkość wyścigu:
198,102 km/h - Felipe Massa (Ferrari), 2007
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis kwalifikacji  [  T-  |  T+  ]
Z pole position do jutrzejszego wyścigu na torze Catalunya wystartuje Mark Webber, który był dziś bez dwóch zdań poza zasięgiem rywali. Australijczyk przejechał najszybsze okrążenie weekendu w czasie 1:20,981. Za nim uplasował się drugi z kierowców Red Bull Racing – Sebastian Vettel (+0,2s), w którego bolidzie po raz kolejny awarii uległ system KERS. Trzeci był Lewis Hamilton ze stratą prawie sekundy.

Wszyscy, którzy wzięli udział w kwalifikacjach zmieścili się w 107% najlepszego czasu Q1. Żadnego czasu nie zdołał ustanowić Nick Heidfeld, ponieważ po pożarze w trzecim treningu mechanicy nie zdążyli przygotować jego bolidu, jednak sędziowie powinni dopuścić go do wyścigu ze względu na jego osiągi w treningach. Innym pechowcem był Rubens Barrichello, w którego samochodzie awarii uległa skrzynia biegów i Brazylijczyk nie wyszedł z Q1.

Q1

Na torze jak zwykle na samym początku pojawili się kierowcy końca stawki, którzy muszą toczyć boje o wejście do Q2 lub w ogóle o zakwalifikowanie się do wyścigu – czyli kierowcy Virgin i HRT, którzy dotychczas mieli problemy ze zmieszczeniem się w limicie 107%.

Czasy na początku sesji oscylowały w okolicach 1:28, a kierowcy HRT dawali z siebie wszystko by poprawić chociaż odrobinę swe rezultaty. Nie przynosiło to jednak oczekiwanych skutków. Czołowi kierowcy rozpoczęli mierzone przejazdy po około 8 minutach od zapalenia się zielonego światła. Najpierw na czoło wysunął się Button (1:24,708), jednak wkrótce dwa bardzo szybkie okrążenia przejechał Mark Webber i to on objął prowadzenie z czasem 1:23,619 na półmetku Q1.

Na tym etapie nieciekawie wyglądały szanse Nicka Heidfelda na wyjazd na tor, ponieważ po wymienia silnika i skrzyni biegów, podłoga jego bolidu wciąż nie była zamontowana. Ostatecznie Niemiec nie zdołał wykonać mierzonego okrążenia. Niepokojące wiadomości docierały też z garażu Team Lotus, ponieważ w bolidzie Jarno Trullego doszło do awarii skrzyni biegów. Włoch zdołał jednak wykonać w końcówce sesji jedno mierzone okrążenie i awansować na 18 pozycję.

Bardzo blisko czołówki plasowali się w tym momencie kierowcy Toro Rosso – Buemi i Alguersuari, zajmując drugą i trzecią lokatę. Obaj korzystali jednak z miękkich opon, podczas gdy czołówka pozostawała na twardych oponach. Podobną taktykę do STR zastosowali też kierowcy Saubera.

Pomimo, iż presja nie była zbyt duża, w końcówce na tor ponownie wyjechali, tym razem na miękkich oponach, kierowcy Ferrari i Mercedes GP, co oznacza, że na pozostałą część kwalifikacji i wyścig będą mieli o jeden nowy komplet miękkich opon mniej. Ostatecznie najszybszy w Q1 był Michael Schumacher (1:22,960), przed Pietrowem i Maldonado, którego partner z zespołu – Rubens Barrichello nie zdołał zakwalifikować się do Q2 ze względu na problemy ze skrzynią biegów i wystartuje z 19 pola. Odpadli też Trulli, Glock, Liuzzi, Karthikeyan, D'Ambrosio i Heidfeld. Kierowcom HRT i Virgin, pomimo poważnych obaw przed sesją, udało zakwalifikować się do jutrzejszego wyścigu.

Q2

Na początku drugiego bloku kwalifikacji nikomu nie spieszyło się za bardzo z wyjazdem na tor. Jako pierwsi po upływie trzech minut garaże opuścili kierowcy Red Bulla i po wykonaniu pierwszych pomiarowych okrążeń uplasowali się na dwóch pierwszych pozycjach: Vettel (1:21,540) przed Webberem (1:21,773). W bolidzie Niemca nie działał jednak system KERS, co nie jest dla niego dobrą wróżbą przed Q3 i jutrzejszym wyścigiem.

Również inni kierowcy zaczęli wkrótce kończyć swe szybkie okrążenia, jednak nikt nie był na tym etapie w stanie zejść z czasem poniżej 1:22. Za kierowcami RBR plasowali się Button i Hamilton z McLarena oraz Alonso i Massa z Ferrari. Na 5 minut przed końcem czasy ustanowione miało jednak jedynie dziesięciu kierowców. W garażach czekali wciąż Rosberg, Schumacher, Pietrow, Sutil, di Resta, Maldonado i Kovalainen, którzy mieli zaplanowane jeden przejazd, wtedy, gdy warunki na torze będą najlepsze – tuż przed końcem Q2.

Na dwie minuty przed końcem drugiego bloku kwalifikacji po raz kolejny sporo zaczęło się dziać na torze – gdy pozostali kierowcy rozpoczęli swe mierzone okrążenia. Schumacher szybko awansował na szóste miejsce, tuż za nim znalazł się Rosberg. Spore ryzyko podjęli kierowcy Ferrari, którzy nie wyjechali ponownie na tor i zajęli kolejno – Alonso siódme i Massa dziesiąte miejsce. Pomiędzy nimi znaleźli się Maldonado i Pietrow. W tej części kwalifikacji odpadli Buemi, Perez, Alguersuari, Kobayashi, Kovalainen, który zaprezentował się dziś naprawdę świetnie za kierownicą bolidu Team Lotus, di Resta i Sutil.

Q3

Tym razem na torze jaki pierwsi pojawili się kierowcy McLarena, a tuż po nich duet Red Bull Racing. Wszyscy pojawili się na torze na miękkich oponach i już po pierwszej serii okrążeń widać było, że Red Bulle są ponownie poza zasięgiem rywali.

Najpierw Vettel wyszedł na prowadzenie z czasem 1:21,181, jednak Webber odpowiedział czasem dokładnie o 0,2s lepszym i wysunął się na prowadzenie z rezultatem 1:20,981, jako jedyny schodząc poniżej 1:21. Kierowcy McLarena – Hamilton i Button stracili do Australijczyka około sekundę. Zarówno kierowcy RBR, jak i McLarena nie wyjeżdżali ponownie na tor, by oszczędzić na wyścig komplet nowych miękkich opon.

Żaden z przedstawicieli pozostałych ekip nie był już w stanie zagrozić czołowej trójce. Najlepiej z nich zaprezentował się Fernando Alonso, który wycisnął ze swojego Ferrari maksimum i awansował na czwartą pozycję, wyprzedzając o ułamki sekundy Buttona. Za Anglikiem uplasował się Witalij Pietrow, a czołową dziesiątkę uzupełnili Rosberg, Massa, Maldonado oraz Schumacher, który wyjechał na twardych oponach, ale nie ustanowił czasu, więc może wystartować na dowolnej mieszance.

Za nami naprawdę ciekawe kwalifikacje, co zapowiada równie ciekawy wyścig, ponieważ różnice za plecami kierowców RBR są naprawdę niewielkie. Cała sesja przebiegła bez zakłóceń i nie doszło do żadnych poważniejszych incydentów.

Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 43°C
Temperatura powietrza: 24°C
Prędkość wiatru: 2,0m/s
Wilgotność powietrza: 43%
Sucho

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
michal132, 21.05.2011 14:30[!]
brawo dla Kov i Lotusa za walkę

czyżby pierwsze punkty Lotusa
yaper, 21.05.2011 14:45[!]
Kov pokonał Force India. Duża zapaść formy u nich, zwłaszcza patrząc na Di Restę. Maldonado powoli łapie dobrą formę. Ciekawe co w Q3 pokaże Schumacher, PP na 99% dla Vettela.
maciejas512, 21.05.2011 15:02[!]
@yaper 1% zaważył
THC-303, 21.05.2011 15:02[!]
Tak, yaper, zwłaszcza że jechali na twardych...
bartekws, 21.05.2011 15:29[!]
Pietrow ładnie przed Rosbiergiem..
Karol26, 21.05.2011 16:52[!]
Cieszy mnie świetna postawa wesołego Kangura ;)
Kamikadze2000, 21.05.2011 18:08[!]
Wielkie brawa dla Marka, Pastora i Heikkiego!!! Dla mnie są bohaterami tych kwalifikacji! Szkoda, że Alonso nie zdołał jeszcze wyprzedzic Hamiltona, tak przecież niewiele zabrakło! Mam nadzieje, że jutro największe zagrożęnie dla RBR będzie stanowic Alonso, a nie McL! :))
IceMan11, 21.05.2011 18:55[!]
Mam nadzieję, że Seba ruszy bardzo dobrze, a Mark i Lewis nieco zespsują start ;>
Adakar, 21.05.2011 19:41[!]
@IceMan11
chyba sobie żartujesz. Ja mam nadzieję, że Seba tych zawodów nie ukończy i Mistrzostwa zaczną być mistrzostwami a nie formalnością. Dosyć dominacji małego Herubinka.

Lewis , Alonso łykną RbRy (byle się sobą nie zajmowali zbytnio). Jenson IMO Sebastianka winien rozłożyć na łopatki.

z lekka jestem zawiedziony Sauberami
IceMan11, 21.05.2011 19:50[!]
Hehe punkt widzenia zależy od punktu siedzenia :)
Ja kibicuje zespołowi RedBull Racing i Sebastianowi Vettelowi, a Ty komuś innemu. Chyba jest to normalne co nie? :D
lukaas97, 21.05.2011 19:53[!]
mam pomysl ;D niech inne zespoly skupia sie na tempie wyscigowym, a nie kwalifikacyjnym, bo redbulla nie pokonaja
PINHEAD, 21.05.2011 20:19[!]
@IceMan11
jestem ciekaw jak dlugo? dopóki bedą wygrywac? pewnie tak.
robertunio, 21.05.2011 21:21[!]
A ja pozwole sobie, ten tego, merytorycznie przyczepic sie do tytulu artykulu, tzn. uwazam ze stwierdzenie "Webber bezkonkurencyjny w kwalifikacjach" jest nieco przekolorowane poniewaz strata Sebastiana do Marka to 0.2s i uwazam ze nie jest to strata na tyle duza aby nazwac Marka bezkonkurencyjnym. Bardziej pasowalby tytul "RedBull bezkonkurencyjny w kwalifikacjach" gdyz przewaga sekundy nad McLarenem i Ferrari faktycznie jest znaczaca.
MairJ23, 21.05.2011 21:40[!]
@robertunio i jeszcze dodac nalezy ze Seba jechal bez KERS !!! i tu sie nagle ta bezkonkurencyjcosc rozwiawa jak mgla przed poludniem :) - dodam ze kibicuje Markowi juz od dawna.... wiec ja trzymam za niego kciuki - ale jestem realista i wiem ze zle wystartuje... bedzie sie bronil mocno przed T1 T5 i potem moze nawet T10. Ale nadal na niego licze... mniej licze juz na bledy Sebastiana jak w zeszlym roku... wiec tu moze byc ciezko.

Chcialem tylko dodac jedna rzecz - mianowicie po przyjrzeniu sie historii toru.... Michael Schumacher - 7 pol startowych i 6 zwyciestw... wiec wypraszam sobie nasmiewanei sie z niego - chce jezdzic niech jezdzi... Ma do tego prawo !!!! :0 - takie moje zdanie mimo ze fanem jego nie bylem nigdy - ale zasluzyl sobie na szacunek ! Poprostu doceniam jego wklad w cala historie F1 ! Ktora tak przeciez wszyscy kochamy !
IceMan11, 22.05.2011 00:23[!]
PINHEAD - odezwał się kibic, który F1 ogląda zapewne od 2007 roku, a dowiedział się o tym sporcie w 2006. Ja też tak potrafię. Poza tym nie mierz ludzi swoją miarą. Pozdrawiam
bass001, 22.05.2011 12:44[!]
Seba pewnie wygra start i odjedzie, Mark od jakiegoś czasu nie może dobrze wystartować. Optymalnie dla widowiska byłoby gdyby obaj popsuli start, ale tego im nie życzę.

PINHEAD - a TY komu kibicujesz i dlaczego??? Już wiem przejrzałem twoje wcześniejsze wypowiedzi. TY kibicujesz ONETOWI:)
PINHEAD, 22.05.2011 13:05[!]
@ bass
ale mnie przejzales wlasnie Onetowi kibicuje i kierowcy Malyszowi, kurcze jak Wy wszystko wiecie. szok
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca