F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2012
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Europy
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Korei Południowej
GP Indii
GP Abu Zabi
GP Stanów Zjednoczonych
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2012
Klasyfikacje generalne 2012
Statystyki z sezonu 2012

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Hockenheim.
Grosser Preis Santander von Deutschland 201222 lipca
Hockenheimring
Długość toru: 4,574 km
Liczba okrążeń: 67
Pełny dystans: 306,458 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:13,306 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:13,780 - Kimi Raikkonen (McLaren), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
215,852 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 2  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.18Pastor MaldonadoWilliams FW341:27,476--14
2.8Nico RosbergMercedes F1 W031:27,5640,0880,08824
3.1Sebastian VettelRed Bull RB81:27,9020,4260,33824
4.15Sergio PerezSauber C311:28,4020,9260,50026
5.10Romain GrosjeanLotus E201:28,4200,9440,01820
6.12Nico HulkenbergForce India VJM051:28,4951,0190,07522
7.16Daniel RicciardoToro Rosso STR71:28,5131,0370,01823
8.3Jenson ButtonMcLaren MP4-271:28,5161,0400,00316
9.2Mark WebberRed Bull RB81:28,8771,4010,36121
10.9Kimi RaikkonenLotus E201:29,3271,8510,45022
11.17Jean-Eric VergneToro Rosso STR71:29,3641,8880,03726
12.6Felipe MassaFerrari F20121:29,7192,2430,35515
13.14Kamui KobayashiSauber C311:29,7852,3090,06624
14.25Charles PicMarussia MR011:30,0902,6140,30519
15.24Timo GlockMarussia MR011:30,2202,7440,13016
16.19Bruno SennaWilliams FW341:30,2912,8150,07122
17.20Heikki KovalainenCaterham CT011:30,3312,8550,04026
18.11Paul di RestaForce India VJM051:30,4372,9610,10614
19.4Lewis HamiltonMcLaren MP4-271:30,6173,1410,18016
20.5Fernando AlonsoFerrari F20121:31,2073,7310,59020
21.21Witalij PietrowCaterham CT011:32,2414,7651,03422
22.23Narain KarthikeyanHRT F1121:32,3494,8730,10817
23.7Michael SchumacherMercedes F1 W031:32,7775,3010,42818
24.22Pedro de la RosaHRT F1121:42,56615,0909,7898
107% najlepszego czasu: 1:33,599

Drugi trening rozpoczął się w strugach ulewnego deszczu. Żaden z zespołów nie zamierzał się śpieszyć z wyjazdem na tor, a w garażu Williamsa trwała walka z czasem, by naprawić rozbity w pierwszym treningu bolid Senny. Mechanicy spisali się wyśmienicie, gdyż Brazylijczyk był pierwszym, który pojawił się na torze.

Okrążenie instalacyjne Senny pokazało, że tor przypomina bardziej rzekę, a nie arenę Grand Prix, więc kolejne minuty upływały pod znakiem oczekiwania na lepsze warunki. Były one najbardziej dotkliwe dla zespołów z wieloma nowymi częściami, gdyż uciekał im czas na przetestowanie ich i dostrojenie.

Kolejnym odważnym okazał się Jean-Eric Vergne, który wyjechał na tor, a dołączyli do niego Pic i Rosberg. Kierowcy wykręcili nawet czasy, ale oscylowały one w granicach 1:44, co było dalekie od miarodajnych wyników. Po 20 minutach oczekiwania w garażach, deszcz nieco zelżał i na tor wyjechało kilku kolejnych zawodników.

Po 30 minutach treningu na tor nie wyjechali jedynie kierowcy Ferrari oraz Hamilton i de la Rosa, a w międzyczasie kilku kierowców zeszło poniżej 1:40, gdyż deszcz najwyraźniej przestał padać i wody na trasie było coraz mniej. Czasy ciągle się poprawiały i gdy Jean-Eric Vergne wykręcił 1:38,051, a inni kierowcy zeszli poniżej 1:38, Nico Rosberg zdecydował się na wyjazd na przejściowych gumach.

Niemiec od razu wskoczył na czoło tabeli z czasem 1:37,285. Do końca treningu pozostawało 50 minut, a na torze nie widzieliśmy jeszcze Pedro de la Rosy, który doświadczył kłopotów technicznych z hamulcami. Alonso również wyjechał na przejściowych oponach i dwaj kierowcy poprawiali się z okrążenia na okrążenie, tasując się na pierwszej pozycji.

Czasy poprawiały się w mgnieniu oka i na 35 minut przed końcem sesji najszybszy był Massa z czasem 1:29,719. Kierowcy na czele tabeli zmieniali się jak w kalejdoskopie i kolejne minuty nie były pod tym względem wyjątkiem. Kwestią czasu była zmiana opon na gładkie, jednak prognozy mówiły o ponownych opadach deszczu, który faktycznie pojawił się 25 minut przed końcem treningu. W tym momencie najszybszy był Maldonado z wynikiem 1:27,476.

Deszcz okazał się na tyle mocny, że wszyscy zjechali do garażów, pozostawiając nad torem ciszę. Niemiecka aura mocno uprzykrzała dziś życie wszystkim w F1. Do jazdy powrócili Raikkonen, Senna i Hamilton ale warunki pogorszyły się znacznie i opony przejściowe nie były już wystarczające, by pewnie poruszać się po trasie.

15 minut przed końcem na tor wyjechał po raz pierwszy Pedro de la Rosa, u którego mechanicy uporali się z awarią. Kolejne kilka minut opierało się na kręceniu okrążeń ze słabymi czasami, a Daniel Ricciardo stał się pierwszą ofiarą zdradliwych warunków i wpadł w pułapkę żwirową. Australijczyk przyznał się do błędu przez radio.

Chwilę później poważnie rozbił się Michael Schumacher, przez co nad torem zawisły czerwone flagi. Niemiec najechał na wyjściu z zakrętu na białą linię, stracił panowanie nad tyłem bolidu i uderzył w barierę z opon. Bolid nie został usunięty przed końcem sesji, także nikt już nie był w stanie wyjechać na tor. Maldonado tym samym utrzymał swoją pozycję i był najszybszy w drugim treningu.


Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 17°C
Temperatura powietrza: 18°C
Prędkość wiatru: 1,2 m/s
Wilgotność powietrza: 74%
Mokro

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
MairJ23, 20.07.2012 15:36[!]
Czas ktory zrobil Maldonado i chyba nawet cala pierwsza 10 byl ustanowiony na prawie suchym torze, moj favoryt to arcyszybki francuz
IceMan11, 20.07.2012 15:37[!]
@MairJ23
Pic?
LH85, 20.07.2012 15:40[!]
@IceMan11 Jasne, arcyszybkim Hiszpanem jest de la Rosa, a arcyszybkim Niemcem Glock.
Aeromis, 20.07.2012 15:44[!]
Największe wrażenie zrobiło na mnie dwóch kierowców, to Alonso i Grosjean, którzy bili najlepsze okrążenie jak na zawołanie i to zwykle sporo je poprawiając. ALO robił to wcześniej, gdy warunki były gorsze, więc jego lokatą nie ma co się zbyt sugerować. Czasy (okrążeń) zależały głównie od czasu kiedy zostały ustanowione. Cóż, gdy czas zależy od samego siebie, to kierowcy mają mało do powiedzenia ;)

Swoją drogą HUL fajnie zamienił prędkość na ruch obrotowy, może nie aż tak ładnie jak G. Serenelli z GP2 (między t1 i t2), ale też ładnie. Na pewno nasz rodak pan Łągiewka (wynalazca nowego zderzaka) miałby w tej sprawie sporo do przekazania ;)
damian8126, 20.07.2012 15:45[!]
Cytat LH85 :
a arcyszybkim Niemcem Glock.
Glock jest szybkim kierowcą ,tylko że bolid ma słaby.
krzysiek_aleks, 20.07.2012 15:52[!]
W 17 minut zablokowali filmik z wypadku Schumiego xD
ziom100, 20.07.2012 16:00[!]
Takiego Schumiego już dawno nie widziałem.
MPOWER, 20.07.2012 16:24[!]
Nico Rosberg dostał karę 5 pozycji za wymianę skrzyni biegów.
1200€ kary dla Maldonado za przekroczenie prędkości w pit lane.
2500€ kary dla Caterhama za użycie w samochodzie Petrova przedniej opony, która nie została zgłoszona i oznakowana przez sędziów w czasie czwartkowego badania technicznego.

Odnośnie treningów w dzisiejszym dniu to zacytuje Vettela "Wiemy że nic nie wiemy"
MairJ23, 20.07.2012 16:27[!]
@IceMan11 hehe nie wiem co Pic potrafi bo ma za slaby bolid zebym mogl cokolwiek ocenic, i nie znalem goscia przed przyjsciem do F1. Ale to co prezentuje juz od poczatku sezonu Grosjean to jest talent i wspaniala determinacja w kazdym zakrecie - nie wazne jaka pogoda ten facet jezdzi arcyszybko :). RAI w tym samym bolidzie radzi sobie rownie dobrze lub moze lepiej dopiero jak ma rozgrzane opony i jest lekki a Romain potrafi cos zrobic z pelnym bakiem. To oczywiscie obserwacje z wyscigow. Ale podczas sesji trningowych oraz czasowki do wyscigu lepiej spisuje sie francuz - rozumiem ze to nie jest w sumie jego debiut w F1 ale razem z Raikkonenem stanowia na serio swietne rozwiazanie dla Lotusa - jak tylko Raikkonen wskoczy na swoje wysokie obroty - czyli dogada sie lepiej ze swoja maszyna to beda sila z ktora malo kto bedzie mogl walczyc. W sumie tego im zycze :) a jak bedzie - zobaczymy :P
IceMan11, 20.07.2012 16:37[!]
@MairJ23
Oczywiście wiem o kogo biega. Zapomniałem w moim komencie dopisać buźki i wyszło troszku zbyt serio ;P
Wiedziałem, że Franzuz będzie szybki i utalentowany, ale widać też, że to młokos (jeśli tak mogę napisać).
Na razie świetnych treningów nie potrafi przełożyć na kwalifikacje, a jeszcze bardziej topornie idzie mu z wyścigami. Źle! Nie tak chciałem napisać. Chodzi o fakt, że w treningach błyszczy, ale czołówka nie ciśnie. Później przychodzi Q3 i Grosjean nagle jest "nieco" niżej niż był podczas wszystkich trzech treningów. Dlatego na Groszka jeszcze nie stawiam swoich pieniędzy. Nie zmienia to faktu, że szybki to on jest ;)
MairJ23, 20.07.2012 19:12[!]
@IceMan11 lol - przeciez to bylo jasne ze wiedziales ze chodzi mi o GRO :) i ze zartowales :) hehe - przynajmniej ja zczailem o co biega !
Pozdro

@IceMan11 chyba wynika to z tego (ze tak jest jak piszesz o GRO - treningi i kwalifikacje) ze LOTUS nie posiada jeszcze pakietu ktory pozwolilby ktoremus z kierowcow czarnych strzal stanac na PP choc nie powiem blizej byl GRO niz RAI :) A ze jezdzi najszybciej (czytaj pusty) jak sie da na treningach to chyba dobrze. Bo potem jak widac umie to tempo przerzucic na samochod z wielkim balastem w postaci paliwa. Niech jezdzi szybko i pokazuje forme w treningach bo nei oszukujmy sie - narazie LOTUSA na nic wiecej nie stac. Tak samo jak Romain blyszczy w Lotusie to i Perez w lekko wolniejszym Sauberku potrafi cos tam pocisnac :) dobry narybek mamy ostatnie 2 sezony.

P.S. Czekam na pobudke Kimasa :)
SirKamil, 20.07.2012 19:36[!]
o czym wy sie wlasciwie rozpisujecie.. od kiedy to lotus jedzi lekki w treningach i poluje na czasy....? Srednia pozycja romka w kwalifikacjach (trzecia najlepsza srednia startowa w stawce) jest znacznie lepsza niz srednia pozycja z treningow.
zbig52, 20.07.2012 19:36[!]
W tej stawce jest prawdopodobnie jakiś mistrz jazdy po mokrym torze i lubi nadsterowne bolidy ale jakoś go nie widać.
DJ Malina, 20.07.2012 19:37[!]
@MairJ23
Spa musi być Kimiego :D Tym słabym F60 zapewnił Ferrari jedyne zwycięstwo w sezonie 2009 ;)
Bambek, 21.07.2012 08:41[!]
Trzymam Kciuki za Groszka żeby w końcu zdobył PP i możliwe że wygrał jutrzejszy wyścig bo na prawdę ładnie mu w tym sezonie idzie :)
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca