F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2011
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Turcji
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Europy
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Korei Południowej
GP Indii
GP Abu Zabi
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2011
Klasyfikacje generalne 2011
Statystyki z sezonu 2011

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Valencia.
Grand Prix of Europe 201126 czerwca
Valencia Street Circuit
Długość toru: 5,419 km
Liczba okrążeń: 57
Pełny dystans: 308,883 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:37,587 - Sebastian Vettel (Red Bull), 2010
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:38,683 - Timo Glock (Toyota), 2009
Największa średnia prędkość wyścigu:
193,983 km/h - Felipe Massa (Ferrari), 2008
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 3  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.1Sebastian VettelRed Bull RB71:37,258--15
2.5Fernando AlonsoFerrari 150° Italia1:37,6780,4200,42016
3.6Felipe MassaFerrari 150° Italia1:37,8400,5820,16217
4.2Mark WebberRed Bull RB71:38,0680,8100,22813
5.4Jenson ButtonMcLaren MP4-261:38,3261,0680,25813
6.8Nico RosbergMercedes GP W021:38,5801,3220,25415
7.3Lewis HamiltonMcLaren MP4-261:38,7411,4830,16113
8.7Michael SchumacherMercedes GP W021:38,7991,5410,05814
9.10Witalij PietrowRenault R311:38,8221,5640,02317
10.9Nick HeidfeldRenault R311:39,1131,8550,29115
11.14Adrian SutilForce India VJM041:39,4112,1530,29819
12.17Sergio PerezSauber C301:39,7782,5200,36718
13.15Paul di RestaForce India VJM041:39,8232,5650,04518
14.16Kamui KobayashiSauber C301:39,8482,5900,02518
15.18Sebastien BuemiToro Rosso STR61:39,8882,6300,04017
16.11Rubens BarrichelloWilliams FW331:39,9872,7290,09918
17.12Pastor MaldonadoWilliams FW331:40,0042,7460,01716
18.19Jaime AlguersuariToro Rosso STR61:40,2392,9810,23520
19.20Heikki KovalainenLotus T1281:41,2674,0091,02815
20.21Jarno TrulliLotus T1281:41,6904,4320,42318
21.24Timo GlockVirgin MVR-021:42,5575,2990,86718
22.23Vitantonio LiuzziHRT F1111:43,2435,9850,68617
23.25Jerome d'AmbrosioVirgin MVR-021:43,3096,0510,06618
24.22Narain KarthikeyanHRT F1111:44,6307,3721,32119
107% najlepszego czasu: 1:44,066

Najszybszym kierowcą ostatniej sesji treningowej przed kwalifikacjami do GP Europy był Sebastian Vettel. Kierowca Red Bull Racing przejechał swe najszybsze okrążenie w czasie 1:37,258, pokonując drugiego Fernando Alonso o 0,420s i trzeciego Felipe Massę o 0,582.

Przed rozpoczęciem trzeciej sesji treningowej wszyscy zadawali sobie pytanie, jak dzisiejsza poprawa pogody wpłynie na warunki na torze i jaki będzie to miało wpływ na opony. Kierowcy jednak rozpoczęli dzień standardowo – od wykonania jednego lub dwóch okrążeń instalacyjnych.

Dziesięć minut zajęło zespołom przygotowanie bolidów do kolejnych wyjazdów i ruch na torze znów zaczął się pomału nasilać. Pierwszym kierowcą, który ustanowił czas był Jerome D'Ambrosio z Virgin (1:46,910), jednak nie trwało długo, nim kierowcy mocniejszych ekip zeszli do poziomu 1:42, by niewiele później zejść już poniżej 1:40. W czołówce, w tym czasie, wciąż zamieniali się miejscami kierowcy Ferrari, Renault i Mercedesa.

Na tym etapie wszyscy korzystali jeszcze z opon z twardszej mieszanki, a w garażach pozostawali tylko Vettel, Webber i Button, którzy to kierowcy wyjechali na tor tuż przez półmetkiem sesji. Tymczasem na prowadzeniu był Fernando Alonso z czasem 1:39,506, za nim plasował się Felipe Massa, a na trzecie miejsce awansował Jenson Button po przejechaniu zaledwie kilku okrążeń.

Podobnie jak kierowca McLarena, bardzo dobre tempo od samego początku prezentowali kierowcy Red Bull Racing. Sebastian Vettel wkrótce poprawił czas Alonso i awansował na pierwsze miejsce z rezultatem 1:38,999 i dalej poprawiał się w poszczególnych sektorach, a na drugie miejsce wskoczył Mark Webber. Obaj korzystali z pośredniej mieszanki ogumienia.

Wkrótce do użycia weszły też miękkie opony, na których jako pierwsi wyjechali na tor kierowcy Saubera oraz Mercedes GP. Gdy pozostali kierowcy kończyli swe długie przejazdy na oponach pośrednich, na prowadzenie wysunął się Nico Rosberg z czasem 1:38,580. Pozostali kierowcy zaczęli natomiast sukcesywnie zjeżdżać do swych garaży, gdzie ich bolidy przygotowywane były do ostatniego wyjazdu na tor i symulacje kwalifikacji. Ruch na torze był na dziesięć minut przed końcem sesji znikomy.

Gdy na torze pozostawało kilka bolidów, na miękkich oponach z pitlane wyjechali kierowcy Ferrari, którzy szybko awansowali na dwie czołowe lokaty. Na pięć minut przed końcem swe ostatnie szybkie przejazdy na miękkich oponach rozpoczęli też pozostali kierowcy i tak jak wcześniej na twardych oponach, tak i tym razem na miękkim ogumieniu na czoło wysunął się Sebastian Vettel, ustanawiając czas 1:37,258. Nikt nie był w stanie zbliżyć się już do Niemca i to on po raz kolejny wydaje się być faworytem do zdobycia pole position.

W końcówce, gdy wydawało się, że sesja zakończy się beż żadnych incydentów, błąd w ostatnim sektorze popełnił Kamui Kobayashi, którego bolid podczas hamowania do ostatniego zakrętu wpadł w poślizg, ustawił się bokiem do kierunku jazdy i lekko dotknął ściany przednim skrzydłem. Uszkodzenia nie były więc poważne i Japończyk może mówić o sporym szczęściu.

Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 40°C
Temperatura powietrza: 25°C
Prędkość wiatru: 3,1m/s
Wilgotność powietrza: 58%
Sucho

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Nirnroot, 25.06.2011 12:18[!]
Jak dzisiaj Virgin/HRT nie wyrobią 107% i znów zostaną dopuszczone do wyścigu to już będzie jakaś farsa...
Maly-boy, 25.06.2011 12:19[!]
Karthikeyan może mieć problem ze zmieszczeniem się w 107% ,ale i tak pewnie zostanie dopuszczony do wyścigu
THC-303, 25.06.2011 12:20[!]
I będzie tak, dla mnie ostatni ruch z D'Ambrosio był jeszcze bardziej żałosny niż zmiany regulaminu w trakcie sezonu.
Masio, 25.06.2011 12:20[!]
Quali wygra Vettel przed Webberem.
robertunio, 25.06.2011 12:21[!]
Brawo Sebastian. Ciesze sie ze FIA nie wplynela znaczaco na potencjal RedBulla. Mam nadzieje ze Seb powtorzy w pelni w ten weekend wyczyn z zeszlego roku. Warto dodac ze Sebastian bylby jeszcze szybszy gdyby nie napotkal na Lotusa (nie chodzi mi o kolko w ktorym Kobayashi spowodowal wywieszenie zoltych flag, co oczywiscie tez nie pozwolilo Sebastianowi poprawic swojego czasu, tylko o wczesniejsze - to z ktorego jest najlepszy czas, ktory moglby byc jeszcze lepszy). Mysle ze stracil przez niego okolo 0.4s. Ktos wie kto jechal tym Lotusem, bo nie zauwazylem?
Qnik, 25.06.2011 12:23[!]
Warto też przyjrzeć się czasom wykonanym na twardszych oponach, w perspektywie pierwszego bloku kwalifikacji, gdy czołówka zwykle nie korzysta z miękkich opon. Najszybszy czas miał na tym ogumieniu Sebastian Vettel – 1:38,580, co oznacza, że w tej sesji 107% dla tych opon wyniosło 1:45,603, co oznacza, że nikt nie powinien mieć problemów z zakwalifikowaniem się do wyścigu.
Bartosh, 25.06.2011 12:25 Komentarz poprawiony przez moderatora[!]
D'Ambrosio nie radzi sobie, ma zdecydowanie szybszy bolid niż HRT, a tu za Liuzzim, Vettel wygra Q na 99,9 %
michal132, 25.06.2011 12:26[!]
wszyscy wejdą do wyścigu bo w Q1 zespoły z czołówki pojadą na twardszej mieszance a te nowe na miękiej i będzie spokojne 107%
IceMan11, 25.06.2011 12:32[!]
@robertunio - 0.4s? W 3-cim sektorze i tak zrobił rekord i pojechał o 0.2s szybciej w porównaniu do 2-go sektora. Tam stracił coś koło 0.1 do 0.2s max. Narain zjechał tak jak powinien, a kierowca Lotusa nie przytrzymał go nie wiadomo jak. Pozdro :)
Kamikadze2000, 25.06.2011 12:51[!]
Jest potencjał na zejście poniżej grancy 1,37!!! :)) Do boju Seba!!! Po siódme PP w sezonie!!! :))
zgf1, 25.06.2011 12:52[!]

Zauwaz, ze to trening tu mogl miec wlaczone dopalanie mapowaniem :)
kubakuba1990, 25.06.2011 13:01[!]
@zgf1:
tylko po co miałby jeździć z takim mapowaniem??
robertunio, 25.06.2011 13:02[!]
@ IceMan11 Ale czas Sebastiana duzo ladniej by wygladal gdyby mial 1:36,9xx - a tak najprawdopodobniej by bylo gdyby nie te incydenty ;-)
Mysle ze nalezy spodziewac sie przelamania bariery 1:37 w Q3.
rno2, 25.06.2011 13:03[!]
Mógłby mieć takie mapowanie, ale po co, skoro ani w kwalifikacjach ani w wyścigu nie będą użyte, podobnie jak w następnych wyścigach tego sezonu. A treningi są po to, żeby sie przygotować do kwalifikacji i wyścigu.

No chyba, ze Red Bull zaryzykuje i uzyje tego ,,agresywnego" mapowania na cały weekend, w co szczerze wątpię, bo mogło by to się skończyć jakąś awarią w wyścgu...
KUB P1, 25.06.2011 13:14[!]
99% komentarzy zupełnie nie dotyczy czołówki, co świadczy o tym że ten sezon jest tak przewidywalny jak już dawno nie było podobnego :(

Szkoda że przed rozpoczęciem Q, na 99% możemy powiedzieć kto zdobędzie P1
IceMan11, 25.06.2011 13:17[!]
Zauważcie, że nikt nie jechał na 100% swoich i bolidu mozlwiości. Zawsze podczas Kwalifikacji są uzyskiwane lepsze czasy od tych z treningów, więc sądzę, że nie tylko Seba zejdzie poniżej 1:37, ale tacy kierowcy jak Alonso też. Jeszcze się kryją :)
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca