F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2012
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Europy
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Korei Południowej
GP Indii
GP Abu Zabi
GP Stanów Zjednoczonych
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2012
Klasyfikacje generalne 2012
Statystyki z sezonu 2012

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Hockenheim.
Grosser Preis Santander von Deutschland 201222 lipca
Hockenheimring
Długość toru: 4,574 km
Liczba okrążeń: 67
Pełny dystans: 306,458 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:13,306 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:13,780 - Kimi Raikkonen (McLaren), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
215,852 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Wypowiedzi po czasówce  [  T-  |  T+  ]
Ferrari

Fernando Alonso (P1): Jestem bardzo szczęśliwy! Gdy takie warunki pojawiają się w kwalifikacjach, bardzo ciężko jest poskładać czyste okrążenie i nie skończyć w trawie, żwirze czy ścianie. To coś jak walka o przetrwanie. Bolid spisywał się dobrze w każdych warunkach, co jest zachęcające, bo to oznacza, że będziemy walczyć bez względu na pogodę. W Q2 wyjechaliśmy na samym początku, bo chcieliśmy ustanowić czas na pierwszym kółku, ponieważ wiedzieliśmy, że deszcz się nasili. Na koniec założyliśmy deszczowe opony, ponieważ chcieliśmy sprawdzić co nas czeka w Q3. Ostatnia część kwalifikacji była bardzo trudna, ponieważ często wpadało się w akwaplanację i nawet nie używaliśmy KERS oraz siódmego biegu na prostej. Jutro wydaje mi się, że strategie będą podobne w każdym zespole. Patrząc na tabelę, nie mogę być niezadowolony z tego, że moi rywale jak Webber i Hamilton startują z czwartego rzędu, jednak wiemy jak szybko wszystko może się zmienić. Start będzie ważny, ale nie decydujący, bo przed nami 67 okrążeń do przebycia...

Felipe Massa (P13): Jestem bardzo rozczarowany tym jak poszły kwalifikacje. Nie dałem rady wykręcić czasu na początku Q2, ponieważ pojechałem za szeroko w ósmym zakręcie. W tym miejscu toru asfalt jest iny i bardzo łatwo zablokować koła i stracić czas. Później deszcz padało bardzo mocno. Musiałem postarać się utrzymać na torze i przy okazji poprawić mój czas, ale w tym warunkach było to niemożliwe, nawet gdy założyłem deszczówki. Szkoda, ponieważ bolid jest konkurencyjny, zarówno na mokro jak i sucho, jednak jutro będę startował za daleko, by walczyć o czołowe pozycje. Dam z siebie wszystko, jak zawsze. Ważnym będzie wybranie odpowiednich opon w odpowiednim czasie. Mamy pewien pomysł, ale faktem jest, że nie wykonaliśmy zbyt wielu długich przejazdów podczas dwóch ostatnich dni.

Stefano Domenicali, szef zespołu: Po raz kolejny Fernando zaprezentował swój talent. Tutaj, tak samo jak na Silverstone deszcz odegrał swoją rolę w kwalifikacjach i nie było łatwo radzić sobie w takich warunkach. Jesteśmy bardzo rozczarowani z powodu Felipe, które nie był w stanie osiągnąć wystarczającej przyczepności na jedynym okrążeniu w Q2, które mogło mu dać dobry czas i awans do Q3. Szkoda, ponieważ zdecydowanie byłby konkurencyjny w ostatniej części. Ciężko snuć domysły co do jutrzejszego wyścigu, ponieważ istnieje pewna zagadka co do zachowania opon na długich przejazdach. Spróbujemy wykorzystać je w pełni, ale wiemy, że nasi rywale są mocni. Niezawodność jak zawsze jest priorytetem, o czym nigdy nie zapominamy.

(Łukasz Godula)
 
Red Bull

Sebastian Vettel (P2): Tor był najlepszy w samej końcówce sesji, a więc wtedy, gdy odnotowaliśmy nasze najlepsze czasy. Warunki były bardzo trudne, przez najazd na rzeczki płynące przez tor możesz łatwo stracić panowanie nad samochodem. Na jednym z okrążeń trafiłem na Marka, ale warunki były bardzo trudne i pewnie nawet nie widział mnie w lusterkach. Sądzę, że mieliśmy dziś tempo na pierwsze pole. Zobaczymy teraz, co Fernando zdoła osiągnąć wraz ze swą strategią.

Mark Webber (P8): Było trudno, a warunki nie pomagały. Kiedy wiesz, że ciąży na tobie kara cofnięcia o pięć pozycji na starcie, łatwo jest popełnić jakiś błąd, ale ogólnie jestem bardzo zadowolony z tego, jak mi poszło. Pojechaliśmy kilka porządnych kółek. Fernando założył jednak świeże ogumienie i być może mogliśmy zrobić to samo, ale gdybanie nie ma sensu. Mamy P3 i jest dobrze, nawet biorąc pod uwagę karę. Czekam na wyścig i awans. Pokazaliśmy, że samochód ma tempo w każdych warunkach.

Christian Horner, szef zespołu: Dziś panowały bardzo wymagające warunki, więc P2 i P3 to satysfakcjonujący wynik, nawet pomimo kary dla Marka, która zdegraduje go jutro na starcie na ósme pole, choć akurat na tym torze wyprzedzanie jest dość proste, więc nie jest źle. Sebastian rozpocznie rywalizację w swym domowym wyścigu z pierwszej linii. Wyścig będzie naprawdę emocjonujący.

(Nataniel Piórkowski)
 
Mercedes

Michael Schumacher (P3): Dobrze rozpocząć w ten sposób GP Niemiec. Spodziewaliśmy się walki o piąte-siódme miejsce w kwalifikacjach, więc czwarte, które stanie się trzecim polem startowym jest bardzo dobre. Możemy być zadowoleni z wyniku. Może dałoby się pojechać trochę lepiej, gdybym w samej końcówce założył nowe opony, jednak nie wydaje mi się, byśmy coś na tym zyskali. Teraz musimy się skupić na wyścigu, powinno być sucho, a my powinniśmy być szybsi niż na Silverstone.

Nico Rosberg (P21): Tak niska pozycja jest zaskoczeniem, jednak nie umiałem odpowiednio rozgrzać pierwszego kompletu przejściowych opon w Q2. Wczoraj czułem się pewnie zarówno na mokrym jak i suchym torze, więc jest to frustrujące, zwłaszcza, gdy weźmiemy pod uwagę kare za wymianę skrzyni biegów. Mimo to liczę, że jutro uda mi się zdobyć punkty, gdyż w wyścigu wszystko jest możliwe.

Ross Brawn, szef zespołu: To były interesujące kwalifikacje, jednak pozytywne jest to, że nasz samochód jest szybki w każdych warunkach. Nico miał dobry czas w Q1, jednak kiedy spadł deszcz, pojawiły się problemy z dogrzaniem opon przejściowych. Michael wykonał świetną robotę w Q2 i Q3 i zajął czwarte miejsce, a jutro wystartuje z trzeciego pola. Możliwe, że mogło być lepiej, jednak możemy być zadowoleni z wywalczenia drugiego rzędu w tych warunkach.

(Paweł Zając)
 
Force India

Nico Hulkenberg (P4): Czuję się bardzo podekscytowany, ponieważ zawsze dobrze jest mieć za sobą dobre kwalifikacje, szczególnie do twego domowego wyścigu. To była sesja, w której mieściło się wszystko, ponieważ korzystaliśmy ze slicków, przejściówek oraz pełnych opon deszczowych. W Q3 wypadłem w żwir, ale na szczęście udało mi się powrócić na tor, słabo przyczepny tor. Mam nadzieję na dobry wyścig. Szykuje się ładna pogoda, a za nami jest trochę szybszych samochodów, więc będziemy musieli pomyśleć nad doborem strategii.

Paul di Resta (P9): To była trudna sesja, a padający deszcz nikomu nie ułatwiał pracy. Na długiej prostej pojawiał się duży aquaplaning, z trzema dużymi kałużami. Pod koniec Q3 byłem już gotowy na rozpoczęcie szybkiego okrążenia, ale ruch na torze nie działał na moją korzyść. Dostaliśmy się jednak do TOP10, więc jestem zadowolony, ale zawsze chcesz pojechać trochę lepiej. Jesteśmy w dobrym położeniu, aby powalczyć jutro o punkty. Nie mogę się już doczekać.

Vijay Mallya, szef zespołu: Sądzę, że zrobiliśmy wszystko co tylko było nam dane i możemy być zadowoleni, że oba nasze samochody znalazły się w czołowej dziesiątce. Nico wyruszy jutro do wyścigu z drugiego rządu, biorąc pod uwagę karę dla Marka Webbera. To stawia nas w dobrym położeniu. Paul pokazał z kolei swój talent w mokrych warunkach i nie ma wątpliwości, że jutro będzie konkurencyjny. Po raz kolejny udało się nam pokazać, że dysponujemy bardzo spójną konstrukcją, bez znaczenia na warunki, w których się ściga. Wszystkie znaki na niebie i ziemi mówią, że jutro czeka nas ekscytująca rywalizacja.

(Nataniel Piórkowski)
 
Williams

Pastor Maldonado (P5): Warunki pogodowe były dziś prawdziwym wyzwaniem, gdyż przyczepność toru mocno zmieniała się pomiędzy sesjami. Mieliśmy dobry balans w Q1 i Q2, jednak, kiedy deszcz się nasilił straciłem przyczepność. Ogólnie jestem zadowolony z pozycji, którą wywalczyłem i liczę, że jutrzejsza pogoda będzie nam bardziej sprzyjać.

Bruno Senna (P14): Mieliśmy dobre tempo na suchym torze, więc 16 miejsce jest rozczarowaniem. Taka pogoda zawsze niesie ze sobą element loteryjności, gdyż znalezienie się na torze w odpowiednim momencie jest kluczowe, a mnie się to niestety nie udało. Ciężko będzie wejść do czołowej dziesiątki, gdyż nie łatwo się tu wyprzedza, jednak nasze tempo wyścigowe jest dobre, więc mam szansę na punkty.

Mark Gillan, główny inżynier operacyjny: Obaj kierowcy dobrze się spisali podczas sesji treningowej, jednak kwalifikacje zostały zdominowane przez zmienne warunki. Pastor utrzymywał dobre tempo w każdych warunkach i mimo drobnych problemów na deszczowych oponach, wywalczył szóste miejsce. Bruno łatwo dostał się do Q2, jednak samochód okazał się trudniejszy w prowadzeniu na przejściowych oponach, co zaowocowało 16 miejscem. Prognoza pogody mówi o suchym wyścigu, postaramy się zdobyć punkty obydwoma samochodami.

(Paweł Zając)
 
McLaren

Jenson Button (P6): Mieliśmy problemy z rozgrzaniem opon, a gdy nie mają one odpowiedniej temperatury to nie znasz jej limitów przyczepności, ani nie możesz mocno hamować, ponieważ blokujesz koła. Mamy ten problem od kilku wyścigów i musimy się w tym obszarze poprawić. Jednak w suchych warunkach mieliśmy bardzo dobre tempo, tylko w mokrych był kłopot z oponami. Pozytyw jest taki, że poprawki działają i są krokiem naprzód. Wszyscy w zespole powinni być dumni z doprowadzenia ich do działania, oraz dostarczenia ich już przed tym weekendem. Dzisiaj było ciężko ale liczę, że jutro będzie lepiej.

Lewis Hamilton (P7): Naturalnie jesteśmy nieco rozczarowani ostatecznym wynikiem. Byliśmy szybcy w Q1 i Q2, więc nie wiem dlaczego niektórzy pojechali szybciej, gdy tor przeschnął pod koniec Q3. Mimo to nie mamy złej pozycji w na jutrzejszym starcie, gdyż mamy lepsze tempo w suchych warunkach, a jutro ma nie padać. Możemy mieć dobry wyścig. Chcę jutro pokonać wszystkich po kolei. Dobrą rzeczą na Hockenheim jest duża strefa DRS, więc mamy nadzieję z Jensonem na wiele wyprzedzania!

Martin Whitmarsh, szef zespołu: Złą wiadomością jest to, że nie byliśmy wystarczająco szybcy w Q3, a dobra to, że w suchych warunkach tempo było bardzo dobre. Jutro ma być sucho, będzie to długi wyścig i mamy dwóch świetnych kierowców, więc jesteśmy optymistycznie nastawieni. Oczywiście wolałbym startować kilka rzędów wyżej, jednak jak widzieliśmy nie raz w tym roku, można wygrać wyścig z dalszych pozycji. Z perspektywy telewidza, jestem pewny, że dzisiejsze zmienne warunki zapewniły emocje każdemu kto oglądał transmisję. Formułą 1 to na szczęście sport, który może się odbyć w każdych warunkach, a kierowcy zapewnili dziś walkę niczym gladiatorzy. To z pewnością nie jest sport dla ludzi o słabych nerwach!

(Łukasz Godula)
 
Lotus

Kimi Raikkonen (P10): Nie byliśmy dziś zbyt szybcy na mokrym torze i musimy dowiedzieć się, dlaczego tak było. Nie byłem w stanie wygenerować optymalnej przyczepności z ogumienia, nawet pomimo tego, że pod koniec Q3 w moim bolidzie znalazł się zupełnie świeży komplet opon. Na suchym torze samochód spisuje się bardzo dobrze. Miejmy nadzieję, że się wypogodzi, wtedy zobaczymy jak będzie.

Romain Grosjean (P19): Deszcz nadszedł w złym momencie, gdy starałem się przejechać szybkie okrążenie. Trudno było mi znaleźć przyczepność i poruszać się w grupie samochodów. Trudno zrozumieć, dlaczego tak bardzo odstawałem dziś od Kimiego zważając na to, że przez pozostałą część weekendu prezentowaliśmy wyrównane tempo. Popracuję teraz z moimi inżynierami, aby przygotować samochód i jak najlepszą strategię, która pozwoli mi na wywalczenie kilku punktów.

Alan Permane, dyrektor operacyjny na torze: Frustrująca czasówka. Prognozy mówią jednak o suchym wyścigu i jesteśmy pewny naszego tempa w takich warunkach. Kimi ciągle stoi przed szansą odnotowania dobrego rezultatu, z dziesiątym polem startowym. Romain ruszy do rywalizacji z P20, ale Hockenheim to dość łatwy tor pod względem wyprzedzania, szczególnie przy DRS, więc ciągle możemy liczyć na dobry wynik.

(Nataniel Piórkowski)
 
Toro Rosso

Daniel Ricciardo (P11): Jestem zadowolony z osiągów. Jedenasta pozycja jest dobra dla nas. Oczywiście, jestem nieco zawiedziony, że nie weszliśmy do czołowej dziesiątki, jednak ogólnie ten rezultat daje nam dobrą pozycję w wyścigu. Jeśli chodzi o moje najszybsze kółko to poprawiałem się z upływem go, gdyż mimo, iż jechałem na przejściowych oponach, to lepiej się jechało gdy było na torze więcej wody. Dlatego moje najlepsze okrążenie było na końcu sesji, gdyż trzeba było zmienić linię w niektórych zakrętach. To była trudna sesja i dobrze mi się jeździło dzisiaj.

Jean-Eric Vergne (P16): Jedyne dwie dziesiąte dzieliły mnie od 13 pozycji, a straciłem je w ostatnim zakręcie, jednak ogólnie moje okrążenie nie było złe. Jestem rozczarowany, gdyż deszcz przyszedł nieco za późno. Wyjechaliśmy na samym początku na miękkich oponach, ponieważ oczekiwaliśmy, że deszcz spadnie w Q1. Ciągle mam nadzieję na dobry wyścig, ponieważ w suchych warunkach idzie nam lepiej niż dwa tygodnie temu.

Laurent Mekies, główny inżynier: Bardzo ciekawa sesja kwalifikacyjna. W takich warunkach zawsze jest ciasno i Jean-Eric przegapił Q2 o zaledwie 0,06 sekundy. Tak więc było to popołudnie ze zmiennym szcześciem, gdyż Danil zaliczył 11 miejsca, a Jean nie dostał się do Q2. Jutro ma być sucho, więc w środku stawki będzie interesująco, gdyż jeden bolid mamy na początku tej grupy, a drugi na kocu. Weekend wygląda jak kopia tego z Silversone. Będziemy walczyli o każdy punkt.

(Łukasz Godula)
 
Sauber

Sergio Perez (P12): Sprawy wyglądały naprawdę dobrze, aż do opadów deszczu. Na miękkich oponach byłem drugi w Q1. W drugiej części późno wyjechałem na przejściówkach i utknąłem w korku. Miałem kilka aut przed sobą, jednak nie mogłem odpuścić, bo za mną też ktoś jechał.

Kamui Kobayashi (P13): Jestem pewny, że na suchym torze bez problemów weszlibyśmy do Q3, gdyż mieliśmy dziś bardzo dobre tempo. Nie musiałem nawet używać miękkich opon by wejść do Q2. Na deszczu jednak nam się nie powiodło, jednak i tak było lepiej niż w piątek. Coś było nie tak, zmieniliśmy to, jednak nadal nie jest idealnie.

Peter Sauber, szef zespołu: Obaj kierowcy pokazali dobre tempo w Q1 na suchym torze, jednak później mieli problemy na mokrym torze. Wierzę, że jest to wywołane tym, że ustawiliśmy nasze bolidy na suche warunki. Prognoza na jutro nie przewiduje deszczu, więc będziemy mogli atakować.

(Paweł Zając)
 
Caterham

Heikki Kovalainen (P17): Biorąc pod uwagę obecne położenie, to było naprawdę perfekcyjne okrążenie. Nie popełniłem żadnych błędów, idealnie przejechałem zakręty i zaliczyłem czyste kółko, więc jestem zadowolony z tego, jak radził sobie dziś nasz samochód. Będziemy nadal pracować nad poprawą naszego pakietu, choć potrzebne są do tego lepsze warunki. Węgry powinny nam odpowiadać o wiele lepiej, ze względu na wyższą temperaturę.

Witalij Pietrow (P18): Za mną nieco trudna sesja. Mieliśmy pewne problemy z dogrzaniem przednich opon i korkami na torze, więc nie mogłem naciskać tak, jak podczas porannego treningu. Odbiegając od tego, przez cały weekend odwaliliśmy kawał dobrej roboty i myślę, że jutro nie będzie tak źle. Prezentujemy porządne tempo wyścigowe, więc liczę na uzyskanie dobrego rezultatu, co pokazujemy przez cały sezon.

Mark Smith, szef techniczny: Jestem stosunkowo zadowolony z dzisiejszych wyników. Jasne, że możemy wycisnąć więcej z naszych samochodów, ale okrążenie Heikkiego było wprost perfekcyjne. Witalij trafił z kolei na komplikacje związane z ruchem na torze, co kosztowało go poprawę rezultatu w Q1, ale nadrzędnym celem było to, aby kierowcy w stu procentach wykorzystali osiągi, które udało się poprawić dzięki badaniom w fabryce i tunelu aerodynamicznym.

(Nataniel Piórkowski)
 
Marussia

Charles Pic (P20): Po tym jak straciłem większość trzeciego treningu, muszę być zadowolony ze swojej pozycji w kwalifikacjach. Przed czasówką udało mi się przejechać tylko 3 okrążenia na miękkich oponach, więc czułem się trochę nieprzygotowany. Myślę, że w kwalifikacjach mogło być trochę lepiej, gdyż podczas najlepszego okrążenia popełniłem błąd w trzecim sektorze.

Timo Glock (P22): To dla mnie trudny weekend. Walczyłem z samochodem z powodu niestabilności tyłu i nie mogłem cisnąć. Próbowaliśmy różnych rzeczy, by to naprawić, jednak zabrakło nam trochę czasu by zrozumieć problem. Wciąż musimy się jednak ścigać i wykorzystać możliwości, które się nadarzą. Jeśli wyścig będzie suchy, będziemy jechać na maksimum.

John Booth, szef zespołu: Sprawy nie poukładały się dobrze dla Timo mimo tego, że spędziliśmy sporo czasu starając się rozwiązać jego problem. To frustrujące, ponieważ jasnym jest, że nowy pakiet ma większe możliwości. Pomimo tego, że Charles stracił sporo trzeciego treningu, udało mu się pojechać dobre okrążenie. Dobrze przyjrzymy się naszym samochodom dziś wieczorem i zobaczymy, co możemy zrobić, by mieć jak największe szanse w jutrzejszym wyścigu.

(Paweł Zając)
 
HRT

Pedro de la Rosa (P23): To mogły być bardzo udane kwalifikacje, gdyż po drugim sektorze mój poprawiałem swój wynik o 0,9s, jednak w ostatnich dwóch zakrętach zostałem przyblokowany i straciłem dwie pozycje. Pomijając to, myślę, że ogólnie poranny trening i kwalifikacje były dobre. Samochód spisywał się tak jak trzeba i byliśmy bardzo blisko Marussi. Najważniejszy jest jednak wyścig i musimy skupić się na dobrym starcie i walce do samego końca. Spodziewamy się suchych warunków, jednak ostatnie dni pokazały, że wszystko jest możliwe.

Narain Karthikeyan (P24): Drugi trening był w mokrych warunkach, więc dziś miałem tylko godzinę, by dokładnie zapoznać się z torem. Mimo to, wykonaliśmy dobrą robotę. Straciłem tylko trzy dziesiąte do Pedro, więc jestem zadowolony. Po porannym treningu myślałem, że różnica będzie większa, jednak przed kwalifikacjami udało nam się poprawić. Zobaczymy jaka będzie jutro pogoda, jednak niezależnie od tego, będziemy starali się walczyć z naszymi rywalami.

Toni Cuquerella, szef techniczny: Suchy tor podczas porannego treningu pozwolił nam ukończyć program, dzięki czemu znaleźliśmy dobry balans w obu samochodach. W kwalifikacjach istniało ryzyko deszczu, więc wszyscy od razu wyjechali i na torze było bardzo tłoczno. Nasze okrążenia nie były idealne, jednak mamy potencjał by walczyć jutro. Zużycie opon nie jest duże, więc pojedziemy na jeden lub dwa pit stopy.

(Paweł Zając)


  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
MPOWER, 21.07.2012 16:39[!]
Ciekawa wypowiedź Kimasa i Rossa Browna.
To pewnie dlatego Lotus miał ciągle aquaplaning, na całym okrążeniu.
Ross Brawn twierdzi że są w każdych warunkach szybcy. To może być jutro ciekawie. Tylko pytanie - dlaczego Rosberg bez problemów w Q1 a Schumacher rzutem na taśmę wszedł do Q2. Schumi ewidentnie na mokre warunki ustawiony.

Sauber typowo na suchy, więc jutro Kob z Perezem pewnie będą cisnąć :)

PS Chciałbym jutro powtórki Bahrajnu z tego sezonu, z Finem na pierwszym polu :) Lotus jak widzieliśmy na Silverstone - tam nie było gorąco a mieli świetne tempo. Więc myślę, że im tylko potrzebna na tym etapie jest tylko w miarę ciepła i sucha pogoda aby odnieśli pierwsze i nie ostatnie zwycięstwo w tym sezonie.
IceMan11, 21.07.2012 16:55[!]
@MPOWER
Także liczę na Kimiego. Boję się jednak startu z P10. Mam nadzieję, że nie straci pozycji i nie wyprzedzą go "suche" Saubery.
MPOWER, 21.07.2012 17:04[!]
@IceMan11
O start się nie boję. Kimas zazwyczaj bardzo dobrze startuje (jak Alonso i Vettel). Pominę tu Silverstone, bo tam coś niemrawo wystartował. Pytanie tylko jaką strategię obierze Kimi? Zakładamy, że będzie sucho to pewnie wystartowałby na miękkich. Ale z racji pozycji może wystartować na twardych. Tylko, że z twardymi wlaśnie jest ryzyko bo może stracić pozycję na starcie.
Raczej się obawiam Maldonado przed nim. Ten chłop jest nie obliczalny i pech Fina - zawsze go w wyścigu musi wyprzedzać.
Najważniejsze, że na tym torze można wyprzedzać. Oby jak najszybciej się przebijał do przodu, bo później czołówka może mu za daleko odskoczyć.

PS Że ja też kurdę nie mam możliwości oglądać F1 na innym kanale jak Polsacie :( Już nie mogę słuchać tego Borówy i Jego Alonso oraz Maurycego i jego Schumi Schumi.... Ich wyniki na torze od razu widzą a reszty to nie widzą Ehh.....
IceMan11, 21.07.2012 17:11[!]
@MPOWER
Zakładam, że będzie jechał agresywnie, czyli co najmniej 2 stinty na żółtych Pirelli. Najlepiej odrabiać straty zaraz po starcie, więc żółte Pirelii to obowiązek. Agresywna jazda w 1-szym stincie ma na celu zyskanie kilka pozycji. Drugi stint na żółtej będzie cechował się szybką i równą jazdą, bo i samochody nie będą tak blisko siebie jak na 1-szym stincie. Na koniec twardsza guma i agresywna, szybka jazda na nich do mety. W przypadku Kimiego ta taktyka już się sprawdzała, więc zakładam, że i tym razem z niej skorzystają. Problemem może być zesputy start (Malezja, Silver).
Kamikadze2000, 21.07.2012 17:12[!]
Kimi na suchym jutro pokaże klasę. :))
MPOWER, 21.07.2012 17:17[!]
@IceMan11
No tak ale pytanie teraz na ile stintów pojedzie :) Zobacz, że na Silverstone jechał dwa długie na twardych i bardzo krótki na miękkich. To wszystko zależy od zużycie opon. Fakt Lotus się delikatnie z oponami obchodzi i może dwa krótkie na żółtych a jeden na twardych :) Zobaczymy, ale też mi się wydaję że zacznie od miękkich opon.

Jutro i tak jak ostatnio to bywa - karty w wyścigu będą rozdawać Lotusy i RBR - mają najlepsze tempa.
Na pewno nie będzie powtórki z Silverstone - Vettel nie pozwoli tak Alonso uciec jak to zrobił Webber.

@Kamikadze2000
Nie bez kozery Kimi wrócił fryzurą do najlepszych czasów w McLarenie
katinka, 21.07.2012 17:36[!]
Cytat :
Byliśmy szybcy w Q1 i Q2, więc nie wiem dlaczego niektórzy pojechali szybciej, gdy tor przeschnął pod koniec Q3

No właśnie ja tez tego nie rozumiem :/ Ale jak widać Maki tak jak Lotusy wolą aby jutro było sucho, więc może rozchodzi się o ustawienia. Fajerwerków sie nie spodziewam, szampana nie mrożę, ale licze jutro chociaz na podium Lewisa, a zwłaszcza, że powiedział, że bedzie polował na wszystkich hehe ;)
Czyli jutro jak nie będzie padać, to każdy z pierwszej dziesiatki startuje na jakiej gumie chce? Dobrze by było chyba, aby Hami startowal na tej twardszej oponie, dobrze mu pasuje, powyprzedzałby i nadrobił troche do czołówki. Ciekawi mnie jak tam Grosjean będzie się z tej 20 pozycji przebijał, zawsze jest cholernie szybki, no i strategia Ferrari i Alonso, czy tym razem zaczną na tych miękkich oponach. Nie można tez zapominać o Vettelu i RBR, a i Schumi powrócił do gry, a Merce chyba mają niezłe tempo, gdy jest chłodniej. Bedzie ciekawie...
IceMan11, 21.07.2012 17:44[!]
@katinka
Wydaję mi się, że Michael pojedzie taki sam wyścig jak na Silverstone. Grosjean nie miał w ogóle tempa, więc cudów też się nie spodziewam. Taktyką w tym sezonie można wiele zrobić, a Lotus i Francuz lubią takie warunki. Jestem ciekaw tempa Alonso i Vettela. RBR ma b.dobre tempo, ale obaj byli bardziej na mokro ustawieni, więc nie sądzę, aby odjeżdżali tym z tyłu.
MPOWER, 21.07.2012 17:45[!]
@katinka
Alonso nie wiadomo jak zacznie bo Ferrari ma raczej słabsze tempo od czołówki na miękkich. Więc trudno powiedzieć.
McLareny też licza na sucho i ich boss MW mówi że jutro na 100% podczas wyścigu nie ma padać.
Wyścig na pewno będzie ciekawy :) Bo za tydzień nudaaaaaa - Gp Węgier ;/
Kim Jeong Yeop, 21.07.2012 17:52[!]
MPOWER - Walencja także miała być nudna, a okazała się najbardziej emocjonującym wyścigiem do tej pory, przynajmniej w moim odczuciu. Dlatego nie skazywałbym nas z góry na nudny wyścig. ^ ^
katinka, 21.07.2012 18:41[!]
@IceMan11, a wiesz, ten Lotus to jest dla mnie zaskoczeniem i zagadką od poczatku sezonu. Mają świetnych kierowców i b.szybki bolid, ale jeszcze nie wygrali wyscigu, bo? Kiedyś czytałam, że E20 najlepiej się spisuje, gdy jest ciepło, ale ostatnio to właściwie ten bolid chyba zawsze jest szybki, albo obaj kierowcy, albo przynajmniej jeden. Dziś dziwiło mnie trochę ten brak tempa u Grosjeana, zawsze dorównywał Kimiemu, a nawet czasem był od Fina szybszy w qualu. Bo przeciez jeśli tak jak Kimi ma ustawienia na sucho, to dzisiaj Raikkonen pojechał na slickach idealne kółeczko w Q2. Ciekawa jestem jak tam Kimi wystartuje, oby tylko nie wyprzedził McLarenów, bo Webo to mam nadzieje, że nie da rady wyprzedzić Maki ;P

@MPOWER, no tak, ale popatrz, na Silver Ferrari zaczynało chyba na twardych gumach, a kończył Alo na miekkich tracąc potem P1 dla Webbera. A McLareny to już nie wiem jakie mają ustawienia, suche, czy pół na pół? Lewis był b.szybki na tej pośredniej mieszance, a na twardszych slickach trochę chyba jednak na tym szybkim okrążeniu odstawał od Kimiego.
A Hungaroringu podobnie nie lubię ;) Nawet nie tylko to, że wyscigi nudne, ale sam tor jest mało ciekawy dla mnie. Jak zniknie z kalendarza nie będę buczeć, chociaż na razie sie na to chyba nie zanosi. To dziwne, że niby kryzys, inne tory wciąż narzekaja na koszty i brak kasy, a ten na Węgrzech trzyma się i już.
kamil_zmc, 21.07.2012 18:48[!]
Domenicali powiedział że Massa byłby konkurencyjny w Q3 więc to jasne, że mają ustawienia deszczowe. oby przyblokował Vettela na starcie to McLareny i Kimi będą mieli szanse ze swoimi ustawieniami.
Kim Jeong Yeop, 21.07.2012 19:39[!]
kamil zmc - Przecież to logiczne, że nie powie złego słowa na temat swojego kierowcy. Wyobrażasz sobie sytuację, w której Domenicali mówi, że Massa nie odegrałby żadnej roli w Q3? Bo ja nie.
kamil_zmc, 21.07.2012 20:58[!]
Nie mówię że miałby mówić źle, ale zabrzmiało to jakby chodziło o to że bolid lepiej by się prowadził w Q3, co zresztą potwierdził Alonso.
MPOWER, 22.07.2012 00:54[!]
@Kim Jeong Yeop
Ale mimo wszystko i tak Velencja jest ciekawsza jak GP Węgier.
Ale liczę na ciekawe widowisko - w sezonie 2011 był tam deszczowy wyścig. Obym się nie zawiódł na widowiskowości GP Węgier ;)
Aeromis, 22.07.2012 01:49[!]
Sporo osób "napaliło" się na tempo RAI w q1. Ja zwykle oceniając tempo bolidu na wstępie biorę pod uwagę tempo kierowcy z tego samego teamu który był słabszy, jako jakieś minimum. W tym przypadku różnica zbyt wielka, aby się nią sugerować. Jednak tempem Kimiego także bym się nie zachwycał, nie mamy skali porównawczej, a q1 jeździ się zwykle sekundę, do dwóch wolniej niż w q3. Tempo owszem na tle innych z q1 świetne, ale to nie zmienia faktu, że brak jest skali porównawczej.
Dodatkowo on musiał się spieszyć, jego pierwszy czas był poniżej wejścia do q2 (1:16,987) i choć wówczas dawał mu mocną pozycję, to silnie poprawiające się warunki na torze po deszczu przed kwalifikacjami "kazały" pokazać więcej.

Mnie bardzo szkoda Pedro de la Rosy, miał realną szanse na p21, a po karze dla ROS p20.

Start zapowiada się bardzo ciekawie. ALO vs VET, za nimi MSC, kto wie, kto wie. Za MAL dwa McLareny, zwłaszcza Lewis (sic), w co jeszcze może się wmieszać (chcący lub nie) HUL. Tajemnicą jest co zrobi RIC, jeśli po raz kolejny skopie start, w czym może mu "pomóc" dobrze startujący zza jego pleców Felipe Massa to zabraknie mi określeń jak nazywać starty według Ricciardo. Może jednak wytrzyma presję, w końcu zawsze musi być ten pierwszy raz.
MPOWER, 22.07.2012 10:29[!]
@Aeromis
Możliwe że masz rację ale zobacz że Massa i Alonso to dwa inne światy. Podobnie Schumacher i Rosberg. Więc ciężko jest zrozumieć tempo poszczególnych ekip albo zawodnicy mają odmienne strategię.
Ja uważam, że Lotus będzie miał super tempo. Raz, Kimi zapowiadał że będzie walczył. Dwa- zespół się podnieca poprawkami i suchym torem. Kolejna sprawa, Kimas zmienił fryzurę na bardziej aerodynamiczną :) i tym czasem w Q1 ma najlepszy czas weekendu.
Za 3,5 h godziny wyścig i wszystko się wyjaśni :)
adminf1, 22.07.2012 11:02[!]
@MPOWER owszem startując na twardych mógłby stracić pozycje bo...nie jest Schumacherem
a że Schumacher miał du żo pecha na Hockringu zawsze- to niemal jest pewne, że spotka sie w pierwszym zkaręcie właśnie z Maldonado. Oby nie!!!
Ale Pedro de La Rosy nie powinno Ci być nigdy szkoda:) za 2 i pół godziny wyścig
http://www.youtub.../watch?v=yWVB7U6mX2Y
MPOWER, 22.07.2012 11:13[!]
@adminf1 Podoba mi się Twoje poczucie humoru :P
http://www.youtub.../watch?v=V9UU0b8m7Us ( z innego toru ale reakcja NH bezcenna :) )
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca