F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2011
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Turcji
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Europy
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Korei Południowej
GP Indii
GP Abu Zabi
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2011
Klasyfikacje generalne 2011
Statystyki z sezonu 2011

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Silverstone.
Santander British Grand Prix 201110 lipca
Silverstone Circuit
Długość toru: 5,891 km
Liczba okrążeń: 52
Pełny dystans: 306,227 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
-
Najszybsze okrążenie wyścigu:
-
Największa średnia prędkość wyścigu:
-
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 3  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.1Sebastian VettelRed Bull RB71:31,401--17
2.5Fernando AlonsoFerrari 150° Italia1:31,4640,0630,06320
3.2Mark WebberRed Bull RB71:31,8290,4280,36512
4.6Felipe MassaFerrari 150° Italia1:32,1690,7680,34020
5.12Pastor MaldonadoWilliams FW331:32,4961,0950,32720
6.4Jenson ButtonMcLaren MP4-261:32,9561,5550,46018
7.16Kamui KobayashiSauber C301:33,0141,6130,05820
8.8Nico RosbergMercedes GP W021:33,0441,6430,03023
9.17Sergio PerezSauber C301:33,2641,8630,22021
10.15Paul di RestaForce India VJM041:33,4232,0220,15922
11.7Michael SchumacherMercedes GP W021:33,5512,1500,12811
12.14Adrian SutilForce India VJM041:33,6602,2590,10922
13.3Lewis HamiltonMcLaren MP4-261:33,8422,4410,18216
14.11Rubens BarrichelloWilliams FW331:33,9052,5040,06321
15.10Witalij PietrowRenault R311:34,0422,6410,13722
16.19Jaime AlguersuariToro Rosso STR61:34,3292,9280,28720
17.18Sebastien BuemiToro Rosso STR61:34,7993,3980,47020
18.9Nick HeidfeldRenault R311:34,8223,4210,02321
19.20Heikki KovalainenLotus T1281:35,2253,8240,40321
20.21Jarno TrulliLotus T1281:36,9055,5041,68021
21.24Timo GlockVirgin MVR-021:37,6146,2130,70918
22.25Jerome d'AmbrosioVirgin MVR-021:38,0686,6670,45420
23.22Daniel RicciardoHRT F1111:38,2896,8880,22119
24.23Vitantonio LiuzziHRT F1111:38,5687,1670,27917
107% najlepszego czasu: 1:37,799

Najszybszym kierowcą trzeciego treningu – pierwszej suchej sesji tego weekendu okazał się Sebastian Vettel. Za kierowcą Red Bull Racing uplasował się Fernando Alonso z Ferrari ze stratą 0,063s, a czołową trójkę uzupełnił Mark Webber ze stratą ponad 0,4s. Sesja przebiegała pod znakiem dużego zachmurzenia i przelotnych opadów deszczu, które nie miały jednak większego wpływu na aktywność zespołów.

Po dwóch mokrych sesjach w piątek, sobotni trening rozpoczął się na suchej nawierzchni, jednak niebo było zachmurzone i pojawiały się doniesienia o opadach wokół toru. Zespoły nie zwlekały więc z rozpoczęciem pracy w tej sesji i wszyscy kierowcy po upływie dziesięciu minut mieli już za sobą okrążenia instalacyjne. W tym czasie pierwsze problemy zaliczył Vitantonio Liuzzi z HRT, który na wyjściu z jednego z zakrętów, na okrążeniu instalacyjnym, wpadł w poślizg i zaliczył drobną wizytę na poboczu, bez konsekwencji.

Jako pierwszy mierzone okrążenie wykonał Jaime Alguersuari z Toro Rosso, w czasie 1:38,936, lecz wkrótce na prowadzenie wysunął się Michael Schumacher (1:36,228), który podczas swojego przejazdu również obracał się, po tym, jak najechał na mokry krawężnik na wyjściu z jednego z zakrętów. Także w jego przypadku skończyło się to bez konsekwencji. Rezultat Niemca został wkrótce poprawiony przez Marka Webbera, który przejechał okrążenie w czasie 1:34,699, po czym ruch na torze zaczął stopniowo maleć, ze względu na opady deszczu, które nie były jednak zbyt intensywne i ustały po kilku minutach.

Z tego względu po upływie 25 minut sesji, ruch na torze ustał zupełnie, lecz tuż po półmetku sesji kierowcy kontynuowali pracę i zajęli się zbieraniem informacji na temat obu mieszanek ogumienia przeznaczonych na suchą nawierzchnię. Na tor nie powrócili jednak wszyscy – problemy ze swoimi bolidami mieli Mark Webber, u którego doszło do wycieku w silniku, oraz Michael Schumacher, którego bolid został rozebrany ze względu na problemy ze skrzynią biegów. Obaj powrócili jednak w końcówce, by wykonać jeszcze kilka okrążeń.

Na kwadrans przed końcem na czele klasyfikacji był Fernando Alonso z rezultatem 1:32,843, a tuż za nim plasowali się Kamui Kobayashi i Nico Rosberg. W tym czasie kolejną próbę rozmów z Charlie Whitingiem na temat dmuchanych dyfuzorów podjęli Christian Horner i Adrian Newey. Wyszli jednak ze spotkania wyraźnie niezadowoleni, odmawiając komentarza. Ciekawą obserwacją na swoim Twitterze podzielił się Craig Scarborough, pytając sugestywnie: „Dlaczego Christian Horner walczy z FIA w imieniu Renault, a nie zajmuje się tym Rob White z Renault Sport?”

W końcówce sesji zespoły nie zdecydowały się na typowe symulacje kwalifikacji, a większość kierowców kończyło swe długie przejazdy. Jedynym kierowcą, który wykonał kilka szybkich kółek w końcówce był Sebastian Vettel, który wyszedł na szczyt tabelu, śrubując czas do poziomu 1:31,401. Różnice w stawce były tym razem spore, jednak większość zespołów zdecydowała się na pracę nad balansem bolidu pod kątem wyścigu. Warto odnotować też przyzwoitą jazdę Daniela Ricciardo, który podczas swojego pierwszego weekendu w F1 po raz kolejny pokonał swojego kolegę z zespołu. Przed nami więc kwalifikację, które z pewnością pokażą, jaki wpływ na kolejność w stawce będą miały nowe regulacje dotyczące dmuchanych dyfuzorów.

Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 17°C
Temperatura powietrza: 17°C
Prędkość wiatru: 4,3m/s
Wilgotność powietrza: 74%
Sucho

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
benethor, 09.07.2011 13:19[!]
no i proszę, trzy treningi i Ricciardo już przed Liuzzim:)
Adakar, 09.07.2011 13:19[!]
@Lysy
yeah right ...
rocketman03, 09.07.2011 13:22[!]
Nie wiecie, nie wiecie, ale jednak w tekście (nie oglądałem treningu) jak wół stoi, że Vettel jako jedyny robił szybkie kółka w końcówce. Nie mówię, że Ferrari byłyby szybsze na 100%, ale raczej wyraźnie jest napisane, że jeżeli ktoś przykładał się do pojedynczych kółek, to był to właśnie Seb.
francorchamps, 09.07.2011 13:28[!]
A możeby tak zdjąć Vettela z Q?
Niech kierowcy walczą o P2...
FelipeF1., 09.07.2011 13:32[!]
nawet jak by LIU RIC DAM nie zmiescili siie w 107% znajac FIA przepuscili by ich do wyscigu
leni93, 09.07.2011 13:36[!]
@rocketman03 Fernando też w końcówce szybkie kółka jeździł na miękkich gumach, no i tak jakby zaczęło troche pokrapywać na sam koniec sesji
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca