F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2011
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Turcji
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Europy
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Korei Południowej
GP Indii
GP Abu Zabi
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2011
Klasyfikacje generalne 2011
Statystyki z sezonu 2011

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Gilles Villeneuve.
Grand Prix du Canada 201112 czerwca
Circuit Gilles Villeneuve
Długość toru: 4,361 km
Liczba okrążeń: 70
Pełny dystans: 305,270 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:12,275 - Ralf Schumacher (Williams), 2004
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:13,622 - Rubens Barrichello (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
207,165 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis kwalifikacji  [  T-  |  T+  ]
Po raz szósty w tym sezonie z pole position do niedzielnego wyścigu w Montrealu wystartuje Sebastian Vettel, który ponownie nie dał rywalom cienia szans na pokonanie go. Kierowca Red Bull Racing czasem 1:13,014 pokonał duet kierowców Ferrari – Fernando Alonso i Felipe Massę.

Cała sesja przebiegała spokojnie i nie była ani razu przerywana. Kilku kierowcom zdarzyły się jedynie drobne wypady na pobocze, a Jerome D'Ambrosio nie zmieścił się w limicie 107% najszybszego kierowcy w Q1, przez co jego los spoczywa teraz w rękach sędziów.

Q1

Sesja rozpoczęła się przy sporym zachmurzeniu, jednak prognozy nie zapowiadały deszczu. Jako pierwsi na torze pojawili się kierowcy Virgin, lecz pozostali zawodnicy nie zwlekali i po pięciu minutach na torze były już wszystkie 24 bolidy.

Początkowo czasy oscylowały w granicach 1:25, jednak wkrótce uzyskiwane rezultaty były o ponad dziesięć sekund lepsze i już w tym momencie jasne było, iż by zakwalifikować się do wyścigu będzie potrzebny czas zdecydowanie poniżej 1:20, a Sebastian Vettel i Fernando Alonso, którzy dyktowali tempo, wciąż poprawiali swe rezultaty.

Na półmetku Q1 najszybszy był więc Sebastian Vettel z czasem 1:14,011, drugi był Alonso, trzeci Massa. Z nieco większą stratą jechali na kolejnych pozycjach kierowcy McLarena, natomiast Mark Webber z Red Bulla, po opuszczeniu trzeciego treningu plasował się w okolicach dziesiątego miejsca. Po pierwszej serii przejazdów w strefie spadkowej znajdowali się Kovalainen, Alguersuari, Trulli, Liuzzi i Glock, a Karthikeyan i D'Ambrosio w ogóle nie kwalifikowali się do wyścigu w tym momencie. Jeśli chodzi zaś o Jaime Alguersuariego, to narzekał on w tym czasie na dużą podsterowność, zwłaszcza na wyjściach z zakrętów.

Gdy do końca Q1 pozostawało już tylko pięć minut, na torze znów zaczęło się robić tłoczno. W końcówce walka toczyła się już tylko o to, by nie odpaść na tym etapie kwalifikacji lub by zakwalifikować się do wyścigu, ponieważ czołowa ósemka, z której wszyscy mieli czasy poniżej 1:15, nie zamierzała już wyjeżdżać na tor. Na czele znajdował się w tym czasie Alonso, który poprawił jeszcze swój czas schodząc do 1:13,822.

W pewnym momencie, tuż przed końcem sesji, nad torem pojawiła się żółta flaga, którą spowodował obracający się Vitantonio Liuzzi. Nie miało to jednak wpływu na kwalifikacje pozostałych kierowców. Jaime Alguersuari co prawda w końcówce poprawił nieco swoje tempo, jednak nie starczyło to, by zakwalifikować się do Q2, gdyż wyprzedził go Kobayashi, który również musiał ratować się ze strefy spadkowej. Tak więc po Q1 odpadli Alguersuari, Trulli, który po raz pierwszy pokonał w kwalifikacjach kolegę z Team Lotus – Kovalainena (P20), dalej znaleźli się Liuzzi, Glock, Karthikeyan i D'Ambrosio, który jako jedyny nie zmieścił się w limicie 107%.

Q2

Pierwsza część kwalifikacji pokazała, jak niewielkie są różnice w stawce i tak jak na początku kwalifikacji, tak i teraz nikt nie zwlekał z wyjazdem na tor. Już po kilku minutach mieliśmy więc na torze wszystkich siedemnastu kierowców.

Tempo wzrosło zdecydowanie, mimo iż początkowo w użyciu były głównie twardsze opony. Po pierwszej serii przejazdów na prowadzeniu znalazł się duet Red Bulla – prowadził Sebastian Vettel (1:13,486), za nim był Mark Webber, a na trzeciej pozycji znajdował się Fernando Alonso.

Wkrótce jednak bardzo szybkie okrążenie na supermiękkich oponach przejechał Felipe Massa, dzięki czemu wysunął się na czoło stawki z czasem 1:13,431. Brazylijczyk pozostał już na prowadzeniu do końca Q2.

Stało się tak, ponieważ czołowa dziewiątka w kształcie: Massa, Vettel, Webber, Alonso, Hamilton, Rosberg, Button, Schumacher i Pietrow zdecydowała się już nie wyjeżdżać ponownie na tor. Była to bardzo ryzykowna decyzja, jednak pomimo usilnych starań nikt z dalszych pozycji nie zdołał zagrozić nawet dziesiątemu Heidfeldowi.

Tak więc po drugim bloku kwalifikacji odpadli: di Resta, Maldonado, Kobayashi, Sutil, Buemi, Barrichello i de la Rosa. Rubens Barrichello i Kamui Kobayashi prawdopodobnie stracili szanse na poprawę swych rezultatów, gdy popełnili podobne błędy w zakręcie numer osiem, co skończyło się dla nich wypadem na pobocze.

Q3

Do trzeciego bloku kwalifikacji dostali się kierowcy pięciu ekip – Ferrari, Red Bull Racing, McLarena, Mercedes GP i Lotus Renault. Na torze tuż po zapaleniu się zielonych świateł pojawili się wszyscy, oprócz Michaela Schumachera, korzystając z opon z supermiękkiej mieszanki.

Zacięta walka rozpoczęła się już od pierwszych mierzonych okrążeń. Na czele znalazł się wtedy Sebastian Vettel (1:13,014), przed Massą i Alonso. Po serii krótkich przejazdów wszyscy zjechali do boksów. Tym razem Red Bull nie mógł sobie pozwolić na pozostanie w garażu już na tym etapie sesji i wszyscy pojawili się raz jeszcze na torze.

Ostatecznie Sebastian Vettel nie poprawił swego rezultatu, jednak nie stracił też pierwszej pozycji. Na drugie miejsce, rzutem na taśmę, awansował Fernando Alonso, a trzeci był Felipe Massa. Na kolejnych pozycjach uplasowali się Webber, Hamilton, Rosberg, Button, Schumacher, Heidfeld i Pietrow.

Za nami więc dość ciekawe kwalifikacje, w których Sebastian Vettel, jak i cały Red Bull Racing, po raz kolejny pokazali, że po problemach w treningach potrafią szybko pozbierać się i być konkurencyjni jak zwykle. Czy będą umieli odjechać na torze, który został uznany przez obserwatorów za za niezbyt pasujący Red Bullom? To okaże się jutro. Dużą niewiadomą są też warunki, ponieważ meteorolodzy spodziewają się deszczu, a zespół McLaren otwarcie przyznał, iż korzysta ze skrzydeł lepiej skonfigurowanych na mokry tor, poświęcając kwalifikacje na rzecz wyścigu.

•  Wyniki kwalifikacji do wyścigu o Grand Prix Kanady

Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 22°C
Temperatura powietrza: 21°C
Prędkość wiatru: 6,1 m/s
Wilgotność powietrza: 66%
Sucho

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 3 Odśwież T- T+
KaeRZet, 12.06.2011 17:17[!]
Nie moge patrzec już na te wypowidzi . Psujecie tylko tak dobre forum . Poruszacie tematy o ktorych nawet nie macie pojęcia . POZDRO!
Kamikadze2000, 12.06.2011 17:34[!]
@IceMan11 - oczywiście "inna liga" to zbyt wygórowane słowo, bo musiałby ich dublowac. Ale jest lepszy. Pozdro! :)

@m3nel23 - no zobaczymy... Pozdro ;]

Ależ paskudna pogoda! Jak myślicie, Hamilton dostanie jakąś karę?? ;]
Strony  •  < 1 2 3 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca