F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2011
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Turcji
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Europy
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Korei Południowej
GP Indii
GP Abu Zabi
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2011
Klasyfikacje generalne 2011
Statystyki z sezonu 2011

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Valencia.
Grand Prix of Europe 201126 czerwca
Valencia Street Circuit
Długość toru: 5,419 km
Liczba okrążeń: 57
Pełny dystans: 308,883 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:37,587 - Sebastian Vettel (Red Bull), 2010
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:38,683 - Timo Glock (Toyota), 2009
Największa średnia prędkość wyścigu:
193,983 km/h - Felipe Massa (Ferrari), 2008
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis kwalifikacji  [  T-  |  T+  ]
Kwalifikacje do GP Europy na torze w Walencji wygrał Sebastian Vettel, który osiągając już w pierwszym przejeździe w trzecim bloku kwalifikacji czas 1:36,975 nie dał szans rywalom. Obok startującego po raz siódmy w tym roku z pierwszego pola Niemca ustawi się Mark Webber (+0,2s). Czołową trójkę uzupełnił Lewis Hamilton (+0,4s).

Przed kwalifikacjami było sporo niewiadomych – jaki wpływ będzie miał zakaz zmian mapowania silnika przed wyścigiem na wynik kwalifikacji, czy kierowcy McLarena zdołają wykrzesać z opon maksimum możliwości i powalczyć w czołówce, oraz czy ktoś będzie w stanie zagrozić Sebastianowi Vettelowi, który w trzecim treningu odjechał stawce na prawie pół sekundy.

Q1

Jako pierwszy na tor wyjechał Nick Heidfeld i to on jako pierwszy przejechał pomiarowe okrążenie – 1:41,897. Niemiec przez jakiś czas pozostawał na prowadzeniu, mimo iż sporo kierowców było już na torze. Mimo wszystko uzyskiwane czasy były wciąż na poziomie 1:42.

Przez pierwszych dziesięć minut pierwszego bloku kwalifikacji na torze nie pojawili się tylko Perez, Buemi oraz Alguersuari, natomiast na prowadzeniu po raz kolejny znalazł się Sebastian Vettel z rezultatem 1:39,356. Za Niemcem plasował się Jenson Button, a trzeci był Fernando Alonso. Nie było to jednak jeszcze ostatnio słowo ze strony kierowców czołowych zespołów.

Przed zjazdem do boksów Sebastian Vettel poprawił swój czas osiągając 1:39,116, na drugie miejsce wskoczył Lewis Hamilton, a trzeci był Jenson Button. Różnice między tą trójką były jednak minimalne – na poziomie 0,1s. Wyżej wymienieni kierowcy nie zamierzali już wyjeżdżać na tor, jednak pozostali, po krótkich wizytach w boksach, powrócili na tor, by raz jeszcze spróbować szczęścia.

Wielu kierowców zdecydowało się na wykorzystanie kompletu miękkich opon. Pozwoliło to między innymi awansować Felipe Massie na pierwsze miejsce, wyprzedzając Vettela i Schumachera, a kilku innym kierowcom, między innymi Adrianowi Sutilowi i Sergio Perezowi zakwalifikować się pewnie do Q2. Tak więc po Q1 odpadli Alguersuari, Kovalainen, Trulli, Glock, Liuzzi, D'Ambrosio i Karthikeyan. Wszyscy zdołali zmieścić się w limicie 107%. W końcówce sesji drobne problemy miał też Jarno Trulli, który na swym ostatnim mierzonym okrążeniu obrócił się w ostatnim zakręcie, co zmusiło go do zjazdu do boksów.

Q2

W drugim bloku kwalifikacji nikt nie zdecydował się czekać na rozwój sytuacji i wszystkie zespoły, nawet ekipy należące do grupy faworytów, zdecydowały się już na samym początku wypuścić swych kierowców na miękkich oponach. W garażach pozostawali jedynie Pietrow i Buemi.

Progresja czasów była niesamowita i wciąż następowały zmiany na pozycji lidera. Na półmetku drugiego bloku na prowadzenie po raz kolejny wyszedł Sebastian Vettel, odskakując od drugiego w tym czasie Hamiltona o ponad 0,4s. Trzeci był Button z podobną stratą.

Sesja została jednak w tym czasie przerwana na kilka minut, ponieważ w ostatnim sektorze na środku toru zatrzymał się Pastor Maldonado, którego bolid odmówił posłuszeństwa. Porządkowi nie mogli usunąć jego bolidu bez użycia ciężkiego sprzętu, ponieważ niemożliwe było wrzucenie biegu neutralnego.

Po kilku minutach wznowiono sesję, jednak nikt szczególnie nie spieszył się z powrotem na tor. Czołowa szóstka ostatecznie w ogóle nie zdecydowała się już wyjeżdżać, lecz nikt nie zdołał im już zagrozić. Na prowadzeniu do końca pozostał więc Vettel z czasem 1:37,305, a za nim uplasowali się kierowcy McLarena. W ostatnich sekundach kwalifikacji do czołowej dziesiątki wcisnąć zdołał się jeszcze Adrian Sutil, który wyprzedził Pietrowa o 0,034s, spychając go na 11 miejsce. Oprócz Rosjanina po Q2 odpadli też di Resta, Barrichello, Kobayashi, Maldonado, Perez oraz Buemi.

Q3

Tak jak poprzednio, tak i tym razem faworyci nie zwlekali z wyjazdem na tor, ponieważ oczywistym było, że w czołówce będzie bardzo ciasno. Po pierwszej serii mierzonych okrążeń na prowadzeniu był Sebastian Vettel z czasem 1:36,975, przed Hamiltonem i Alonso. Na tym etapie kwalifikacji czasu nie mieli na swoim koncie jedynie trzej niemieccy kierowcy – Schumacher, Heidfeld i Sutil.

Mimo, iż Vettel miał w miarę komfortową przewagę nad rywalami, jego zespół zdecydował się wysłać go raz jeszcze na tor, ponieważ na kolejny wyjazd zdecydowali się też wszyscy rywale, nie oszczędzając opon przed wyścigiem.

W końcówce sesji jedynym kierowcą, który zdołał poprawić swą lokatę był Mark Webber, który awansował na drugie miejsce, jednak również ze sporą stratą do Vettela. Na trzecim miejscu znalazł się więc Lewis Hamilton, czwarte miejsce zajął Fernando Alonso, który zrezygnował z dokończenia swego szybkiego okrążenia, ponieważ miał słaby czas w środkowym sektorze, piąty był drugi z kierowców Ferrari – Felipe Massa, który korzystał z innej specyfikacji przedniego skrzydła niż Alonso. Szósta lokata przypadła Jensonowi Buttonowi, a na kolejnych miejscach znaleźli się Rosberg, Schumacher i Heidfeld, którzy tylko raz pojawiali się na torze, przy czym Heidfeld nie ustanowił czasu. Czołową dziesiątkę uzupełnił Sutil, którego zespół zdecydował się oszczędzać opony i nie wypuszczać go na tor w Q3.

Wygląda więc na to, że zmiany regulaminowe w żaden sposób nie dotknęły kierowców Red Bull Racing. Mimo wszystko zapowiada się jutro ciekawy wyścig, zwłaszcza ze względu na znaczną różnicę w osiągach oferowanych przez poszczególne mieszanki opon i niewielkie różnice w czołówce.

Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 45°C
Temperatura powietrza: 26°C
Prędkość wiatru: 4,2m/s
Wilgotność powietrza: 59%
Sucho

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 3 4 Odśwież T- T+
Zomo, 25.06.2011 18:04[!]
@IceMan11 "a tak mamy 3 zespoły, które walczą i mogą być mistrzami." - no nie powiedzial bym. Mozna na 99% powiedziec ze sezon 2011 mamy pozamiatany przez RBR i Vettela. 3 zespoly to walcza teraz o 2 i 3 miejsca...
NEO86, 25.06.2011 18:11[!]
@Hellsbells

Ale ja nie mówię że te wyścigi coś udowadniają. Zadałeś pytanie a ja na nie odpowiedziałem i to wszystko
ewreteyrytu, 25.06.2011 18:15[!]
Trzeba skończyć z kłamstwami że lotus reno ma trzecią najszybszą furę i gdyby Kubica, to....
Makintosz_HD, 25.06.2011 18:16[!]
Kto nie lubi red bulla i Sebastiana niech przełknie gorzką pigułkę.. Mnie tez obecna sytuacja nie odpowiada ale takie są wyścigi i trzeba pamiętać o tym że nastały takie czasy w F1 że to bolid wygrywa mistrzostwa a kierowca jest dodatkiem ( pamiętny wywiad z Hornerem i Neweyem ) Być może Seb ma talent, być może RBR7 jest bolidem z innej epoki ale do jasnej ciasnej nasze żale i wywody nic nie zmienią. Gdyby Rob miał takie red bulla to 90% z Nas była by w 7 niebie wiec dajmy teraz fanom Sebastiana takie 7 niebo... My musimy poczekać i wierze że jest na co... GO ROBERT
MairJ23, 25.06.2011 18:31[!]
@Makintosz_HD dokladnie tak - ale musze powiedziec ze male zarty w postaci sploszonego Sebastiana na ostatnim okrazeniu w Montrealu nikomu nie zrobia krzywdy.
Mi sie zawsze wydaje ze tu sie pojawiaja ludzie ktorzy znaja sie nieco na wyscigach i wiele im tlumaczyc nie trzeba - przeciez to oczywiste ze Sebastian znakomitym kierowca jest i to pewne ze bedzie jeszcze nie raz mistrzem F1.... nikomu chyba tego tlumaczyc nie trzeba.
i o ile pozwoli zdrowie - Kubica tez bedzie mial mistrza w kieszeni bo ma niesamowity talent - i ja wiem ze to jest cos niesamowitego ze pierwszy Polak w F1 i odrazu ze znakomitym talentem - to cos jak z bajki.... ale taka jest prawda i jak ktos patrzy na cale spektrum kolowow F1 to wie ze Robert nie jest tuzinkowym kierowca - drzemie w nim mistrz.
grzesiek811, 25.06.2011 19:27[!]
Wszystko prawda. Kilka lat temu wszystko zgarniał Schumacher i było jeszcze nudniej.
Na wszystko trzeba poczekać. Gdy Button zaczynał jeździć, wróżono, że szybko zdobędzie tytuł. Kilka lat później nikt już w to nie wierzył, ale on się doczekał. Może Robert też się doczeka jeżeli wróci (w co wszyscy wierzymy). Może być też tak, że nigdy nie dostanie konkurencyjnego bolidu i nie będzie w stanie zdobyć mistrzostwa. Co do tego, że to bolid zdobywa mistrzostwa, to się nie zgodzę. Zobaczcie jak się prezentuje np. Massa czy Webber w porównaniu do swoich partnerów. Bolid to podstawa, ale musi mieć dobrego kierowcę.
Makintosz_HD, 25.06.2011 19:57[!]
@grzesiek811

MAS i WEB to niezbyt trafne przykłady bo ALO i VET to liderzy swoich ekip i to na nich stawia zespół. Przykładów wiele z zeszłego sezonu ( skrzydło Webera dla Seby czy słynne juz Felipe.... srutu tutu jest szybszy od Ciebie) Button był bezbarwnym kierowcą do czasu gdy nie dostał samochodu który odstawał od konkurencji. Tak było w Brown GP a teraz Maclaren zapewnia mu auto ze ścisłego TOP3. Kubica natomiast w słabym Renault potrafił pokazać klase a to auto 5 w rankingu, do tego brak kasy w teamie na udoskonalenia. Myśle że w stawce jest tylko 3 takich fajterów- KUB, ALO, HAM
adnowseb, 25.06.2011 20:01[!]
Bardzo się ucieszyłem,gdy tak wielki autorytet ,jakim jest pan Maurycy Kochański powiedział,że Vettel wykorzystuje w 100% bolid, natomiast nie zalicza go do najbardziej utalentowanych.
Podzielam jego pogląd całkowicie.Nie chcę ująć Sebastianowi ,bo faktycznie trzeba umieć wykorzystać walory bolidu.
IceMan11, 25.06.2011 21:42[!]
@Zomo - napisałem mogą. To, że teraz RBR wygrywa. Może w przyszłym siły sie wyrównają bo takie Ferrari i McLaren potrafią szybciej doskoczyć do rywala niż RBR i inne zespoły środka stawki przed sezonem 2009. Wtedy były tylko 2 zespoły, zawsze były dwa zespoły. Kilka razy Williams sie pokazał, kilka razy BMW, ale nikt nie był wstanie wygrać z Ferrari i McLarenem i to one zawsze walczyły. W 2005 wkroczyło Renault, ale wtedy słabo jeździły Ferki, a w 2006 Maci i tak znowu były dwa zespoły. Teraz są 3, które walczą w Q o 1-sze linie i w wyścigu o podium. Słabsza dyspozycja nie kończy się tym, że tylko jeden zespół cię wyprzedzi bo reszta jest tak daleko, że i tak cię nie dogonią. Teraz gorsza dyspozycja zespołu i już nagle 2 zespóly są z przodu, a ty dojeżdżasz ledwo w okolicach podium. Pozdro :)

@adnowseb - spoko i takie coś popieram, a nie tekst w stylu Zenka i wielu wielu innych. Chociaż ja i tak jestem przekonany, że jeszcze zmienicie zdanie na temat Sebastiana. To tylko kwestia czasu :D
adnowseb, 25.06.2011 22:26[!]
@IceMan11
Myślałem ,że bardziej będziesz kibicował Ferrari.Twój nick mnie zmylił.
IceMan to mi się kojarzy z Ferrari. Odnośnie Sebastiana to fajnie że ma takich fanów jak Ty,ale ja chyba się do niego nie przekonam,co nie zmienia faktu ,że zaliczany jest do NAJLEPSZYCH.
pozdrawiam.
IceMan11, 25.06.2011 23:14[!]
@adnowseb - szczerze? Od kiedy oglądam F1 nie przepadam za Ferrari. Lubiłem Maci, ale ten Ron Dennis... Później mój DRIVER się przeniósł do Ferrari, więc chcąc nie chcąc trzeba było jakoś to przeboleć. O dziwo ja nigdy nie kibicowałem zespołom tylko kierowcom. Co innego lubić dane zespoły i im kibicować. Suaber, Lotus Team, Force India oraz RedBull, ale jakiegoś mega dopingu nie ma. No może najbardziej z tych wymienionych kibicuję RBR, ale to takie wiesz... Bo Seba tam jeździ i Adrian tam jest, a jak zacząłem oglądać F1 to trochę poczytałem o tym niejakim Adrianie Newey'u i zafascynował mnie kolo, a teraz ze swoją ekipą robią FIA w balona co mnie cieszy :)

Poza tym chyba większośc kibicuje danemu zespołowi bo tam ich ulubiony kierowca jeździ. Ja na przykład nie kumam Włochów, którzy czekają na zwycięstwa Ferrari, a nie na danego kierowcę. No dobra może i jest to fajne bo widać, że obojetnie jaki driver ważne aby wygrywał lecz ja nie czuję takiego powiązania z żadnym zespołem. Pozdro :)
Arya, 25.06.2011 23:53[!]
@IceMan11
Heh, ja wątpię żeby taki Zenek zmienił zdanie na temat Vettela, skoro uważa go za beznadziejnego kierowcę przez ten błąd w Kanadzie :D Ale kto by się przejmował jego zdaniem. Większość bardziej obiektywnych i wnikliwych fanów F1 w jakimś stopniu docenia Vettela, tzn. nie uważa go za przeciętniaka, który zawdzięcza wszystko bolidowi, faworyzowaniu i sprzyjającym zbiegom okoliczności :D

@adnowseb
A jak dla mnie to dziwne, że niby Seb ma w 100% wykorzystywać bolid, a nie jest jednym z najbardziej utalentowanych. To co miałby robić, żeby być za takowego uznawany? Tak w ogóle to nie da się w 100% wykorzystywać bolidu, to jakaś abstrakcja, czy bardziej hiperbolizacja, ale nie wiem co ona w tym przypadku powiedzieć.

Szczerze, to ja nie wiem, skąd wniosek, że ktoś z nickiem "IceMan", a więc fan Raikkonena, powinien być fanem Ferrari. Ja kibicowałam (i w sumie kibicuję nadal, choć już nie w F1) Kimiemu, i o ile kiedy był w Ferrari, zdobywał mistrzostwo, polubiłam całkiem Scuderię, to nigdy nie byłam ich fanką, a teraz za nimi nie przepadam. Gdzieś mam nawet żal, że może ułożyłoby się inaczej, gdyby Todt nie odszedł, że byłoby jak w sezonie 2007, że postawiłby bardziej na Kimiego. Te sygnały o bolidzie nie pasującym mu w 2008 i świetna forma, gdy zabrakło Felipe wzbudzały we mnie wątpliwości, w połączeniu z miłością Włochów do ich maskotki, w odróżnieniu od małomównego i chłodnego Kimiego. Ale cóż, nikt nie wie tak naprawdę, ile było w słabej jeździe w środku 2008 znudzenia i braku motywacji Kimiego itd.
IceMan11, 26.06.2011 01:15[!]
@Arya - było mineło. Ja nadal uważam, że KR i JPM byli najbardziej utalentowanymi kierowcami. Oni po prostu się ścigali i walczyli na torze (ci od 2007 nic nie wiedzą). Pozdro :)
Kamikadze2000, 26.06.2011 01:43[!]
Heh, to ciekawe, co myślec o Hamiltonie czy Alonso, którzy nagminnie błędy popełniają... ;] Frastracja niektórych jest wręcz nienormalna! ;/

@IceMan11 - myślę, że od 2007 roku Raikkonen stał się innym Raikkonenem - ale jednak dopiął swego - zdobył majstra! Po 2009 roku zakończył karierę. I jej na pewno nie wznowi. Wątpię w to! Jeżeli chodzi o J.P.M., ten kierowca jest już za stary na powrót. ;] Pozdro ;))
IceMan11, 26.06.2011 12:06[!]
@Kamikadze2000 - na żaden powrót obydwu tych kierowców nie liczę. Pozdro :)
rvs, 26.06.2011 12:40[!]
@ IceMan11
Uważasz się za najmądrzejszego (prawdopodobnie masz niemieckie korzenie), ale postępujesz jak dziecko - wdałeś się w dyskusje, wiesz, że piszesz bez sensu i nie na temat, ale dalej ciągniesz temat... Mama mówiła mi zawsze "jesteś mądrzejszy, ustąp", ale chyba niemieckie matki są inne - dziwię się, że nikt Ci z moderatorów nie zwraca uwagi... Uprzedzając Twoje uwagi - jest niedziela i nie mam czasu aby Tobie odpisywać...

@ THC-303
Pomyśl sobie, co myśli o Tobie Pietrow - według niego jesteś miernotą totalnym, siedzisz przy kompie i piszesz głupoty, obrażasz innych wiedząc, że jesteś chroniony przez zmieniające się ip twojego modemu z neostrady...

Ogólnie, kiedyś czytało się was lepiej...

Dziś liczę na pomarańcz Vodafone na najwyższym stopniu podium...
Strony  •  < 1 2 3 4 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca