|
|
|
|
|
|
Grand Prix de Monaco 2011 | 29 maja |
|
|
|
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 1:13,532 - Q2, Kimi Raikkonen (McLaren), 2006 |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:14,439 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004 |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: 155,552 km/h - Fernando Alonso (McLaren), 2007 |
| |
Sesja treningowa 2 [ T- | T+ ]
|
| | | | | P. | Nr | Kierowca | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
|
1. | 5 | Fernando Alonso | Ferrari 150° Italia | | 1:15,123 | - | - | 42 |
2. | 3 | Lewis Hamilton | McLaren MP4-26 | | 1:15,228 | 0,105 | 0,105 | 33 |
3. | 8 | Nico Rosberg | Mercedes GP W02 | | 1:15,321 | 0,198 | 0,093 | 44 |
4. | 4 | Jenson Button | McLaren MP4-26 | | 1:15,448 | 0,325 | 0,127 | 38 |
5. | 1 | Sebastian Vettel | Red Bull RB7 | | 1:15,667 | 0,544 | 0,219 | 46 |
6. | 6 | Felipe Massa | Ferrari 150° Italia | | 1:15,781 | 0,658 | 0,114 | 45 |
7. | 7 | Michael Schumacher | Mercedes GP W02 | | 1:16,356 | 1,233 | 0,575 | 33 |
8. | 2 | Mark Webber | Red Bull RB7 | | 1:16,642 | 1,519 | 0,286 | 42 |
9. | 14 | Adrian Sutil | Force India VJM04 | | 1:17,101 | 1,978 | 0,459 | 46 |
10. | 9 | Nick Heidfeld | Renault R31 | | 1:17,126 | 2,003 | 0,025 | 38 |
11. | 10 | Witalij Pietrow | Renault R31 | | 1:17,337 | 2,214 | 0,211 | 35 |
12. | 17 | Sergio Perez | Sauber C30 | | 1:17,541 | 2,418 | 0,204 | 47 |
13. | 11 | Rubens Barrichello | Williams FW33 | | 1:17,570 | 2,447 | 0,029 | 39 |
14. | 18 | Sebastien Buemi | Toro Rosso STR6 | | 1:17,581 | 2,458 | 0,011 | 32 |
15. | 12 | Pastor Maldonado | Williams FW33 | | 1:17,633 | 2,510 | 0,052 | 49 |
16. | 16 | Kamui Kobayashi | Sauber C30 | | 1:17,706 | 2,583 | 0,073 | 37 |
17. | 19 | Jaime Alguersuari | Toro Rosso STR6 | | 1:17,789 | 2,666 | 0,083 | 43 |
18. | 20 | Heikki Kovalainen | Lotus T128 | | 1:18,266 | 3,143 | 0,477 | 50 |
19. | 21 | Jarno Trulli | Lotus T128 | | 1:18,490 | 3,367 | 0,224 | 39 |
20. | 15 | Paul di Resta | Force India VJM04 | | 1:19,053 | 3,930 | 0,563 | 15 |
21. | 25 | Jerome d'Ambrosio | Virgin MVR-02 | | 1:19,185 | 4,062 | 0,132 | 40 |
22. | 24 | Timo Glock | Virgin MVR-02 | | 1:19,338 | 4,215 | 0,153 | 35 |
23. | 22 | Narain Karthikeyan | HRT F111 | | 1:22,066 | 6,943 | 2,728 | 33 |
24. | 23 | Vitantonio Liuzzi | HRT F111 | | - | - | - | - |
| |
107% najlepszego czasu: 1:20,382 |
|
|
Fernando Alonso był najszybszym kierowcą podczas drugiej sesji treningowej przed GP Monako. Hiszpan dyktował tempo przez większość sesji, a pierwsze miejsce w tabeli zapewnił mu rezultat 1:15,123. Tuż za kierowcą Ferrari znaleźli się Lewis Hamilton (+0,1s) oraz Nico Rosberg (+0,2s). Różnice w czołówce są od początku naprawdę niewielkie i zapowiada się emocjonująca walka między kierowcami Red Bulla, McLarena, Ferrari i Mercedesa w dalszej części weekendu.
Pierwszym kierowcą, który przejechał mierzone okrążenie w tej sesji był Timo Glock. Kierowca Virgin przejechał uzyskał czas 1:23,036. W tej sesji większość zawodników nie zwlekała jednak z rozpoczęciem pracy i już po dziesięciu minutach aż 19 miało już odnotowane czasy. Pecha miał natomiast Jaime Alguersuari, który już na początku treningu nie zmieścił się w zakręcie Sainte Devote i uszkodził przednie skrzydło swojego bolidu. Hiszpan mógł jednak kontynuować jazdę.
Po wypadku w pierwszym treningu, na torze pojawił się też Michael Schumacher, którego mechanikom udało się naprawić uszkodzony bolid. Powodów do radości nie miał natomiast drugi z pechowców pierwszej sesji – Vitantonio Liuzzi, który po upływie kilkunastu minut od rozpoczęcia drugiego treningu przemierzał aleję serwisową licząc na to, że w ogóle będzie mógł wyjechać na tor w tej sesji.
Na godzinę do końca treningu na prowadzeniu był Fernando Alonso (1:16,408), który już na tym etapie poprawił najlepszy rezultat pierwszej sesji. Za Hiszpanem plasował się Nico Rosberg, a trzeci był Jenson Button, który stwierdził, że zachowanie bolidu znacznie różni się względem pierwszej sesji.
W międzyczasie problemy dopadły też Marka Webbera, w którego bolidzie po raz kolejny awarii uległ system KERS i dostał on od swojego inżyniera polecenie szukania balansu bez tego systemu, natomiast na torze zatrzymał się Paul di Resta, w którego przypadku posłuszeństwa odmówiła skrzynia biegów.
Już na tym etapie sesji pierwsi kierowcy zdecydowali się na skorzystanie z supermiękkiej mieszanki – byli nimi Rubens Barrichello i Kamui Kobayashi. W obu przypadkach nie było jednak dużej różnicy w notowanych czasach. Prawdziwy potencjał supermiękkich opon pokazali natomiast kierowcy Ferrari, Red Bull Racing i Mercedes GP, którzy korzystając z nich potrafili poprawić swe rezultaty o ponad 1,5s.
W ten oto sposób na pół godziny przed końcem na prowadzeniu pozostawał Fernando Alonso z czasem 1:15,123, drugi był, prezentujący naprawdę równe i konkurencyjne tempo Nico Rosberg, a na trzecią pozycję wskoczył Jenson Button. Bardzo widowiskową, a zarazem szybką jazdę prezentował też Felipe Massa, który na swych pierwszych okrążeniach na supermiękkich oponach kilkukrotnie w piękny sposób ratował swój bolid przed kontaktem z barierą.
Część kierowców, między innymi Pietrow i Perez, zdecydowało się natomiast wykorzystać te opony w inny sposób i sprawdzić ich zachowanie na dłuższych przejazdach, przy większej ilości paliwa. W dalszej części treningu podobne przejazdy, zarówno na miękkich jak i supermiękkich oponach, wykonywali kierowcy wszystkich ekip.
Jak zwykle w treningach, tłoczno na torze zrobiło się znów w samej końcówce sesji, gdy na torze pojawili się wszyscy oprócz kierowców HRT. Tym razem nie toczyła się jednak walka o najlepsze rezultaty, a kierowcy kontynuowali przejazdy porównawcze obu mieszanek ogumienia.
Czołówka po dzisiejszych treningach okazała się być bardzo wyrównana, a tempo Ferrari, McLarena, Mercedesa i Red Bulla zdaje się być zbliżone. Podobnie wygląda sytuacja w środku stawki, gdzie różnice są podobne, a o wejście do Q3 w kwalifikacjach walczyć mogą kierowcy właściwie większości pozostałych zespołów. Weekend w Monako z pewnością będzie trudny dla kierowców nowych ekip, jednak na chwilę obecną jedynie nad kierowcami HRT wisi niebezpieczeństwo niezakwalifikowania się do wyścigu.
Gdy czas sesji zbliżał się już ku końcowi, zdawało się, że do końca będzie już spokojnie, jednak w tym czasie Witalij Pietrow stracił panowanie nad swym bolidem i uderzył w bandę po zewnętrznej stronie Nouvelle Chicane, w podobny sposób jak Liuzzi. W bolidzie Rosjanina ucierpiało przednie skrzydło oraz zawieszenie po prawej stronie, lecz mimo wszystko zdołał on dotrzeć do boksów. Poza przygodą Pietrowa w drugiej sesji treningowej nie doszło do żadnych poważniejszych incydentów, a nad torem jedynie kilka razy pojawiała się żółta flaga, zwykle gdy ktoś przestrzelił zakręt Sainte Devote. Ani razu na torze nie pojawił się za to wspomniany na początku Vitantonio Liuzzi, którego bolid okazał się na tyle poważnie uszkodzony, że zespół nie zdołał go naprawić na czas.
Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 43°C
Temperatura powietrza: 24°C
Prędkość wiatru: 1,5m/s
Wilgotność powietrza: 62%
Sucho
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|