F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2011
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Turcji
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Europy
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Korei Południowej
GP Indii
GP Abu Zabi
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2011
Klasyfikacje generalne 2011
Statystyki z sezonu 2011

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Silverstone.
Santander British Grand Prix 201110 lipca
Silverstone Circuit
Długość toru: 5,891 km
Liczba okrążeń: 52
Pełny dystans: 306,227 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
-
Najszybsze okrążenie wyścigu:
-
Największa średnia prędkość wyścigu:
-
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Wypowiedzi przed GP  [  T-  |  T+  ]
Red Bull

Sebastian Vettel: Silverstone jest jednym z moich ulubionych torów i to nie tylko dlatego, że znajduje się 30 kilometrów od naszej fabryki w Milton Keynes. Brytyjscy fani są wyjątkowi. Oczywiście kibicują oni swoim kierowcom, lecz wiedzą przy tym wiele o naszym sporcie i są naprawdę w porządku, kiedy chodzi o docenienie osiągnięć. W tym roku linia startu/mety została przeniesiona, zatem zobaczmy, jaki efekt to przyniesie. Ekstremalne kombinacje zakrętów na tym torze sprawiają, że dla zawodników jazda po nim jest prawdziwą przyjemnością. Są tutaj szybkie zakręty i często zdarza się, że trzeba dostosowywać się do warunków atmosferycznych. Copse, Maggots, Becketts oraz Chapel to jedne z najlepszych zakrętów w Formule 1.

Mark Webber: Grand Prix Wielkiej Brytanii jest bez wątpienia jedną z najważniejszych imprez w kalendarzu, jako że wyścig na Silverstone to niezwykle prestiżowe wydarzenie. Ostatnio wykonano tutaj wiele pracy, w co wlicza się budowa nowej alei serwisowej i zaplecza – cały kompleks wygląda wspaniale. Jak można było zauważyć w poprzednich sezonach, charakterystyka tego toru jest dla nas korzystna. Zobaczymy, czy tym razem będzie podobnie. Mam nadzieję na zdobycie jak najlepszego rezultatu dla naszego zespołu z fabryki w Milton Keynes.

(Michał Sulej)
 
McLaren

Lewis Hamilton: Moje zwycięstwo na Silverstone w 2008 roku było jedną z najwspanialszych i najbardziej satysfakcjonujących chwil w całej mojej karierze w Formule 1. To wspomnienie zawsze mi towarzyszy. Możliwość patrzenia na morze flag i twarzy na trybunach naprzeciw podium podczas stania na najwyższym jego stopniu to po prostu niesamowite przeżycie. W tym roku oczywiście udajemy się na zupełnie nowy tor Silverstone. Co prawda wiele się tam zmieniło, jednak jestem pewien, że wszyscy spośród tysięcy fanów będą równie zafascynowani jak w przeszłości – jest to jedna z najwspanialszych rzeczy w Grand Prix Wielkiej Brytanii. Podczas tego wyścigu będziemy mieli do czynienia z nową modyfikacją przepisów. Wpłynie to na wszystkie zespoły, lecz interesujące będzie przekonanie się, czy rezultatem tego będą jakieś przetasowania w układzie sił pomiędzy poszczególnymi ekipami. Będzie to pracowity weekend dla naszych inżynierów, którzy zawsze fantastycznie się spisują pilnując, by nasz zespół pozostał konkurencyjny. Naprawdę niecierpliwie czekam na wyścig na Silverstone. Jest to jeden z najlepszych torów na świecie i moim zdaniem połączenie systemów KERS i DRS sprawi, że będzie to jedno z najbardziej ekscytujących brytyjskich grand prix w historii.

Jenson Button: Moja najlepsza końcowa pozycja w wyścigu na Silverstone to czwarte miejsce. Taki rezultat osiągnąłem w 2004 roku oraz w ubiegłym sezonie, kiedy po rozczarowujących kwalifikacjach przedzierałem się przez stawkę. Co prawda to miejsce nigdy za specjalnie mi nie sprzyjało, jednakże naprawdę mocno wyczekuję tegorocznego wyścigu. Rok temu ścigaliśmy się na nowym układzie toru, lecz dopiero teraz będziemy jeździć po prawdziwie odnowionym obiekcie. Za sprawą zmodyfikowanej prostej startowej i całkowicie nowego kompleksu boksów całość powinna sprawiać fantastyczne wrażenie. Wydaje mi się, że dzięki temu Silverstone potwierdzi, że należy do grona najlepszych torów wyścigowych na świecie. Oczekiwanie na polach startowych ze świadomością, iż pierwszym zakrętem jest Abbey będzie nietypowym doświadczeniem! Jak zwykle przekonamy się, że brytyjscy fani są jednymi z najbardziej żarliwych i lojalnych kibiców na świecie. Możliwość wygrania mojego domowego grand prix to dla mnie bezcenna rzecz – byłoby to spełnienie moich marzeń. Cokolwiek się wydarzy, będzie to wspaniały weekend.

(Michał Sulej)
 
Mercedes

Michael Schumacher: Silverstone to jeden z naszych domowych wyścigów, gdzie będziemy wspierani przez wszystkich z fabryk w Brackley i Brixworth – z tego powodu będziemy chcieli dobrze się spisać, aby podziękować im za ich ciężką pracę. Jednakże, ze wszystkimi zmianami w tym sezonie trudno ocenić, jak tor ten będzie pasował naszemu bolidowi. Jak zwykle, prawdopodobnie będziemy wiedzieć więcej po piątkowych sesjach treningowych. Jesteśmy w trakcie rozwijania dalszych modyfikacji oraz nowych rozwiązań, które – jestem o tym przekonany – pomogą nam zrobić kolejny krok naprzód. Dla nas ważne jest, aby twardo stąpać po ziemi wykonywać swoją pracę i ponieważ wszyscy mamy takie podejście to jestem pewien, że osiągniemy cel.

Nico Rosberg: Silverstone to bardzo fajny tor. Naprawdę nie mogę się doczekać tych wszystkich szybkich zakrętów, szczególnie sekcji od Copse przez Becketts i do Stowe. W zeszłym roku byłem tutaj trzeci i mam nadzieję na kolejny dobry rezultat, głównie dlatego, że wielu ludzi pracujących w Brackley i Brixworth będzie na torze ze swoimi rodzinami. To pierwsze z naszych dwóch domowych grand prix w lipcu, więc chcę pokazać się z dobrej strony przed naszymi ludźmi. Będziemy mieli kilka nowych modyfikacji i nie mogę doczekać się sprawdzenia, jak zadziałają w bolidzie. Mamy nadzieję, że uda się nieco zmniejszyć stratę do czołówki.

(Igor Szmidt)
 
Renault

Nick Heidfeld: Po pierwsze musimy zobaczyć, jaki wpływ na wyścig będzie miał wybór opon Pirelli (miękkie i twarde) – i to będzie interesujący aspekt. Właściwie to jeszcze nigdy nie jechałem po nowym układzie toru, więc będzie to ekscytujące dla mnie. Jeździłem już wiele razy po Silverstone, jednak nie w zeszłym roku – i wiem, że zmienił się układ toru. Sądzę, że będzie pasować naszemu samochodowi o wiele lepiej, ponieważ na innych torach z szybkimi zakrętami byliśmy dość mocni. Z nowymi zmianami w regulacjach będzie ekscytująco – niektórzy ludzie mówią, że nic się nie zmieni, a inni że możemy zobaczyć zmiany w układzie stawki, jednak to tylko domysły. Wiele osób myśli, że będziemy jednym z zespołów, który straci na tym najwięcej (dzięki zmianom), jednak wątpię w to. Zobaczymy kto będzie miał rację!
Zawsze fajnie jest jeździć na nowym torze, ale z drugiej strony jeśli spojrzysz na stary układ, była to wspaniała pętla. Na starym torze był zakręt Bridge, który był dosyć szczególny, wielu ludzi ze świata wyścigów powiedziałoby, że była to całkiem unikalna sekcja, jednak już jej nie ma. Nie jestem pewien, jaki będzie ten nowy tor, pierwsza część jest taka sama z wieloma szybkimi zakrętami, takimi jak Stowe. Silverstone jest całkiem różny od innych torów – to z pewnością unikalne miejsce.


Witalij Pietrow: Silverstone jest interesującym torem i ma teraz nową aleję serwisową, która będzie pierwszy raz w użyciu. Tor ma dobre, szybkie zakręty i jest to pierwsze grand prix w sezonie, na którym będziemy mieć takie szybkie zakręty – tak więc zobaczymy, jak będą się sprawować opony. Mam dobre wspomnienia z Silverstone, wygrałem tutaj w 2006 roku w GP2, więc to zawsze świetnie uczucie wrócić na tor, gdzie w przeszłości radziłem sobie dobrze. Typowa brytyjska pogoda znaczy, że deszcz i słońce będą całkiem nieprzewidywalne – ale taki jest właśnie urok Silverstone!
Rozpoczniemy z bazowymi ustawieniami, jakie mieliśmy na Silverstone w zeszłym roku i na tym będziemy się opierać. Oczywiście będziemy musieli wziąć pod uwagę opony. Pierwszy sektor jest całkiem szybki i wymaga jednego typu ustawień, jednak samochód potrzebowałby całkiem innych ustawień na drugi i trzeci sektor z wolnymi zakrętami, gdzie wymagana jest dobra trakcja. Podstawowo samochód będzie musiał odpowiedzieć na różne wymagania toru. Jak zwykle wykorzystamy treningi jak najlepiej, by przygotować się do wyścigu.
Musimy się skoncentrować, by popełniać mniej błędów i kontynuować ciężką pracę, by poprawić nasze osiągi i strategie. Oczywiście, ze względu na fakt, że to nasze domowe grand prix, chciałbym uzyskać dobry rezultat, ale musimy pracować w kierunku dania sobie najlepszych szans, by to uczynić.


(Karol Zając)
 
Williams

Rubens Barrichello: Silverstone to wciąż jeden z moich ulubionych wyścigów. Kocham tam jeździć, a wydarzenie to jest także ważne dla zespołu, jako że jest to ich domowe grand prix. Organizatorzy poczynili pewne zmiany w tym roku, które mogą okazać się interesujące po rozpoczęciu treningów. Wszyscy wiemy, jak nazywa się każdy zakręt, jednak kierowcy wolą używać numerów niż nazw przez radio. Przesunięta została linia start/meta, więc musimy pamiętać, że Abbey, które zwykliśmy nazywać zakrętem numer 11, jest teraz zakrętem numer 1! Jestem pewien, że nie będzie to dużym problemem, choć myślę, że Silverstone wykonało fenomenalną robotę i nie mogę doczekać się zobaczenia nowego kompleksu alei serwisowej.

Jako zespół przed nami ciężka praca w ten weekend. W ostatnim wyścigu nie korzystaliśmy z poprawionego wydechu, jednak po wyścigu miałem wrażenie, że mogło być lepiej, więc przetestujemy to jeszcze na Silverstone. Ważne będzie dla nas, aby zamontować nowe części w bolidzie i sprawić, by pracowały od samego początku i dały lepsze osiągi.


Pastor Maldonado: Myślę, że Silverstone to wspaniały tor. Ma świetną historię, jest szybki i nowa jego część to dobry dodatek. Zawsze lubiłem ścigać się na Silverstone od mojej pierwszej wizyty tutaj w 2007 roku. Mam również stąd dobre wspomnienia, ponieważ miałem tu kilka świetnych wyścigów, włączając w to dwie wygrane w 2009 i 2010 roku w serii GP2. Mój ulubiony zakręt to Becketts, ponieważ jest tam naprawdę szybko. Będziemy ciężko pracować nad poprawieniem bolidu na ten wyścig i ponownie będziemy celować w zdobycie punktów.

(Igor Szmidt)
 
Force India

Paul di Resta: Przybywając na Silverstone, jako kierowca Formuły 1 czuję się wyjątkowo. To będzie jedno z najważniejszych wydarzeń całego sezonu i bardzo pracowity weekend. Silverstone nie jest torem, gdzie wielokrotnie ścigałem się w przeszłości. Mój jedyny wyścig, w którym ścigałem się po pętli National pojechałem w Formule Renault, więc kiedy w ubiegłym roku brałem udział w treningach, zebrałem pierwsze doświadczenia związane z pętlą Grand Prix. To świetny układ i miejsce, gdzie naprawdę możesz poczuć samochód Formuły 1 wyróżniający się na szybkich zakrętach. W tym roku, wraz z nowym układem i szybką końcówką okrążenia interesującym będzie zobaczyć, jak opony będą spisywały się podczas kwalifikacji. Pamiętam, że w ubiegłym roku atmosfera była po prostu niesamowita. Brytyjscy fani kochają Formułę 1, trybuny zawsze są pełne i w całym tym miejscu czuję, że żyję. Nie mogę się już doczekać, aby doświadczyć podobnego uczucia w tym roku. Moim celem – i miejmy nadzieję, że tak będzie – jest pierwsza dziesiątka w kwalifikacjach. Byliśmy już w niej w kilku ostatnich wyścigach i musimy być także tym razem, jeśli chcemy walczyć o punkty.

Adrian Sutil: Silverstone to świetny tor. Lubię szybką sekcję Copse, Maggots i Becketts, którą przejeżdża się bardzo miło. To z pewnością jest miejsce, gdzie naprawdę czujesz pełną moc bolidu Formuły 1. Po trzech obiektach ulicznych miłą odmianą będzie powrócić na tradycyjny, starszy tor. W ubiegłym roku zmieniono jego układ i muszę powiedzieć, ze nowy podoba mi się tak samo, jak stary. Nowe zakręty 1 i 2 tworzą naprawdę szybką szykanę prawo-lewo przejeżdżaną z gazem w podłodze podczas sesji kwalifikacyjnej. Wydaje mi się też, że nowy układ sprawia, iż nieco łatwiej jest wyprzedzać, bo stare okrążenie było tak szybkie, że prawie niemożliwym było podążanie w bliskiej odległości za innym bolidem. Oczywiście to bardzo pracowity weekend, gdyż nasza baza jest tuż obok toru. To daje mi szansę spędzić tam trochę czasu i przygotować się do wyścigu – spotkać się z ludźmi, którzy nie przybywają na tory. Podczas weekendu w fabryce zawsze organizujemy przyjęcie przy grillu, w którym zazwyczaj uczestniczę.

(Nataniel Piórkowski)
 
Sauber

Kamui Kobayashi: Silverstone to szybki tor, więc oczekuję dobrego występu w Grand Prix Wielkiej Brytanii i walki o punktowane pozycje. Dla mnie Silverstone to najlepszy tor ze wszystkich, ponieważ naprawdę uwielbiam takie szybkie zakręty, ale także fani są tutaj bardzo entuzjastyczni. W zeszłym roku to na tym torze osiągnąłem mój najlepszy wynik sezonu, dojeżdżając do mety na szóstym miejscu. Pogoda zawsze jest trudna do przewidzenia, jednak nie martwi mnie to po tym, jak w Kanadzie udowodniliśmy, że możemy dostosować się do każdych warunków pogodowych.

Sergio Perez: Silverstone to tor, na którym zawsze dobrze mi szło już od czasów Formuły 3. Wygrałem tu dwa razy w F3 i raz w GP2. Wokół tego wyścigu tworzy się bardzo szczególna atmosfera i bardzo to lubię. Ponadto mieszkałem w Oxfordzie przez 3 lata, więc przez pewien czas był to mój domowy wyścig i wciąż mam tu sporo przyjaciół. Wzięcie udziału po raz pierwszy w Grand Prix Wielkiej Brytanii będzie dla mnie czymś szczególnym, więc oczywiście chcę spisać się jak najlepiej. W szczególności lubię zakręt Copse, ale także Maggotts, Becketts oraz Chapel z szybką zmianą kierunku jazdy. Wydaje mi się również, że charakterystyka toru powinna odpowiadać naszemu bolidowi.

(Igor Szmidt)
 
Lotus

Jarno Trulli: Grand Prix Wielkiej Brytanii jest jednym z klasyków. Podczas całej kariery otrzymywałem tam dużo wsparcia od brytyjskich fanów, którzy byli dla mnie bardzo mili – także od czasu mojego przejścia do Team Lotus, gdy wsparcie było jeszcze większe. Świetnie jest tam wrócić w zielono-żółtym bolidzie drugi rok z rzędu. Teraz jest jednak kilka zauważalnych zmian. Mamy opony Pirelli, które dyktowały nasze decyzje strategiczne przez cały sezon, a podczas tego grand prix będzie zapewne występowała duża różnica między miękką a twardą mieszanką. Myślę, że kwalifikacje mogą być bardzo ciasne. Zarządzanie degradacją mieszanek będzie ważne przez cały weekend, a różnica w czasach okrążeń między nimi będzie w naszych rękach, wiec zobaczymy. DRS stworzy też trochę więcej okazji do wyprzedzania, których nie mieliśmy przez długi czas, więc może uda nam się to wykorzystać i podjąć walkę z samochodami przed nami.

Heikki Kovalainen: Silverstone jest naszym drugim domowym wyścigiem i jednym z najlepszych torów, więc zawsze nie mogę doczekać się tego grand prix. Oczywiście ma on w sobie ogromną historię i cały zespół oczekuje, aby powrócić na tor, na którego trybunach przez cały weekend będą wspierający nas fani. Z wnętrza kokpitu tor sam w sobie jest niezłym wyzwaniem. Pierwszy sektor (wg dawnego umiejscowienia pit-lane) jest bardzo szybki. Copse przejeżdżamy z prędkością ponad 280 km/h, a następnie dojeżdżamy do Maggots i Becketts, gdzie wszystko musi pozostać pod kontrolą, a samochód musi mieć dobry balans przez całą sekcję zakrętów prawo-lewo przed dojazdem do Stowe. Wyprzedzanie na Silverstone zawsze było dość trudne, ale sposób zachowania się opon oraz DRS zwiastują, że zobaczymy ciekawy wyścig – mam tu na myśli szczególnie ogumienie Pirelli. Cokolwiek się zdarzy, to będzie wspaniały weekend!

(Nataniel Piórkowski)
 
HRT

Daniel Ricciardo: Bardzo cieszę się z mojego nadchodzącego pierwszego wyścigu w Formule 1 na Silverstone. Wiele to dla mnie znaczy. Jestem pewien, jak wielu z nas tutaj, że marzymy o tym jako dzieci, jednak nigdy tak naprawdę do końca nie wierzymy, że kiedyś to się stanie! Będzie to dla mnie bardzo szczególna chwila, prawdopodobnie nieco emocjonalna. Bardzo cieszę się z tej umowy. Nie sądziłem, że będę ścigał się w tym sezonie bolidem F1, więc świetnie, że Red Bull znalazł dla mnie miejsce i bardzo cieszę się z dania mi tej możliwości oraz ze wsparcia ze strony obu zespołów. Mam nadzieję, że nie zajmie mi długo przyzwyczajenie się do auta, w przeszłości dobrze dostosowywałem się do nowych środowisk i bolidów, więc jestem pewien, że pod koniec weekendu poczynię spory postęp względem początku.
Moim celem jest ukończenie tak wielu wyścigów, jak to będzie możliwe i zbieranie doświadczenia, które jest dla młodego kierowcy bezcenne. Oczywiście będę chciał również dojeżdżać jak najwyżej i mieć wyścigi z sukcesami. Myślę, że przed pierwszym weekendem w Silverstone celem będzie dojechanie do mety – fizycznie i mentalnie będzie to dobra nagroda za cały proces nauki. Spoglądałem na postęp zespołu HRT w tym roku, jednak ciężko jest cokolwiek tak naprawdę ocenić do czasu, aż nie zostaniesz w to zaangażowany i zobaczysz wszystko na wskroś. Jestem jednak pewien, że poprawili się od ich ostatniego debiutanckiego sezonu i wydaje się, że wszystkie poprawki idą we właściwym kierunku. Myślę, że dają sobie radę tak dobrze, jak to tylko możliwe. Nie przypominam sobie zespołu, któryby wszedł do F1 i od razu zaczął dominować, to wymaga czasu.
Spotkałem Tonio kilka razy i myślę, że mogę się od niego wiele nauczyć, ponieważ w F1 ma duże doświadczenie, jest w porządku facetem. Nigdy nie spotkałem Naraina, więc nie mogę zbyt wiele powiedzieć na jego temat, jednak jestem pewien, że także jest w porządku. Odnośnie Wielkiej Brytanii, kocham Londyn, myślę, że to jedno z najlepszych miast na świecie, jest tam tak wiele do robienia, tak wiele kultur i miejsc, do których można się udać.
Kocham ten tor, ze względu na jego szybkie zakręty. Uwielbiam je tutaj, jako że mamy je na całym obiekcie i jeśli dobrze je przejedziesz, to możesz złapać dobry rytm. Sekcja Maggotts-Becketts jest moją ulubioną. Miałem tutaj swój najlepszy wyścig prawdopodobnie w czerwcu 2008 roku. Ścigałem się w Formule Renault Eurocap i wyszedłem na prowadzenie na ostatnim okrążeniu, kilka zakrętów przed metą. Nie byliśmy najszybsi przez cały weekend, jednak w ostatnim wyścigu coś drgnęło i pojechaliśmy bardzo dobrze.


Vitantonio Liuzzi: Pasja do sportów motorowych w Wielkiej Brytanii jest wielka i naprawdę robi wrażenie. W zeszłym roku, po moim problemie w kwalifikacjach, udało się nam dojechać na 11 miejscu po mocnym wyścigu, w którym zazwyczaj nie jest łatwo wyprzedzać, więc mam dobre wspomnienia z tego wyścigu. Silverstone to świetny, techniczny tor i daje kierowcom dużo adrenaliny; kocham pierwszy sektor, składający się z szybkich zakrętów. Ścigając się tutaj naprawdę czujesz coś szczególnego, ponieważ pasja i serce do sportów motorowych wśród kibiców z Wielkiej Brytanii są ogromne. Będzie to trudny wyścig ze względu na naturę tego toru, jednak z każdą kolejną rundą czynimy postęp i to jest ważne.

(Igor Szmidt)
 
Virgin

Timo Glock: Zanim jeszcze zaczęliśmy się ścigać, dla zespołu wydaje się, że jest to już świetny tydzień. Bardzo cieszę się ze wszystkiego, co teraz się dzieje, ponieważ sądzę, że to naprawdę pomoże nam ruszyć naprzód. Dobrze wiemy, gdzie chcemy dotrzeć i jak zamierzamy to zrobić, więc jestem bardzo podekscytowany przyszłością naszego zespołu.
Następne dwa wyścigi zapowiadają się na szalone – teraz mamy domowy wyścig zespołu, a potem moje własne domowe GP zaledwie dwa tygodnie później w Niemczech, więc przez sam kalendarz powinno mi się udać zrzucić kilka kilogramów! Miałem przyjemność jeżdżenia przed brytyjskimi kibicami wiele razy, a dla brytyjskich zespołów jest to szczególne uczucie, kiedy wiesz, że wszyscy cię popierają bez względu na narodowość. Zeszły rok był całkiem szczególny, ponieważ było to nasze pierwsze domowe grand prix i właśnie tu rozpoczęła się aktywność naszych kibiców razem z imprezą zorganizowaną przy Stowe, która była niesamowita. Słyszałem, że w tym roku ma być lepsza i większa, więc nie mogę się tego doczekać.
W gruncie rzeczy niewiele zmieniło się na Silverstone po ostatnich modyfikacjach – tor jest w głównej mierze taki sam, choć zaczynamy i kończymy okrążenie w innym miejscu. Zawsze był to jeden z lepszych torów w kalendarzu – wiele zabawy z kilkoma bardzo wymagającymi zakrętami. Zazwyczaj wplata się jeszcze trochę typowej, brytyjskiej pogody – zimne i wietrzne warunki mogą czynić bolidy nieco niestabilnymi na długich prostych, nie wspominając o deszczu, który ma nadejść w ten weekend. Będzie to świetny weekend zarówno na torze, jak i poza nim.


Jerome d'Ambrosio: Zaraz po moim pierwszym domowym grand prix w Belgii w przyszłym miesiącu jest to wyścig, na który najbardziej czekam. Mieszkam w Oksfordzie, więc Silverstone znajduje się praktycznie w moim sąsiedztwie i czuję się tu prawie, jak w domu. Z pewnością jest tu wiele podobieństw do belgijskiej pogody. Ścigałem się na Silverstone wcześniej wiele razy – to świetny, szybki tor z szybkimi zmianami kierunku i genialnymi zakrętami jak Becketts i Stowe.
Wiele dzieje się wokół zespołu w tej chwili, co jest bardzo ekscytujące. Oświadczenia z tego tygodnia to świetne wiadomości dla nas wszystkich i nie mogę doczekać się, jak uda nam się rozwinąć, ponieważ dla takiego młodego zespołu jak nasz jest to niesamowita okazja. Mam nadzieję, że uda się nam zakończyć tydzień tak dobrze, jak go zaczęliśmy.


(Igor Szmidt)


  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Kristofuros, 01.07.2011 12:08[!]
No ciekawie zmienili Pitlane, po starcie na dohamowaniu do 3 zakrętu będzie się działo :-)
5cuderi4, 01.07.2011 15:27[!]
A co to, zamiast GP będzie biba? :D W tytule mamy "imprezę".
Arya, 01.07.2011 16:05[!]
No właśnie też mnie to zaintrygowało, zawsze były wypowiedzi przed weekendem wyścigowym ;) Ale i tak piarowy bełkot był najlepszy :]
tabibaboo, 01.07.2011 20:29[!]
Czy tor Silverstone komukolwiek się nie podoba ? Z wypowiedzi kierowców wynika, że jest super-hiper-wspaniały dla każdego :) PR...
Kamikadze2000, 01.07.2011 21:25[!]
Jest dużo lepszych torów z tych legendarnych. Właściwie ten jest najgorszy. Spa i Suzuka rządzą!!! :))
rno2, 02.07.2011 22:31[!]
Jak dla mnie również średni tor... może i jest jakaś magia, w końcu to tu rozegrano pierwsze gp w historii, ale wg. mnie sam układ toru to nic specjalnego...

Jeśli chodzi o szybkie zakręty to bardziej mi się podoba Suzuka :-)
Simi, 04.07.2011 13:43[!]
Moim zdaniem Monza, Spa i Suzuka są lepsze, ale trzeba przyznać, że Silverstone to kawał historii i z pewnością nad tym torem unosi się pewna magia.
IceMan11, 04.07.2011 20:52[!]
Silver słabe? Może dla kibiców (choć ja wolę Silver od Monzy), ale dla kierowców? Jeden z moich ulubionych torów w jakiejkolwiek grze. Na tym torze można po prostu jechać ile wóz daje, a każde dobrze przejechane okrążenie daje niesamowitą frajdę. Ten tor ma zostać i już! ;)
Simi, 04.07.2011 21:15[!]
Ja mimo wszystko preferuję Monzę, Suzukę i Spa, ale to prawda - Silverstone też jest wspaniałym obiektem.
kabans, 05.07.2011 08:17[!]
IceMan11 a ja uwielbiam hungaro
yaqb123, 05.07.2011 12:06[!]
Pytanie z innej beczki, co z występem Patryka na Rockingam ? Nie ma żadnych informacji o tym .
Kamikadze2000, 05.07.2011 13:18[!]
Może spamuje, ale na autoklub.pl jest info o startach Patryka. :)

@IceMan11 - też tak uważam. Ale z legendarnych ten jest w moim mniemaniu najgorszy. Co nie znaczy, że słaby! Jest świetny! Ale SPA czy SUZUKA najlepsze! :)) pzdr :)
Lemans1300, 05.07.2011 15:03[!]
Ale po co zmieniali prostą startową?
rno2, 06.07.2011 12:45[!]
Żeby wybudować nowy kompleks garaży i jednocześnie zachować stare garaże :-)
1231, 06.07.2011 16:53[!]
mi się tor podobaaa
AleQ, 07.07.2011 11:51[!]
Heh w każdej wypowiedzi Hamilton wspomina o wcześniejszych występach na konkretnym torze i leci ten sam bełkot "wyścig w X był moim jednym z najlepszych zwycięstw w karierze"... Ile już on to razy powtórzył? Widać że człowiek od PRu ciągle ten sam ...;/
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca