F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2011
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Turcji
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Europy
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Korei Południowej
GP Indii
GP Abu Zabi
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2011
Klasyfikacje generalne 2011
Statystyki z sezonu 2011

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Monte Carlo.
Grand Prix de Monaco 201129 maja
Circuit de Monaco
Długość toru: 3,340 km
Liczba okrążeń: 78
Pełny dystans: 260,520 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:13,532 - Q2, Kimi Raikkonen (McLaren), 2006
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:14,439 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
155,552 km/h - Fernando Alonso (McLaren), 2007
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 3  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.5Fernando AlonsoFerrari 150° Italia1:14,433--18
2.4Jenson ButtonMcLaren MP4-261:14,9960,5630,56317
3.6Felipe MassaFerrari 150° Italia1:15,0240,5910,02819
4.1Sebastian VettelRed Bull RB71:15,2450,8120,22119
5.7Michael SchumacherMercedes GP W021:15,3100,8770,06521
6.3Lewis HamiltonMcLaren MP4-261:15,3860,9530,07614
7.2Mark WebberRed Bull RB71:15,5291,0960,14319
8.19Jaime AlguersuariToro Rosso STR61:16,6172,1841,08813
9.18Sebastien BuemiToro Rosso STR61:16,7362,3030,11915
10.17Sergio PerezSauber C301:16,8212,3880,08519
11.15Paul di RestaForce India VJM041:16,9902,5570,16920
12.11Rubens BarrichelloWilliams FW331:17,1962,7630,20613
13.12Pastor MaldonadoWilliams FW331:17,3332,9000,13717
14.16Kamui KobayashiSauber C301:17,4032,9700,07018
15.10Witalij PietrowRenault R311:17,7793,3460,37617
16.9Nick HeidfeldRenault R311:17,8803,4470,10117
17.14Adrian SutilForce India VJM041:18,0693,6360,18917
18.20Heikki KovalainenLotus T1281:18,1153,6820,04620
19.24Timo GlockVirgin MVR-021:18,5804,1470,46521
20.25Jerome d'AmbrosioVirgin MVR-021:18,8084,3750,22821
21.21Jarno TrulliLotus T1281:19,2594,8260,45119
22.23Vitantonio LiuzziHRT F1111:20,1155,6820,85615
23.22Narain KarthikeyanHRT F1111:20,2785,8450,16316
24.8Nico RosbergMercedes GP W02---3
107% najlepszego czasu: 1:19,643

Najszybszym kierowcą trzeciej sesji treningowej przed GP Monako był Fernando Alonso. Hiszpan uplasował się na pierwszej pozycji z czasem 1:14,433, wyprzedzając kierowcę McLarena – Jensona Buttona o 0,563s oraz swojego kolegę z Ferrari – Felipe Massę o 0,591s. Podczas treningu doszło do dwóch dość poważnych incydentów, w których swe bolidy rozbili Nico Rosberg oraz Vitantonio Liuzzi, przez co pod znakiem zapytania stoją szanse tych kierowców na udział w kwalifikacjach.

Po wolnym piątku, kierowcy ponownie powrócili na tor w słoneczny sobotni poranek. Pracę rozpoczęli od wykonania okrążeń instalacyjnych, jednak nie trwało długo, nim zaczęli powracać na tor, by ponownie odnaleźć rytm, który jest tak istotny na tym torze. W celu wykonania kilku pomiarowych okrążeń, jako pierwszy wyjechał Michael Schumacher, który rozpoczął od rezultatu 1:33,441, by trzy okrążenia później zejść już do 1:19,962.

Kierowca Mercedes GP nie mógł jednak kontynuować swojego przejazdu, ponieważ po 7 minutach od rozpoczęcia sesji wywieszona została czerwona flaga, którą spowodował jego kolega z zespołu – Nico Rosberg. Niemiec stracił panowanie nad bolidem na wyjeździe z tunelu, uderzył w barierę prawym bokiem, niszcząc przednie zawieszenie, przejechał na wprost Nouvelle Chicane mijając o milimetry końcówkę bariery i zatrzymał się na środku prostej, uderzywszy uprzednio po raz kolejny w barierę. Samochód został uszkodzony bardzo poważnie, jednak kierowca wyszedł z wypadku bez szwanku.

Sesja została wznowiona po 14 minutach, a w przekazie radiowym inżynier poinformował Michaela Schumachera, by uważał, ponieważ ciśnienie w niedogrzanych oponach jest dość niskie, co mogło przyczynić się do problemów Nico Rosberga. W praktyce oznacza to, że bolid może w takiej sytuacji bardzo mocno dobijać podłogą do nawierzchni, powodując niestabilność tyłu.

Gdy ponownie zapaliło się zielone światło, na torze natychmiast zaczął się spory ruch. Najdłużej w garażach pozostawali kierowcy Williamsa oraz Lewis Hamilton, który niewiele stracił przez czerwoną flagę, ponieważ w jego samochodzie mechanicy dokonywali korekcji ustawień zawieszenia.

Na półmetku najszybszym kierowcą był Fernando Alonso z czasem 1:15,924. Za Hiszpanem plasowali się Jenson Button i Sebastian Vettel. Na tym etapie sesji wszyscy korzystali jeszcze z twardszej dostępnej w ten weekend mieszanki. Jako pierwszy na supermiękkich oponach wyjechał natomiast Jaime Alguersuari, w którego bolidzie wkrótce doszło jednak do przebicia prawej tylnej opony, co potwierdzili mechanicy zespołu. Poinformowali też, że kierowca Toro Rosso wykonał już na tym etapie cały zaplanowany program i nie zamierzają już wyjeżdżać na tor.

Wkrótce kolejni kierowcy rozpoczynali symulacje kwalifikacji i wyjeżdżali na tor na supermiękkich oponach, by wykonać kilka bardzo szybkich okrążeń. Gdy zdawało się już, że kierowcy spokojnie dokończą sesję, nad torem na 6 minut przed końcem pojawiła się czerwona flaga. Tym razem sprawcą zamieszania był Vitantonio Liuzzi, który miał uślizg w pierwszym zakręcie i uderzył tyłem w barierę z opon. Uderzenie spowodowało znaczne zniszczenia w tylnej części bolidu – zdawać by się mogło, że nawet zbyt duże, ponieważ cały tył bolidu był w szczątkach.

Bolid szybko jednak uprzątnięto, a sesję wznowiono, gdy na zegarze pozostawały dwie minuty. Na tor powrócili wszyscy oprócz Rosberga, Liuzziego, Karthikeyana i Alguersuariego, by wykonać być może jeszcze jedno mierzone okrążenie oraz skorzystać z możliwości wykonania próbnego startu po zakończeniu sesji.

Po raz kolejny w czołówce tempo dyktowali kierowcy Ferrari, McLarena oraz Red Bull Racing. W środku stawki różnice są jednak niewielkie i w kwalifikacjach wiele może zależeć od szczęścia i tego, czy uda się znaleźć odpowiednią ilość miejsca na torze, by wykonać czyste okrążenie. Po raz kolejny na krawędzi kwalifikacji do wyścigu znaleźli się kierowcy HRT. Wątpliwy jest też udział Liuzziego w tej sesji, ponieważ nie wydaje się, by możliwa była naprawa jego bolidu do tego czasu.

Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 43°C
Temperatura powietrza: 23°C
Prędkość wiatru: 1,8m/s
Wilgotność powietrza: 35%
Sucho

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Aeromis, 28.05.2011 13:49[!]
@robertunio
Było tak, jak napisał IceMan11, Vettel na "czerwonych" zrobił jedno kółko w sporym chaosie.

Nie zwykłemkibicować Webberowi, jednak jeśli i na tym torze zawiedzie to może czuć się już przegrany do końca sezonu, więc wyjątkowo kibicować mu będę. Oczywiście w ramach rozsądku, czyli pojedynku w samym RBR :)

Swoją drogą reguła 107% powinna być inna dla Monako, bo tor jest krótki więc może być równie ciasno jak w poprzednim GP, czyli znów masa dublowań. Może lepiej by było, gdyby Karthikeyan odpadł "na 105%?"
monako, 28.05.2011 13:50[!]
@IceMan11 - Hamilton miał 0,4s straty do Vettela na twardszej.
@robertunio - Czas Vettela ustanowiony na twardszej mieszance.
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca