F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2011
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Turcji
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Europy
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Korei Południowej
GP Indii
GP Abu Zabi
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2011
Klasyfikacje generalne 2011
Statystyki z sezonu 2011

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Silverstone.
Santander British Grand Prix 201110 lipca
Silverstone Circuit
Długość toru: 5,891 km
Liczba okrążeń: 52
Pełny dystans: 306,227 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
-
Najszybsze okrążenie wyścigu:
-
Największa średnia prędkość wyścigu:
-
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Wypowiedzi po czasówce  [  T-  |  T+  ]
Red Bull

Mark Webber (P1): Jazda tutaj zawsze sprawiała mi radość, ale i tak musisz wszystko połączyć w całość. Nie dostaniesz takich wyników bez dostosowania się. To była bardzo mieszana sesja dla wszystkich z nas, nawet w trakcie przygotowań przez wczorajsze opady deszczu. Ważne było, aby każde z okrążeń było twoim pomiarowym, ponieważ nigdy nie wiedziałeś, czy będzie to właśnie to, na podstawie którego ustawisz się na polu startowym, więc nawet w Q2 musiałeś upewniać się, że nie spadniesz poniżej pewnej bariery. Koniec końców jestem zadowolony z pracy, jaką wykonaliśmy. Łatwo było o uślizg w takich warunkach z logistycznego punktu widzenia, a także z punktu widzenia samego kierowcy, więc był to kawał dobrej roboty wykonany przez zespół i jesteśmy na dobrej drodze przed jutrzejszym wyścigiem.

Sebastian Vettel (P2): Myślę, że była to trudna sesja w zmieniających się warunkach. Zaczynało padać na różnych częściach toru, więc trudno było przewidzieć, gdzie jest mokro i gdzie sucho, więc ciągle polegałeś najpierw na okrążeniu wyjazdowym, a później na każdym poprzednio przejechanym. Jeśli zaszalałbyś i trafił na mokrą nawierzchnię, to z łatwością wypadłbyś z toru. Sądzę więc, że dziś nie było łatwo, ale pod koniec było już sucho. Szkoda, że nie udał nam się drugi przejazd w Q3, chciałem po raz kolejny pokonać Marka, ale on pojechał świetne okrążenie. To jest dla nas bardzo dobry wynik, zwłaszcza mając na uwadze wszystkie rozmowy, jakie wiążą się z tym wyścigiem. Dobrze jest więc zobaczyć, że nadal jesteśmy na czele i możemy ustanawiać szybkie czasy okrążeń. Jutro może się zdarzyć wszystko. Wydaje mi się, że tor jest wymagający dla ogumienia, więc zobaczymy, jak sprawy potoczą się jutrzejszego dnia.

Christian Horner (szef zespołu): Po skupianiu się na wydarzeniach niezwiązanych z jazdą po torze, ulgą było w końcu przejść do weekendu grand prix w bardzo trudnych warunkach. Obaj nasi kierowcy wykonali doskonałą robotę, przechodząc Q1 i Q2, choć kluczowe okazały się pierwsze przejazdy podczas Q3. Między kierowcami trwała walka łeb w łeb, ale Mark złożył świetne okrążenie, aby zdobyć swoje drugie, a dziewiąte dla Red Bulla pole position w tym sezonie. Widzimy, że Ferrari jest bardzo blisko, ale dziś zespół zaprezentował świetne osiągi.

(Nataniel Piórkowski)
 
Ferrari

Fernando Alonso (P3): Myślę, że to były nasze najlepsze kwalifikacje w sezonie pod względem osiągów. Prawdą jest, że tak naprawdę lepszy wynik osiągnęliśmy w Kanadzie – drugie miejsce – lecz tam miałem większą stratę do zdobywcy pole position, aniżeli dzisiaj. Ponadto, tor Silverstone definitywnie nie pasuje charakterystyce naszego samochodu i strata jednej dziesiątej sekundy do zwycięzcy kwalifikacji to bardzo dobry znak. Wprowadzone tutaj nowe części spisały się i sądzę, że jutro będziemy w stanie naciskać na kierowców startujących przed nami. Chłopaki wykonali wiele pracy i ten progres osiągów jest ich zasługą. Ponadto poczyniliśmy postęp w przypadku obchodzenia się z oponami: z kilku okrążeń na suchym torze, jakie dzisiaj przejechaliśmy, możemy zmusić do właściwej pracy nawet twardą mieszankę, podczas gdy w Barcelonie na dystansie połowy wyścigu straciliśmy przy ich użyciu jedno okrążenie do triumfatora niedzielnej rywalizacji. Ogumienie będzie jutro bardzo ważnym czynnikiem, niezależnie od pogody, która zawsze może cię zaskoczyć. Musimy być gotowi na każdą ewentualność: ważny będzie dobry start, na prostej, która stanowi nowy element tego wyścigu w porównaniu do wcześniejszych lat. Czy mam nadzieję na deszcz? Nie, zwłaszcza z uwagi na kibiców, którzy już przesiadywali w deszczu przez poprzednie dwa dni. Miejmy nadzieję, że zdołamy zapewnić świetne widowisko dla tej licznej publiczności.

Felipe Massa (P4): Powiedziałbym, że to były udane kwalifikacje dla naszej ekipy: zajęcie trzeciej i czwartej lokaty jest miłym rezultatem, szczególnie w zestawieniu z kilkoma innymi sobotami tego sezonu. W Q3 na pierwszym przejeździe nie zaliczyłem dobrego okrążenia, popełniając kilka błędów: myślałem, że mogę lepiej się spisać na drugim wyjeździe, ale ponownie spadł deszcz i lepszy wynik był już niemożliwy. Czwarta pozycja jest pozytywnym osiągnięciem, tym bardziej, że zdołałem utrzymać oba McLareny za sobą. Z tego co możemy zobaczyć, nasz samochód wydaje się być konkurencyjny. Oczywiście nie mamy zbyt wielu danych, zwłaszcza jeżeli chodzi o jazdę przy pełnym zbiorniku i zachowanie się opon na długim dystansie. To będzie trochę jak jazda w ciemności, z wieloma sprawami, które wyjaśnią się dopiero podczas wyścigu. Jak zmiany przepisów odnośnie dmuchanych dyfuzorów wpłynęły na naszą konkurencyjność? Wszystkie bolidy, wliczając w to nasze, straciły w pewnym stopniu z docisku aerodynamicznego. Niektórzy ucierpieli bardziej od innych, ale uważam, że dokonany przez nas progres w porównaniu do naszych rywali jest bardziej zasługą wprowadzonych tutaj poprawek. Jak inaczej można wytłumaczyć fakt, że po raz pierwszy w tym sezonie udało się nam zmusić twarde opony do odpowiedniej pracy?

Pat Fry, szef techniczny: Zaliczyliśmy dobre kwalifikacje, podczas których walczyliśmy o czołowe miejsca do samego końca. Wszystkie trzy bloki kwalifikacyjne były bardzo napięte, ponieważ musieliśmy zmagać się z wciąż zmieniającą się pogodą. Staraliśmy się być spokojni, nawet gdy byliśmy trochę zaniepokojeni widząc Fernando wypadającego na trawę: samochód mógł zostać uszkodzony i przy mokrych warunkach sytuacja skomplikowałaby się jeszcze bardziej. Na szczęście wszystko się dobrze ułożyło. Obaj kierowcy wykonali dobrą robotę, próbując wyciągnąć maksimum z pakietu, jakim dysponowali. Przywieźliśmy tutaj bardzo dużo nowych części, ale wczoraj nie było szans na właściwą ich ocenę z powodu deszczu. Ponieważ nie wyciągnęliśmy żadnych szczególnie negatywnych wniosków z ich użycia, zdecydowaliśmy się wykorzystać je w dalszej części weekendu i można zobaczyć tego efekty. Na torze, gdzie kluczowym czynnikiem jest wydajność aerodynamiczna, umieściliśmy dwa samochody w drugim rzędzie, z mniejszą stratą do pole positon, niż rok temu. Stanowi to potwierdzenie, że nasze prace rozwojowe nad 150º Italia zmierzają w dobrym kierunku, choć wszyscy jesteśmy w pełni świadomi, że to wciąż nie wystarczy, by być tam, gdzie chcielibyśmy być. Jutro powinniśmy mieć suchy wyścig: damy z siebie maksimum, aby dostarczyć wszystkim naszym kibicom powód do świętowania.

(Michał Roszczyn)
 
McLaren

Jenson Button (P5): Dzisiejszy dzień był nieco wywrócony do góry nogami. Balans bolidu nie był dobry i nigdy nie jest dobrze, gdy to odkrywasz w ostatniej minucie, ponieważ to nie tylko kwestia przełączenia kilku przycisków. Niektórym zespołom zmiana przepisów pomogła, innym zaszkodziła. Tak więc myślę, że piąte miejsce jest w miarę dobre po tym, przez co przeszliśmy w ciągu ostatnich kilku dni. Miejmy nadzieję, że będziemy mogli powalczyć z chłopakami przed nami w naszym domowym grand prix i dać słynnej widowni na Silverstone jakieś powody do wiwatu.

Lewis Hamilton (P10): Podobały mi się dzisiejsze zmienne warunki pogodowe, jednak tak daleka pozycja jest rozczarowująca. W Q3 założyliśmy używane miękkie opony na pierwszy przejazd, podczas gdy inni pojechali na świeżych kompletach i to osłabiło nasze osiągi. Później, gdy założyliśmy nowe opony zaczęło podać, więc nie mogłem poprawić czasu.
Myślę, że jest przede mną kilku kierowców, którzy powinni być wolniejsi ode mnie, więc dam z siebie wszystko, by przeskoczyć ich na pierwszych okrążeniach mimo tego, że ciężko się tu wyprzedza. Mam nadzieję na ekscytujący wyścig, jednak będzie trudno. Myślę, że będę musiał liczyć na deszcz, by mieć większe szanse na dobry rezultat. Niemniej jednak fani tutaj są najlepsi na świecie, są niewiarygodni i będą mnie wspierali w wyścigu. Mam dużą nadzieję, że jutro będę mógł zrobić dla nich coś wyjątkowego.


Martin Whitmarsh, szef zespołu: Oczywiście chcieliśmy się lepiej zakwalifikować, niż na piątym i dziesiątym miejscu w naszym domowym grand prix, więc niezaprzeczalnie dzisiejsza sesja kwalifikacyjna była dla nas rozczarowująca. To był trudny dzień z wieloma niejasnościami co do regulacji, a pogoda również była bardzo zmienna. Kombinacja tych rzeczy była trudna dla każdego, a kształt jutrzejszego ustawienia stawki był trudny do przewidzenia.
Jednakże jutro liczy się to, że Jenson i Lewis to obecnie dwaj najbardziej utalentowani i waleczni kierowcy w tym sporcie. Wiem, jak bardzo chcą się pokazać przed publicznością posiadającą największą wiedzę w Formule 1 oraz możecie być absolutnie pewni, że dadzą z siebie 100% od samego startu, tak samo jak wszyscy w McLarenie.


(Łukasz Godula)
 
Force India

Paul di Resta (P6): Jestem naprawdę zadowolony z dzisiejszego rezultatu. Start z szóstej pozycji w moim pierwszym GP Wielkiej Brytanii to coś świetnego. Cały zespół wykonał wyśmienitą pracę i wypuścił mnie na tor w odpowiednim momencie. Bolid prezentował się mocno w każdej sesji i nawet na mokro wczoraj byliśmy szybcy. Może na koniec Q3 mieliśmy trochę szczęścia, gdy zaczął padać deszcz, jednak myślę, że w najgorszym wypadku skończyłbym na ósmej pozycji. Miejmy nadzieję, że utrzymamy te osiągi jutro i wyjedziemy z tego toru z dobrym rezultatem.

Adrian Sutil (P11): Jestem dość zadowolony z tej sesji kwalifikacyjnej. Ustawia ona nas w dobrej sytuacji przed jutrem. Było bardzo ciasno, a pomiędzy czterema czy pięcioma pozycjami różnica wyniosła kilka dziesiątych sekundy i wypadłem z Q3 w ostatnich chwilach drugiej części kwalifikacji. Warunki na torze były bardzo zdradliwe, ponieważ było nieco mokro na początku Q2, a tor się poprawiał z czasem, gdy wysychał. Podjęliśmy dobre decyzje z oponami i wyciągnęliśmy wszystko z tych warunków, więc jestem całkiem zadowolony z wyniku. Myślę, że jutro pogoda powinna być nieco lepsza i punkty są moim celem.

Vijay Mallya, szef zespołu: Start w GP Wielkiej Brytanii z 6 i 11 pozycji to świetny rezultat dla Force India i możemy być bardzo zadowoleni z dzisiejszych osiągów bolidu. Warunki pogodowe były wyzwaniem dla wszystkich podczas kilku ostatni dni, jednak pozostaliśmy skupieni na naszej pracy i znaleźliśmy dobry balans w bolidach pomimo ograniczonej jazdy po suchej nawierzchni. Jestem bardzo dumny z tego, co osiągnął dzisiaj Paul. Przyjechał to bardzo pewny siebie i zaprezentował niesamowite osiągi. Adrian również czuł się bardzo dobrze i mamy okazję jutro dwójką bolidów załapać się na punkty. GP na Silverstone zawsze jest wielkim wydarzeniem sezonu i wyjątkowym wyścigiem dla Force India. To tutaj jest nasza fabryka i dobry rezultat na tym torze będzie idealną nagrodą dla zespołu za ich ciężką pracę przez cały rok.

(Łukasz Godula)
 
Williams

Pastor Maldonado (P7): Nasz samochód pracuje bardzo dobrze i pokazaliśmy dziś dobre osiągi. Jestem zadowolony ze względu na team, dla którego jest to domowy wyścig. Jestem całkiem pewny siebie i naprawdę nie mogę się doczekać jutra, gdyż zawsze podoba mi się jazda na Silverstone. Tor ze swoimi szybkimi zakrętami pasuje naszemu bolidowi, tak więc zobaczymy, co się wydarzy.

Rubens Barrichello (P15): Miałem korek na końcu mojego pierwszego mierzonego okrążenia w Q2, co zepsuło także drugie kółko. Kiedy tor wysycha tak jak dziś, wtedy możesz stracić wszystko i niestety tak się właśnie zdarzyło. Musimy zobaczyć, jak pogoda wpłynie na jutrzejszy dzień, jednak sądzę, że samochód jest o wiele lepszy, niż pokazuje to moja pozycja w kwalifikacjach, a zespół wykonał bardzo dobrą pracę.

Sam Michael, szef techniczny: Dobrze jest mieć jeden samochód w najlepszej dziesiątce. Jeździliśmy dziś z wszystkimi nowymi częściami w obydwu samochodach – wydech, dyfuzor, przednie skrzydło i zawieszenie. To zawsze wynagradzające dla zespołu i daje fabryce jasny kierunek na nadchodzące wyścigi. Jeździliśmy zgodnie z przepisem FIA o użyciu 10% przepustnicy, który będzie ponownie rozpatrywany przed wyścigiem na Nurburgringu. Siódma pozycja jest świetnym rezultatem dla Pastora w warunkach, które były znacznie trudniejsze niż zwykle i jest on teraz na mocnej pozycji. Rubens również był bliski osiągnięcia lepszej pozycji, jednak warunki pogodowe nie poszły po jego myśli dzisiejszego popołudnia.

(Karol Zając)
 
Sauber

Kamui Kobayashi (P8): To były trudne kwalifikacje, ponieważ cały czas zmieniała się pogoda. Strasznie trudno jest przewidzieć, co będzie dobre, a co złe, jednak jakoś trzeba sobie poradzić. W Q1 miałem trochę problemów, ponieważ nie byłem przyzwyczajony do balansu samochodu na twardych oponach, a nie miałem okazji przejechać kółka na miękkich z powodu deszczu. W Q2 wciąż było trudno i wilgotno, jednak w Q3 kiedy jechałem swoje mierzone okrążenie na świeżych miękkich oponach, wszystko zagrało tak jak trzeba. Jestem zadowolony z tego okrążenia i bardzo dziękuję zespołowi za wspaniałą pracę po piątkowym wypadku. Teraz chcę jak najlepiej wykorzystać to w jutrzejszym wyścigu.

Sergio Perez (P12): Myślę, że dobrze się dziś spisaliśmy. Szkoda, że Q3 ominęło mnie zaledwie o 0,036 sekundy, jednak jestem całkiem zadowolony z naszych osiągów. Z powodu zmiennych warunków nie były to łatwe kwalifikacje. Ogólnie samochód jest dobry. Zawdzięczamy to pewnym poprawkom, a także konfiguracji toru. Szybkie zakręty całkiem nieźle nam pasują. Z miejsca, z którego startuje mogę walczyć o punkty i naprawdę nie mogę się doczekać mojego pierwszego Grand Prix Wielkiej Brytanii.

Peter Sauber, szef zespołu: Coraz trudniej jest dostać się do czołowej dziesiątki, co oznacza, że jesteś jeszcze bardziej zadowolony, kiedy uda ci się do niej wejść. Gratulacje dla Kamuiego oraz jego mechaników, ponieważ wyczucie czasu było dzisiaj bardzo ważne. Dwunaste miejsce Sergio również jest dobre i dodatkowo udało mu się zaoszczędzić komplet miękkich opon na wyścig.

(Paweł Zając)
 
Mercedes

Nico Rosberg (P9): Poczyniliśmy duże postępy z naszym pakietem technicznym przygotowanym na ten weekend, ale P9 nie jest najlepszym miejscem, jakie mogliśmy dziś osiągnąć. Pod koniec drugiej części kwalifikacji byłem na piątej pozycji, jednak na moim ostatnim okrążeniu w Q3 tor był już mokry w zakręcie nr 15 i nie mogłem poprawić się w ostatnim sektorze. Z tempem naszego samochodu mam nadzieję na zyskanie kilku miejsc w wyścigu.

Michael Schumacher (P13): Kwalifikacje nie przebiegły całkowicie po naszej myśli, ale nie jestem dziś sfrustrowany, gdyż wiem, dlaczego tak się stało. Ze względu na niestabilną sytuację pogodową i nie podejmowanie ryzyka jazdy w deszczu wyjechaliśmy za wcześnie – po prostu zbyt wcześnie. Na moim ostatnim okrążeniu opon już praktycznie nie było i szczególnie na zakręcie nr 6 samochód dopadła podsterowność, co kosztowało mnie ustanowienie czasu, który dałby mi awans do czołowej dziesiątki. Nie miało to jednak żadnego związku z problemami ze skrzynią biegów, jakich doświadczyliśmy dzisiejszego poranka. Zobaczymy, co będzie możliwe po starcie z 13 pola wraz z dostępnymi kompletami świeżego ogumienia. Może trochę pomogą nam opady deszczu.

Ross Brawn (szef zespołu): Mieliśmy bardzo ograniczony czas, aby sprawdzić nasz pakiet na ten weekend na suchym torze, jak również musieliśmy się pogodzić ze zmianą w strategii dotyczącej jednostek napędowych. Opady deszczu w ostatnim sektorze nie pozwoliły Nico na osiągniecie lepszego czasu w końcówce Q3, co uczyniło znaczącą różnicę w zajmowanej przez nas pozycji startowej. Michael stracił ok. 0,7 sek. w bardzo zaciętej walce w drugiej części kwalifikacji, jednak była to bardzo zróżnicowana sesja, w której nie trafialiśmy na właściwy czas na torze. Dziś poczyniliśmy pierwszy krok w celu zastosowania nowego projektu układu wydechowego i technologii z nim związanych, ale mamy wciąż jeszcze wiele pracy do wykonania.

(Nataniel Piórkowski)
 
Renault

Witalij Pietrow (P14): Jestem rozczarowany, ponieważ przybyliśmy tutaj ze znacznie większymi oczekiwaniami. Deszcz zaburzył przebieg weekendu i nie ma co do tego wątpliwości. Dziś znowu było bardzo ciężko z powodu pogody. Z tego powodu nie umieliśmy odblokować potencjału samochodu i przejechać takiego okrążenia, jakie było nam potrzebne. Mimo to samochód wydaje się mocny w szybkich zakrętach. Wciąż pozostaję optymistą i mam nadzieję, że uda nam się zyskać jutro kilka pozycji. Oby strategia była odpowiednia, ponieważ strefa DRS nie jest zbyt długa, więc nie będzie zbyt wielu okazji do wyprzedzania. Będziemy musieli się postarać, aby wydobyć jutro pełnię osiągów, jednak jesteśmy przygotowani na to wyzwanie.

Nick Heidfeld (P16): Na tym etapie, wciąż trudno jest określić, jak bardzo zmiany przepisów wpłynęły na nasze osiągi. Na pewno miały wpływ, jednak uważamy, że na dzisiejszy wynik wpłynęło kilka czynników. Również deszcz nie pomógł nam podczas treningów. Samochód nie prowadził się źle i nie wydawał się wolny. Po prostu nie udało nam się w pełni go wykorzystać. Zarówno wczoraj, jak i dzisiaj rano mieliśmy problemy z tylnym skrzydłem, zmieniliśmy je na kwalifikację i było lepiej, jednak 16 miejsce jest rozczarowaniem.

(Paweł Zając)
 
Lotus

Heikki Kovalainen (P17): Jestem bardzo zadowolony z tego rezultatu. Przed kwalifikacjami wiedzieliśmy, że ważnym będzie wyciągnięcie z opon na suchą nawierzchnię czego się da, ponieważ spodziewany był deszcz, przelotne opady, jednak po prostu nie wiedzieliśmy kiedy nastąpią, więc musieliśmy dać z siebie wszystko na slickach. Na początku Q1 udało mi się poskładać niezłe okrążenie i niemal od razu wyciągnąłem z bolidu wszystko, co możliwe. Później gdy wyjechałem na drugi przejazd zaczął padać deszcz, jednak dzięki dobremu pierwszemu przejazdowi byliśmy tam gdzie potrzebowaliśmy, więc cały zespół może być zadowolony z tego, jak się to skończyło.
Miejmy nadzieję, że będę miał dobry wyścig z 17 pozycji. Wiem, że cały zespół pracuje bardzo dobrze i mimo tego, iż nasze tempo nie jest jeszcze idealne, to jednak ciągle wyciskamy wszystko z bolidu i atakujemy zespoły przed nami. To zamierzaliśmy robić w naszym drugim sezonie, więc dni takie jak ten są bardzo zachęcające dla mnie i dla całego Teamu Lotus.


Jarno Trulli (P21): Deszcz odegrał swoją rolę w Q1 i niestety sesja praktycznie się skończyła zaledwie po moim pierwszym przejeździe. Nie był wystarczająco dobry, czego szkoda, jednak mamy jeden bolid w Q2 co pokazuje, że posiadamy tempo pozwalające walczyć z bolidami przed nami, więc miejmy nadzieję na dobry wyścig i na uniknięcie pecha związanego ze złą pogodą!

Tony Fernandes, szef zespołu: Jestem bardzo zadowolony z dzisiejszych osiągów. Taki przejazd na Silverstone, gdzie powstał Team Lotus, gdy spotkałem Mike'a i posiadanie bolidu w Q2 w zaledwie drugim roku startów jest dużym osiągnięciem. Heikki dał z siebie 100% i Q2 to zasłużona nagroda za jego wysiłek. Jestem nieco rozczarowany Jarno, musimy zobaczyć co się stało z nim, ponieważ była dość duża różnica pomiędzy nim a Heikkim, jednak z niecierpliwością czekam na wyścig. Nasze tempo wyścigowe było dobre przez cały sezon, więc celem jest utrzymanie i powiększenie naszego rekordu niezawodności i zobaczymy, co się wydarzy w wyścigu.

(Łukasz Godula)
 
Toro Rosso

Jaime Alguersuari (P18): Mieliśmy trochę pecha, ale także nie podjęliśmy dobrej decyzji o wcześniejszym wyjeździe na miękkich oponach, ponieważ są one o około 2 sekundy szybsze od twardych, więc w rezultacie nie pokazaliśmy naszego pełnego potencjału. Nie wszystko jest jednak tak negatywne, bo mamy dobre dane na wypadek, gdyby jutro miał odbyć się deszczowy wyścig, a także o zachowaniu twardszej mieszanki na dłuższych przejazdach, więc możemy być w wyścigu w dobrej formie. Jeśli damy z siebie wszystko i skorzystamy z nadarzających się okazji, to jutro po południu możemy przyjechać w punktowanych miejscach. Przynajmniej mam zaoszczędzonych wiele kompletów nowych opon i z ograniczonym użyciem systemu DRS w wyścigu, możemy być konkurencyjni nie tylko na mokrej nawierzchni – jak miało to miejsce w piątek, ale również na suchym torze.

Sebastien Buemi (P19): Jestem trochę rozczarowany, ponieważ nie spodziewaliśmy się, że deszcz nadejdzie tak szybko, więc w rezultacie nie mogliśmy przejechać okrążenia na oponach opcjonalnych. Spadł mocny deszcz na moim okrążeniu wyjazdowym i straciłem szansę na wykręcenie dobrego czasu na mieszance szybszej od twardej o około dwie sekundy na okrążeniu. Z pozytywnych stron – mamy zaoszczędzonych na jutro wiele kompletów nowych opon, więc miejmy nadzieję, że tor będzie suchy. Zajmując tę pozycję, dobry start będzie kluczowy, ponieważ – nawet przy wykorzystaniu DRS – wydaje mi się, że wyprzedzanie na tym torze będzie trudne. W tym sezonie zaczynaliśmy wyścigi z odległych pozycji startowych, ale mieliśmy dobre wyścigi i mam nadzieję, że tak też będzie i jutro.

Giorgio Ascanelli (dyrektor techniczny): Oczywiście to rozczarowujące, że nie dostaliśmy się do Q2. Dziś rano nasi kierowcy nie mieli zbyt wielu okazji do jazdy z małym obciążeniem paliwem, gdyż skupiliśmy się na przygotowaniach do wyścigu. Zaczęliśmy więc kwalifikacje od wypuszczenia ich na tor na twardych oponach, aby przez kilka okrążeń wyczuli lekki bolid. Gdy jednak zjechali, aby zmienić je na opony opcjonalne, spadł ulewny deszcz, co oznaczało, że nie mieliśmy już szans na poprawę czasów okrążeń.

(Nataniel Piórkowski)
 
Virgin

Timo Glock (P20): Jestem dość zadowolony z dzisiejszej pozycji, wyprzedziłem Trullego i było to dość dobre okrążenie. Bolid rano nie spisywał się idealnie w suchych warunkach, więc wykonaliśmy kilka zmian, jednak ciągle to nie to. Włożyłem wszystko w to jedno okrążenie i wyszło całkiem nieźle. Nigdy nie wiemy, co przyniesie Silverstone w kwestii pogody, więc lubię takie kwalifikacje, gdzie po prostu musisz wyjechać i zapewnić sobie dobry czas na początku, gdy jesteś wystarczająco pewny deszczu w późniejszym etapie. Na nowym komplecie opon masz ten jeden magiczny moment, by wszystko poskładać i udało mi się wyciągnąć z nich wszystko w odpowiednim czasie. Popełniłem drobny błąd, jednak jestem przed moimi bezpośrednimi rywalami, więc jestem zadowolony. Jestem bardzo podekscytowany przed naszym domowym wyścigiem.

Jerome d'Ambrosio (P22): Dzisiejszy poranek poszedł bardzo gładko i bolid dobrze się prowadził. Po południu również było dobrze, jednak niestety ze zmienną pogodą nie byłem w stanie pojechać drugiego przejazdu, czego szkoda, ponieważ popełniłem błąd na najszybszym okrążeniu pierwszego przejazdu. Jednakże myślę, że ogólnie nie jest źle i powinno być dobrze jutro.

John Booth, szef zespołu: Z dzisiejszą lepszą pogodą byliśmy w stanie rozpocząć pracę nad ustawieniami na suchą nawierzchnię, jednak pomimo tego, że w trzecim treningu nie padało, to nie byliśmy w stanie zdobyć wszystkich danych dotyczących opon, jakich potrzebowaliśmy. Timo miał dobre osiągi w porannym treningu, jednak nigdy nie czuł się idealnie w bolidzie, zwłaszcza w porównaniu do dobrze zbalansowanego auta, jakie miał w Walencji. Pracując z inżynierami wykonał kilka zmian w ustawieniach przed kwalifikacjami, co zawsze jest ryzykiem. Jednakże czuł się potem lepiej w bolidzie na swoim pierwszym przejeździe i pojechał dobre okrążenie. Deszcz na początku trzeciego treningu przeszkodził Jerome w długim przejeździe, który dałby nam więcej danych. Mimo to Jerome wykorzystał szansę i wykonał nieco pracy nad ustawieniami na czym zyskały oba bolidy. Szkoda, że Jerome nie był w stanie wykonać drugiego przejazdu w kwalifikacjach ponieważ jestem pewny, iż by się poprawił.

(Łukasz Godula)
 
HRT

Vitantonio Liuzzi (P23): To była bardzo trudna sesja kwalifikacyjna zarówno z powodu warunków atmosferycznych, jak i tego, że mieliśmy wczoraj problemy z samochodem – nie spisywał się dobrze od samego początku, a pogoda nie pomagała nam w zrozumieniu wpływu, jaki przyniosło wykorzystanie nowych elementów, które przygotowaliśmy na ten wyścig. Nic nie szło tak, jak powinno i nie udało nam się znaleźć idealnego balansu na kwalifikacje, ale ogólnie rzecz biorąc i tak był to najlepszy przejazd podczas całego weekendu.
Wyścig też będzie trudny, ponieważ nasi rywale wyglądają na szybszych niż przed rokiem. Wiemy, że ten tor nie jest wymarzony dla naszych bolidów, ale będziemy cisnąć i zobaczymy, co się wydarzy.


Daniel Ricciardo (P24): Moja pierwsza sesja była dobra, choć trochę frustrująca ze względu na pogodę. Nie mogliśmy wykonać dwóch przejazdów, więc ograniczyliśmy się do jednego, który był całkiem dobry. Chciałbym być trochę bliżej reszty stawki, ale na chwilę obecną nie mogę oczekiwać zbyt dużo – muszę się jeszcze wiele uczyć. Jestem pół sekundy za Tonio i jeśli uda mi się zmniejszyć tę stratę, to będzie dobrze.
F111 jest obecnie całkiem dobry. Przyczepność na miękkich oponach zaskoczyła mnie. To, co przyjdzie wraz z doświadczeniem to wiedza, jak długo da się na nich cisnąć. W szybkich zakrętach mogę utrzymać dobre tempo. Myślę, że mamy potencjał i jeśli będę w stanie utrzymać otwarty umysł i będę chciał się uczyć, to jestem przekonany, że możemy zrobić postęp.
Spotkałem się z zespołem w środę i miałem bardzo szczegółowe wprowadzenie. Sądzę, że wszystko przebiegło całkiem bezproblemowo, wszyscy byli bardzo uprzejmi. Co do inżynierów to jest bardzo ciężko wejść do F1 i nawiązać głębsze więzi w połowie sezonu, ale uważam, że poszło nam nieźle i uważam, że dalej będzie jeszcze łatwiej.
Liczę, że ukończę wyścig i będę konkurencyjny. Jeśli zdołam może uda mi się zmniejszyć odstęp podczas wyścigu i będę kilka dziesiątych sekundy za Tonio. Myślę, że będzie to udany start i zrobimy postęp. Jeśli uda nam się wyprzedzić kilka samochodów to będzie to świetny rezultat.


(MDK)


  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
kabans, 09.07.2011 16:09[!]
jeśli przewaga na silverstoone red bulla na alonso jest minimalna tzn że w kolejnych wyścigach jeśli czegoś nie wymyślą będą na równi z ferrari, oczywiście bolidy mogą być inaczej poustawiane bo zespoły korzystają z innych zródeł mówiących o pogodzie. Ferrari może oglądać zawsze o 20 w tvp1 kreta, a taki red bull może oglądać tvn24 :)
Ambrozya, 09.07.2011 16:34[!]
Radość, że Paluszek nie jest na Pole Position. Na prawdę szczerze się cieszę. Kabans, rozłożyłeś mnie ostatnim zdaniem:))
Wyścig zapowiada się bardzo ciekawie. Szkoda, że Perez nie wszedł do ostatniej części czasówki. Di Resta ładnie. Nagrywarka zaprogramowana. Jutro od 14 odcinam się od wszelkich serwisów informacyjnych. W poniedziałek oglądam :)
modlicha, 09.07.2011 16:52[!]
Cytat Ambrozya :
Nagrywarka zaprogramowana. Jutro od 14 odcinam się od wszelkich serwisów informacyjnych. W poniedziałek oglądam :)


Pamiętam takie czasy gdy na przełomie lat 80/90 odcinałem się w niedziele od wszelkich wiadomości, bo kumpel miał na drugi dzień w poniedziałek przynieść mi do szkoły kasetę VHS z nagranym z satelity wyścigiem. Kilka sezonów tak po oglądałem. Pamiętam jak rodzinka się ze mną droczyła np. po 20 w wiadomościach leciał sport to przychodzili się mnie zapytać: "I co powiedzieć Ci który był Senna? Powiedzieć Ci kto wygrał?"... Kazałem im spadać , nie chcieli kupić talerza i jeszcze dokuczali :-)...ale miałem fajną kolekcję kaset VHS z wyścigów z tamtych lat.
IceMan11, 09.07.2011 17:44[!]
"Jednakże jutro liczy się to, że Jenson i Lewis to obecnie dwaj najbardziej utalentowani i waleczni kierowcy w tym sporcie." - te zdanie mnie rozłozyło na łopatki. Panie Martin; wybacz, ale koniec tej wazeliny. Pozdro :)
Kamikadze2000, 09.07.2011 17:51[!]
@IceMan11 - taka jego robota... ;] Nawet gdyby wypadli z toru i rozbili wozy, on i tak powie, że "są tak najlepsi kierowcy pod słońcem, którzy szybko wyciągną wnioski i więcej go nie popełnią". U nas w Polsce chwalą tylko "cudze", hehe... Pozdrawiam! :))
IceMan11, 09.07.2011 17:58[!]
@Kamikadze2000 - wiem, wiem, ale to jest po prostu śmieszne. Nie pamiętam żeby którykolwiek szef na okrągło powtarzał, że ma super, uber kierowców. Czasami powiedzą, że ten i ten jest utalentowany i liczą, że wskoczy na jakieś wyższe miejsce, ale takie farmazony z ust Martina czytam coraz częściej. Pozdro :)
badyl, 09.07.2011 18:17[!]
Jak "dziennikarz" poważnego portalu aspirującego do miana poważnego może puścić tekst z błędem ortograficznym, no ludzie kochani... dowolny edytor tekstu powyżej notatnika ma możliwość sprawdzenia pisowni, jak się w szkole uczyć nie chciało to może by tak zacząć z pomocy korzystać?
Świe_Ż_ego ogumienia, a nie "świeRZego"...
Kamikadze2000, 09.07.2011 18:18[!]
@IceMan11 - co poradzic... Chłopina wczuła się w rolę dobrego szefa, którym nie był Ron Dennis... ;] Pozro :)

@badyl - wystarczy wspomniec o błędzie, a nie od razu rozpisywac się, co leży na sercu. Każdemu może się przytrafic błąd, nawet ortograficzny... pzdr ;)
Lukas, 09.07.2011 18:26[!]
badyl - spokojnie, wypowiedzi są pisane tak, by były jak najszybciej, zdarzają się błędy w sztuce :) poza tym od zgłaszania błędów jest system
badyl, 09.07.2011 19:22[!]
Za szybkość udzielam pochwały :-) bo rzeczywiście z tym sobie radzicie wyśmienicie!
Ale tłumaczyć w Wordzie, a potem CTRL+C CTRL+V, bo orty to naprawdę wstyd :-(
No i od robienia korekty nie są czytelnicy, oni są od nabijania odsłon portalu dzięki którym macie reklamy i coś "na lody" :-)
ZenekGP, 09.07.2011 21:41[!]
Ech, żeby ludzie robili tylko takie błędy, jak ortograficzne, to swiat byłby piękny. Czy świerzy jest mniej świeży od świeżego? Afera na kilka postów, bo "Miodkiem kazdy zostac może". O! I ja też offłem nie wiadomo po co...:/
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca