|
|
|
|
|
|
Santander British Grand Prix 2011 | 10 lipca |
|
|
|
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: - |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: - |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: - |
| |
Sesja treningowa 3 [ T- | T+ ]
|
| | | | | P. | Nr | Kierowca | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
|
1. | 1 | Sebastian Vettel | Red Bull RB7 | | 1:31,401 | - | - | 17 |
2. | 5 | Fernando Alonso | Ferrari 150° Italia | | 1:31,464 | 0,063 | 0,063 | 20 |
3. | 2 | Mark Webber | Red Bull RB7 | | 1:31,829 | 0,428 | 0,365 | 12 |
4. | 6 | Felipe Massa | Ferrari 150° Italia | | 1:32,169 | 0,768 | 0,340 | 20 |
5. | 12 | Pastor Maldonado | Williams FW33 | | 1:32,496 | 1,095 | 0,327 | 20 |
6. | 4 | Jenson Button | McLaren MP4-26 | | 1:32,956 | 1,555 | 0,460 | 18 |
7. | 16 | Kamui Kobayashi | Sauber C30 | | 1:33,014 | 1,613 | 0,058 | 20 |
8. | 8 | Nico Rosberg | Mercedes GP W02 | | 1:33,044 | 1,643 | 0,030 | 23 |
9. | 17 | Sergio Perez | Sauber C30 | | 1:33,264 | 1,863 | 0,220 | 21 |
10. | 15 | Paul di Resta | Force India VJM04 | | 1:33,423 | 2,022 | 0,159 | 22 |
11. | 7 | Michael Schumacher | Mercedes GP W02 | | 1:33,551 | 2,150 | 0,128 | 11 |
12. | 14 | Adrian Sutil | Force India VJM04 | | 1:33,660 | 2,259 | 0,109 | 22 |
13. | 3 | Lewis Hamilton | McLaren MP4-26 | | 1:33,842 | 2,441 | 0,182 | 16 |
14. | 11 | Rubens Barrichello | Williams FW33 | | 1:33,905 | 2,504 | 0,063 | 21 |
15. | 10 | Witalij Pietrow | Renault R31 | | 1:34,042 | 2,641 | 0,137 | 22 |
16. | 19 | Jaime Alguersuari | Toro Rosso STR6 | | 1:34,329 | 2,928 | 0,287 | 20 |
17. | 18 | Sebastien Buemi | Toro Rosso STR6 | | 1:34,799 | 3,398 | 0,470 | 20 |
18. | 9 | Nick Heidfeld | Renault R31 | | 1:34,822 | 3,421 | 0,023 | 21 |
19. | 20 | Heikki Kovalainen | Lotus T128 | | 1:35,225 | 3,824 | 0,403 | 21 |
20. | 21 | Jarno Trulli | Lotus T128 | | 1:36,905 | 5,504 | 1,680 | 21 |
21. | 24 | Timo Glock | Virgin MVR-02 | | 1:37,614 | 6,213 | 0,709 | 18 |
22. | 25 | Jerome d'Ambrosio | Virgin MVR-02 | | 1:38,068 | 6,667 | 0,454 | 20 |
23. | 22 | Daniel Ricciardo | HRT F111 | | 1:38,289 | 6,888 | 0,221 | 19 |
24. | 23 | Vitantonio Liuzzi | HRT F111 | | 1:38,568 | 7,167 | 0,279 | 17 |
| |
107% najlepszego czasu: 1:37,799 |
|
|
Najszybszym kierowcą trzeciego treningu – pierwszej suchej sesji tego weekendu okazał się Sebastian Vettel. Za kierowcą Red Bull Racing uplasował się Fernando Alonso z Ferrari ze stratą 0,063s, a czołową trójkę uzupełnił Mark Webber ze stratą ponad 0,4s. Sesja przebiegała pod znakiem dużego zachmurzenia i przelotnych opadów deszczu, które nie miały jednak większego wpływu na aktywność zespołów.
Po dwóch mokrych sesjach w piątek, sobotni trening rozpoczął się na suchej nawierzchni, jednak niebo było zachmurzone i pojawiały się doniesienia o opadach wokół toru. Zespoły nie zwlekały więc z rozpoczęciem pracy w tej sesji i wszyscy kierowcy po upływie dziesięciu minut mieli już za sobą okrążenia instalacyjne. W tym czasie pierwsze problemy zaliczył Vitantonio Liuzzi z HRT, który na wyjściu z jednego z zakrętów, na okrążeniu instalacyjnym, wpadł w poślizg i zaliczył drobną wizytę na poboczu, bez konsekwencji.
Jako pierwszy mierzone okrążenie wykonał Jaime Alguersuari z Toro Rosso, w czasie 1:38,936, lecz wkrótce na prowadzenie wysunął się Michael Schumacher (1:36,228), który podczas swojego przejazdu również obracał się, po tym, jak najechał na mokry krawężnik na wyjściu z jednego z zakrętów. Także w jego przypadku skończyło się to bez konsekwencji. Rezultat Niemca został wkrótce poprawiony przez Marka Webbera, który przejechał okrążenie w czasie 1:34,699, po czym ruch na torze zaczął stopniowo maleć, ze względu na opady deszczu, które nie były jednak zbyt intensywne i ustały po kilku minutach.
Z tego względu po upływie 25 minut sesji, ruch na torze ustał zupełnie, lecz tuż po półmetku sesji kierowcy kontynuowali pracę i zajęli się zbieraniem informacji na temat obu mieszanek ogumienia przeznaczonych na suchą nawierzchnię. Na tor nie powrócili jednak wszyscy – problemy ze swoimi bolidami mieli Mark Webber, u którego doszło do wycieku w silniku, oraz Michael Schumacher, którego bolid został rozebrany ze względu na problemy ze skrzynią biegów. Obaj powrócili jednak w końcówce, by wykonać jeszcze kilka okrążeń.
Na kwadrans przed końcem na czele klasyfikacji był Fernando Alonso z rezultatem 1:32,843, a tuż za nim plasowali się Kamui Kobayashi i Nico Rosberg. W tym czasie kolejną próbę rozmów z Charlie Whitingiem na temat dmuchanych dyfuzorów podjęli Christian Horner i Adrian Newey. Wyszli jednak ze spotkania wyraźnie niezadowoleni, odmawiając komentarza. Ciekawą obserwacją na swoim Twitterze podzielił się Craig Scarborough, pytając sugestywnie: „Dlaczego Christian Horner walczy z FIA w imieniu Renault, a nie zajmuje się tym Rob White z Renault Sport?”
W końcówce sesji zespoły nie zdecydowały się na typowe symulacje kwalifikacji, a większość kierowców kończyło swe długie przejazdy. Jedynym kierowcą, który wykonał kilka szybkich kółek w końcówce był Sebastian Vettel, który wyszedł na szczyt tabelu, śrubując czas do poziomu 1:31,401. Różnice w stawce były tym razem spore, jednak większość zespołów zdecydowała się na pracę nad balansem bolidu pod kątem wyścigu. Warto odnotować też przyzwoitą jazdę Daniela Ricciardo, który podczas swojego pierwszego weekendu w F1 po raz kolejny pokonał swojego kolegę z zespołu. Przed nami więc kwalifikację, które z pewnością pokażą, jaki wpływ na kolejność w stawce będą miały nowe regulacje dotyczące dmuchanych dyfuzorów.
Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 17°C
Temperatura powietrza: 17°C
Prędkość wiatru: 4,3m/s
Wilgotność powietrza: 74%
Sucho
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|