F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2011
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Turcji
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Europy
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Korei Południowej
GP Indii
GP Abu Zabi
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2011
Klasyfikacje generalne 2011
Statystyki z sezonu 2011

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Valencia.
Grand Prix of Europe 201126 czerwca
Valencia Street Circuit
Długość toru: 5,419 km
Liczba okrążeń: 57
Pełny dystans: 308,883 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:37,587 - Sebastian Vettel (Red Bull), 2010
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:38,683 - Timo Glock (Toyota), 2009
Największa średnia prędkość wyścigu:
193,983 km/h - Felipe Massa (Ferrari), 2008
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 2  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.5Fernando AlonsoFerrari 150° Italia1:37,968--35
2.3Lewis HamiltonMcLaren MP4-261:38,1950,2270,22726
3.1Sebastian VettelRed Bull RB71:38,2650,2970,07031
4.7Michael SchumacherMercedes GP W021:38,3150,3470,05030
5.6Felipe MassaFerrari 150° Italia1:38,4430,4750,12832
6.4Jenson ButtonMcLaren MP4-261:38,4830,5150,04030
7.2Mark WebberRed Bull RB71:38,5310,5630,04826
8.8Nico RosbergMercedes GP W021:38,9811,0130,45033
9.9Nick HeidfeldRenault R311:39,0401,0720,05935
10.10Witalij PietrowRenault R311:39,5861,6180,54627
11.14Adrian SutilForce India VJM041:39,6261,6580,04031
12.11Rubens BarrichelloWilliams FW331:40,0202,0520,39434
13.12Pastor MaldonadoWilliams FW331:40,3012,3330,28134
14.15Paul di RestaForce India VJM041:40,3632,3950,0627
15.18Sebastien BuemiToro Rosso STR61:40,4542,4860,09132
16.17Sergio PerezSauber C301:40,5312,5630,07737
17.16Kamui KobayashiSauber C301:42,0834,1151,55234
18.20Heikki KovalainenLotus T1281:42,1564,1880,07339
19.21Jarno TrulliLotus T1281:42,2394,2710,08325
20.24Timo GlockVirgin MVR-021:42,2734,3050,03421
21.25Jerome d'AmbrosioVirgin MVR-021:42,8094,8410,53636
22.23Vitantonio LiuzziHRT F1111:44,4606,4921,65129
23.22Narain KarthikeyanHRT F1111:46,9068,9382,44616
24.19Jaime AlguersuariToro Rosso STR6----
107% najlepszego czasu: 1:44,826

Fernando Alonso z zespołu Ferrari okazał się najszybszy w drugiej sesji treningowej przed Grand Prix Europy. Czołową trójkę uzupełnili Lewis Hamilton oraz Sebastian Vettel.

Druga sesja treningowa rozpoczęła się w sprzyjających warunkach pogodowych. Mechanicy zespołu Force India nie mieli jednak czasu na podziwianie uroków toru, gdyż byli zajęci naprawą bolidu rozbitego przed południem przez Nico Hulkenberga.

Na torze od samego początku pojawił się Jarno Trulli, co mogło oznaczać, że Team Lotus uporał się z problemami związanymi ze skrzynią biegów. Pierwszy okrążenie pomiarowe ukończył d'Ambrosio: 1:47,234, jednak wynik ten szybko został poprawiony o prawie trzy sekundy przez Pereza. Podczas gdy kierowcy ze środka stawki rywalizowali o poprawę osiągów, czołówka ciągle pozostawała w garażach.

Po siedmiu minutach na czele tabeli znajdował się już Heidfeld, który minimalnie wyprzedzał Massę i Pietrowa. Na kolejnym kółku Brazylijczyk ustanowił rekordy w dwóch ostatnich sektorach i powrócił na pierwszą pozycję. Pomimo problemów na wyjściu z zakrętu nr 15, Fernando Alonso zdołał wskoczyć na czoło tabeli, wyprzedzając swego zespołowego kolegę o blisko 0,4 sek.

Po 15 minutach nawiązała się korespondencyjna walka pomiędzy kierowcami Ferrari a Sebastianem Vettelem, którzy okrążenie po okrążeniu przebijali się czasami pojedynczych sektorów, jednak każdy minimalny błąd skreślał szanse poprawy najlepszego czasu okrążenia. Niedługo później do walki tej wmieszał się Webber, a cała czwórka zamykała się w 0,6 sek.

Daleko w tyle pozostawali kierowcy Mercedesa. Rosberg okupował 22 miejsce. Nieco lepiej radził sobie Schumacher, który znajdował się 7 pozycji wyżej. Sebastian Vettel nie kazał długo czekać na dowód dobrej formy i jako pierwszy zszedł poniżej bariery 1:40, zawieszając poprzeczkę na poziomie 1:39.790. Pomimo przejazdów serii towarzyszących, stan nawierzchni toru nie uległ znacznej poprawie, a każdy wyjazd z optymalnej linii przejazdu wzbijał w powietrze kurz zalegający na asfalcie.

Ciągle nieco w cieniu pozostawali kierowcy McLarena. Hamilton zajmował 6 a Button 9 miejsce. Jako pierwszy na miękkiej mieszance pojawił się Pastor Maldonado, co poskutkowało szybkim i łatwym awansem do pierwszej piątki. Podobnie jak o poranku częstym widokiem były obrazki blokowania kół przez kierowców, a przy używanych już w tym czasie miękkich oponach komplikowało to nieco programy zaplanowane przez zespoły.

Na półmetku sesji ciągle na torze nie pojawili się di Resta oraz Alguersuari, których samochody poddawane były naprawom w garażach. W przypadku Toro Rosso mechanicy wciąż nie wiedzieli, gdzie jest przyczyna problemów, a gorączkowe dyskusje z inżynierem Ferrari wskazywały na coś związanego z układem napędowym.

W czołówce nie doszło do zmian. Na dwóch pierwszych miejscach dwójka kierowców Red Bulla – Vettel przed Webberem, a tuż za nimi duet Ferrari. Czwarty Massa tracił do Niemca równe 0,250 sek. Alonso mógł w pewnym momencie poprawić czas, ale w ostatnim zakręcie natknął się na zjeżdżający do pit lane bolid HRT.

Na 40 minut przed końcem, Nick Heidfeld zdołał wskoczyć na pierwszą pozycję, jednak zawdzięczał to głównie miękkiej mieszance, którą mechanicy założyli do jego R31. Zaledwie trzy minuty później Rosberg minimalnie poprawił jego czas i awansował na pierwszą lokatę. Drugi z kierowców Mercedesa – Michael Schumacher pozostawał w tym czasie w garażu, zajmując 18 miejsce.

Niedużo czasu minęło, aby Red Bull odpowiedział na starania konkurencji. Najpierw Webber, a chwilę później również Vettel zdołali wyśrubować czas okrążenia do 1:38,265. Przewaga bolidów spod znaku walczących byków nad trzecim Rosbergiem wynosiła już 0,7 sek. Gdy dwójka kierowców spod znaku walczących byków zjechała do garażów, ich czasy poprawili minimalnie Hamilton, a chwilę później również Alonso, przełamując dodatkowo barierę 1:38.

Na 20 minut przed wywieszeniem flagi w biało-czarną szachownicę, kierowcy realizowali już tradycyjnie programy z dużym obciążeniem bolidu. Monotonię zakłócił już tylko awans Schumachera na czwartą lokatę – prócz tego ostatnie minuty pozwalały już tylko ochłonąć po zaciętej rywalizacji z pierwszej części sesji. Na 10 minut przed końcem di Resta zdołał wyjechać na tor, jednak ze względu na długi czas poświęcony naprawie jego samochodu, Szkot mógł zapomnieć o ustanowieniu konkurencyjnego rezultatu.

Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 34°C
Temperatura powietrza: 27°C
Prędkość wiatru: 1,5 m/s
Wilgotność powietrza: 57%
Sucho

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
adnowseb, 24.06.2011 16:00[!]
Zastanawiam się czy przepisy nie zrobią ''swoje''.(podcinanie skrzydeł znienawidzonego prze zemnie teamu nie jest w porządku)
Alonso miałby znacznie lepszy czas ,gdyby nie zblokował kół przed ostatnim zakrętem.
Mimo ,że to tylko trening jestem bardzo zadowolony z wyników.
(z optymizmem w sercu czekam na dobre kwalifikacje Ferrari i McLarena.)
jednooki_cyklop, 24.06.2011 16:06[!]
Alonso miałby lepszy czas, ale i Red Bulle nie dokończyły swoich najszybszych kółek, tylko zjechali do boksów.
IceMan11, 24.06.2011 16:32[!]
RBR króluje w 3-cim sektorze. Tak jak powiedział jednooki; RBR zwłaszcza Seba nie ukończył swojego najszybszego okrążenia. Poza tym Alonso cisnął niesamowcie podczas gdy Seba i Mark jechali jakoś spokojnie. Oczywiscie w porównaniu z szalejącym Ferdkiem. Na razie RBR zwłaszcza Vettel wydaje się być pewniakiem do PP. Nie zapominajmy, że to treningi oraz, że każdy zespół dmuchał nie mniej niż RBR podczas kwalifikacji :)
THC-303, 24.06.2011 16:33[!]
Ależ miłe zakończenie kwalifikacji w GP2 - pierwszy rząd dla Addaxu :D
A trening jak trening, Vettel i Webber powrócili na swoje miejsca...
MairJ23, 24.06.2011 17:09[!]
Go Mercedes :) - moze i oni by sie dolaczyli do walki o podium wkrotce ! obojetnie ktory kierowca - byle zeby bylo urozmaicenie.
IceMan11, 24.06.2011 19:57[!]
@MairJ23 - dobrze by było, ale nie sądzę aby Michael czy też Nico byli szybsi od Mark'a i Jenson'a w kwalifikacjach. Poza tym MSC w końcu mógłby zacząć rywalizować z ROS i wygrywać z nim przy normalnych warunkach. Pozdro :)
BlindWolf, 24.06.2011 20:15[!]
Teraz tylko małe pytanie :
Jak nowe mapowanie wpłynie na silniki - czy wytrzymają cały wyścig ?
MairJ23, 24.06.2011 20:40[!]
Mysle ze Mapowanie nie bedzie mialo wiekszego wplywu na silniki. Ale to tylko moja opinia, ktorej chyba niczym nie bede potrafil wesprzec :)
IceMan11, 24.06.2011 21:07[!]
@BlindWolf - jakie nowe? Mapowanie przynajmniej w tym wyscigu będzie takie samo jak zawsze. W kwalifikacjach się zmieni, ponieważ wcześniej na Q ustawiali bardziej agresywnie, a na sam wyścig już inaczej aby silnik wytrzymał. Teraz będzie trzeba mieć takie samo mapowanie w wyścigu jak podczas kwalifikacji, więc ustawia tak jak na wyścig. Pozdro :)

Prawdopododobnie będzie mniejszy docisk podczas Q i w tym upatrują wszyscy porażki RBR :)
MairJ23, 24.06.2011 23:55[!]
wszystko to dzieki zasadzie parc ferme - nie ma zmian bolidow od poczatku kwalifikacji do konca weekendu wyscigowego ! - nie wiem czemu ktos to przeoczyl :)
monako, 24.06.2011 23:58[!]
Jak myślicie, ile Schumacher płaci Rosbergowi za to żeby był wolniejszy :)?
topor999, 25.06.2011 10:14[!]
Cytat monako :
Jak myślicie, ile Schumacher płaci Rosbergowi za to żeby był wolniejszy :)?

Nic nie płaci. Wystarczy, że porozmawia z Brawnem na temat Rosberga a szef już wiec co robić.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca