F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2011
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Turcji
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Europy
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Korei Południowej
GP Indii
GP Abu Zabi
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2011
Klasyfikacje generalne 2011
Statystyki z sezonu 2011

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Silverstone.
Santander British Grand Prix 201110 lipca
Silverstone Circuit
Długość toru: 5,891 km
Liczba okrążeń: 52
Pełny dystans: 306,227 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
-
Najszybsze okrążenie wyścigu:
-
Największa średnia prędkość wyścigu:
-
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Wypowiedzi po sesjach 1 i 2  [  T-  |  T+  ]
Ferrari

Felipe Massa (P5/P1): Pogoda sprawiła, że był to trudny dzień, z opadami deszczu zarówno w pierwszej, jak i drugiej sesji. Jednakże wydaje mi się, że samochód prowadził się bardzo dobrze na mokrej nawierzchni, co z punktu widzenia reszty weekendu jest bardzo pozytywne, gdyż istnieje szansa, że doświadczymy jeszcze opadów deszczu. Jest to też jeden z powodów, dla którego wykorzystaliśmy dziś tylko jeden zestaw opon przejściowych. Na moich przednich oponach występowało trochę zjawisko granulowania – zwłaszcza na początku drugiej sesji, ale pod koniec sytuacja uległa poprawie i wydajność opony polepszała się przez cały czas. Dlatego też trudno jest powiedzieć, gdzie jesteśmy na tle innych, jako że warunki na torze ulegały ciągłym zmianom i trudno jest nawet dokładnie ocenić nowe części, które przywieźliśmy ze sobą na to grand prix.

Fernando Alonso (P7/P15): Zawsze miło jest przybyć na Silverstone – historyczny tor zarówno dla Formuły 1, jak i stajni Ferrari, która odniosła tu swoje pierwsze zwycięstwo w wyścigu mistrzostw świata przed sześćdziesięcioma laty. Spodobał mi się nowy padok. Najdziwniejsza jest jednak ostatnia część pitlane, która usytuowana jest poniżej poziomu toru, co oznacza, że widzowie nie mogą dojrzeć z trybun, co dzieje się w garażach. Deszcz na pewno nie pomógł nam w dniu, który w większości przeznaczony był na testowanie owych części aerodynamicznych, które tu przywieźliśmy. Staraliśmy się robić to, co mogliśmy, używając tylko jednego zestawu opon przejściowych, chcąc zaoszczędzić inne komplety na jutro i niedzielę. W ten sposób otrzymaliśmy też jeden stabilny parametr w celu oceny ustawień aerodynamicznych. Tylko pod koniec pierwszej sesji zaryzykowaliśmy wyjazd na slickach, aby sprawdzić, czy warunki są na tyle dobre, aby jeździć na nich nadal, ale tor okazał się zbyt mokry. Z tego, co kierowca może nauczyć się za kierownicą, trudno powiedzieć, czy nowe części aerodynamiczne pomogły nam w dokonaniu postępu, ale przynajmniej wydawały się dobrze sprawować na mokrej nawierzchni – samochód nie był już tak zły, jak w Kanadzie. To pozytywne, ponieważ sytuacja może znów się powtórzyć, zwłaszcza jutro. Czy wspieram Webbera w walce o mistrzostwo? Nie, wspieram Ferrari!

(Nataniel Piórkowski)
 
Mercedes

Nico Rosberg (P6/P2): Dziś było ciężko, jednakże nasz bolid dobrze sprawował się w tych warunkach i być może nasze tempo jest lepsze na mokrym torze. Przejściowe opony Pirelli bez wątpienia dobrze się dzisiaj spisywały. Będziemy musieli poczekać na suche warunki by uzyskać prawdziwy obraz tego, jakie korzyści przyniosły nasze poprawki, jako że dzisiaj nie byliśmy w stanie ukończyć całej zaplanowanej pracy. Jutrzejszy dzień będzie zatem dla nas istotny.

Michael Schumacher (P2/P12): Trudno było dzisiaj ocenić prawdziwe tempo naszego bolidu, ponieważ warunki ani przez chwilę nie utrzymywały się na stałym poziomie, co nie pozwoliło na przeprowadzenie porządnej analizy naszych obecnych możliwości. Tak więc nie będę próbował wyciągać żadnych wniosków z dzisiejszych sesji treningowych, dopóki nie będziemy mieli szansy na jazdę w suchych warunkach. Jednakże jestem pewien, że pierwszy dzień weekendu na Silverstone był dla nas udany i z niecierpliwością oczekuję początku jednego z naszych domowych wyścigów. Krok po kroku kontynuujemy nasz rozwój i wprowadzamy poprawki do samochodu.

Ross Brawn, szef zespołu: Był to dla nas dość konstruktywny dzień, podczas którego byliśmy w stanie wykonać całkiem sporo pracy związanej z poprawionym pakietem aerodynamicznym i nowym wydechem. Bez wątpienia większe korzyści przy dokonywaniu ocen przyniosłaby możliwość jazdy w suchych warunkach, lecz mimo wszystko obydwie sesje okazały się przydatne. Samochód sprawia tutaj przyzwoite wrażenie. W nocy podejmiemy decyzję na temat tego, jakie kroki podejmiemy jutrzejszego dnia.

(Michał Sulej)
 
Sauber

Kamui Kobayashi (P18/P3): Po pierwsze chciałbym podziękować moim mechanikom, którzy byli w stanie naprawić mój samochód przed drugą sesją treningową. Rozbiłem się z powodu utraty kontroli na mokrej sztucznej trawie. Pomimo tego myślę, że dość ciężko jest ocenić samochód, szczególnie balans i ustawienia. Tak czy inaczej nasze osiągi na mokro nie mają znaczenia, ponieważ jutro ma być sucho, dlatego też spodziewamy się kolejnych niespodzianek, oby milszych niż dzisiaj.

Sergio Perez (P4/P9): Witamy w Anglii. Dla mnie był to dobry dzień, chociaż nie mogliśmy pojeździć na suchej nawierzchni. Trochę popracowaliśmy dziś z nowymi częściami i jutro będziemy mogli tylko zobaczyć, jak sprawują się one na suchym torze. W sobotę praktycznie wszystko będzie inne. Jestem pozytywnie nastawiony i oczekuję dobrej sesji kwalifikacyjnej.

(Paweł Zając)
 
McLaren

Lewis Hamilton (P8/P4): Szkoda, że dzisiaj było tak mokro, ponieważ naprawdę chciałem, by fani mieli show, gdyż musieli się zmierzyć z dość zimnymi i mokrymi warunkami przez cały dzień, tak więc jestem zadowolony z faktu, że pogoda ma się poprawić podczas reszty weekendu. Trzymam kciuki. Pomimo braku jazdy dzisiejszy dzień był właściwie dość zachęcający. Przetestowaliśmy kilka rzeczy i byłem w stanie całkiem nieźle poczuć bolid. Jutro będzie interesująco, jeśli będzie sucho, ponieważ nasz bolid wygląda dość dobrze. Nowe tylne skrzydło również dobrze wypadło, jednak ciągle musimy zadecydować, czy będziemy z nim jeździć jutro i w wyścigu.
Powodem, dla którego poszedłem do sędziów było omówienie poprawnego używania DRS w mokrych warunkach. Zasady nie mówią jasno, czy możesz użyć DRS na gładkich oponach w mokrych warunkach, co robiliśmy rano. Sędziowie chcieli tylko zrozumieć sytuację, by mogli doprecyzować zasady na przyszły wyścig. Sugerowałem również kilka zmian, by uczynić regulacje przejrzystszymi i bezpieczniejszymi, tak więc była to użyteczna wizyta.


Jenson Button (P15/P5): Dzisiejszy dzień był dla mnie nieco frustrujący. Liczyliśmy na nieco jazdy po południu, ale z powodu deszczu nie było takiej możliwości i nie mieliśmy szansy na sprawdzenie wszystkiego. Balans był dobry w pierwszym treningu. Na szczęście ma nie padać podczas reszty weekendu, więc powinniśmy jutro być w stanie lepiej zobaczyć, jak nowe regulacje wpłyną na naszą formę.
Nie wiemy tak naprawdę, czy nasze nowe tylne skrzydło jest lepsze od starej wersji. Ma inny poziom docisku, jednak ciągle nie jestem pewien, czy będziemy z nim jeździli podczas reszty weekendu. Nowe budynki na Silverstone są świetne, jedynym problemem jest to, że na naszym końcu pitlane nie możemy zobaczyć fanów, ani oni nas! Mimo to jest to fantastyczny efekt wysiłku wszystkich zaangażowanych.


(Łukasz Godula)
 
Force India

Adrian Sutil (P--/P6): Rano nie jeździłem, ale po południu już wsiadłem do bolidu. Zaczęło padać zaraz przed startem sesji, a tor pozostał bardzo mokry przez resztę popołudnia. Spędziłem większość mojego czasu na w pełni deszczowych oponach, ponieważ na torze było mnóstwo stojącej wody. Później na koniec sesji byłem w stanie wykonać mój ostatni przejazd na oponach pośrednich. Prognoza na jutro wygląda nieco lepiej, więc miejmy nadzieję na trochę jazdy na suchym torze.

Paul di Resta (P11/P7): Tor był mokry przez cały dzień, więc nie mieliśmy szansy na jazdę po suchym asfalcie. Było również dość wietrznie, a warunki nie były zbyt stałe, by wykonać większą liczbę użytecznych okrążeń. Jednakże wyglądamy na dość konkurencyjnych i balans bolidu był dobry od samego początku. Szkoda, że nie mogliśmy pojeździć na sucho, jednak każdy ma taką samą sytuację. Oznacza to, że mamy wiele do zrobienia jutro, jeśli będzie sucho.

Nico Hulkenberg (P9/P--): Poranny deszcz oznaczał, że spędziłem całą sesję, jeżdżąc na pośrednich oponach. Poszło dość gładko, bez dramatów i wykonałem kilka dobrych przejazdów. Pracowałem trochę nad balansem, próbowałem ustawień wysokiego docisku dla tylnego skrzydła w porównaniu do standardowej wersji, by zdobyć trochę danych na temat aerodynamiki.

(Łukasz Godula)
 
Williams

Rubens Barrichello (P3/P8): To był mokry dzień i to zatrzymało nas w garażu na pewną część drugiej sesji. Musimy zobaczyć, jaka pogoda będzie nam towarzyszyła w trakcie weekendu. Udało nam się wejść do pierwszej dziesiątki, co jest dobre, jednak jest jeszcze trochę do zrobienia.

Pastor Maldonado (P14/P20): Było dziś dość ciężko, ponieważ tor zmieniał się całkiem mocno i jeździliśmy zarówno na deszczowych, jak i przejściowych oponach. Ograniczyliśmy trochę nasze jazdy, szczególnie po południu. Jednym z powodów był deszcz, jednak chcieliśmy również zaoszczędzić przejściowe opony. Samochód wygląda na konkurencyjny, więc jestem zadowolony. Spędziłem tu wiele czasu i kocham ten tor, więc nie mogę się doczekać kwalifikacji.

(Paweł Zając)
 
Toro Rosso

Sebastien Buemi (P12/P10): Dobrze jest wrócić na Silverstone, który jest jednym ze świetnych torów, nawet jeśli pogoda jest nieprzewidywalna. Jednakże wycisnęliśmy maksimum z sesji, przejeżdżając wiele okrążeń po mokrej nawierzchni, nawet pomimo tego, że istniało ryzyko aquaplaningu. Myślę, że zrobiliśmy dobrze, ponieważ jeśli w niedzielę na torze pojawiłoby się trochę więcej deszczu, to będziemy dobrze przygotowani. Zarówno opony deszczowe, jak i przejściowe spisywały się dobrze i nasz poziom osiągów jest w tej chwili zachęcający, ale poczekajmy i zobaczmy, co stanie się jutro, gdy tor powinien być suchy. Zespół wykonał bardzo dobrą robotę i w resztę weekendu mogę spoglądać z optymizmem. Mamy nową pit lane i wjazd do niej jest nieco wyboisty, jak na nową nawierzchnię, więc trzeba być ostrożnym. Jednakże ogólnie rzecz biorąc nowe zaplecze wydaje się być całkiem miłe.

Jaime Alguersuari (P10/P17): Jestem bardzo zadowolony z przebiegu dzisiejszych sesji. Byliśmy bardzo szybcy w mokrych warunkach, kiedy wszyscy inni kierowcy znajdowali się na torze. Jestem zadowolony ze sposobu pracy nad samochodem i oceny różnych wariantów ustawień na mokrą nawierzchnię. Z tego co udało się dziś zaobserwować, chciałbym, aby w niedzielę odbył się mokry wyścig, ponieważ miałem dziś dobre odczucia płynące z samochodu. Dziś rano wykonałem wiele okrążeń na oponach przejściowych, ale generalnie wydaje mi się, że jesteśmy konkurencyjni na obu typach ogumienia. Jeśli chodzi o zakaz nadmuchu dyfuzora (off-throttle), to szczerze mówiąc nie mogę o tym za wiele powiedzieć, ponieważ jego brak w dzisiejszych warunkach nie stwarzał dużej różnicy.

(Nataniel Piórkowski)
 
Renault

Witalij Pietrow (P17/P11): Dzisiejsze treningi były trudne, jak i trochę frustrujące, ponieważ nie mogliśmy przejechać zbyt wielu okrążeń. Niewiele można poradzić na takie warunki, wszyscy są w tej samej sytuacji. Dobrze było nabrać trochę doświadczenia na obu typach opon na mokry tor. Spodziewam się jutro lepszych wyników i mam nadzieję, że pogoda będzie dla nas łaskawsza. Wciąż jestem optymistą, co do tego weekendu.

Nick Heidfeld (P16/P16): Rozpoczęliśmy weekend z typową angielską pogodą, jednak pozytywne jest to, że prognoza zapowiada suchszą sobotę. Myślę, że suchy tor będzie bardziej nam pasował, ponieważ dzisiaj nie byliśmy konkurencyjni w żadnej z sesji. Treningi, takie jak dzisiaj, są bardzo trudne z powodu zmiennych warunków, przez co trudno jest testować i porównywać zarówno części, jak i zmiany w ustawieniach. Jeździliśmy na deszczowych oponach i próbowaliśmy niewielkich zmian. Po raz pierwszy jeżdżę na tej konfiguracji toru i szczerze mówiąc wolałem starą. Czekam na możliwość jazdy po suchym torze i mam nadzieję, że jutro się taka pojawi.

(Paweł Zając)
 
Lotus

Heikki Kovalainen (P--/P13): Było dobrze. Warunki były oczywiście zdradliwe, z dużym deszczem na początku, a później przesychającym torem, jednak wszystko w bolidzie było w porządku i balans jest dobry zarówno na w pełni deszczowych oponach, jak i przejściowych. Nie jestem pewien, ile się dziś dowiedzieliśmy, zawsze ciężko to ocenić w takich warunkach, jednak jest tak samo dla wszystkich i miejmy nadzieję, że jutro będziemy mieli więcej czasu na torze i zobaczymy, gdzie się zakwalifikujemy.

Jarno Trulli (P19/P21): Poranna sesja była bardzo dobra ze stabilnymi warunkami atmosferycznymi. Popołudniowa pogoda oczywiście nieco uprzykrzyła nam życie i myślę, że za mało jeździliśmy na oponach przejściowych, które wydawały się dobrze spisywać w ostatnich minutach. Jednakże ciągle uważam, że wykonaliśmy większość z zaplanowanych zadań, więc od strony danych jest to całkiem satysfakcjonujący dzień.

Karun Chandhok (P20/P--): To była dobra sesja. Oczywiście warunki nie były idealne, jednak dla mnie to użyteczny przebieg na przejściowych oponach, gdyż nigdy nie jeździłem na tym rodzaju opon Pirelli, a jest nieco inaczej niż w zeszłym roku, jednakże cieszyłem się jazdą i jestem zadowolony z możliwości dołożenia swojego wkładu tutaj na Silverstone, tak blisko mojego domu w Wielkiej Brytanii.

(Łukasz Godula)
 
Red Bull

Mark Webber (P1/P14): Wydaje mi się, że wszyscy spodziewali się dziś takiej pogody – prognozy na jutro i niedzielę wyglądają już trochę lepiej. To normalne, że na Silverstone występują trudne warunki, opady deszczu nadchodzą szybko, a prędkość wiatru jest wysoka, więc warunki pogodowe są bardzo dynamiczne. Zebraliśmy dziś kilka dobrych informacji o zachowaniu opon przejściowych, a ja zrealizowałem cały mój program na tylko jednym ich komplecie. Mam nadzieję, że jutro będziemy mogli wypróbować opony przeznaczone na suchą nawierzchnię.

Sebastian Vettel (P13/P18): Tor był dziś bardzo zmienny, więc trudno było odkryć zbyt wiele oraz zrozumieć wpływ zmian wprowadzonych na ten weekend, ale więcej dowiemy się już jutro. Byłem dziś zadowolony z samochodu oraz jego balansu, nawet w tych warunkach. Na moim kasku mam na ten wyścig – nasz domowy wyścig – całą załogę z pit stopu. Chcę im w ten sposób podziękować za ich ciężką pracę.

(Nataniel Piórkowski)
 
Virgin

Jerome d'Ambrosio (P23/P19): To był dobry dzień, biorąc pod uwagę pogodę, która oczywiście zakłóciła nasz program i ograniczyła to, co mogliśmy zrobić w poprawieniu balansu. Jednak dla mnie dobrym doświadczeniem była jazda w Formule 1 w deszczu, to zdecydowanie dobry tor na to. Z niecierpliwością czekamy na jutro, ponieważ pogoda powinna być lepsza, tak więc zobaczymy, jak wszystko pójdzie.

Timo Glock (P21/P22): Doświadczyliśmy dziś typowej angielskiej pogody. W pierwszej sesji było dość mokro, mimo to trasa przeschła na końcu i ogólnie byłem zadowolony z bolidu. Podczas drugiej sesji treningowej czekaliśmy na lepsze warunki i pod koniec wyjechałem ponownie na komplecie opon z poranka. Po prostu jeździłem w kółko i czekałem na poprawę warunków. Moje opony były bardzo zużyte i natrafiałem na duży aquaplaning, więc skupiłem się głównie na utrzymaniu bolidu na torze.

(Łukasz Godula)
 
HRT

Daniel Ricciardo (P24/P23): Mój pierwszy dzień w mojej nowej pracy jest zakończony – dobrze jest mieć go już za sobą, jestem zadowolony. Trochę szkoda ze względu na pogodę – sądzę, że mogłoby być trochę lepiej dla mnie i innych kierowców, jednak przynajmniej zdołaliśmy wykonać trochę okrążeń. Jestem trochę bardziej zaznajomiony z obsługą samochodu Hispania Racing i mam nadzieję, że jutro będzie bardziej sucho i wykonamy parę właściwych testów w celu przygotowania się do kwalifikacji.
To inny bolid (od tego, którym jeździłem wcześniej), więc staram się go nauczyć i znaleźć najlepszy kompromis dla tego toru oraz właściwy tor jazdy, dlatego sądzę, że nie był to najgorszy dzień. Wydaje mi się, że uczę się całkiem dobrze, dosyć szybko i jeśli będę to w dalszym ciągu rozwijał to myślę, że będzie to dobry weekend dla nas i dobry sezon w 2011 roku.


Vitantonio Liuzzi (P22/P24): To był trudny dzień ze względu na pogodę, która nie pozwoliła nam by potestować tyle, ile byśmy chcieli. Ciężko było wszystko zrozumieć, ponieważ tor się zmieniał co dziesięć minut. Rano było w porządku – mieliśmy parę wyjazdów na oponach przejściowych i sprawdzaliśmy parę nowych rzeczy, otrzymując odpowiedzi na kilka pytań, jednak problemem były ciągle zmieniające się warunki.
Po południu wykonaliśmy tylko kilka okrążeń, by użyć tylko jeden komplet opon przejściowych, więc niewiele możemy powiedzieć o popołudniowym przejeździe – to w sumie było tylko 6 okrążeń, których i tak nie chcieliśmy zrobić. Rano było przyzwoicie, jednak jutro powinno być sucho i to będzie dopiero początek GP Wielkiej Brytanii.


Colin Kolles, szef zespołu: To był angielski dzień z wieloma opadami deszczu, więc nie sądzę, by ktokolwiek uzyskał wartościowe dane, dlatego musimy liczyć na jutro. Próbowaliśmy dać Danielowi trochę więcej okrążeń, dzięki którym mógłby się przyzwyczaić do samochodu.
Dzisiejsze rezultaty są kompletnie bez znaczenia – musi być sucho, by można było wiedzieć, co się wydarzy. Nie mogę teraz przewidzieć wyniku tych wszystkich zmian w zakresie regulacji i klaryfikacji.
Sądzę, że Daniel wykonał bardzo dobrą robotę z kilkoma okrążeniami, które zaliczył. W drugim treningu był szybszy niż Tonio i nawet jeśli to nie jest zbytnio reprezentatywne, to i tak wykonał dobrą robotę. Nie obracał się na torze, poprawiał się okrążenie po okrążeniu – było to bardzo profesjonalne.


(Karol Zając)


  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
1231, 08.07.2011 18:37[!]
hehe..."Na moim kasku mam na ten wyścig – nasz domowy wyścig – całą załogę z pit stopu."
Dobre
General, 08.07.2011 22:59[!]
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca