|
|
|
|
|
|
Qantas Australian Grand Prix 2012 | 18 marca |
|
|
|
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 1:23,529 - Sebastian Vettel (Red Bull), 2011 |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:24,125 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004 |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: 219,011 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2004 |
| |
Opony użyte w wyścigu [ T- | T+ ]
|
| | | | | P. | Kierowca | Start | Pit-stop 1 | Pit-stop 2 | Pit-stop 3 | Suma postojów | |
|
1. | Button | Mu | Pn (16) | Pn (36) | | 2 | |
2. | Vettel | Mu | Mu (16) | Pn (37) | | 2 | |
3. | Hamilton | Mu | Pn (17) | Pn (36) | | 2 | |
4. | Webber | Mu | Pn (14) | Pn (37) | | 2 | |
5. | Alonso | Mu | Pn (13) | Pn (34) | | 2 | |
6. | Kobayashi | Mu | Mn (13) | Pn (36) | | 2 | |
7. | Raikkonen | Mn | Mn (19) | Pn (37) | | 2 | |
8. | Perez | Pn | Mn (24) | | | 1 | |
9. | Ricciardo | Mu | Pn (1) | Mn (22) | Mu (38) | 3 | |
10. | Di Resta | Mu | Mn (13) | Pn (33) | | 2 | |
11. | Vergne | Pn | Mn (19) | Mu (37) | | 2 | |
12. | Rosberg | Mu | Mu (12) | Pn (31) | | 2 | |
13. | Maldonado | Mu | Mu (16) | Pn (37) | | 2 | |
14. | Glock | Mn | Mu (20) | Pn (36) | | 2 | |
15. | Pic | Mn | Mu (21) | Pn (35) | Pu (51) | 3 | |
16. | Senna | Mn | Pn (1) | Pn (30) | Mu (47) | 3 | |
|
Niesklasyfikowani | |
| Massa | Mu | Mn (11) | Pn (28) | Pu (37) | 3 | |
| Kovalainen | Mn | Pn (14) | Pn (34) | Pu (37) | 3 | |
| Pietrow | Pn | Pn (18) | | | 1 | |
| Schumacher | Mu | | | | 0 | |
| Grosjean | Mu | | | | 0 | |
| Hulkenberg | Mu | | | | 0 | |
| |
|
|
W pierwszej kolumnie podana jest mieszanka, na której kierowca rozpoczął wyścig.
M = Miękka mieszanka
P = Pośrednia mieszanka
N = Nowy komplet
U = Używany komplet
Dyrektor Pirelli Motorsport, Paul Hembery, powiedział: – „Grand Prix Australii z pewnością spełniła oczekiwania, a my osiągnęliśmy nasz cel w postaci zapewnienia szerszego wachlarza strategii, zmniejszając różnicę w osiągach pomiędzy mieszankami i poszerzając okno optymalnej pracy opon. Ciekawy jest fakt, że wielu zmian ogumienia dokonano nie ze względu na zużycie, tylko na degradację – to potwierdza nasze cele, które chcieliśmy osiągnąć pod kątem strategii. W porównaniu z zeszłym sezonem zaobserwowaliśmy też częstsze wykorzystanie pośrednich opon w porównaniu z miękkimi. Mimo szerszej gamy strategii, w całej stawce toczono zaciętą walkę aż do dramatycznego ostatniego okrążenia, na którym jeden kierowca rozbił samochód, a zawodnicy z miejsc od ósmego do jedenastego przekroczyli metę praktycznie bok w bok! Zużycie i degradacja pogarszały osiągi miękkiej mieszanki o około 0,1 sekundy na okrążeniu – czołowi kierowcy zjeżdżali dwukrotnie po nowe opony, mimo szybkiego tempa z przodu stawki. Ogromne gratulacje dla Jensona Buttona i McLarena za ładne zwycięstwo, a także dla Marka Webbera, który uzyskał najlepszy wynik w historii swoich występów przed własną publicznością”.
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|