F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2011
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Turcji
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Europy
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Korei Południowej
GP Indii
GP Abu Zabi
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2011
Klasyfikacje generalne 2011
Statystyki z sezonu 2011

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Silverstone.
Santander British Grand Prix 201110 lipca
Silverstone Circuit
Długość toru: 5,891 km
Liczba okrążeń: 52
Pełny dystans: 306,227 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
-
Najszybsze okrążenie wyścigu:
-
Największa średnia prędkość wyścigu:
-
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 2  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.6Felipe MassaFerrari 150° Italia1:49,967--9
2.8Nico RosbergMercedes GP W021:50,7440,7770,77716
3.16Kamui KobayashiSauber C301:51,3951,4280,65116
4.3Lewis HamiltonMcLaren MP4-261:51,4381,4710,0436
5.4Jenson ButtonMcLaren MP4-261:51,5181,5510,0806
6.14Adrian SutilForce India VJM041:51,7381,7710,22018
7.15Paul di RestaForce India VJM041:51,7811,8140,0437
8.11Rubens BarrichelloWilliams FW331:51,9922,0250,21113
9.17Sergio PerezSauber C301:52,1692,2020,17712
10.18Sebastien BuemiToro Rosso STR61:52,1892,2220,02021
11.10Witalij PietrowRenault R311:52,1982,2310,0099
12.7Michael SchumacherMercedes GP W021:52,3252,3580,12712
13.20Heikki KovalainenLotus T1281:52,5782,6110,25316
14.2Mark WebberRed Bull RB71:52,5872,6200,0096
15.5Fernando AlonsoFerrari 150° Italia1:52,8692,9020,2828
16.9Nick HeidfeldRenault R311:54,0234,0561,1548
17.19Jaime AlguersuariToro Rosso STR61:54,2744,3070,25116
18.1Sebastian VettelRed Bull RB71:54,5454,5780,2714
19.25Jerome d'AmbrosioVirgin MVR-021:54,7144,7470,16913
20.12Pastor MaldonadoWilliams FW331:55,1555,1880,4418
21.21Jarno TrulliLotus T1281:55,1555,1880,00012
22.24Timo GlockVirgin MVR-021:55,5495,5820,39410
23.22Daniel RicciardoHRT F1111:55,8285,8610,27910
24.23Vitantonio LiuzziHRT F1111:56,0376,0700,2096
107% najlepszego czasu: 1:57,665

Felipe Massa uzyskał najlepszy czas przejazdu okrążenia w drugiej sesji treningowej przed GP Wielkiej Brytanii, jako jedyny przełamując barierę jednej minuty i 50 sekund na przesychającym torze Silverstone. Kierowca Ferrari pokonał Nico Rosberga z Mercedesa o ponad 0,7 sekundy.

Druga sesja treningowa rozpoczęła się w podobnych warunkach atmosferycznych, jak pierwsza. Jako pierwszy na torze pojawił się Glock, korzystając z opon przejściowych. Na asfalcie dało się jednak zauważyć duże kałuże wody, a z nieba ciągle obficie padał deszcz.

Kolejnym kierowcą na torze był Jaime Alguersuari. Hiszpan miał już jednak założone w swoim STR6 opony na mokrą nawierzchnię. Sam deszcz nie ustawał – wprost przeciwnie, coraz bardziej się nasilał, a każdy przejazd wzbijał pióropusze wody zalegającej na torze. Po 10 minutach od startu sesji, na swoje pierwsze okrążenia wyjechało zaledwie trzech kierowców, ale żaden z nich nie zdecydował się na ustanowienie czasu.

Po 15 minutach na torze pojawił się Kamui Kobayashi. Japończyk po przejechaniu jednego okrążenia powrócił do garażów swojego zespołu. Można się domyślać, że jego wyjazd podyktowany był sprawdzeniem systemów i zachowania odbudowanego samochodu po kraksie, do jakiej doszło w pierwszym treningu.

Po ponad 30 minutach przerwy spowodowanej intensywnymi opadami deszczu, na torze pojawił się Jaime Alguersuari. Hiszpan wyjechał na oponach deszczowych, a chwilę później – na podobnym ogumieniu – dołączyli do niego Adrian Sutil, Sebastian Buemi, Kamui Kobayashi oraz Sergio Perez. Po 50 minutach, Alguersuari ustanowił pierwszy czas okrążenia tego popołudnia: 2:04,096.

Warunki na torze były jednak dalekie od idealnych. Nico Rosberg ledwo utrzymał się na torze po tym, jak jego Mercedes doświadczył zjawiska aquaplaningu na dohamowaniu do zakrętu Stowe. Pomimo tego czasy kierowców ulegały systematycznej poprawie. Na 30 minut przed końcem na czele znajdował się duet kierowców Toro Rosso – Alguersuari przed Buemim. Za nimi, na trzeciej pozycji plasował się Adrian Sutil. Trójka ta przez pewien czas przebijała się rezultatami najszybszych okrążeń.

Tymczasem kierowcy z czoła stawki ciągle pozostawali w swoich garażach, jednak chwilę później Mark Webber ustanowił na oponach przejściowych czas okrążenia, który dał mu czwartą pozycję. Australijczyk pozostał na torze i na kolejnym okrążeniu pobił czas Alguersuariego, wskakując na pierwsze miejsce. Schumacher – jadąc na oponach deszczowych – zdołał jednak wkrótce pobić jego czas i zepchnąć kierowcę Red Bulla na drugą pozycję.

Bliżej końca sesji na torze pojawili się również Massa, Button, Vettel oraz Hamilton. Na dziesięć minut przed końcem sesji Fernando Alonso zbliżył się do Marka Webbera, zajmując drugie miejsce ze stratą 0,3 sek., a kilka minut później jego kolega z Ferrari – Felipe Massa seryjnie pobijał rekordy pierwszego sektora, choć dalsza część okrążenia była okupiona albo błędami kierowcy, albo wolnymi samochodami, którzy utrudniali przejechanie szybkiego okrążenia.

Podczas drugiego treningu ponownie rozczarowywał zespół Lotus Renault GP. Heidfeld zajmował 21 pozycję, a Pietrow 19. Minutę przed wywieszeniem flagi w biało-czarną szachownicę renesansu doświadczył zespół Mercedes GP. Najpierw Schumacher, a chwilę później także Rosberg ustanowił najlepszy czas okrążenia. W międzyczasie Hamilton awansował na drugą pozycję, z której zepchnął go kilka sekund później Kamui Kobayashi. Ostatecznie najlepsze okrążenie przejechał Felipe Massa – kierowca Ferrari jako jedyny zszedł tym samym poniżej bariery 1 minuty i 50 sekund.

Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 18°C
Temperatura powietrza: 18°C
Prędkość wiatru: 4,6 m/s
Wilgotność powietrza: 70%
Mokro

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
adnowseb, 09.07.2011 02:42[!]
@RY2N
Odpiszę na pw
.ha ha nie przepisuj newsów odnośnie dyfuzorów
Pozdrawiam
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca