|
|
|
|
|
|
Grosser Preis Santander von Deutschland 2012 | 22 lipca |
|
|
|
Hockenheimring | |
|
Długość toru: 4,574 km Liczba okrążeń: 67 Pełny dystans: 306,458 km |
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 1:13,306 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004 |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:13,780 - Kimi Raikkonen (McLaren), 2004 |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: 215,852 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2004 |
| |
Opony użyte w wyścigu [ T- | T+ ]
|
| | | | | P. | Kierowca | Start | Pit-stop 1 | Pit-stop 2 | Pit-stop 3 | Pit-stop 4 | Suma postojów |
|
1. | Alonso | Mn | Pn (18) | Pn (41) | | | 2 |
2. | Button | Mn | Pn (19) | Pn (40) | | | 2 |
3. | Räikkonen | Mn | Mn (11) | Pn (38) | | | 2 |
4. | Kobayashi | Pn | Pn (22) | Mn (43) | | | 2 |
5. | Vettel | Mn | Pn (20) | Pu (41) | | | 2 |
6. | Perez | Mn | Pn (17) | Pn (40) | | | 2 |
7. | Schumacher | Mn | Mn (14) | Pn (36) | Mn (52) | | 3 |
8. | Webber | Mn | Pn (12) | Pn (40) | | | 2 |
9. | Hülkenberg | Mn | Pn (12) | Mn (31) | Pn (46) | | 3 |
10. | Rosberg | Pn | Mn (12) | Mn (32) | Mn (50) | | 3 |
11. | di Resta | Mn | Pn (10) | Pn (39) | | | 2 |
12. | Massa | Mn | Pn (1) | Pu (24) | Mn (47) | | 3 |
13. | Ricciardo | Mn | Pn (19) | Pn (38) | | | 2 |
14. | Vergne | Pn | Pn (6) | Pu (27) | Mn (45) | | 3 |
15. | Maldonado | Mn | Pn (13) | Pn (38) | Mn (57) | | 3 |
16. | Pietrow | Mn | Pn (14) | Pn (32) | Pn (50) | | 3 |
17. | Senna | Mn | Pn (1) | Pn (25) | Mn (47) | | 3 |
18. | Grosjean | Mn | Pn (1) | Pu (24) | Mn (42) | | 3 |
19. | Kovalainen | Mn | Pn (13) | Pn (31) | Pn (44) | Mu (53) | 4 |
20. | Pic | Pn | Mn (21) | Pn (43) | | | 2 |
21. | de la Rosa | Mn | Mu (20) | Pn (45) | | | 2 |
22. | Glock | Pn | Mn (19) | Pn (40) | | | 2 |
23. | Karthikeyan | Mn | Pn (22) | Pn (46) | | | 2 |
|
Niesklasyfikowany | |
| Hamilton | Mn | Pn (3) | Pn (31) | Mn (47) | | 3 |
| |
|
|
W pierwszej kolumnie podana jest mieszanka, na której kierowca rozpoczął wyścig.
M = Miękka mieszanka
P = Twarda mieszanka
n = Nowy komplet
u = Używany komplet
Dyrektor Pirelli Motorsport Paul Hembery powiedział: „Zespoły musiały dość elastycznie podejść do strategii, bo do dzisiaj niewiele jeżdżono po suchym torze. W rezultacie mogliśmy zaobserwować różne zagrania taktyczne. Dzięki strategii wyścig był bardzo wyrównany, a liderów dzieliły niewielkie odstępy czasowe. 20 okrążeń przed metą pierwsza trójka mieściła się w niecałych trzech sekundach i do samego końca walka była bardzo zacięta. Większość zespołów zdecydowała się na strategię dwóch postojów, wykonując dwa ostatnie przejazdy na pośrednich oponach. Decydujący był zwłaszcza ostatni przejazd, w którym kierowcy musieli dbać o ogumienie, aby utrzymać równe tempo do samej mety. Czołowa trójka zademonstrowała ogromną determinację, jeśli chodzi o maksymalne wykorzystanie potencjału pośredniej mieszanki”.
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|